Toon posts:

[discussie] Website behoeft verschuift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger... kon je een angelfire pagian hebben en dan was je rete vet.
Vroeger... kon je een site over je hoby vinden en dan had je 5 dagen plezier.

Nu.... heb je daar geen behoefte meer aan.

Tot zover de inleiding. Mijn punt is simpel, de behoeft die mensen naar een website drijft verschuift. Veel mensen komen op het internet voor communicatie of relevante informatie(banksaldo, cijfers van tentamens etc).
Het oude surfen is dus redelijk uit.
Een conclusie die daar uit kan trekken is dus dat het nutteloos is om loze site opterichten zoals: Funnypages, Eigen websites, hobby websites etc.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

MazeWing

The plot thickens...

Ben het gedeeltelijk met je eens. De meeste mensen gebruiken internet tegenwoordig echt voor de informatie. En niet meer voor het kijken hoe de buurvrouw een amateur siteje opricht gemaakt met myfirsthomepage ;)

Zal nog veel erger worden in de toekomst denk ik

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Daar zal altijd wel behoefte naar zijn, de kennis van mensen veranderd alleen. Dus mensen zijn zich beter bewust van de voordelen die internet met zich mee brengen zoals bijvoorbeeld internetbankieren en aanschaf van nieuwe producten.

Het zal altijd wel zo blijven dat mensen bepaalde informatie zoeken over hobby's of crea bea middagen gegeven door hardhorende bejaarden oid.

Je moet niet vergeten dat de groep mensen die hier komt een meer als gemiddelde kennis hebben van computers en waarschijnlijk beter bewust zijn van het feit dat internet veel meer biedt.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

TeeDee

CQB 241

Ik deel deze "conclusie" :)

Ik had het er laatst ook nog over met iemand. Het "surfen" is uit. De mensch is alleen nog maar gericht bezig met het internet. Standaard per dag een x aantal sites afstruinen naar informatie, hulp en weet ik veel wat nog meer is bij mij het geval.

De mens die nu nog echt "surft" zijn volgens mij de nieuwelingen. Mensen die net koud 1 of 2 dagen (of langer) een inet abo hebben.

Ik heb zelf ook een "persoonlijke" homepage. Maar dat is meer om dingen te leren, te proberen en ffies snel wat neerkwakken.

Verder: Ik had eigenlijk verwacht dat je een wat strakkere en mooiere openingspost had :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Een hobby site kun je ook voor jezelf maken. Het is niet altijd om anderen te informeren, maar het is omdat je het zelf leuk vindt om er mee bezig te zijn. Ik heb zelf ook zo'n pagina, daar klooi ik gewoon wat mee aan, probeer wat met scripting, schrijf hier en daar een filmreview. En enkel omdat ik dat zelf leuk vind om te doen, niet voor die enkele bezoeker die per ongeluk daar terecht komt :)

Daarnaast moet ik zeggen dat ik ook inderdaad wat minder andere sites lees dan in mijn eerste dagen op internet ('97 / '98). Maar dat komt ook omdat ik nu tevens andere dingen te doen heb achter de pc (zowel online als offline). Maar toch nog steeds lees ik met alle plezier af en toe een site of pagina zoals ik vroeger deed, echter toch met een ander gevoel dan vroeger.

Ik moet ook zeggen dat ik tegenwoordig niet meer via een zoekmachine hoef te zoeken naar pagina's over mijn hobbies. Maar dat er steeds meer professionelere sites bijkomen waarbij de krachten van hobbyisten gebundeld worden.

(overigens om oude glorie te herleven heb ik op mijn site ook zo'n typische 1997 versie gemaakt zoals je die op geocities regelmatig terug zag komen :o (tevens een nog oudere versie toen opmaak nog niet bestond :P ))

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Toch leuk dat deze mening zo wordt gedeeld.
Wat ik me nu als 2e afvraag is, dat nieuwe websites met een inovatief concept nog kans hebben om te overleven.
Ik wil bv www.klachten.nl gaan maken. Hier kan men klachten bundelen en (netjes) hun gal spuwen. De techniek en ergonomie laten we even achterwegen(laten we er van uitgaan gewoon goed). heeft dit concept kans tot overleven?

