Ik heb je gemaild voor een regiovrije firmware van de 1100. Iemand hier al ervaringen met zo'n bios ??
Verwijderd
Zou iemand mij eens kunnen uitleggen hoe ik juist m'n NEC1300 flash ? Wat heb ik nodig, wat moet ik erop zetten en wat doe ik er dan mee???? Zou graag flashen, maar heb geen flauw idee hoe... Kan ik de oude firmware dan ook gewoon saven?
Alvast bedankt !!!!
Alvast bedankt !!!!
OMdat ik niet weet of dat ik een link mag posten:Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 22:47:
het lukt mij niet om te flashen, want als ik een win98 opstartdisk maak, passen de twee files van t zip bestandje(exe en bin) er niet op....???? oplossing?
probeer eens te zoeken om een DoS 6.22 disk deze hebben weinig drivers, werken perfect, en nog genoeg ruimte voor een 1/2 MB andere zut.
[ Voor 18% gewijzigd door sjolmers op 02-07-2003 08:46 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
ehm RunDevilRun, mischien een beetje kijken in een readme doet wonderen ?
"Use the file NEC1300A.EXE which is included. Put it on a bootdisk (www.bootdisk.com in case you don't have one)" ? Of gebruik je een andere versie ?
"Use the file NEC1300A.EXE which is included. Put it on a bootdisk (www.bootdisk.com in case you don't have one)" ? Of gebruik je een andere versie ?
Sorry voor het vragen, maar begrijp uit de startpost en de verdere posts nu goed, dat de officiele firmware een hele berg niet ondersteunt en dat Hermanvh dit nu voor Nec zit op te lossen door onofficiele firmwares uit te brengen 
Het zou nl vrij bizar zijn dat Nec hier zelf niets aan doet...
Het zou nl vrij bizar zijn dat Nec hier zelf niets aan doet...
Volgens mij wel ja. Ik dacht dat Nec erg traag is met uitgeven van firmware's.
301SQN
Verwijderd
getupaaaah: no offence but me is soo noob op dit vlak... weet gewoon niet hoe ik eraan moet beginnen en heb de verschillende topics over de nec1300 al doorgelezen maar er staat volgens mij nergens echt uitgelegd wat je nu juist moet doen...
Maar bedoel je dat er in de download van de "nieuwe" firmware een readme-file zit? Heb em nog niet gedownload..
Toch bedankt voor de reactie !!!
Maar bedoel je dat er in de download van de "nieuwe" firmware een readme-file zit? Heb em nog niet gedownload..
Toch bedankt voor de reactie !!!
Dit is erg leuk nieuws voor een eventuele dvd-brander... Wilde eerst iets meer uitgeven voor de Sony, maar dit nieuws is geweldig... Keep up the good work...
Greetz MrBaaco
Voor het flashen van bios/firmware gebruik ik altijd DrDOS 7.X boot disk.
Hele kale bootdisk (zelfs geen HD support), dus ideaal om te flashen. Het "OS" neemt erg weinig ruimte in dus er past nog een hoop bij.
Hele kale bootdisk (zelfs geen HD support), dus ideaal om te flashen. Het "OS" neemt erg weinig ruimte in dus er past nog een hoop bij.
hmmm ik vraag mij af of al die links naar bootdisk.com eigenlijk wel mogen, dit omdat het toch eigenlijk OS'en zijn waar je normaal geld voor moet betalen?! valt dit onder warez of niet :?
?
[ Voor 4% gewijzigd door sjolmers op 03-07-2003 11:26 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
heb nero 5.5.10.42 geinstaleerd nu brand hij de ritek en sentinel en memorex+r
wel op 4 x(lag dus aan nero had versie 5.5.10.35)alle dvds die ik gebrand heb zijn goed te lezen op mijn sony dvp -ns 405
wel op 4 x(lag dus aan nero had versie 5.5.10.35)alle dvds die ik gebrand heb zijn goed te lezen op mijn sony dvp -ns 405
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje. Heb nu zelf een 1100A maar kan je voor deze nou ook de 1300 firmware gebruiken?
Flashen is net gelukt op een 1300A. Ik kan nu eindelijk Leaddata's aan 4x branden. Bedankt ;-)
Make Memories
http://212.203.28.251/105xp.rarVerwijderd schreef op 05 July 2003 @ 19:57:
Welke firmware heb je gebruikt?
Daar moeten ze het mee doen
webOS all the way!
Persoonlijk gebruik ikzelf voor het flashen liever gewoon "opstarten met alleen MS-Dos prompt" van Win98SE.
Dus gewoon vanaf de harde schijf.
Want ik heb in het verleden zeer nare ervaringen gehad met diskettes/drives, die achteraf niet helemaal jofel bleken te zijn.
Maarja, moet je dat OS natuurlijk wel op je (multiboot?) systeem hebben staan.
Over de flashbin, wat is nu eigenlijk het verschil tussen: " 105XP.rar" en tussen "105v7b4auto.rar" .
Want die laatste heeft ook een latere datum, dus dacht dat ik die moest hebben.
In de "version.txt" kan ik hier namelijk niks over vinden.
