[NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.349 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de necv8bcd.rar wil uitpakken geeft winrar voor beide files :"header is corrupt". Iemand een oplossing, iemand die weet waar het probleem zit, wat ik verkeerd doe?

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Zojuist even de laatste firmware geflashed(thx to herman). Mijn datawrites (die rode, DVD-R) die ik bij opus heb besteld werkte voor de flash niet goed, maar nu brand mijn nec ze een stuk beter :)

Alleen: NERO geeft aan ze met 4x te branden, maar volgens mij is het 2x. Het duurt namelijk een half uur ofzo. IS het trouwens nodig dat ik veryfication aanvink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11
Hermanvh schreef op 25 July 2003 @ 07:03:
[...]

Ik heb bij DVD-R gezien dat er veel aan de 'Writing Strategies' is veranderd! Ik heb dus goede hoop voor DVD-RW en DVD+R(W)!
Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem dat ik heb met mijn Philips Standalone player?
Deze leest alleen DVD-R als er meer dan +/- 4 GB op het schijfje staat. DVD+R leest ie altijd prima

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Ik heb de aangepaste firmware 106auto gebruikt. Ik heb princo op 4x speed gebrand, zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 14:34:
Als ik de necv8bcd.rar wil uitpakken geeft winrar voor beide files :"header is corrupt". Iemand een oplossing, iemand die weet waar het probleem zit, wat ik verkeerd doe?

groeten!
WinRAR 3.xx gebruiken!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
TSS_Droopy schreef op 25 July 2003 @ 20:12:
[...]

Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem dat ik heb met mijn Philips Standalone player?
Deze leest alleen DVD-R als er meer dan +/- 4 GB op het schijfje staat. DVD+R leest ie altijd prima
Zou kunnen, gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
  • Laatst online: 21-07-2023
HermanV,

wat is nou de laatste versie?
en heb je die website met al die firmwares al draaien? Dan kun je daar nl. makkelijk zien wat de laatste werkende versie is....

Gr.

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar vind ik nou de nieuwste 1.05 firmware? ik heb hier princo's liggen en willen niet goed fikken :/

en ja, ik doe het voor het eerst :)

ik vraag om 1.05 aangezien 1.06 een ernstige fout kon bevatten :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 15:31:
waar vind ik nou de nieuwste 1.05 firmware? ik heb hier princo's liggen en willen niet goed fikken :/

en ja, ik doe het voor het eerst :)

ik vraag om 1.05 aangezien 1.06 een ernstige fout kon bevatten :?
Ik heb de 106 versie gebruikt die door Hermanv een beetje is aangepast. Ik kan daar prima princo's mee fikken. De link staat hier boven in de topic

[ Voor 5% gewijzigd door 4p0c op 26-07-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de firmware 1.06 is niks mis maar de Flashtool van Nec zelf kan problemen geven , neem de 1.06 van Hermans site met zijn flashtool of zijn bootcd iso en alles gaat goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Die link van die 1.06 van Herman werkt niet (meer)?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
:)

[ Voor 98% gewijzigd door 4p0c op 26-07-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Nec 1300 met firmware 1.05 of 1.06 en alle releases van Herman heb ik het probleem dat dvd's wel burnen, maar veel data dvd+r's niet meer lezen na ongeveer 80%. Doe ik dezelfde dvd+r (nashua) in een QSI dvd lezer in mijn notebook wordt alles wel 100% gelezen. Ook originele movies geven veel vaker een crc fout bij het rippen dan in mijn oude sony dru500a burner. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Alle releases kunnen worden gevonden op http://herrie.rpc1.org >:)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien ik nieuw ben in flashen :X ga ik dit toch vragen

hoe moet ik flashen?
ik heb op Hermanvh's site gekeken en de pagina was blanco :?
en de meegeleverde txt readme begrijp ik ook niet :?
echt sry van deze ontzettende n00bvraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 21:00:
Op mijn Nec 1300 met firmware 1.05 of 1.06 en alle releases van Herman heb ik het probleem dat dvd's wel burnen, maar veel data dvd+r's niet meer lezen na ongeveer 80%. Doe ik dezelfde dvd+r (nashua) in een QSI dvd lezer in mijn notebook wordt alles wel 100% gelezen. Ook originele movies geven veel vaker een crc fout bij het rippen dan in mijn oude sony dru500a burner. Iemand een oplossing?
De Nec leest dvd's een stuk minder goed in als bijv. een Sony DRU 500AX (ik heb ze beide ) , dvd's rippen moet je ook gewoon met de dvd speler van je computer doen ( als je die hebt natuurlijk ) dit probleem met de Nec is bekend en er is weinig aan te doen .
Ik heb zelf ook nog enkele Nashua DVD +R en die geven bij mij problemen met afspelen in sommige stand alone dvd spelers ook als ik ze met m'n Sony brand , ik gebruik nu Verbatim en die spelen overal en altijd af .
De kwaliteit van Nashua is een beetje vergelijkbaar met Princo :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 22:01:
aangezien ik nieuw ben in flashen :X ga ik dit toch vragen

