[php/sql] email versturen op bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic het volgende (quote van mezelf):

Quote:
Is het mogelijk om (bijvoorbeeld) elke dag om 07.00 uur in de ochtend een email te versturen vanaf een site/server met daarin informatie over een database die gekoppeld is aan de site?
Dus dat er bijvoorbeeld in die email staat hoeveel bezoekers er zijn geweest de afgelopen dag (want dit staat in een (my) sql database).
Ik zou niet weten hoe je dit moet doen en dat het elke dag op een bepaald tijdstip gebeurd.
Ik heb een server bij DeHeeg, en ik kan dus niet zelf de server(programma's) aanpassen..

Ik heb dit nog steeds niet opgelost. Overigens staat, zoals je kunt lezen in het topic er ook een oplossing die aangeeft dat je een programma kunt laten draaien op je je eigen pc die om de zoveel tijd een script aanroept die de mailing uitvoerd.
Dit lijkt me niet echt handig. Ik heb mn pc veel aanstaan maar soms staat ie ook zeker wel even uit en ik wil niet dat de website afhankelijk wordt van een programma dat op mijn pc draait.

Heel concreet; is er een oplossing dat ik wat op mijn - gehuurde - server zet (programma, scriptje) zodat er op bepaalde tijdstippen een email verstuurd wordt?

Zo niet dan ben ik bang dat ik inderdaad bij elke page request een scriptje moet laten draaien die checkt of de email al verstuurd is en zoniet dit doet. Erg omslachtig en je bent afhankelijk van de bezoekers..

offtopic:
Hoop toch echt dat dit topic open blijft, de vraagstelling is ten opzichte van de vorige post waaruit ge-quote wordt enigszins veranderd;

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
Als je gebruik maakt van een *nix OS : cronjob
Als je gebruik maakt van een Windows OS : Windows Scheduler.

Dit topic hoort dan ook beter thuis in NOS of WOS, afhankellijk van je OS.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 16 June 2003 @ 15:40:
Als je gebruik maakt van een *nix OS : cronjob
Als je gebruik maakt van een Windows OS : Windows Scheduler.

Dit topic hoort dan ook beter thuis in NOS of WOS, afhankellijk van je OS.
Maar is Windows Scheduler niet een programma wat ik hier lokaal zou moeten draaien? Zoals ik aangaf wil ik dit juist proberen te voorkomen. Als dit niet kan bevestigd dit mijn vermoedens wellicht dat mijn probleem niet opgelost kan worden op de manier zoals ik dit wou willen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
Neem eens contact op met je hoster of ze daar toelaten dat je cronjobs draait.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---
Maar is Windows Scheduler niet een programma wat ik hier lokaal zou moeten draaien? Zoals ik aangaf wil ik dit juist proberen te voorkomen. Als dit niet kan bevestigd dit mijn vermoedens wellicht dat mijn probleem niet opgelost kan worden op de manier zoals ik dit wou willen.
---

Windows Scheduler kun je gebruiken op een Windows Server. Het stelt je instaat om taken in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:46
Als je dit zonder cronjob of scheduler wilt doen, kan je het alleen oplossen door op een pagina waar je bezoekers komen het mail() command in te zetten.

En daar kan je natuurlijk een scriptje aan hangen dat contoleert op de tijd. Gebruik hier voor niet een exacte tijd maar een bepaalde periode (bv: van 07.00 tot 07.15).

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evilbee schreef op 16 June 2003 @ 16:29:
Als je dit zonder cronjob of scheduler wilt doen, kan je het alleen oplossen door op een pagina waar je bezoekers komen het mail() command in te zetten.

En daar kan je natuurlijk een scriptje aan hangen dat contoleert op de tijd. Gebruik hier voor niet een exacte tijd maar een bepaalde periode (bv: van 07.00 tot 07.15).
Ja dit is inderdaad de enigste oplossing denk ik. Helaas. Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar mijn hostingbedrijf en ik ben benieuwd of hun wellicht nog een oplossing hebben.
Zoniet dan wordt het inderdaad een scriptje die de tijd checkt en vervolgens, als dit nog niet gebeurd is, een email stuurd met het mail() commando. Ik zal nog wel even vermelden wat ik van mijn hosting bedrijf te horen krijg.
Pagina: 1