Want ik heb in het verleden zeer nare ervaringen gehad met diskettes/drives, die achteraf niet helemaal jofel bleken te zijn.

Over de flashbin, wat is nu eigenlijk het verschil tussen: " 105XP.rar" en tussen "105v7b4auto.rar" .
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Ik heb de 105XP versie gebruikt. Gewoon met bootdisk opgestart. Eerst backup van firmware gemaakt en dan de nieuwe geflasht. Geen enkel probleem gehad. Werkte van de eerste keer.
Make Memories
Weinig schokkende veranderingen. Ik had support toegevoegd voor een bepaald soort media (onbekend merk)apestaartje schreef op 06 July 2003 @ 09:32:
Persoonlijk gebruik ikzelf voor het flashen liever gewoon "opstarten met alleen MS-Dos prompt" van Win98SE.
webOS all the way!
Verwijderd
Hoi, ik hoop dat iemand me kan helpen, ben niet zo´n flash-held :-)
Ik gebruik nu drdos 7.x (heb al diverse dosbootdisks gemaakt, steeds zelfde probleem) en heb de twee bestandjes 1300a.exe en de bin file ook op de flop gezet. Als ik heb staan: A:\NEC1300A.EXE -sec -sla -flash 105pbeta.bin krijg ik steeds : command or filename not recognized.
Wat doe ik toch fout??
Ik gebruik nu drdos 7.x (heb al diverse dosbootdisks gemaakt, steeds zelfde probleem) en heb de twee bestandjes 1300a.exe en de bin file ook op de flop gezet. Als ik heb staan: A:\NEC1300A.EXE -sec -sla -flash 105pbeta.bin krijg ik steeds : command or filename not recognized.
Wat doe ik toch fout??

Verwijderd
flashnono: Als je bestand op de diskette 1300a.exe heet wordt de opdracht die je moet typen dan ook 1300a.exe -sec etc. De foutmelding zegt het eigenlijk al, nec1300a.exe kan niet gevonden worden (filename not recognized).
Hoi,
Ik heb ook die firmware 105xp gebruikt. Ik kan nu inderdaad Princo's (4x in cakebox) branden wat erg mooi is. Echter, in Nero kan ik niet voor 1x branden kiezen, wel 2x en 4x. Ik wil namelijk voor de zekerheid op 1x kunnen branden. Alcohol geeft mij de daarnaast de optie 1.9x, maar ook geen 1x. In RecordNowMax lijkt de keuze voor 'Min' helemaal geen effect te hebben, daar de NEC gewoon op 'Max' brandt, of is dit een probleem van RecordNowMax? De Riteks heb ik overigens nog niet geprobeerd.
Heeft dit te maken met die firmware upgrade?
Gr.
Willem
Ik heb ook die firmware 105xp gebruikt. Ik kan nu inderdaad Princo's (4x in cakebox) branden wat erg mooi is. Echter, in Nero kan ik niet voor 1x branden kiezen, wel 2x en 4x. Ik wil namelijk voor de zekerheid op 1x kunnen branden. Alcohol geeft mij de daarnaast de optie 1.9x, maar ook geen 1x. In RecordNowMax lijkt de keuze voor 'Min' helemaal geen effect te hebben, daar de NEC gewoon op 'Max' brandt, of is dit een probleem van RecordNowMax? De Riteks heb ik overigens nog niet geprobeerd.
Gr.
Willem
[ Voor 18% gewijzigd door cam47bubbles op 07-07-2003 12:40 ]
Verwijderd
Dacht dat ie zowiezo niet op 1x kon branden. Heeft denk ik niks met de FW te maken. Is volgens mij eerder in dit topic ook al over gesproken.
FF: offtopiccam47bubbles schreef op 06 July 2003 @ 23:19:
Hoi,
Gr.
Willem
Mag ik vragen welke versie van RecordMax jij gebruikt?
Want bij mij werd de Nec-1300 niet herkend...
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
@Herrie/Herman: nogmaals, klasse werk! Ik wilde je site uitpluizen t.a.v. de NEC-branders, maar die nog leeg v.w.b. inhoud... ???
(ik heb het over http://herrie.rpc1.org/)
Greetz MrBaaco
Gekke vraag hoeveel keer kan je een firmware flash voordat tie het niet meer doe?
www.digireflex.nl
Hopelijk 'stoor' ik hier niet maar wilde graag wat weten over deze Nec dvd brander. Of eigenlijk uberhaupt de branders van vandaag. Kunnen deze een beetje lang mee en kunnen de gebrande dvd's ook in wat oudere dvd-rom spelers gelezen worden?
/edit/
Okay Dominator, thnx voor de link
en sorry voor het storen
/edit/
Okay Dominator, thnx voor de link
[ Voor 18% gewijzigd door siggy op 07-07-2003 21:12 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Eigenlijk had je beter in dit topic kunnen posten :
[rml][ Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders[/rml]
Maar ik denk dat nog maar weing mensen een oordeel over de levensduur van deze brander kunnen geven. Ze zijn er per slot van rekening nog maar net.....
[rml][ Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders[/rml]
Maar ik denk dat nog maar weing mensen een oordeel over de levensduur van deze brander kunnen geven. Ze zijn er per slot van rekening nog maar net.....