hoe moet ik flashen?
ik heb op Hermanvh's site gekeken en de pagina was blanco :?
en de meegeleverde txt readme begrijp ik ook niet :?
echt sry van deze ontzettende n00bvraag :X
ff hele topic lezen. Is al gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Mijn Opus supplies Datawrite -dvd media kunnen niet tot eind toe beschreven worden metde 1300A. Heb 1.05 omdat ik eerst de 1.06 van Nec (met die foute flasher) gebruikte. DVD's zeggen ook direct illegal medium, maar branden dan wel op 4x. Nu blijkt dat dus de laatste 5% oid niet goed is, bij niet geheel volle dvd's geen problemen, waar zou het aan liggen?!

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
jopiek schreef op 27 July 2003 @ 13:48:
Mijn Opus supplies Datawrite -dvd media kunnen niet tot eind toe beschreven worden metde 1300A. Heb 1.05 omdat ik eerst de 1.06 van Nec (met die foute flasher) gebruikte. DVD's zeggen ook direct illegal medium, maar branden dan wel op 4x. Nu blijkt dat dus de laatste 5% oid niet goed is, bij niet geheel volle dvd's geen problemen, waar zou het aan liggen?!
Toevallig. Ik heb precies hetzelfde probleem. Zojuist een backup van een film gemaakt. Geen problemen met branden. Film leek ook goed te spelen in mijn JVC dvdspeler. Op het einde van de film begon er van alles haperen. Vorige film had ook al hetzelfde probleem. Ik vraag me af waar dit aan ligt. Het vreemde is dat hij ze op de pc wel goed speelt.

Ik heb v1.06 gebruikt. Zijn die DVD-r's niet gewoon brak?

[ Voor 5% gewijzigd door Stalkert op 27-07-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Stalkert schreef op 27 July 2003 @ 15:01:
[...]

Toevallig. Ik heb precies hetzelfde probleem. Zojuist een backup van een film gemaakt. Geen problemen met branden. Film leek ook goed te spelen in mijn JVC dvdspeler. Op het einde van de film begon er van alles haperen. Vorige film had ook al hetzelfde probleem. Ik vraag me af waar dit aan ligt. Het vreemde is dat hij ze op de pc wel goed speelt.

deze dvd's staan echter vol met rar-bestanden :(

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor al de noob-questions maar hoe maak ik een bootable cd om te flashen? Kan iemand me dit effe uit de doeken doen aub?? Werk met Nero (laatste versie).
Ik zou het met een diskette willen doen, maar krijg dan constant zo'n standaardmelding die erop neer komt dat ie niets kan vinden of doen. Het pad (-sec -sla) klopt nochtans....

nogmaals dank en groeten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashboot cd met de juiste firmware kan je zo van Hermans site in rar vorm downloaden , rarfile uitpakken met winrar of winace , branden als iso met Nero op een lege cd en je compu opstarten met de cd erin .
Je hebt wel een bootable flop gemaakt compleet met de ms dos opstart bestanden , de flasher (nec1300a.exe) en binfile want ik doe het altijd met floppy en nog geen problemen gehad ?

Edit :
Als je van CD wilt flashen moet je wel in je bios je cdrom als 1ste opstart device zetten i.p.v. je floppy anders pakt ie hem nog niet , dit wist je vermoedelijk al maar ik zet het er toch maar bij !

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Stalkert schreef op 27 July 2003 @ 15:01:
[...]

Nu weer de fw v1.05 van herman gebruikt. Met nero 6 kan ik nu ineens wel met 4x branden (duurt nu ook maar een kwartier ofzo). Resultaat is nog slechter. Nu hapert zo'n beetje de hele film (ook in de pc)

Eens even proberen om hem op 2x te fikken. Als dit wel goed werkt ben ik in principe ook tevreden.

* Stalkert heeft ondertussen al meer onderzetters als glazen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Stalkert schreef op 27 juli 2003 @ 18:12:
[...]

Nu weer de fw v1.05 van herman gebruikt. Met nero 6 kan ik nu ineens wel met 4x branden (duurt nu ook maar een kwartier ofzo). Resultaat is nog slechter. Nu hapert zo'n beetje de hele film (ook in de pc)

Eens even proberen om hem op 2x te fikken. Als dit wel goed werkt ben ik in principe ook tevreden.

* Stalkert heeft ondertussen al meer onderzetters als glazen in huis
Het probleem met die :r Datawrite en Princo DVD-R's is dat er zo'n 6 verschillende media codes en writing strategies bestaan :r. Dit houdt in dat maar 1 van deze 6 100% OK zal werken met 1.06 official :(. Het is volgens mij maar mogelijk om 1 van deze 6 tegelijk te gebruiken :(

Een ander probleem is dat ze bij PRINCO meer DVD-R's uit een stamper halen dan andere fabrikanten (ong. 40% meer!!!), dit omdat de stampers zo duur zijn. Dit is ook een verklaring voor de magere kwaliteit.

