Compare Review verschillende virusscanners | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vragen, opmerkingen, toevoegingen, onjuistheden of complimenten (
[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 29-07-2003 11:26 . Reden: Andere hostert. En weer HTML'ed ]
🌞🍃
Compare Review verschillende virusscanners | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 29-07-2003 11:26 . Reden: Andere hostert. En weer HTML'ed ]
🌞🍃
Anoniem: 69832
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 18-03-2003 19:29 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
[ Voor 14% gewijzigd door yonexfreak op 18-03-2003 19:46 . Reden: Cis was sneller :) ]
I don't drive fast, I only fly low!
Cis schreef op 18 March 2003 @ 19:42:
Of krijg ik dan copyright-geklaag? Het artikel telt 7 pagina's (+1 reclame pagina)
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Volgens mij is F-prot geen freeware, toch?moto-moi schreef op 18 March 2003 @ 19:38:
Prima review databeest![]()
Ik mis alleen F-Prot, is er een kans dat je deze ook nog bij de review kan zetten ?
Vooral het feit dat het een gratis virusscanner is voor thuisgebruik zal veel mensen aanspreken denk ik
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anoniem: 21785
Nee, geloof ik ook niet. Behalve dan de DOS versie, die kan soms ook best van pas komen (kun je volgens mij nog van een floppy starten, als het moet). Wel gratis voor thuisgebruik is AVG antivirus van Grisoft. Ik ben best benieuwd naar een review van die scanner, in vergelijking met de rest.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 21785 op 18-03-2003 20:26 ]
OK, blijkbaar alleen voor Linux, maargoed, wie is nou zo gek om een ander OS dan Linux te gebruiken ?* The license for F-Prot Linux for Small Business is without charge for personal users, when used on personal workstations.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 18-03-2003 20:16 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 18-03-2003 20:30 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Panda herkende 2431 virussen van de 7568 bestanden. Het gemiddelde aantal ligt op 2348 waarmee Panda na McAfee (2430) het meeste aantal virussen heeft gevonden.
klopt dit of lees ik al 10 keer op dezelfde manier fout?Van de 7568 bestanden herkende McAfee 2430 als een gevaarlijk bestand. Het gemiddelde is 2348. Na Panda heeft McAfee (2430) het meest virussen herkent.
PSN: Houtvlot
Fun while it lasted: World Community Grid!
Zelfde hier, nog geen 3 mb zelfs! Wat ik wel een nadeel aan Norton vind is die "web" achtige interface.lithoijen schreef op 18 maart 2003 @ 20:39:
Leuke review, alleen verbryuikt norton ook hier maar ongeveer 3mb, hij verbruikt pas een mb of 20 als je het programma zelf ook opent.
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 18-03-2003 21:01 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik zal hem asap (helaas donderdag pas..) updaten en de versienummers erbij zetten._JGC_ schreef op 18 March 2003 @ 20:14:
Die Sophos test, kan je daar ook ff bijzetten welke engine dat was en wanneer je IDE files gedownload hebt
De laatste versie (3.67) is drastisch veranderd, is een stukkie slomer en herkent meer virussen.
Dat Sophos voor bedrijven bedoeld is staat ook in de conclusie. Ik kwam hierzelf eigenlijk wat te laat achter en had hem al helemaal getest, waardoor ik het zonde vind om deze te laten liggen.Bor_de_Wollef schreef op 18 March 2003 @ 20:22:
Allereerst een leuk stukje om te lezen maar als echte review niet echt bruikbaar vindt ik. Je geeft weinig subjectieve informatie en hebt het zowat niet over hoe je hebt getest hoe goed de scanner zijn in wat ze moeten doen -> virussen detecteren en elimineren. Ik vind het een beetje vreemd dat jouw detectie overzicht compleet niet overeenkomt met de reviews die je altijd in de bladen leest. Hiernaast is Sophos meer bedoelt voor corporate gebruik en niet echt voor de thuismarkt ontworpen dacht ik.
Bij Norton wordt aangegeven dat ie erg duur is, maar als ik in het overzicht kijk zit ie qua kosten op de 3e plek?
30 is veel ja.yonexfreak schreef op 18 March 2003 @ 19:44:
in de PCM van April staat een mega test van virusscanners en daar is de winner Bitdefender......
er worden 30pakketten bekeken dus best veel....
best handig om even door te lezen...tis maar dat je het weet
🌞🍃
[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 18-03-2003 21:22 ]
Paint Shop Pro heerstCutebritney schreef op 18 March 2003 @ 21:22:
Leuk, goed geschreven verhaal
Klasse !
Maar kon je voor zoiets als dit je desktop niet 1 keertje een beetje opruimen?![]()
🌞🍃
Interesting..AlterEgo schreef op 18 maart 2003 @ 21:33:
Goed verhaal Databeest.
Grammaticaal zitten er wat bugjes in, maar dat terzijde.
Wat imho interessant zou zijn, en je review meerwaarde zou geven boven vele andere reviews: meet niet het geheugengebruik van een virusscanner, maar het percentage CPU-cycles dat ie opslokt. Het is veel werk, maar wel errug interessant:
ik denk dan aan een Bapco sysmark score met en zonder de virusscanner, of een Winbench.