Klopt, ben er nog druk mee bezigMrBaaco schreef op 07 July 2003 @ 14:37:
@Herrie/Herman: nogmaals, klasse werk! Ik wilde je site uitpluizen t.a.v. de NEC-branders, maar die nog leeg v.w.b. inhoud... ???
webOS all the way!
Np man, dat snap ik... Heb RPC forum al uitgespit, koop ws ook een NEC, maar wil ad andere kant nog effe wachten op HCC...
(atm = ??)
(atm = ??)
Greetz MrBaaco
Wachten op de HCC? Duurt nog 5 maanden joh......
heb zojuist de nieuwste firmware gedownload (105xp v6 ) en geprobeerd om in dos te flashen maar dat lukt me niet
krijg de melding : ERROR Primary master not supported
terwijl hij toch echt primary master hangt !!
heb al mijn hdd en cdrom los gekoppeld maar krijg altijd dezelfde melding
ook met de boot cd lukt het niet
please help
krijg de melding : ERROR Primary master not supported
terwijl hij toch echt primary master hangt !!
heb al mijn hdd en cdrom los gekoppeld maar krijg altijd dezelfde melding
ook met de boot cd lukt het niet
please help
het is gelukt 
primair slave ging ook niet btw, heb hem aan secundair slave gehangen em dat was geen probleem.
primair slave ging ook niet btw, heb hem aan secundair slave gehangen em dat was geen probleem.
ik heb een NEC 1300A gekocht en zit al firmware 1.05 op, dit is niet de "gehackte" firmware waar jullie het over hebben toch?
Verwijderd
Nee, tuurlijk niet. Er kan toch niet van de fabriek af een gehackte firmware in zitten.
Als je de gehackte firmware erin hebt zitten geeft ie 1f05 aan. Of Hermanvh moet er inmiddels iets anders in hebben gezet.
Als je de gehackte firmware erin hebt zitten geeft ie 1f05 aan. Of Hermanvh moet er inmiddels iets anders in hebben gezet.
Omdat ik nu weinig $$$ heb... En aangezien ik gisteren ofzo iets zag over 8x Plextors zullen de prijzen wel weer dalen...
Greetz MrBaaco
Om dit moment heb ik zo verschrikkelijk veel over deze 1300A brander gelezen dat ik het echt niet allemaal op een rijtje meer krijg. Hermanvh wat zijn nu de exacte release-notes van je firmware. Buitenom de support voor meerdere soorten DVD's, en de snelheid waarmee deze worden gebrand ook nog regiovrij?
20*350ZO45°
Nou, ik snap niet waar sommigen van jullie druk om maken. ik heb een zwarte 1300A al een tijdje (voor maar 249), en ik brand gewoon philips, platinums, sentinels, datawrites and what not (beide + en - formaten doen het prima, ook voor PS2 backups) aangezien -R schrijfjes nu stuk duurder zijn geworden is het niet eens zo aantrekkelijk meer om 1300 te kopen. tenminste als ik moet kiezen nu, had ik gewoon voor de veel goedkopere 1100A gekozen. zelfs als ie stuk gaat, vervang je em zo.
Ik heb niks tegen Plextor: brand al jaren met m'n SCSI Plexwriter 8/20 (kostte me toen 1000 piek) en doet het nog steeds na 2000+ cds. ben toch wel Plextor fan om eerlijk te zijn, maar hun dvd brander komt wel heel erg laat vind ik. en de prijs van 300-400 Euro is te hoog, als je de 1300 voor 250 kan krijgen. ben daarom blij dat ik die Sony DRU500A zo slecht verkijgbaar was, anders had ik die gekocht voor 450, wat ie zeker niet waard is. (zelfde gezeur met media)
Ontopic: Mijn advies koop gewoon media waarvan je zeker weet dat die het gewoon doen dan is er niks aan de hand. en niet die allergoedkoopste shit van 1 euro. maar aangezien die en vele andere merken via die firmware van Herman (respect, heb zelf nog geen behoefte gehad om je bios te proberen
) nu ook gewoon werken is dat mooi meegenomen.
ikzelf betaal liever wat meer: 4gig aan data wil je liever niet kwijtraken
Ik heb niks tegen Plextor: brand al jaren met m'n SCSI Plexwriter 8/20 (kostte me toen 1000 piek) en doet het nog steeds na 2000+ cds. ben toch wel Plextor fan om eerlijk te zijn, maar hun dvd brander komt wel heel erg laat vind ik. en de prijs van 300-400 Euro is te hoog, als je de 1300 voor 250 kan krijgen. ben daarom blij dat ik die Sony DRU500A zo slecht verkijgbaar was, anders had ik die gekocht voor 450, wat ie zeker niet waard is. (zelfde gezeur met media)
Ontopic: Mijn advies koop gewoon media waarvan je zeker weet dat die het gewoon doen dan is er niks aan de hand. en niet die allergoedkoopste shit van 1 euro. maar aangezien die en vele andere merken via die firmware van Herman (respect, heb zelf nog geen behoefte gehad om je bios te proberen
ikzelf betaal liever wat meer: 4gig aan data wil je liever niet kwijtraken

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Rip speed limiet voor video dvd's die op 2x gelocked was is verwijderd en inderdaad er zijn ook regiovrije en auto reset versies beschikbaar op http://forum.rpc1.orgRichard schreef op 11 July 2003 @ 20:24:
Om dit moment heb ik zo verschrikkelijk veel over deze 1300A brander gelezen dat ik het echt niet allemaal op een rijtje meer krijg. Hermanvh wat zijn nu de exacte release-notes van je firmware. Buitenom de support voor meerdere soorten DVD's, en de snelheid waarmee deze worden gebrand ook nog regiovrij?
webOS all the way!