Op 2x werken de DVD-R's vaak wel goed....

Ik kan alleen aanraden nu een ander merk DVD-R te gebruiken! That's Write 1-4x werkt probleemloos bij mij :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 18:09:
Flashboot cd met de juiste firmware kan je zo van Hermans site in rar vorm downloaden , rarfile uitpakken met winrar of winace , branden als iso met Nero op een lege cd en je compu opstarten met de cd erin .
Je hebt wel een bootable flop gemaakt compleet met de ms dos opstart bestanden , de flasher (nec1300a.exe) en binfile want ik doe het altijd met floppy en nog geen problemen gehad ?
tnx a lot! Heb iso gebrand van de uitgepakte files, bootsequence aangepast, opgestart met cd erin en ... nothin' happened???

Op de floppy staan idd alle nodige files...

Nog tips?? (sorry 2 bother u folks again)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Heb je de bootsequence in de bios aangepast dat hij moet booten vanaf cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 18:55:
[...]

tnx a lot! Heb iso gebrand van de uitgepakte files, bootsequence aangepast, opgestart met cd erin en ... nothin' happened???

Op de floppy staan idd alle nodige files...

Nog tips?? (sorry 2 bother u folks again)
Hoe heb je die ISO-gebrand? Die .iso is een image. Je moet dus NIET een nieuwe 'compilatie' maken en daarop het .iso bestand zetten, want het .iso bestand is al een compilatie. Je kan m onder Nero branden met File-> Burn Image en dan de .iso aanklikken!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Hermanvh schreef op 27 July 2003 @ 18:28:
[...]

Het probleem met die :r Datawrite en Princo DVD-R's is dat er zo'n 6 verschillende media codes en writing strategies bestaan :r. Dit houdt in dat maar 1 van deze 6 100% OK zal werken met 1.06 official :(. Het is volgens mij maar mogelijk om 1 van deze 6 tegelijk te gebruiken :(

Een ander probleem is dat ze bij PRINCO meer DVD-R's uit een stamper halen dan andere fabrikanten (ong. 40% meer!!!), dit omdat de stampers zo duur zijn. Dit is ook een verklaring voor de magere kwaliteit.

Op 2x werken de DVD-R's vaak wel goed....

Ik kan alleen aanraden nu een ander merk DVD-R te gebruiken! That's Write 1-4x werkt probleemloos bij mij :)
Maar bij mij dus niet :(
Ik brand ze maar op 2 speed, dat gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Dr.Roelski schreef op 27 July 2003 @ 19:06:
[...]

Maar bij mij dus niet :(
Ik brand ze maar op 2 speed, dat gaat wel goed.
Gaf ik ook al aan ;) 2x werkt vaak wel OK!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dat spul gedownload voor een dos 6.22 bootdisk van die link in de readme (er stond wel iets achter de link, de grootte dacht ik)
dus ik wil dat via die exe eropzetten en jahoor, wrong format oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Hermanvh schreef op 27 July 2003 @ 19:32:
[...]

De laatste heb ik ook op 2x gebrand zojuist. Deze lijkt goed.
Hopelijk dat het ook goed blijft :) Nergens zo'n hekel aan als dat een dvd soms wel soms niet werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 19:41:
ik heb nu dat spul gedownload voor een dos 6.22 bootdisk van die link in de readme (er stond wel iets achter de link, de grootte dacht ik)
dus ik wil dat via die exe eropzetten en jahoor, wrong format oid? :?
Link in welke readme?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 27 juli 2003 @ 19:52:
[...]

Link in welke readme?
in de jouwe van 106auto over bootdisks van een floppy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 20:22:
[...]

in de jouwe van 106auto over bootdisks van een floppy :)
Ik zou de BootCD gebruiken :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
apestaartje schreef op 07 July 2003 @ 13:03:
[...]

FF: offtopic

Mag ik vragen welke versie van RecordMax jij gebruikt?
Want bij mij werd de Nec-1300 niet herkend...
Ik heb versie 4.5
Build 450B20B.358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Hermanvh schreef op 27 July 2003 @ 19:32:
[...]

Helaas. Heb net weer 5 DVD-R van That's Write gefikt (opus).
Hiervan zijn er 3 die bitfouten hebben met verify.
1 Disk had zelfs 9 bitfouten, wat ik veel te veel vind.
Klopt dus nog steeds niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Dr.Roelski schreef op 27 July 2003 @ 20:31:
[...]

Helaas. Heb net weer 5 DVD-R van That's Write gefikt (opus).
Hiervan zijn er 3 die bitfouten hebben met verify.
1 Disk had zelfs 9 bitfouten, wat ik veel te veel vind.
Klopt dus nog steeds niet!
Welke mediacode hebben die That's Writes? Mijne hebben LEADDATA01 en geen probs... Lezen perfect terug met alle drives! >:) Nero CD Speed toont een bijna helemaal constant stijgende lijn. Af en toe een paar hele kleine dipjes, maar niet noemenswaardig (ook afhankelijk van de lezer trouwens).

