Toon posts:

[2 ATi kaarten PCI+AGP] Gaan er driver problemen ontstaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik ben van plan mijn video kaarten te updaten om mijn 2 nieuwe 17" monitoren aan te sturen. Ik heb al vaker gewerkt met dual monitoren die elk door een andere kaart aangestuurd werden dus ik weet dat dit geen probleem is.

Maar dit keer wil ik een Radeon 9500 Pro (Hercules) in mijn AGP slotje en een Radeon 7500 (Club 3D) in mijn PCI slotje. Nu moet dit theoretisch lukken. Maar nu bedacht ik mij dat die drivers tegenwoordig een auto installer hebben en dus zichzelf detecteren. Maar aangezien alle 2 de kaarten dezelfde driver gaan gebruiken krijg ik daar dan geen problemen mee?

Vroeger kon je per kaart gewoon je inf file selecteren maar gaat dit nog wel lukken met die auto installers? En is het wel verstandig om 2 GPU's uit een zelfde familie te gebruiken. Het moederbord dat ik hierbij gebruiken wil is een nForce 2 moederbord van Asus.

Ik wou deze vraag in een Radeon topic posten maar het zouden net zo goed een Geforce 4 Ti en Geforce 4 mx PCI kunnen zijn. Het gaat me dus eigenlijk of het met die nieuwe kaarten nog wel mogelijk is.

Ga ik geen conflicten krijgen?

Verwijderd

Mits er problemen onstaan met de autoinstaller, kun je altijd zelf via het configuratiescherm de juiste drivers bij de juiste kaart kiezen. Ik heb zelf btw geen ervaring met 2 kaarten, wel met 1 kaart en dan 2 monitoren aansluiten.

edit:
Er zijn je al mensen voor geweest deze o.a.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 15:15:
Mits er problemen onstaan met de autoinstaller, kun je altijd zelf via het configuratiescherm de juiste drivers bij de juiste kaart kiezen. Ik heb zelf btw geen ervaring met 2 kaarten, wel met 1 kaart en dan 2 monitoren aansluiten.
edit:
Er zijn je al mensen voor geweest deze o.a.
Daar mag je geen vragen stellen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Ik heb ooit eens gelzen op de Ati site dat Ati's speciaal geschikt zijn om met meerdere te gebruiken, dus kan me niet voorstellen dat dat fout zou gaan. Maar garantie geven kan ik je natuurlijk niet. :/

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De Radeon 9500 Pro kent volgens mij zelf gewoon al een Dualscreen-optie. (je kan er 2 monitoren op aansluiten) Dus waarom moeilijk doen met 2 videokaarten dan? :)

--edit--

Hier kun je lezen hoe dat werkt: http://www.ati.com/support/manualpdf/Rade9500.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door mOrPhie op 16-06-2003 19:58 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

kijk anders even hier

mischien staat die combi er al tussen

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

mOrPhie schreef op 16 June 2003 @ 19:57:
De Radeon 9500 Pro kent volgens mij zelf gewoon al een Dualscreen-optie. (je kan er 2 monitoren op aansluiten) Dus waarom moeilijk doen met 2 videokaarten dan? :)

--edit--

Hier kun je lezen hoe dat werkt: http://www.ati.com/support/manualpdf/Rade9500.pdf
omdat je dan 2x een 3d ap kan draaien of 2x een dvd of een dvd sprijden
of met een video bewerkings pc kan je dan op bijde schermen een stuk beeld af spelen
de enige kaart die dit over 2 en zelfs 3 schermen kan is de matrox paleria ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1