Toon posts:

3 monitoren op 1 pc uitgebreide desktop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 2 monitroen op 1 pc staan op uitgebreide desktop, nu wou ik es een keer proberen er 3 op te zetten, daar er een pci vga bij te zetten..

de 1e 2 monitoren heb ik op mijn ti 4200 (1 op vga, andere op dvi), maar als windows xp de pci vga herkent zegt ie dat ie em nie kan t starten..

zijn hier andere oplossingen voor, of zijn er oplossingen voor dit probleem???

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Welke PCI-kaart heb je in je PC gepropt? Aangezien niet alle drivers ondersteuning hebben voor gebruik als 2e videokaart...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
een oude ati kaart en een critial logic ofzo :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 12:01 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Een duurder oplossing is door een matrox parhelia erop te zetten, maar hier zit je waarschijnlijk niet op te wachten omdat deze niet echt geschikt is voor spellen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
(oude) ATI kaarten willen graag als Primary videokaart ingesteld staan, anders werken ze niet.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op 16 June 2003 @ 12:03:
Een duurder oplossing is door een matrox parhelia erop te zetten, maar hier zit je waarschijnlijk niet op te wachten omdat deze niet echt geschikt is voor spellen.
neej idd.
koffercomputer schreef op 16 June 2003 @ 12:03:
(oude) ATI kaarten willen graag als Primary videokaart ingesteld staan, anders werken ze niet.
k, maar die andere werkt dus ook nie...

misschien moek eens een s3 proberen, die heb ik ook nog wel ergens d8 ik

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij worden S3-kaarten wél ondersteund met als tweede videokaart, maar zeker weten doe ik het niet. Anders moet je op www.microsoft.com even de lijst opzoeken met supported cards. Onder welk besturingssysteem is het trouwens?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ik heb nu twee monitoren 1 AGP en 1 PCI ... ik had vroeger altijd mijn PCI kaartje als primary ingesteld maar ik heb nu een bios update uitgevoerd voor mijn moederbord en nu start hij ook gewoon met AGP als primary en dan doet mijn PCI video kaartje het ook nog!!

Dus ik denk dat je het de drivers moet zoeken of jouw twee kaartjes zijn niet compatible...

Let op bij een oude bios PCI -> AGP in instellen dan zou het moeten gaan werken! Anders om kan windows hem inderdaad niet starten!!

:*)

Verwijderd

Topicstarter
hij start in de bios al op met agp... en hij ziet em ook gewoon onder apparaatbeheer, alleen er staat een uitroeptekensje bij met als uitleg... kan apparaat niet starten..
zal es een s3 zoeken en proberen

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Matrox P750 erin :) Maar dan ben je wel je Ti4200 snelheid kwijt, maar de P750 presteerde ook zo slecht noet niet, alleen bleek de review niet helemaal waterdicht.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

JA klopt Windows ziet hem wel maar hij kan hem niet starten om dat jouw mobo dat NIET ondersteunt.... dat is het probleem...

PCI booten dus!! >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 12:41 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
óf recentere drivers zoeken die wel multi-monitoring ondersteunen :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Alsof er voor die oude meuk van topicstarter recente drivers zouden bestaan ;)
Nee hij zal het zeer waarschijnlijk met de ingebakken windows drivers moeten stellen. Volgens mij schijnen S3 kaartjes goed te werken als 3e monitor-kaart.

Verwijderd

Quad kaart nemen :+
Tseng ET6000 of S3 of Matrox Millenium II werken goed als 2de, 3de, 4de, etc. videokaart

Verwijderd

Topicstarter
net een s3 virge geprobeert... precies etzelfde probleem :S

niemand een goedkope en makkelijke oplossing??