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Zelfde. Ook LEADDATA01
Ik zie die bitfouten al bij verify door nero. Heb verder geen tests gedaan.
Net een DVD+R (Fujifilm) gefikt, en daar nog steeds geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Dr.Roelski schreef op 27 juli 2003 @ 21:42:
Zelfde. Ook LEADDATA01
Ik zie die bitfouten al bij verify door nero. Heb verder geen tests gedaan.
Net een DVD+R (Fujifilm) gefikt, en daar nog steeds geen problemen mee.
Hmmz vreemd... Misschien dat ze nu een slechte(re) batch hebben :?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Heb je misschien de laatste gehackte firmware voor de ND1100A ook ergens staan ? Op je site is het 1100 gedeelte helaas nog in aanbouw. Ik heb de RPC1 van Etna al draaien, maar wil graag sneller kunnen rippen dan 2,4x.

[ Voor 24% gewijzigd door tbusquet op 28-07-2003 14:25 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
tbusquet schreef op 28 July 2003 @ 14:23:
Heb je misschien de laatste gehackte firmware voor de ND1100A ook ergens staan ? Op je site is het 1100 gedeelte helaas nog in aanbouw. Ik heb de RPC1 van Etna al draaien, maar wil graag sneller kunnen rippen dan 2,4x.
Welke versie voor de 1100 wil je hebben? Dan pas ik m even voor je aan :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Hermanvh schreef op 28 July 2003 @ 14:33:
[...]

Welke versie voor de 1100 wil je hebben? Dan pas ik m even voor je aan :)
De beste ;)

Even zonder dollen, neem aan de laatste release, en dan volledige rip snelheid en RPC1 (regiovrij dus). Of raad je aan om de autoswitching RPC2 te gebruiken ?

Sorry vergeten te vermelden dat ik een officieele 1100a van NEC heb.

btw. Ik heb deze op het moment draaien:

http://etna.rpc1.org/nec/nec%20nd+1100a%201ea1%207.zip

Daar kan ik dus alleen niet sneller mee rippen, houdt Etna zich niet mee bezig geloof ik ;)

Ook nog ff mijn email d'rbij: tabusquet@chello.nl

Alvast bedankt Herrie !

[ Voor 36% gewijzigd door tbusquet op 28-07-2003 15:37 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ff een vraagje he....
stel ik flash me firmware van m'n nieuwe nec 1300a en er gaat iets mis krijg een error en me doos loopt vast, kan ik m'n drive dan in de sloot gooien of kan ik dan gewoon rebooten en opnieuw flashen en programmeren ?

de 106 update hebben ze trouwens van de site afgehaald "is slecht voor 't loopwerk" nou ik hoop maar dat ze snel met 'n nieuwe update komen want zo heb ik dus niets aan m'n nec 1300a :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 22:01:
hey, ff een vraagje he....
stel ik flash me firmware van m'n nieuwe nec 1300a en er gaat iets mis krijg een error en me doos loopt vast, kan ik m'n drive dan in de sloot gooien of kan ik dan gewoon rebooten en opnieuw flashen en programmeren ?

de 106 update hebben ze trouwens van de site afgehaald "is slecht voor 't loopwerk" nou ik hoop maar dat ze snel met 'n nieuwe update komen want zo heb ik dus niets aan m'n nec 1300a :|
Als de flash foutgaat zal ie versie 0.05 ofzo aangeven en kan je m gewoon reflashen (is door m'n geklooi (vergeten checksum aan te passen) wel eens gebeurd :P ).

De 1.06 is alleen van de pagina gehaald vanwege de problemen met de flashtool in WinXP. Met de binaries op http://herrie.rpc1.org heb je geen problemen! Zolang je geen Princo 4x gebruikt zou ik voor mijn 105v8 gaan, omdat ie veel betere support biedt voor media!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm...:D dat is nou juist 't grote probleem ik heb hier 10 princo's :(
en welke firmware zou ik moeten nemen ? normal, free of auto reset

Welke cd's kan ik nu 't beste in 't vervolg kopen (dvd-r) die wel goedkoop zijn maar wel goed in standalone dvd-spelers werken met de nieuwe firmware 105v8?
<edit>
Ik heb me nec'je al geflashed
ging uitstekent....
heb die cheapo princo's ingeruild voor that's writes en die werken uitstekent,
ik kreeg alleen wel een error met branden toen ie bijna klaar was maar ik heb de dvd daarna gechecked en dvd was gewoon goed.. :?
</edit>

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 50 princo's 1-4x. Ik krijg verify-errors met de versie 106. Alleen 105v8aut gebrand met 2x speed geeft foutloze dvd's. 4x speed met 105v8aut geeft ook weer verify-errors. Tevens zorg ik ervoor dat de te branden DVD stofvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 14:16:
Ik heb 50 princo's 1-4x. Ik krijg verify-errors met de versie 106. Alleen 105v8aut gebrand met 2x speed geeft foutloze dvd's. 4x speed met 105v8aut geeft ook weer verify-errors. Tevens zorg ik ervoor dat de te branden DVD stofvrij is.
Wat is de mediacode van deze Princo's ?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de mediacode van de bedoelde Princo's:

00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 F7 0E 0B .B...@....R.....
77 88 70 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 w.p..PRINCO.....
00 00 00 00 05 AA A2 22 22 20 01 00 06 0B 0F 12 ......."" ......