Jippie!!! Ik kan mijn 4X -R princo op 4X branden!!
Goed bezig
Goed bezig
Net een MMore -R gebrand met "Forrest Gump" erop, alleen wilde niet verder dan 2 speed, is er ook een mogelijkheid die te verhogen naar 4 Hermanvh?
offtopic:
Had overigens niet verwacht dat een DVD kopieren zo makkelijk was, heb maar gelijk de moeilijkste gepakt (Forrest Gump Regio1), werkt gelijk op een niet regiovrij gemaakte PS2
Had overigens niet verwacht dat een DVD kopieren zo makkelijk was, heb maar gelijk de moeilijkste gepakt (Forrest Gump Regio1), werkt gelijk op een niet regiovrij gemaakte PS2
20*350ZO45°
Ik heb gewoon een 1000a gekocht en deze geflashed naar een 1100a want deze zijn meganisch identiek. De FCC code van de 1000a is dan ook gelijk aan de 1100a.Terryb47 schreef op 11 July 2003 @ 20:47:
KNIP
, had ik gewoon voor de veel goedkopere 1100A gekozen. zelfs als ie stuk gaat, vervang je em zo.
/
* The Druid brand nu fijn op x4 +r voor € 125,--
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Volgens mij zijn het maar 1/2x media! Als je het zeker wilt weten, moet je ff de mediacode uitlezen met DVDInfo en die hier even postenRichard schreef op 12 July 2003 @ 10:18:
Net een MMore -R gebrand met "Forrest Gump" erop, alleen wilde niet verder dan 2 speed, is er ook een mogelijkheid die te verhogen naar 4 Hermanvh?
offtopic:
webOS all the way!
Ja klopt is idd alleen maar 1/2x media, alleen ik dacht dat die princo's ook maar 1/2x waren en dat jij gewoon "hard" aangaf dat ze op 4x moesten gaan branden, maar wat ik dus van jou begrijp is dat de 1300A gewoon problemen gaf met 4x princo's omdat ze in de firmware geblokt stonden op 1/2x, en die blokkade heb jij verwijderd.
20*350ZO45°
4x Princo's werkten vaak helemaal niet. Nu doen ze het of op 2x of op 4x, ligt aan de schijfjes. Princo 1/2x werkten altijd wel gewoon met de originele firmware!Richard schreef op 12 July 2003 @ 15:44:
Ja klopt is idd alleen maar 1/2x media, alleen ik dacht dat die princo's ook maar 1/2x waren en dat jij gewoon "hard" aangaf dat ze op 4x moesten gaan branden, maar wat ik dus van jou begrijp is dat de 1300A gewoon problemen gaf met 4x princo's omdat ze in de firmware geblokt stonden op 1/2x, en die blokkade heb jij verwijderd.
webOS all the way!
Verwijderd
Princo is en blijft schijt media , in het beste geval kan je ze branden en dan werken ze nog op sommige stand alone dvd spelers ook maar op de wat meer kieskeurige spelers blijf je problemen houden .
Verwijderd
Welke firmware heb je gebruikt om hem te flashen, want er zijn er zo veel, alvast bedankt voor je reactie.The Druid schreef op 12 juli 2003 @ 13:05:
[...]
Ik heb gewoon een 1000a gekocht en deze geflashed naar een 1100a want deze zijn meganisch identiek. De FCC code van de 1000a is dan ook gelijk aan de 1100a.
Verwijderd
> [PRINCO (4x getest & OK)
> Graag hoor ik de bevindingen
Nou, perfect. Alles ging zonder problemen.
Alleen heb ik ook Princo 2x -rw,
welke nog niet werken.
Kun je hier ook iets aan doen???
Nogmaals, goed werk
> Graag hoor ik de bevindingen
Nou, perfect. Alles ging zonder problemen.
Alleen heb ik ook Princo 2x -rw,
welke nog niet werken.
Kun je hier ook iets aan doen???
Nogmaals, goed werk
1) Ga naar http://etna.rpc1.org/nec en pak daar de flash-utilVerwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 21:11:
[...]
Welke firmware heb je gebruikt om hem te flashen, want er zijn er zo veel, alvast bedankt voor je reactie.
2) naar www.bootdisk.org en maak een dos bootdisk
3) boot in dos mode
4) dan type je nec1100a -sec -mas -out original.bin (bij zit hij op de Secondary IDE en is hij Master) Dit dumpt je originele bios. BEWAREN op je HD!
