Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag digitale foto's maken met hoge resolutie. Nou vind ik de 4MP cams vrij prijzig. Nou lijkt het me misschien een goede oplossing om met mn gewone (analoog, spiegelreflex) camera foto's te maken en die op een een photo-cd te laten zetten. Deze resoluties lopen op tot 2kx3k (en photo-cd master: 4kx6k).

Is dit een goede/betere oplossing? betere kwaliteit?

Heeft iemand ervaring met dit alles?

Thanks.

DK.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
av -> gt

Is mijn inziens niet veel anders dan de vraag digitale foto vs. gewone foto. Echter wordt de gewone foto nu voor je gescand en op cd gezet. het blijft gewoon de kwaliteit van een gewone foto inclusief de voor en nadelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Het negatief wordt gescand en opgeslagen. Mijn vraag is dus of het resultaat hiervan beter/slechter is dan die van moderne digitale fotocamera's (bv. 4MP).
Ik vraag dit omdat de scantechniek vroeger vrij matig was.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb ook wel es een cd gehad met foto's, maar die foto's waren echt heel korrelig, vette resolutie, maar ze zagen er werkelijk niet uit.
Das was een paar maanden terug, bij de kruidvat dacht ik. Of Dixons ofzo.

systeem specs

Verwijderd

die kwaliteid valt inderdaad tegen. ze zijn korelig en de kleuren kloppen niet. lijkt wel of ze een trust scanner gebruiken.

en waarom 4 mpix 2 mpix toestelen met zoom [3x] heb je rond de 300 euro en dat is goed zat voor 10x15

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
Het valt wel mee hoor met de tegen vallende kwaliteit hoor
maar er zit ook nog al wat verschil tussen de kwaliteit waar je het laat doen
zo geeft Appie Heijn een "doe maar raak kwaliteit" maar zo is de kwaliteit van de makro zelfs goed te noemen.
Als er iemand interesse in heeft wil ik vanavond wel effe voor beeldjes posten want ik heb het bij verschillende bedrijven laten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arie26 op 16-06-2003 15:59 ]

Teteringen

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

WouterG

Dit is geen ondertitel

Arie26 schreef op 16 June 2003 @ 15:44:
Het valt wel mee hoor met de tegen vallende kwaliteit hoor
maar er zit ook nog al wat verschil tussen de kwaliteit waar je het laat doen
zo geeft Appie Heijn een "doe maar raak kwaliteit" maar zo is de kwaliteit van de makro zelfs goed te noemen.
Als er iemand interesse in heeft wil ik vanavond wel effe voor beeldjes posten want ik heb het bij verschillende bedrijven laten doen.
Daar heb ik zeker interesse in.

Ik heb vorige week een canon eos600 spiegelreflex gekocht met diverse lensen voor maar 150 euro en zoek nu een manier om al mijn foto's te gaan laten ontwikkelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou mooi zijn, Arie.

• Arie26
Hier zijn dan de beloofde foto's
ik heb in de loop van de jaren bij 5 verschillende bedrijven mijn rolletjes weg gebracht. ik hoopdat het allemaal een beetje duidelijk is op deze manier.

Foto van mijn vriendin, met kerst
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/fototest/albert100.jpg
Albert Heijn

nog 2 rara figuren :?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/fototest/kruidvat100.jpg
Kruidvat

2 vage bekenden met carnaval
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/fototest/makro100.jpg
Makro

Lekker op vakantie met z'n tweetjes
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/fototest/dixons100.jpg
Dixons

Mijn net geboren dochter (1 uurtje oud)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/fototest/prifo100.JPG
Prifo

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, maar dat zal wel goed komen >:)
edit:
ik heb de links naar de grootere versie moeten verwijderen wegens ruimte gebrek op mijn homepage :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Arie26 op 21-06-2003 00:24 ]

Teteringen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Een 2MP digicam geeft al betere kwaliteit dan deze scans. Ze zijn veel te korrelig. Je zult wat geld uit moeten geven wil je weer op het niveau komen van je spiegelreflex camera (met lenzen e.d.) maar je hebt dan wel veel betere kwaliteit.

You can't have everything. Where would you put it?

• Arie26
maar voor een web-site en wat andere gespeel zijn ze voor mijn prima hoor 8)

Teteringen

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

WouterG

Dit is geen ondertitel

tweakerbee schreef op 16 June 2003 @ 21:07:
Een 2MP digicam geeft al betere kwaliteit dan deze scans. Ze zijn veel te korrelig. Je zult wat geld uit moeten geven wil je weer op het niveau komen van je spiegelreflex camera (met lenzen e.d.) maar je hebt dan wel veel betere kwaliteit.
Of gewoon zelf een goede scanner kopen. Verschilt ook nog per fotorolletje, je kunt beter een lage iso waarde aanhouden omdat die minder korrelig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ze hadden me ASA 100 aangeraden. Ze konden scannen met 2200 dpi en volgens hun zag het er goed uit. Helaas konden ze me niets laten zien. Ik ga het dus waarschijnlijk eens proberen.

Toch gaat mijn voorkeur uit naar een 4MP camera, vooral vanwege het gemak, maar ik vind ze nog te prijzig. IK probeer er eentje te huren, maar het valt niet mee zo'n zaakje te vinden.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Misschien dat er nog foto zaken zijn die echte Photo-CD's maken? Dus niet wat je tegenwoordig ziet bij Kruidvat en Dixons e.d., maar de echte ouderwetse Photo-CD standaard van Kodak.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Ik heb 1 bedrijf gevonden die een goeie camera verhuurd:

Nikon D100 (6MP)
Nikkor AF-S 28-70/2.8D ED lens
1GB compactflash

Maar dat kost me 80 Euro per dag en >300 Euro borg.
Pagina: 1