Toon posts:

WOL over internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al eens een topic aan gewaagt , alle hulp ten spijt geen resultaat,dus nog maar eens proberen....
Wil een PC wakker schudden dmv. wake on lan. Werkt via lokale netwerk prima.
Echter vanaf het internet wil het niet lukken, heb al van alles geprobeerd.
Zit via een draytek 2600 routertje op het internet. Wordt nu vanaf een andere pc een een ping verstuurd met daaraan gekoppeld een zogenaamd magic packet (mac-adres van wakker te schudden pc). Nu lijkt het het er op dat dit magic packet niet op het lokale netwerk komt. Moet dus volgens mij iets in de router zijn , maar wat. Heb de router al op (voor mij bekend) alle mogelijke manieren open gezet, maar helaas. Via VPN verbinding met router (wat overigens prima werkt) ook nada, nix, noppes.
Wat kan er in de router faut staan waardoor dit niet werkt?! _/-\o_
Gr Fjetje.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

DaRoot

Some say...

Met je router is nix mis, het werkt gewoon niet. Waarom? Magic Packet loopt niet over TCP/IP maar een of meerdere lagen lager in het OSI-model. De router kan er dus niets mee, ik denk dat het pakketje trouwens al veel eerder blijft steken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
het kan wel hoor, zoek maar eens op WOL-Routen...
of check Wake on Lan routen.

Verwijderd

Je moet ervoor zorgen dat je router dat het magic packet dat het ontvangt naar alle pc's stuurt, de pc met het juiste MAC adres hoort dan aan te gaan, want immers een pc die niet aanstaat heeft geen ip-nummer om naar te forwarden 8)7 (zelfs niet als ip statisch is).
Probeer dan ook het magic packet door de router te laten forwarden (poort 2304) naar het interne ip-nummer van je router met 255 als laatse getal, iets dergelijks 192.168.0.255. Met name de .255 is van groot belang want dan stuurt 'ie het pakketje overal heen. Neem dan als subnet mask 255.255.255.255..
Of lees hier verder, er staat veel info!