5) Hex editor pakken en zoeken in je bios dump file naar WRT_str om te zien welke servo versie je heb SP5_6 = 5 or SP7 = 7 (ik had 5)
6) Living on the edge heb ik dus toch de RPC1 (free) 1eA07 _NEC DVD+RW ND-1100A gepakt en gecopierd naar de flop en reboot
7) IN DOS type je nec1100a -sec -mas -flash nec1ea0.bin
9) Dus nog een keer nec1100a -sec -mas -flash nec1ea0.bin
10) reply krijg je dan :
ND-1000A 1.0102112300
Writing to 512K prom
Erasing...
Burn...
.......................................82BA
Writing to 128K prom
Erasing...
Burn...
.......................................7730
Flash successful
Daarna had ik een 1100a. Voordat je dit doet even kijken op je drive. Daar staat een FCC 1100a dan weet je zeker dat je drive een 1100a is met een ander bios. Ik had trouwens bios versie 1.01nogwat.
[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 13-07-2003 00:52 ]
Verwijderd
Bedankt voor je uitleg, ik heb nu ook een 1100aThe Druid schreef op 13 July 2003 @ 00:50:
[...]
1) Ga naar http://etna.rpc1.org/nec en pak daar de flash-util
2) naar www.bootdisk.org en maak een dos bootdisk
3) boot in dos mode
4) dan type je nec1100a -sec -mas -out original.bin (bij zit hij op de Secondary IDE en is hij Master) Dit dumpt je originele bios. BEWAREN op je HD!
5) Hex editor pakken en zoeken in je bios dump file naar WRT_str om te zien welke servo versie je heb SP5_6 = 5 or SP7 = 7 (ik had 5)
6) Living on the edge heb ik dus toch de RPC1 (free) 1eA07 _NEC DVD+RW ND-1100A gepakt en gecopierd naar de flop en reboot
7) IN DOS type je nec1100a -sec -mas -flash nec1ea0.bin
eerste keer geeft hij een error als drive not ready
9) Dus nog een keer nec1100a -sec -mas -flash nec1ea0.bin
10) reply krijg je dan :
ND-1000A 1.0102112300
Writing to 512K prom
Erasing...
Burn...
.......................................82BA
Writing to 128K prom
Erasing...
Burn...
.......................................7730
Flash successful![]()
Daarna had ik een 1100a. Voordat je dit doet even kijken op je drive. Daar staat een FCC 1100a dan weet je zeker dat je drive een 1100a is met een ander bios. Ik had trouwens bios versie 1.01nogwat.
Ik heb het volgende probleem..
75% van de schijven die ik brand gaan fout.... Hebben meer mensen dit"?
Sorry voor het Engels, weinig tijd....
I just finished and uploaded my new (and for now last) version... It's pretty experimental, but if my theory is good (which I assume ) then it should work better then my previous releases
Changes:
Changed writing strategie for many media, which should increase writing quality!
Added support for the following media:
BEALL G00001
SMMR01
GRUPO CONDOR
4M SYS 202C1
Plasmon-Gen
GSC001 2x and 4x with various media codes
REC001
BEALL_ G00002
AN30
TAROKO-X2
Auvistar
ACER MEDIA
LONGTEN 001
Downloads:
Normal version: http://herrie.rpc1.org/105v8.rar
Auto reset version: http://herrie.rpc1.org/105v8aut.rar
Free version: http://herrie.rpc1.org/105v8fre.rar
Lots of burning pleasure!
P.s. Iomega and TDK versions will follow tomorrow or something!
[ Voor 6% gewijzigd door Hermanvh op 14-07-2003 23:04 ]
webOS all the way!
Erm.. alle soorten media op alle speeds of alleen 1 soort op max speed?ilovetechno schreef op 14 juli 2003 @ 21:12:
Ik heb het volgende probleem..
Wat bedoel je alleen met TDK en Iomega versies?
Greetz MrBaaco
TDK heeft een IndyDVD 440 en Iomega ook een bepaald type die gebaseerd zijn op de NEC 1300, maar met een eigen firmware!MrBaaco schreef op 15 July 2003 @ 09:47:
Wat bedoel je alleen met TDK en Iomega versies?
Ik heb hier dus ook aparte versies voor gemaakt
Iomega:
Normal: http://herrie.rpc1.org/io120v8.rar
Free (RPC1): http://herrie.rpc1.org/io120v8f.rar
Auto reset: http://herrie.rpc1.org/io120v8a.rar
TDK 440 Indy Version:
Normal: http://herrie.rpc1.org/t106v8.rar
Free (RPC1): http://herrie.rpc1.org/t106v8f.rar
Auto reset: http://herrie.rpc1.org/t106v8a.rar
[ Voor 35% gewijzigd door Hermanvh op 15-07-2003 11:50 ]
webOS all the way!
Wie heeft 1.05 V8 nu al getest? Ik ben namelijk op dit moment niet de grootste held, toen ik nog meukposter was op de frontpage, teste ik echt iedere BIOS/Firmware als eerste als ik de hardware in mijn bezit had.
20*350ZO45°
Verwijderd
Ik heb de m'n Nec 1300 A vanmiddag met 1.05 v8 geflashed en hij werkt zoals verwacht prima !
Deze kan toch alleen maar 2x branden? Maar met een andere firmware wel 4x??The Druid schreef op 12 July 2003 @ 13:05:
[...]