PS. Zeg teedee, dit is toch een normale discusie? mooie openingspost-en is meer spielerij werk, toch?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er, van ieder willekeurig onderwerp dan ook, _zo_ veel informatie te vinden is dat je door de bomen het bos niet meer ziet, of dat er zoveel foute informatie is dat je je vertrouwen kwijt bent en toch maar een ouderwets boek in de bieb gaat halen :)

Daarnaast is gewoon een beetje rondsurfen denk ik vooral iets wat veel "beginners" doen. Na een tijdje heb je een aantal vaste sites (zoals t.net en got en de nodige moppenpagina's) en dan ben je daar al zoveel tijd mee kwijt dat je eigenlijk geen tijd meer hebt om een beetje rond te surfen. Ff google'n op het moment dat je specifiek iets zoekt, en klaar :)

En uiteindelijk (of "in beginsel") is internet een informatie-medium, wat ondertussen ook duidelijk een communicatiemedium is. En de meeste mensen blijven ook geen uur wezeloos rondzappen als er toch niks meer op tv is, en dat is denk ik met internet niet anders (ook al is de kans klein dat er "niks meer op internet is" :P).

Exact expert nodig?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

www.klachten.nl wordt dan zoiets als www.startpagina.nl ?!

"Ik wil klagen over ..." vul maar in.
En dan natuurlijk goed screenen op kwaadspreekerij, laster , discriminatie etc.
Ik denk dat je je met zo'n site veel problemen (en klachten) op de hals haalt.

En ja, surfbehoefte wijzigt enigszins. Maar anderzijds, het echte 'oude' surfen heb ik nooit gekend (voorzover anders dan de linkjes die ik af en toe tegenkom en die mijn nieuwsgierigheid wekken).

[ Voor 31% gewijzigd door Brothar op 16-06-2003 19:39 ]

eagle

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zit zelf ook al sinds begin 1995 op het Internet. Ik begon nog met Windows 3.11 en Trumpet Winsock en een 14k4 modem :) Toen was het nog heel leuk om echt te "surfen" want er was nog niet een gigantische hoeveelheid sites. Netscape 2. Internet Explorer kwam ik pas voor het eerst mee in aanraking op Windows 95, in Augustus van 1995.

Persoonlijke homepages waren toen nog een uitzondering. Ik kreeg maar liefst 2 Mb bij het toen gloednieuwe "Internet Plaza" waar ik een van de eerste abbonee's bij was. Zij gingen de concurrentie aan met XS4All, de eerste Nederlandse provider. Ook ik maakte een persoonlijke homepage. Rare paarse achtergrond, gele letters, een MIDI op de achtergrond die de Netscape bezoekers niet konden horen. (of was het andersom, ik weet het niet meer). Fantastisch was het!

Ik ontmoette mijn huidige vrouw op Internet in 1997, en ook zij had 2 eigen homepages, eentje op Geocities en eentje op Angelfire. Natuurlijk linkten we elkaar, en alsmede de anderen die we in de virtuele wereld ontmoetten.

Het echte "websurfen" is denk ik ook wel voorbij. De meeste mensen (waaronder ik) komen met regelmaat op 10, mischien 15 sites. Alleen als er echt naar informatie over een bepaald onderwerp moet worden gevonden wijkt men af van de dagelijkse routine.

Intussen is er een veelvoud aan informatie te vinden op het Internet, en de sites zijn met PhP, ASP, XML, DHTML en andere scripttalen intussen zo geavanceerd geworden dat je als persoonlijke website niet meer opvalt. Nu moet je minimaal een eigen domain hebben om enigzins op te vallen, want members.lycos.nl/mijnvettewebsite is allang uit de tijd. Mijn vrouw heeft intussen meerdere domains :D (eigen zaak) en ik heb er ook wat. Echt geavanceerd zijn de sites niet, maar ze zijn wel vrij specifiek in informatie.