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Ik heb ook 3 monitoren
2 op een g-force 4 (19 & 17 inch werk kanonnen)
1 op een s3 virge/vx ( log monitortje van 15 inch)

heel belangrijk om de pci als primair te zetten in je bios (ook al las ik dat het na een bios update ook anders kan moet je er niet vanuit gaan dat dat ook altijd werkt)

Ook heel belangrijk in mijn geval was de juiste drivers voor de S3 kaart (was verdorie nog zeldzaam ook)
Daarna de 19 inch in windows primair gezet en het draait als een zonnetje :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Ik heb nu ook triplehead al een lange tijd, zie specs...als er ruimte was had ik er wel 8/9 aangehangen :P maar iig de kaarten zijn Ati9500pro hercules, MatroxG450Dualhead.
En binnenkort nog een TNT2pci erbij voor tv-out...heb ik er 2 van maar 1 hangt in me celly300. Ik heb nog wel een viper330 ligge 4mb ofzo werkt goed als 2e desktop en levert betere 2d dan een tnt2 pci.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Bij s3 virge dx/gx kaarten moet ik voor win2k de pci als primary zetten, en voor win9x werkt ook agp als primary. Het is dus even knutselen.
Het is misschien licht offtopic, maar mijn dualmonitor setup werkt perfect, alleen hibernaten niet meer... Iemand hier een oplossing voor? (zie [dual monitor]win2k hibernate.)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Leutje schreef op 16 June 2003 @ 19:03:
Ik heb ook 3 monitoren

heel belangrijk om de pci als primair te zetten in je bios (ook al las ik dat het na een bios update ook anders kan moet je er niet vanuit gaan dat dat ook altijd werkt)

Ook heel belangrijk in mijn geval was de juiste drivers voor de S3 kaart (was verdorie nog zeldzaam ook)
jeeeeej

nu werkt ie... je ben geweldig :)

dank u _/-\o_

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 22:46:
[...]

jeeeeej

nu werkt ie... je ben geweldig :)

dank u _/-\o_
Als dat het was, was dit een volstrket overbodig topic- als je de V&B FAQ doorleest zie je dat bij 'Dual Monitor FAQ' doorverwezen wordt naar deze topic: Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

Waar zat tips staan, en het punt van PCI primair zetten komt keer op keer terug.

Ook met een simpele search hier op GoT of Google was het te vinden geweest (vooral deze site komt steeds terug: http://www.realtimesoft.com/multimon/ ).

Daarnaast is het zeker bij multimonitor problemen belangrijk om volledige specs te geven, dus niet

"een oude ati kaart en een critial logic ofzo :/ "
of
"mijn ti 4200

Maar (bijvoorbeeld):

AGP: Leadtek Winfast LE TD 128MB (1x monitor op VGA, 1x op DVI)
PCI slot 1: leeg
PCI slot 2: ATi Mach64 2MB (ook Cirrus Logic 5340 'Alpine'-based kaart (noname) geprobeerd)
Windows XP Professional met SP1
AGP staat primair in BIOS

Zo had waarschijnlijk de eerste lezer al gezien wat het probleem was- ipv een lading geblaat over drivers wat de plank flink missloeg (de native drivers van alle multimon-enables Windows versies ondersteunen bijv de ATi Mach64 in multimon)- laat staan alle leuke 'koop een Parhelia' gedoe (mooie kaart, maar totaal offtopic hier)

Je hoeft geen whizzkid te zijn die alles weet, maar een beetje zelfdiscipline om een heldere, onderbouwde en volledige startpost neer te zetten doet wonderen (en vaak los je het probleem al op terwijl je de nodige info aan het uitzoeken bent :z )

Oslik blyat! Oslik!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ik heb ook 3 monitoren

Heb je dan ook een extended desktop bij spellen en zo, dat als je zit te CSsen of Unrealen dat je dan 180' View hebt??? Of bijv een breed beeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-06-2003 08:57 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Rey Nemaattori schreef op 17 juni 2003 @ 08:54:
[...]

Heb je dan ook een extended desktop bij spellen en zo, dat als je zit te CSsen of Unrealen dat je dan 180' View hebt??? Of bijv een breed beeld?
Unreal of cs op een s3 kaartje met 4 mb :?
Dat zit er niet in natuurlijk
Nu ben ik ok geen mega gamer.. en die enkele keer dat ik unreal speel vor 5 minuten kan ik dat best wel op de 19 inch
1600 x 1200 is wel genoeg dacht ik zo ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
dion_b schreef op 17 June 2003 @ 02:18:
[...]