Ik heb gewoon een 1000a gekocht en deze geflashed naar een 1100a want deze zijn meganisch identiek. De FCC code van de 1000a is dan ook gelijk aan de 1100a.

Leuk, maar deze kan alleen +r(w) branden he? Wat is nu het beste voor dvd's/spellen?
[ Voor 14% gewijzigd door MrBaaco op 16-07-2003 12:13 . Reden: Effe gesearched op Nec1000a ]
Greetz MrBaaco
Met mijn beschrijving van de tweak fikt hij dus op 4 speed +r. Werkt als een zonnetje hierMrBaaco schreef op 16 July 2003 @ 12:06:
[...]
Deze kan toch alleen maar 2x branden? Maar met een andere firmware wel 4x??![]()
Leuk, maar deze kan alleen +r(w) branden he? Wat is nu het beste voor dvd's/spellen?
Als je een beetje DVD speler koopt kan hij +r en -r aan. Wat beter is voor dvd's durf ik niet te zeggen
Thanks voor je objectieve reply! En hij brandt alle 4x media op 4x?
Greetz MrBaaco
Verwijderd
Hallo,
met de originele firmware v1.05 kon ik MMore dvd's branden.
Na upgrade tot 1.06 (van NEC) kan dat niet meer.
Ik krijg dan een "illegal media" error. Is dit niet raar?
mvg
Hanssnah
PS
Per ongeluk een nieuw topic gemaakt.
Kan ik die ook verwijderen ?
mvg
Hanssnah
PS
Kan je even aanvragen via Lieve Adjes.Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:12:
Hallo,
mvg
Hanssnah
PS
Ik heb ondanks jouw melding toch maar een upgrade gedaan naar 1.06, ik gebruik alleen maar MMore -R, hoop dus dat ik het probleem niet krijg, anders ga ik wel terug naar 1.05.
20*350ZO45°
Verwijderd
Wat raar, als ik 'm uitpak zie ik 3 files:
- 105v6.bin?
- readme.txt
- 1300a.exe
Klopt dat?
- 105v6.bin?
- readme.txt
- 1300a.exe
Klopt dat?
Verwijderd
Klopt, eerder in dit topic staat beschreven wat het is.Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 11:19:
Wat raar, als ik 'm uitpak zie ik 3 files:
- 105v6.bin?
- readme.txt
- 1300a.exe
Klopt dat?
105v6.bin is je firmware
1300a.exe is het progje om de fw erin te programmeren
Waar kan ik de oude firmware v5 weghalen, ik heb gekeken op de nec site maar daar staat aleen maar v6. Of is er een progje die een backup kan maken?
ehh nope ik heb op dit moment allen Verbatim geprobeerd en die doen het prima.MrBaaco schreef op 17 juli 2003 @ 14:31:
Thanks voor je objectieve reply! En hij brandt alle 4x media op 4x?
Heb net mijn NEC ND1300 proberen te flashen maar toen hij bijna klaar was met flashen gaf hij opeens een error...mijn NECje staat nu te knipperen, laadje gaat niet meer open. Als ik hetzelfde flash programmaatje gebruik zegt hij dat hij geen geschikte drive heeft gevonden..
Net windows (xp) opnieuw opgestart: nieuw apparaat gevonden: NEC 1100 !??!
Firmware komt van overigens NEC, een officiele versie.
Wat nu te doen..?!?
Wat nu te doen..?!?
Throw me a freakin' bone here
Nog eens proberen te flashen. (uiteraard vanuit real dos, via unofficiele flasher en bijbehorende binary)rnmt schreef op 22 July 2003 @ 19:38:
Heb net mijn NEC ND1300 proberen te flashen maar toen hij bijna klaar was met flashen gaf hij opeens een error...mijn NECje staat nu te knipperen, laadje gaat niet meer open. Als ik hetzelfde flash programmaatje gebruik zegt hij dat hij geen geschikte drive heeft gevonden..
Wat nu te doen..?!?
hmm...eens kijken of ik nog ergens een diskette heb...KBDE schreef op 22 July 2003 @ 19:40:
[...]
Nog eens proberen te flashen. (uiteraard vanuit real dos, via unofficiele flasher en bijbehorende binary)
...hoop dat ik het niet verpest heb...

Enig idee hoe de DVD+R's worden gebrand met deze firmware's ? Als DVD-ROM zoals dat ook de ND1100 standaard al doet of als DVD+R ?Hermanvh schreef op 15 July 2003 @ 11:49:
[...]
TDK heeft een IndyDVD 440 en Iomega ook een bepaald type die gebaseerd zijn op de NEC 1300, maar met een eigen firmware!
Ik heb hier dus ook aparte versies voor gemaakt
Iomega:
Normal: http://herrie.rpc1.org/io120v8.rar
Free (RPC1): http://herrie.rpc1.org/io120v8f.rar
Auto reset: http://herrie.rpc1.org/io120v8a.rar
TDK 440 Indy Version:
Normal: http://herrie.rpc1.org/t106v8.rar
Free (RPC1): http://herrie.rpc1.org/t106v8f.rar
Auto reset: http://herrie.rpc1.org/t106v8a.rar
Mja, normaal moet ie weer te fixen zijn...rnmt schreef op 22 July 2003 @ 19:42:
[...]
hmm...eens kijken of ik nog ergens een diskette heb...