🌞🍃
[ Voor 44% gewijzigd door AlterEgo op 18-03-2003 21:41 ]
A zoAlterEgo schreef op 18 March 2003 @ 21:38:
Daarom focuste ik ook op Sysmark: de benchmark van Sysmark focust op de installatie van een tiental redelijk grote office pakketten, als ik mij niet vergis. Daar zal de virusscanner dus de handen vol aan hebben (kijk maar eens naar het CPU-% dat je virusscanner opeet als je MS-Office installeert (zeker als ie ook compressed files scant)).
Een goede virusscanner checkt lees/schrijf/verander-acties. Dat is waar de installatie van softwarepakketten bol van staat.
Wat je dus zoekt is een office/business georienteerde benchmark. Als je begrijpt wat ik bedoel.
🌞🍃
[ Voor 34% gewijzigd door eX0duS op 11-04-2003 10:03 ]
A:) Die kun je uitschakelen, kijk maar even in de search.eX0duS schreef op 11 April 2003 @ 10:01:
Waar ik dus echt een hekel aan heb, is aan die Norton Recycle BinDaar heb je echt niks aan, en je kan hem ook niet weghalen.
Daar heb je niks over gezegt. Voor de rest vind ik Norton wel OK, maar die Recycle Bin... Mijn systeem word er ook supertraag van.
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
I'm not weird, I'm a limited edition
a:) Ik kan er niks over vinden, zelf kan ik hem iig niet uninstallenCompubiter schreef op 11 april 2003 @ 10:06:
[...]
A:) Die kun je uitschakelen, kijk maar even in de search.
B:) Dat is toch helemaal geen onderdeel van Norton Antivirus, waarom kick je met deze opmerking dit topic.
[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 11-04-2003 11:21 ]
Dell XPS 13 9343
Anoniem: 29675
I'm not weird, I'm a limited edition
Ja dat's waar. Handig (en tnxlowrider schreef op 11 April 2003 @ 11:17:
<URLs virusinfo>
Neuh, maar het zegt vast wel iets lijkt me. Ik heb overigens nergens gezecht dat het mij tegen valt dat er zo weinig wordt herkend. Wie weet zitten er gewoon veel gewone bestanden tussen, of zijn ze zo oud dat het op Windows PCs niet eens meer werkt? Het is dus maar een indicatie van de herkenning, waarbij duidelijk is verteld dat dit niet hoeft te zeggen dat een bepaalde virusscanner direct een slechte virusdetectie heeft.Force schreef op 11 April 2003 @ 10:56:
Leuke review, maar zijn ze eigenlijk niet allemaal slecht. Sorry hoor maar als je 7568 bestanden met een virus (en nog oude ook) op je systeem los laat, zou ik verwachten dat je virus scanner ze allemaal pakt. Of zie ik iets over het hoofd ?
[ Voor 49% gewijzigd door kamerplant op 11-04-2003 21:27 ]
🌞🍃
Scanner | Geheugen gebruik | Virusdetectie | LAN update | Anti-Zus | Prijs ($) |
AVG | 8 MB | ??? | Ja | Nee | 33,30 |
Anoniem: 55140
Topic werd vandaag toevallig nog gekickt..KompjoeFriek schreef op 07 december 2003 @ 22:48:
Heey! (sorry voor de *kick*)
waarom staat AVG er nog niet tussen?
deze gebruikt opvallend weinig geheugen, en vind toch ook vrijwel elk virus
ik heb heel veel ervaring met avg 6 free omdat ik het altijd op pc's van klanten installeer als service van de zaak. er zitten wel wat nadelen aan. hij heeft een keer de mailbox van iemand leeggegooid bijvoorbeeld. ofwel er kwam een virus binnen in outlook expres... hup hele mailbox leeg. lekker. verder wil hij nog weleens brute fullscreen schermen geven als je een virus hebt en je hele systeem daarmee locken. norton kan ook irri zijn in zo'n situatie maar avg verneukt het toen echt helemaal. oh ja en de automatic update kun je alleen maar schedulen op een bepaalde tijd. hij denkt verder niet na of je dan een internet connectie hebt ofzo. lastig voor dial-up.d-one schreef op 16 december 2003 @ 00:55:
Ik ben van plan om een ander virusscanner uit te proberen die a) een hoge virusdetectie heeft en b) beetje snel is. Momenteel heb ik norton 2003 en volgens mij is die qua detectie wel goed vergeleken met andere virusscanners, maar ik vind dat de virusscanner soms mijn computer vertraagd. Ik heb de avg virusscanner gedownload, want deze is qua bestandsgrootte nogal klein, dus ik dacht dat deze minder resources zou vreten en mn computer sneller zou werken. Maar toch weet ik het niet zeker,
Waarom pakken alle virusscanners in deze test maar 1/3 van alle virussen? De 2/3 virussen worden niet gezien?
En wat zullen nog meer de voordelen zijn van een avg en een (dure) Norton, behalve dat avg niks kost en waarschijnlijk ook sneller werkt (kleine bestand)?
[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 16-12-2003 01:26 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq