[php] om bepaalde tijdstippen een email versturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me helemaal de pleurez lopen zoeken (excuseerd u mijn taalgebruik :) ) maar het wordt me maar niet duidelijk:
Is het mogelijk om (bijvoorbeeld) elke dag om 07.00 uur in de ochtend een email te versturen vanaf een site/server met daarin informatie over een database die gekoppeld is aan de site?
Dus dat er bijvoorbeeld in die email staat hoeveel bezoekers er zijn geweest de afgelopen dag (want dit staat in een (my) sql database).
Ik zou niet weten hoe je dit moet doen en dat het elke dag op een bepaald tijdstip gebeurd.
Ik heb een server bij DeHeeg, en ik kan dus niet zelf de server(programma's) aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Kan door middel van een cronjob, maar dat kan je niet door deheeg laten doen aangezien je daar geen ssh toegang hebt. Je zal dus een andere server of iemand moeten weten die zelf een server draait moeten vragen of tie dat voor jou wil doen, dan spreek je gewoon een aparte php aan om die tijd oid.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Zie het volgende artikel: Cron jobs & PHP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Ben ook al op zoek geweest naar zoiets dergelijks. En een cronjob aanmaken vanuit PHP met execute() of iets dergelijks is ook al niet mogelijk. Je kan een scriptje toevoegen aan je site die als een bezoeker bv de index oproept checked ofdat het al 07:00 geweest is en ofdat de mail al verstuurd is, zoniet: mail versturen en flag zetten dat mail verstuurd is. Lastig.
Zie het volgende artikel: Cron jobs & PHP.
TS verteld juist dat hij geen toegang heeft tot de server buiten FTP enzo. Dus hij kan geen cronjobs aanmaken. Daarnaast is dat articel op PHPFreakz nu niet bepaald van een hoog niveau dus kan je beter in google of zo zoeken naar wat uitleg over cron. Maar dat dus geheel helemaal en ten aller tijde terzijde :P

[ Voor 34% gewijzigd door Eijkb op 23-05-2003 10:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ja ik heb dus ook geen toegang tot de daadwerkelijke server.
En verder, tja de methode van 'checken of de meel verstuurd is' is wel een optie, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je bezoekers hebt! Nou is dat in dit geval een site waar veel mensen komen, dus het zal ongetwijfeld werken. Maar echt netjes is het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik weet niet hoor, maar je wil informatie versturen per email over het aantal bezoekers wat geweest is... Als er geen bezoekers zijn geweest voegt een extra email toch ook niks toe... (of ben ik nou zo dom (-: )

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rotjeknor schreef op 23 May 2003 @ 10:28:
Ik weet niet hoor, maar je wil informatie versturen per email over het aantal bezoekers wat geweest is... Als er geen bezoekers zijn geweest voegt een extra email toch ook niks toe... (of ben ik nou zo dom (-: )
Ik zei ook in een eerdere post dat het een voorbeeld was, het gaat om veel meer informatie..
Daarbij is het een website die zeer goed bezocht wordt dus het aantal bezoekers is wel degelijk veel meer dan de dag ervoor..
Overigens ben je wel heel knap als je een site kan maken waar een dag lang niemand komt... Heb ik nog niet meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Je komt er zelf altijd wel een keertje natuurlijk.... :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Misschien een andere oplossing:

Maak een programma in taal x. Laat dit programma connecten op je mysql database (mits deze ook vanaf andere lokaties behalve localhost benaderd mag worden). Lees de informatie uit die je nodig hebt en creeer daarvan je e-mail. Daarna lees je de e-mail adressen uit en laat je het programma mailen.

Dit programma kan je dan eventueel op je eigen pc draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of dat programma een pagina op laten roepen die die mail verstuurd. Kun je een cron laten lopen op een andere dan de mailende server ;). Hoef je ook je MySQL niet open te zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1