Als dat het was, was dit een volstrket overbodig topic- als je de V&B FAQ doorleest zie je dat bij 'Dual Monitor FAQ' doorverwezen wordt naar deze topic: Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

Waar zat tips staan, en het punt van PCI primair zetten komt keer op keer terug.

Ook met een simpele search hier op GoT of Google was het te vinden geweest (vooral deze site komt steeds terug: http://www.realtimesoft.com/multimon/ ).

Daarnaast is het zeker bij multimonitor problemen belangrijk om volledige specs te geven, dus niet

"een oude ati kaart en een critial logic ofzo :/ "
of
"mijn ti 4200

Maar (bijvoorbeeld):

AGP: Leadtek Winfast LE TD 128MB (1x monitor op VGA, 1x op DVI)
PCI slot 1: leeg
PCI slot 2: ATi Mach64 2MB (ook Cirrus Logic 5340 'Alpine'-based kaart (noname) geprobeerd)
Windows XP Professional met SP1
AGP staat primair in BIOS

Zo had waarschijnlijk de eerste lezer al gezien wat het probleem was- ipv een lading geblaat over drivers wat de plank flink missloeg (de native drivers van alle multimon-enables Windows versies ondersteunen bijv de ATi Mach64 in multimon)- laat staan alle leuke 'koop een Parhelia' gedoe (mooie kaart, maar totaal offtopic hier)

Je hoeft geen whizzkid te zijn die alles weet, maar een beetje zelfdiscipline om een heldere, onderbouwde en volledige startpost neer te zetten doet wonderen (en vaak los je het probleem al op terwijl je de nodige info aan het uitzoeken bent :z )
Blah... wat een gezeur.
Het is opgelost, is prima zo.

Verwijderd

Heb hier een 3 monitor opstelling...

ATI RADEON 9500 + critial logic PCI. werkt perfect

_/-\o_ aan MWee voor zijn het lenen van zijn 2de monitor.. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 15:15 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schmoove schreef op 17 June 2003 @ 11:04:
[...]

Blah... wat een gezeur.
Het is opgelost, is prima zo.
Nee, want de volgende keer dat iemand met zo'n vraag zit (en WEL de search gebruikt) moet hij eerst door een lading irrelevante zut voordat hij kan achterhalen of de situatie van de TS op hem van toepassing is en vervolgens is het antwoord ook niet gelijk duidelijk.

Deze vraag was gesteld op de manier en het niveau van iemand die naar een helpdesk belt- dus zonder voorwerk en zonder de relevante info te vermelden.

Zoals je in de GoT huisregels kunt lezen is GoT een community met ondertussen een forse knowledge base erachter, maar geen helpdesk, en we verwachten topics op niveau. Zoals deze topic geopend was, was onder niveau en verwatert de kwaliteit van de knowledgebase erachter.

Als je je daar niet in kunt vinden, zijn er ander fora als www.beginnersweb.nl en www.iksnaphetniet.nl waar dergelijke eisen niet gesteld worden :o

Oslik blyat! Oslik!

• bloasfist
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

koffercomputer schreef op 16 June 2003 @ 12:03:
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:23:
Let op bij een oude bios PCI -> AGP in instellen dan zou het moeten gaan werken! Anders om kan windows hem inderdaad niet starten!!
bloasfist schreef op 16 June 2003 @ 19:55:
Bij s3 virge dx/gx kaarten moet ik voor win2k de pci als primary zetten, en voor win9x werkt ook agp als primary. Het is dus even knutselen.
Er wordt welgeteld 5 keer de suggestie gedaan je pci op primary te zetten, en pas na de 4e keer ga je het ook een keer proberen? Sorry hoor TS, maar wordt van dit soort topics een beetje moe...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Pagina: 1