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Laat maar... ik had bericht niet goed gelezen |:( :/

[ Voor 86% gewijzigd door Dr.Roelski op 02-08-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Herman

Zouw je alsjeblieft die firmware nog een keer kunnen posten zodat ik er ook van kan gaan genieten :) ;) :*) B) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 21:03:
Hallo Herman

Zouw je alsjeblieft die firmware nog een keer kunnen posten zodat ik er ook van kan gaan genieten :) ;) :*) B) 8)
URL van m'n homepage staat nu in m'n sig :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een aantal Princo's dvd-RW 1-2x speed.
Mijn NEC ND1300A met firmware 105v8aut kan ze slechts met 1x speed beschrijven. Bovendien krijg ik verify-errors.

mediacode:
00000000 00 42 00 00 01 40 D6 FD 9E D8 21 00 02 0F 06 06 .B...@....!.....
00000010 88 65 11 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 .e...PRINCO.....
00000020 00 00 00 00 05 06 88 65 11 00 00 00 06 10 09 06 .......e........

Zijn deze dvd's ondanks de verify errors nog goed voor video's te gebruiken ?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 13-09 11:40
Ik vind de Nec's wel heel erg zeurderig met media in vergelijking met de Sony btw

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
The Druid schreef op 04 August 2003 @ 23:25:
Ik vind de Nec's wel heel erg zeurderig met media in vergelijking met de Sony btw
Valt wel mee, Sony bakt bijna alle 4x media slechts op 2x :'(

Princo DVD-RW 2x doen het ook maar op 1x op de Pioneer 106 :(

Princo is gewoon een brak merk. Voor de rest werken zo goed als alle schijfjes met mijn firmware :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik goed ben met mijn vraag in dit topic?
Maar ik heb laats voor mijn nec-1100a philips dvd+RW gekocht en als ik daar een filmpje op brand dan speelt ie wel in mijn standalone dvd af alleen dan heb ik vaak kurupt beeld.
Terwijl ik dat zelfde filmpje op een cdtje brand dan heb ik dat probleem niet.
Licht dat nouw aan die philips dvd+RW? of aan mijn brander?

alvast dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het branden van Hp 2.4x DVD+RW. Schrijven is geen probleem alleen het lezen in een dvd station dat doet ie niet. Maar weer wel in de brander.....

iemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 3 verschillende media uitgeprobeerd (allen dvd-r)

elke media 2x behalve sentinel

resultaat:

- Maxell dvd-r (dvd kaft) || succesvol gebrand (nu 2 keer gedaan)
- Princo dvd-r (spindel) || Net wel, net niet (getest op x-box, vaker dirty or damaged error, maar pakt ze af en toe)
- Sentinel dvd-r (max 1x speed!!!) || Illegal Medium error :(

ik heb zelf dankzij nero gezien (nog niet geflashed :P ) firmware 1.05

zou die 10.5h8 oid van Herman het wel accepteren van medium?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 10:18:
ik heb nu 3 verschillende media uitgeprobeerd (allen dvd-r)

elke media 2x behalve sentinel

resultaat:

- Maxell dvd-r (dvd kaft) || succesvol gebrand (nu 2 keer gedaan)
- Princo dvd-r (spindel) || Net wel, net niet (getest op x-box, vaker dirty or damaged error, maar pakt ze af en toe)
- Sentinel dvd-r (max 1x speed!!!) || Illegal Medium error :(

ik heb zelf dankzij nero gezien (nog niet geflashed :P ) firmware 1.05

zou die 10.5h8 oid van Herman het wel accepteren van medium?

bvd
Lees even de mediacode uit van de Sentinel 1x met DVDInfo en post m hier :) Dan kan ik kijken of ik m al gesupport heb in 105v8 (1h05) (ik verwacht van wel ;))

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                            Media Information                            
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                        DDDDVDR
Formatted Size                                                      Blank
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R
Media Id Code Speed                                               Unknown
Write Strategy Speed                                        1.0x 1385KBps
Data area starting sector                                          30000h
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

volgens mij herkent hij de dvd niet :?

HermanvH? wil je me aub toevoegen @ msn? je accepteerde me maar niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:00:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                            Media Information                            
Media code/Manufacturer ID                                        DDDDVDR

volgens mij herkent hij de dvd niet :?
Wordt als het goed is ondersteund in 1h05 (105v8) :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm *yup n00b here*

is een w98se diskette + de files van NEC1300A voldoende om te kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Zo ik zit nu nog op vakantie in Italie in een cafeetje, ja ok, ik ga dadelijk weer naar ut strand. Maar als ik thuis kom dan wil ik van het overige geld de 1300A kopen.