...hoop dat ik het niet verpest heb...
Suc6 in elk geval
Alles doet het weer, heb net mijn eerste DVDje gebrand op een Nashua -R schijfje!KBDE schreef op 22 juli 2003 @ 19:43:
[...]
Mja, normaal moet ie weer te fixen zijn...
Suc6 in elk geval
Iedereen heeft het hier over dvd rippen op de brander, maar kan dat niet op een gewone dvd speler in je computer, ik ben nog een leek op dit gebied heb net een nec 1300a gekocht vandaag
Tuurlijk je heb helemaal gelijk. Ik rip op me a-open 1648pro en schrijf op me NEC 1300a
www.digireflex.nl
NEC 1300 geflashed, en inmiddels m';n traxdata 4x -R van opus binnen (LEADDATA01).
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om ze op 4 speed te fikken.
Heb al 3 onderzettertjes liggen die stuk voor stuk een write error gaven, zonder buffer undderrun melding.
Op 2 speed lukt overigens wel prima.
Gefikt met NERO 5.5.10.42
Heb al 3 onderzettertjes liggen die stuk voor stuk een write error gaven, zonder buffer undderrun melding.
[ Voor 2% gewijzigd door Dr.Roelski op 23-07-2003 16:32 . Reden: nero versie verkeerd ]
Welke firmware? Ik heb zelf ook 50 That's Write's van Opus 1-4x en die werken perfect met mijn 105v8 firmware. 1.06 heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik afgelopen week vakantie had...Dr.Roelski schreef op 23 July 2003 @ 16:29:
NEC 1300 geflashed, en inmiddels m';n traxdata 4x -R van opus binnen (LEADDATA01).
webOS all the way!
De eerste twee dvd's waren gefikt met 105yp.bin (geen idee welke versie). De derde is gebrand met 105v8aut.bin.Hermanvh schreef op 23 July 2003 @ 16:37:
[...]
Welke firmware? Ik heb zelf ook 50 That's Write's van Opus 1-4x en die werken perfect met mijn 105v8 firmware. 1.06 heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik afgelopen week vakantie had...
Vreemd, gebruik zelf ook 105v8aut.bin en daar werken ze prima opDr.Roelski schreef op 23 juli 2003 @ 18:11:
[...]
De eerste twee dvd's waren gefikt met 105yp.bin (geen idee welke versie). De derde is gebrand met 105v8aut.bin.
webOS all the way!
Wat bedoelen jullie hier precies mee? Ik kan DVD Video in Nero gewoon op 4x branden met mijn 1100FUBAR schreef op 17 June 2003 @ 11:31:
heb je ook een versie voor de 1100a?
het gaat mij er voornamelijk om de limiet van 2x video rippen te verwijderen
branden doet hij alles prima ( nu ik weet dat ik geen nashua's moet gebruiken)
Welke firmware moet ik nu hebben voor mijn NEC 1100A... en wat zijn hier dan de voordelen van? Word mijn probleem dan ook verholpen: Windows kan namelijk mijn lege DVD+RW niet herkennen, niets eigenlijk, Nero ook niet..
Je kan dus niet van een 1100A een 1300A maken begrijp ik
[ Voor 29% gewijzigd door El_Bandito op 23-07-2003 21:54 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
El_Bandito schreef op 23 July 2003 @ 21:45:
[...]
Wat bedoelen jullie hier precies mee? Ik kan DVD Video in Nero gewoon op 4x branden met mijn 1100
Wanneer je een Video-DVD naar je HD ript gaat dit op max. 2x. Dit kan aangepast worden in de firmware. Zal kijken wat ik morgen voor je kan doen
Welke firmware moet ik nu hebben voor mijn NEC 1100A... en wat zijn hier dan de voordelen van? Word mijn probleem dan ook verholpen: Windows kan namelijk mijn lege DVD+RW niet herkennen, niets eigenlijk, Nero ook niet..
Je kan dus niet van een 1100A een 1300A maken begrijp ik
Als de Platinum DVD+RW wel werken op de 1300A, dan zou ik de 1300A 1.05 of 1.06 firmware flashen. Je krijgt geen DVD-R(W) support, maar je Platinum DVD+RW doen het dan waarschijnlijk wel
webOS all the way!
Ok, gedaan, hij herkent hem als 1300A en hij herkent mijn DVD+RW
Maar als ik wil branden zegt hij, illegal medium..... 
Wat heeft je brander hier mee te maken? Stel dat je een DVD in je DVD speler doet, en je leest hem in met DVD Shrink, en je ript hem naar je HD, komt je dvd brander hier toch niet aan te pas..Wanneer je een Video-DVD naar je HD ript gaat dit op max. 2x . Dit kan aangepast worden in de firmware. Zal kijken wat ik morgen voor je kan doen
[ Voor 61% gewijzigd door El_Bandito op 23-07-2003 23:28 ]
we hebben 'm net geflasht n.a.v. datawrite (van opus) medium dat niet te branden was... keruig met 1049_Firmware_ND-1300A_106.zip, maar flashen mislukte... ND-1300Aflash.zip gebruikt om het weer goed te maken en toen met 105v7b4auto.rar gedaan. Drait prima nu, 4 speed en simulation enabled 
kan trouwens @ nec.de niet eens die 1.06 vinden alleen via link uit dit topic...
let trouwens op, in winace lukt het uitpakken van genoemde files niet (was al eerder opgemerkt), gebruik dus winrar instead...