En natuurlijk is het zo dat in 1995 je een "site" had als je een index.html en wat andere html files en plaatjes had staan op een server ergens. Tegenwoordig heb je pas echt een site als je op z'n minst ergens een domain host, en allerlei mooie technieken gebruikt. Je hoort er natuurlijk pas echt bij de grote spelers als je een eigen server hebt en tienduizenden bezoekers per dag.

En TOCH vindt ik het nog wel eens leuk om te kijken naar persoonlijke pagina's. Kijk, ik was van school af in het jaar dat de WWW standaard werdt goedgekeurd, dus op school zitten patsen met websites was er natuurlijk nooit bij. Maar toch is het wel leuk om af en toe oude schoolkamaraden terug te vinden op het internet met een eigen homepage, nadat ik ze JAREN niet meer gesproken heb. Getrouwd. Kinderen. Verhuisd naar vage landen (*kuch*).

Ik denk dat er zeker nog wel belang is bij persoonlijke homepages. Ik werdt onlangs doordat mijn homepage in Google is te vinden ge-emailed door een oude schoolvriend die eens wou weten hoe het met mij ging. (Zie sig voor hoompeetsj) Mijn vrouw vondt een vriendin terug die ze al 10 jaar niet meer had gezien.

De belangrijkste toepassing van Internet en Hompages? Het brengt mensen bij elkaar! Alle tweakertjes komen toch uiteindelijk wel hier terecht, en alle vogelliefhebbertjes komen op de daarvoor bestemde sites terecht. Uiteindelijk denk ik dat je toch terecht komt in de "hoek" waar de meeste intresses liggen. De helft van de favorites van de tweakers hier zullen natuurlijk uitmonden in een computers/internet/games gerelateerde site denk ik zo :)

En de toekomst? Ik denk dat het "websurfen" slechts een klein onderdeel wordt van de toepassingen die je op het Internet kunt vinden. Eigenlijk zijn we daar nu al overheen.... waar we vroeger MP3 sites afstruinden lanceren we nu gewoon de favoriete P2P applicatie om de queue vol te gooien met muziek. Echte "warez sites" zijn er niet meer. Hoogstens de sites die je de filename geven waar je naar moet zoeken met een P2P applicatie.

Hoe belangrijk "Live Internet" is werd op 11 September 2001 voor het eerst duidelijk. Het is nog steeds de drukste dag ooit op het Internet, en alleen al naar aanleiding van die gebeurtenis zijn veel nieuws providers (waaronder CNN die de halve dag plat lag op 11 September) eens goed gaan nadenken over hoe e.e.a. geregeld moet worden. (En nu hebben we dus Europese en Aziatische mirrors die heel veel traffic aankunnen). De laatste golf oorlog was ook Live te volgen. Je kunt je allemaal nog wel de "Live Streams" topics herrinneren, en hoe sommigen van ons "ooooh" en "aaaah" zaten te roepen tijdens de eerste bombardementen die naast hun IRC schermpje Live in de hoek van het beeldscherm binnen kwamen. Bij voorkeur 3 schermen van 3 verschillende camerahoeken.

En toch werd "Saddam Hoessein" de meest gezochte term in Google voor een paar maanden. Bewijs dat het surfen nog steeds niet over is?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:23:
Vroeger... kon je een angelfire pagian hebben en dan was je rete vet.
Vroeger... kon je een site over je hoby vinden en dan had je 5 dagen plezier.

Nu.... heb je daar geen behoefte meer aan.

Tot zover de inleiding.

Een conclusie die daar uit kan trekken is dus dat het nutteloos is om loze site opterichten zoals: Funnypages, Eigen websites, hobby websites etc.
ben ik het niet mee eens. als ik naar me zelf kijk zou het kloppen. ik had ook ooit een rete coole "dit is mijn site"site, en surfde naar andere mensen dito site.dat doe ik idd niet meer maar dat ligt meer aan mezelf

Denk ook eens aan het enorme succes van cu2.nl . Dat is de nieuwe angelfire.
of de msn groepen, das ook zoiets. En ik ben er van overtuigd dat er in andere landen even zo grote verzamelingen zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1