[Messenger] ziet TV kaart als webcam

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Hallo

mijn MSN Messenger ziet mijn Pinnacle TV kaart als webcam waardoor ik altijd groen beeld krijg ipv dat hij mijn geïnstalleerde Creative Webcam 5 selecteerd.
Ik heb al overal gezocht, heb ondertussen zelfs MSN6 geprobeerd maar ik kan nergens mijn Creative selecteren.... iemand een idee ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

je kan toch gewoon je opnamebron selecteren wanneer je die "wizard audio afstemmen" oid doorloopt?

offtopic:
Eigenlijk wel leuk, kan je nu ook de contact waar je videosessie mee houdt tv laten kijken via msn?

• Mr.CeeJay
offtopic:
ik kan hem geen TV laten kijken omdat ik de kaart niet heb 'aanstaan' waardoor ik dus groen beeld krijg.

@echo off

Verwijderd

offtopic:
Zet hem dan aan :+ :+

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 10:26

DaRoot

Some say...

Heb zelf hier een Philips webcam, en had in deze pc ook een TV-kaart zitten. Ik kon in netmeeting gewoon selecteren welke ik wilde gebruiken. Dus ik denk dat je webcam niet goed geïnstalleerd is.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Met die webcam 5 heb ik ook wel wat problemen meegemaakt, ware het dat het op een 233 mis ging. Ook dat groene beeld... Ik heb toen alles gedeinstalleerd en de registry nagelopen en het, na een reboot uiteraard (Windows), weer opnieuw geprobeerd en toen lukte het weer. Inmiddels is het weer om zeep maar dat moet ik nog uitzoeken.

• Mr.CeeJay
ik heb mijn pinnacle gedisabled in apparaatbeheer.... en nu doet ie het :)

@echo off

Verwijderd

met audio configuratie kun je gewoon instellen van welk apparaat hij de stream moet oppikken, heb ook pinnacle en webcam... kan gewoon selecteren...
weet iemand overigens of ik ook de frequentie van de tv kaart kan instellen voor msn? zodat ik mooi tv kan versturen naar ander via webcam modus...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nee, want hij pakt de composites of (indien aanwezig) de s-video op je kaart....

of (zoals ik) hang je er een videorecorder bij die je aansluit op je kaart...
ook kun je je tv-out weer doorvebinden met je video en dan via je tv-IN weer doorgeven in msn.....kheb zo een keer wat "geteased" via msn met een divx wat niemand kon vinden...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:17
Ik heb een Philips SAA7134 TV kaart chipset en msn final (602)
Wil absoluut niets anders selecteren dan die tvkaart ipv mijn Logitech Quickcam express.

Heeft er iemand al een oplossing voor het probleem? ( ik ga dus niet mijn tv-in uitschakelen he.. dat is eigenlijk geen oplossing)

• WhiteDog
  • Laatst online: 21:05

WhiteDog

met zwarte hond

Hennie-M schreef op 20 augustus 2003 @ 23:42:
Ik heb een Philips SAA7134 TV kaart chipset en msn final (602)
Wil absoluut niets anders selecteren dan die tvkaart ipv mijn Logitech Quickcam express.

Heeft er iemand al een oplossing voor het probleem? ( ik ga dus niet mijn tv-in uitschakelen he.. dat is eigenlijk geen oplossing)
weet niet welke chipset dat is maar probeer eens met de open-source brooktree drivers ipv die van je tv-kaart zelf... (en DScaler om tv te kijken dan)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:17
Nou ik HAD een reply hieronder neergezet maar die is weer verdwenen zie ik.

Ik vind het gewoon idioot dat je met msn niet kan kiezen wat voor input device je gebruikt.
Of heeft iemand een beter idee?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh........MSN gebruikt toch NetMeeting eigenlijk :? Selecteer het daar zou ik zeggen misschien werken ze samen ofzo ;)

P.S. : Dat gedoe met Stream via NetMeeting/ MSN kijken is leuk doe ik wel eens via me netwerk :Y) Best grappig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1