Het zal zeker wel een goede keus zijn, aangezien herman nogal veel support leverd aan ons _/-\o_ .

Alleen als ik nu ook lees over alle schrijffouten....

Kan me nog goed herinneren met mijn 2X cd brandertje ik ongeveer zo,n 3 op de 10 verkeerd deed branden.

De media is duur, daarom wil ik echt een goede koop doen. Welk merk is nou het beste, zodat ik ook de dvdtjes die ik nu brand ook over 3 jaar nog steeds goed kan lezen? Ookal moet ik dan schijfjes van 2 eur de stuk kopen, ik wil kwaliteit hebben.

Punt 1, kan dat dan met de NEC1300A met deze firmware_
Punt 2, kan ik dan ook goed media branden op 4X? , hoeft niet perse als het maar goed gebrand wordt.

Als dat zo is dan heb ik volgende week een dvd brandertje >:) :7

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie007 schreef op 06 augustus 2003 @ 18:08:
Zo ik zit nu nog op vakantie in Italie in een cafeetje, ja ok, ik ga dadelijk weer naar ut strand. Maar als ik thuis kom dan wil ik van het overige geld de 1300A kopen.

Het zal zeker wel een goede keus zijn, aangezien herman nogal veel support leverd aan ons _/-\o_ .

Kan me nog goed herinneren met mijn 2X cd brandertje ik ongeveer zo,n 3 op de 10 verkeerd deed branden.

De media is duur, daarom wil ik echt een goede koop doen. Welk merk is nou het beste, zodat ik ook de dvdtjes die ik nu brand ook over 3 jaar nog steeds goed kan lezen? Ookal moet ik dan schijfjes van 2 eur de stuk kopen, ik wil kwaliteit hebben.

Punt 2, kan ik dan ook goed media branden op 4X? , hoeft niet perse als het maar goed gebrand wordt.

wacht op de nieuwe plextor :7

kostte iets van 279 euro en ondersteund + en - ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Robbie007 schreef op 06 August 2003 @ 18:08:

Ja, waarom niet. Het ligt meer aan de kwaliteit schijfjes dan aan de brander
Ja, koop gewoon media met 1 van de volgende mediacodes: LEADDATA01, CMCM MAG AF1 of RITEKG04 en alles zou OK moeten werken op 4x :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een NEC-1300A brander......ook heb ik de nieuwe firmware (106) geinstaleerd. Nu heb ik een stapeltje EMTEC DVD-R dvd'tjes liggen die hij niet wil branden "illigal medium".......kan iemand mij misschien helpen ?

vr.gr.
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 22:06:
Hoi,

Ik heb een NEC-1300A brander......ook heb ik de nieuwe firmware (106) geinstaleerd. Nu heb ik een stapeltje EMTEC DVD-R dvd'tjes liggen die hij niet wil branden "illigal medium".......kan iemand mij misschien helpen ?

vr.gr.
Arjan
Lees de mediacode eens uit met DVDInfo en post die hier! Ik denk dat het 4M SYS 202C1 is, maar ik weet het niet zeker!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een NEC-1300A brander......met de nieuwe firmware (106) geinstaleerd.
Ik heb een grote stapel PRINCO DVD-RW 1-2X liggen die hij niet goed brand. Ik heb al contact gehad met NEC maar ze moeten de media code hebben. Deze heb ik met DVDINFO gelezen en zou gewoon PRINCO moeten zijn.

Is het waar wat ik heb uitgelezen en kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 07:33:
Ik heb ook een NEC-1300A brander......met de nieuwe firmware (106) geinstaleerd.
Ik heb een grote stapel PRINCO DVD-RW 1-2X liggen die hij niet goed brand. Ik heb al contact gehad met NEC maar ze moeten de media code hebben. Deze heb ik met DVDINFO gelezen en zou gewoon PRINCO moeten zijn.

Is het waar wat ik heb uitgelezen en kan iemand mij helpen??
Princo is gewoon :r media!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 08 August 2003 @ 08:11:
[...]

Princo is gewoon :r media!
Noem me dan eens een goed DVD-RW media wat ook nog betaalbaar is, en niet de media code, want daar kan ik niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thankz _/-\o_ Hermanvh _/-\o_
Ik heb ook de firmwareupdate gedaan 1.06 en mijn rode datawrites branden nu op 2 speed. Heb ik ze toch niet voor niks gekocht. Ik hoor veel in dit forum dat die datawrites niet goed zouden zijn, maar bij mij doen ze het prima in mijn standalone dvd-speler. Nog ff een vraagje moet de X-box omgebouwd zijn om deze schijfjes te kunne lezen want in nero zie ik wel een optie voor X-box compatible ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cam47bubbles
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 08:39:
Thankz _/-\o_ Hermanvh _/-\o_
Ik heb ook de firmwareupdate gedaan 1.06 en mijn rode datawrites branden nu op 2 speed. Heb ik ze toch niet voor niks gekocht. Ik hoor veel in dit forum dat die datawrites niet goed zouden zijn, maar bij mij doen ze het prima in mijn standalone dvd-speler. Nog ff een vraagje moet de X-box omgebouwd zijn om deze schijfjes te kunne lezen want in nero zie ik wel een optie voor X-box compatible ofzoiets...
Ja je Xbox moet omgebouwd zijn....en het is verstandig om dan op 2x te blijven branden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 13-09 11:40
cam47bubbles schreef op 08 augustus 2003 @ 08:44:
[...]

