Beste virusscanner voor een oud barrel....

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 20:26
De topic titel zegt het al,
Ben op zoek naar een virus scanner waarmee ik op m'n k6-2 :X nog genoeg resources over houd om te surfen etc....
any suggestions?

bedankt
rob

Verwijderd

Oude versie van Mcafee/Norton antivirus?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
AVG van Grisoft? free en licht

Red een boom, eet een bever

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op cd's met drivers voor VIA-moederborden zit pc-cilin. Dat moet ook nog wel gaan.

Wanbeleid is ook beleid.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het aantal MB geheugen van de PC en het geheugengebruik van de scanner is denk ik erg belangrijk.

In een compare revieuw wat ik een tijdje geleden heb gemaakt (link) blijkt dat McAfee en Kaspersky's antivirus weinig geheugen gebruiken.
Ik denk dat dit voor een oude PC een goede keuze zal zijn. Ik heb bij een aantal mensen met een oude bak Kasperskys Antivirus draaien, het systeem wordt er niet merkbaar door vertraagd. :)

🌞🍃

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 10:54
He heb zelf ook nog een K6-2 500 Mhz :P
Draait hier AntiVir (gratis ja) zonder ut eigenlijk te merken!
Norton + McAfee + Kaspersky + Panda e.d. allemaal al geprobeerd...deze valt bij mij nu goed uit de bus :)

Verwijderd

DataBeest schreef op 17 June 2003 @ 19:42:
Het aantal MB geheugen van de PC en het geheugengebruik van de scanner is denk ik erg belangrijk.

In een compare revieuw wat ik een tijdje geleden heb gemaakt (link) blijkt dat McAfee en Kaspersky's antivirus weinig geheugen gebruiken.
Ik denk dat dit voor een oude PC een goede keuze zal zijn. Ik heb bij een aantal mensen met een oude bak Kasperskys Antivirus draaien, het systeem wordt er niet merkbaar door vertraagd. :)
Een AV test waarbij gemiddeld 33% van de samples wordt gedetecteerd, klinkt niet echt betrouwbaar. Zelfs in de zwaarste tests(crypters, packers, zoo) wordt minstens 80% gedetecteerd.

Welke versie van KAV is dat? Want 4 is toch wel een traagmaker. De nieuwe 4.5 daarentegen is sweet.

Voor de topicstarter, als het je alleen om traditionele virii gaat is NOD32 waarschijnlijk het snelste(iig op snellere systemen), maar verwacht niet dat hij ook maar 1 trojan/backdoor vindt.

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 20:26
Schouw, het gaat mij voornamelijk om het checken van kleinere exe bestanden die ik via Kazaa dl.....
Ik ga antivir maar es proberen....

bedankt voor de tips!

Verwijderd

Cam schreef op 17 juni 2003 @ 21:14:
Schouw, het gaat mij voornamelijk om het checken van kleinere exe bestanden die ik via Kazaa dl.....
Ik ga antivir maar es proberen....

bedankt voor de tips!
Dan zou ik Kaspersky maar gaan bekijken, of eventueel McAfee.
De rest is gewoon te laat als het op kazaa aankomt.
Had de hele surnova familie al maanden van kazaa, laatst kwam NAV ook eens met detectie voor 1 variant aanzetten, ongeveer hetzelfde geldt voor Trend.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Nogmaals wil ik ook wel ff AVG aanbevelen, erg mooi spul.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1