Ja je Xbox moet omgebouwd zijn....en het is verstandig om dan op 2x te blijven branden......
/offtopic mode aan

Erm als je dan toch je Xdoos ombouwd is het veel handiger een netwerkkable erin te steken en de iso's te transferen met XBOX ISO Transfer. Scheelt weer een hoop DVD's branden.

/offtopic mode uit

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
Veel xboxen hebben ook problemen met cd-r/rw/dvd+r/rw/-r/rw. ze lezen eenvoudig weg niet al te best als het niet op originele media staat.

Sommige dvd-roms (samsung) lezen wel cd-r (philips soms ook). samsung heeft dan weer problemen met dvd +/-r maar leest wel dvd +/- rw.

Thomson leest wel dvd+r maar weer geen cd-r (maar weer wel cd-rw). 't is met de xbox altijd een beetje een gok.

Je hoeft GEEN modchip te hebben om een backup dvd-video af te spelen. als de disc 't niet doet zegt dat simpelweg dat je dvd-rom de schijf niet leest (natuurlijk wel die dongle/remote kit nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Ik zag dat de nieuwe firmware met dos flash tool is uit gebracht. Verder geen wijzigingen maar wat ik las in de leemij.txt is toch wel interresant

"Even now the firmware 1.06 accepts Princo 4x DVD-R and MPO 2.4x for writing,
our engineers have reported that the disc quality is awful (especially at outer area of the media)
and write error could be occured.
>We still not recommend to use Princo 4x. (also wont be added to recommend media list!)
>Customers should try slower speed(i.e. 2x) for better result."

Dus de princo's zullen nooit worden ondersteund. je moet gewoon het geluk hebben dat je een goeie batch te pakken hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door 4p0c op 09-08-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                            Media Information                            
Media code/Manufacturer ID                                               

code:
1
2
3
00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 7A 0C 15 .B...@....P..z..
00000010 77 78 90 00 03 00 00 00 00 00 00 00 04 00 00 00 wx..............
00000020 00 00 00 00 05 CC C0 00 00 00 01 00 00 00 00 00 ................

Dit media niet ondersteund door de 1300... Bovendien staat er in de media code zelfs geen merknaam bij. Op de DVD-R zelf staat Star Media als merk opgeprint.
Hoe groot is de kans dat dit media wel wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
sagara schreef op 09 augustus 2003 @ 14:09:
...

Dit media niet ondersteund door de 1300... Bovendien staat er in de media code zelfs geen merknaam bij. Op de DVD-R zelf staat Star Media als merk opgeprint.
Nec is niet zo snel met de firmwares. de nieuwe 1.06 voegt geloof ik ook maar 2 nieuwe media typen toe. je hebt meer kans door het even aan firmware guru _/-\o_ herman te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
sagara schreef op 09 August 2003 @ 14:09:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                            Media Information                            
Media code/Manufacturer ID                                               

code:
1
2
3
00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 7A 0C 15 .B...@....P..z..
00000010 77 78 90 00 03 00 00 00 00 00 00 00 04 00 00 00 wx..............
00000020 00 00 00 00 05 CC C0 00 00 00 01 00 00 00 00 00 ................

Zouden moeten werken met mijn 105v8 :)

Ben nu bezig een aantal testjes te doen met NANYA-JC001 en LONGTEN 001, die dezelfde stamper-code hebben als de PRINCO 4x :) Als de tests lukken, dan kunnen de Princo's ook op 4x gebrand worden :)

Het probleem met Princo is dat ze hun stampers teveel uitmelken (stamper = duurste onderdeel om batch DVD-R's te maken). 70.000 DVD-R's komen er bij Princo van een stamper i.p.v. 50.000 bij anderen. Tevens maken ze hun stamper schoon en hergebruiken hem. Dit verklaart de belachelijk lage prijzen!

Het heeft dus ook een zeer negatieve invloed op de kwaliteit!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje Datawrites aan het branden. Gaat gewoon op 4x. Ongeveer in 15 minuten klaar. Zal wel geluk hebben gehad. Overigens zat ie met de 1.06 wel eens over power calibration te zeiken, dus heb ik de 105v8 er maar weer op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:19:
Ben al een tijdje Datawrites aan het branden. Gaat gewoon op 4x. Ongeveer in 15 minuten klaar. Zal wel geluk hebben gehad. Overigens zat ie met de 1.06 wel eens over power calibration te zeiken, dus heb ik de 105v8 er maar weer op gezet.
Doe maar eens een verify testje of een test met Nero CD Speed, dan schrik je vanzelf :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 15:58:
uhm *yup n00b here*

is dit gewoon goed? ik ga niet van start totdat ik het zeker weet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 15:58:
uhm *yup n00b here*

Ik heb het daar ook mee gedaan, een w98se bootdisk is ook een dos maar met fat32 support. Verder is er geen verschil dat het flashen zou kunnen beinvloeden ( naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 09 August 2003 @ 20:10:
[...]

Doe maar eens een verify testje of een test met Nero CD Speed, dan schrik je vanzelf :'(
Zaten een paar dips in. Zou je met goede media geen een dip hebben dan?
En wat zijn anders goede DVD-R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 10:42
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 09:45:
[...]

is dit gewoon goed? ik ga niet van start totdat ik het zeker weet 8)
Drdos werkt lekker, neemt weinig ruimte in op een floppy. Kun je nog een back up maken ook. Is volgens mij ook al genoemd in dit topic..

http://www.bootdisk.com

[ Voor 8% gewijzigd door benedictuz op 10-08-2003 13:06 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen??!!
Heb net een DVD gebrand met Nero. Er met DVD Shrink de bestanden eraf gehaald. Nu de DVD gebrand is, blijft hij echter na 5 sec hangen, dus nog in de intro!!!! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 12:14:
[...]

Zaten een paar dips in. Zou je met goede media geen een dip hebben dan?
En wat zijn anders goede DVD-R?
Dit is een goede :)
Afbeeldingslocatie: http://herrie.rpc1.org/images/4msys.gif

Met veel drops of zelfs een error kunnen er problemen optreden!

[ Voor 14% gewijzigd door Hermanvh op 10-08-2003 16:30 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 16:00:
Wie kan mij helpen??!!
Heb net een DVD gebrand met Nero. Er met DVD Shrink de bestanden eraf gehaald. Nu de DVD gebrand is, blijft hij echter na 5 sec hangen, dus nog in de intro!!!! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Doe eens een testje met Nero CD Speed :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hermanvh,

Waneer word de 1100a sectie gevuld op je site???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t bedankt TastingW :)

dankzij jou pakt hij nu ook Sentinels (en ook Hermanvh bedankt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Hermanvh schreef op 06 augustus 2003 @ 20:47:
Ja, koop gewoon media met 1 van de volgende mediacodes: LEADDATA01, CMCM MAG AF1 of RITEKG04 en alles zou OK moeten werken op 4x
Hoe weet ik welke media welke code heeft?

Sorry hoor maar ik ben ff op moment totaal newbie op dit gebied :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Welke firmware kan ik het best nemen van http://herrie.rpc1.org/???

106 of 105v8? En welke dan van de 3? Normal/Free/Autoreset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Black-Xjuh schreef op 12 August 2003 @ 02:50:
Welke firmware kan ik het best nemen van http://herrie.rpc1.org/???

106 of 105v8? En welke dan van de 3? Normal/Free/Autoreset?
105v8 Auto Reset

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Hoi....

Zouden de problemen in onderstaand topic ook eventueel met de firmware te maken kunnen hebben?

RW's niet herkend en dus niet te wissen

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
apestaartje schreef op 12 August 2003 @ 09:34:
Hoi....

Zouden de problemen in onderstaand topic ook eventueel met de firmware te maken kunnen hebben?

RW's niet herkend en dus niet te wissen
Probeer eens de officiële 1.06 van NEC, misschien dat het daarmee opgelost is?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
goedendag,

heb net m'n 1300a binnen en moet zo ff wat media halen om op te kunnen branden.
hier in a'doorn hebben ze van de nashua dvd+r/rw's. ik ben van plan om van beide 1 te halen om te testen. zijn deze een beetje degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No problem with them... Ik gebruik ze al al sinds het begin met mijn NEC 1100a (met default factory firmware) en heb er geen enkel probleem mee..

Meerdere malen getest met behulp van Nero CD Speed --> 0 errors / No Dips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

nashua is als je de topics volgt over het algemeen vrij brak...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
patryk schreef op 12 August 2003 @ 11:35:
goedendag,

heb net m'n 1300a binnen en moet zo ff wat media halen om op te kunnen branden.
hier in a'doorn hebben ze van de nashua dvd+r/rw's. ik ben van plan om van beide 1 te halen om te testen. zijn deze een beetje degelijk?
1.06 heeft support voor de Nashua DVD+R's in slimcases (DATATRAK001 mediacode).

1.05 geeft wat problemen ermee... Onleesbare gedeeltes enzo :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i know ... waarschijnlijk koop ik dan gewoon altijd goede batches...
Heb u al zo'n 60 successvol weggebrand.... hiervan zijn er zon 30 door de test gegaan... --> alleemaal 0 errors / 0 dips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
offtopic:
las laatst een mooie thread hier op GoT over het backupen van films. (welke software men gebruikte etc). natuurlijk vergetem te bookmarken |:(. kan hem dus niet terugvinden met de search. iemand die deze nog kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.