[aanvulling]
nero loopt wel te zeuren op eind van die datawrite dvd - R dat branden niet helemaal goed ging, maar dvd lijkt perfect gebrand te zijn (alle filmpjes doen het iig), ligt zeker aan foutje in de 105v7b4auto firmware?!
kan trouwens @ nec.de niet eens die 1.06 vinden alleen via link uit dit topic...
let trouwens op, in winace lukt het uitpakken van genoemde files niet (was al eerder opgemerkt), gebruik dus winrar instead...
[aanvulling]
nero loopt wel te zeuren op eind van die datawrite dvd - R dat branden niet helemaal goed ging, maar dvd lijkt perfect gebrand te zijn (alle filmpjes doen het iig), ligt zeker aan foutje in de 105v7b4auto firmware?!
[ Voor 50% gewijzigd door jopiek op 24-07-2003 00:14 ]
Cogito Ergo Credo
Wat moet ik nou doen om mijn DVD+RW te kunnen writen zonder die illegal medium
Ik heb dus een NEC1100A met de 1.05 1300A firmware.
Bij mij gaat op simulation ook alles goed, maar bij branden gaat het fout.jopiek schreef op 23 July 2003 @ 23:39:
we hebben 'm net geflasht n.a.v. datawrite (van opus) medium dat niet te branden was... keruig met 1049_Firmware_ND-1300A_106.zip, maar flashen mislukte... ND-1300Aflash.zip gebruikt om het weer goed te maken en toen met 105v7b4auto.rar gedaan. Drait prima nu, 4 speed en simulation enabled
[aanvulling]
Ik heb overigens ook wel eens dat er een bitje op een hele dvd verkeerd staat (nero verify), maar bij de datawrite op 4x krijg ik een write error, waarna hij stopt.
Verwijderd
Herman, als ik het goed begrijp heeft de nieuwste versie een verbeterde writing strategy? Geld dit voor alle DVD's (merken, +, -)?? Mijn stand-alone beneden begint namelijk te stotteren af en toe. In een andere stand-alone doet ie het wel goed. Is trouwens het geval met zowel + als -.
Verwijderd
Waarschuwing van Nec om de 106 firmware niet te gebruiken :
http://www.necd.de/software/1141_ND-1300A_InfoE.html
Deze is hierom van de Nec site gehaald !
De BIN-versie is wel gewoon 100% OK te gebruikenVerwijderd schreef op 24 July 2003 @ 10:53:
Waarschuwing van Nec om de 106 firmware niet te gebruiken :
De BIN-versie + DOS-flasher kan op onderstaand adres worden gedownload
http://herrie.rpc1.org/downloads/106.rar
webOS all the way!
Herman, met de 105 versie op mijn 1100A zegt ie bij mijn Platinum DVD+RW illegal medium.....
1.06 proberen in DOS te flashen? Nee heb je, ja kan je krijgenEl_Bandito schreef op 24 July 2003 @ 11:27:
Herman, met de 105 versie op mijn 1100A zegt ie bij mijn Platinum DVD+RW illegal medium.....
webOS all the way!
In dos zegt ie, Image type wrong of iets dergelijks. En dan weer Drive not responding
[ Voor 26% gewijzigd door El_Bandito op 24-07-2003 13:59 ]
http://herrie.rpc1.org/downloads/106.rarEl_Bandito schreef op 24 July 2003 @ 13:59:
In dos zegt ie, Image type wrong of iets dergelijks. En dan weer Drive not responding
Die uitpakken en die files gebruiken. Wanneer ie "Drive not responding" geeft, dan nog een paar maal proberen! Misschien dat F3 ook wil helpen (heb ik weleens gehoord)
webOS all the way!
Verwijderd
Heb je al enig idee wanneer jouw 106 versie komt?
En heb je nog een antwoord op mijn post hierboven?
En heb je nog een antwoord op mijn post hierboven?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 15:15 ]
Ik heb alleen aan de DVD-R gewerkt. Ik heb nog geen idee wanneer mijn aangepaste 1.06 er aan komt. Misschien dit weekend. Sommige spelers hebben problemen met bepaalde software of bepaalde media. Vooral Nero schijnt brakke DVD Videos te kunnen maken.Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 09:24:
Herman, als ik het goed begrijp heeft de nieuwste versie een verbeterde writing strategy? Geld dit voor alle DVD's (merken, +, -)?? Mijn stand-alone beneden begint namelijk te stotteren af en toe. In een andere stand-alone doet ie het wel goed. Is trouwens het geval met zowel + als -.
webOS all the way!
Image Type Mismatch...Hermanvh schreef op 24 July 2003 @ 15:13:
[...]
http://herrie.rpc1.org/downloads/106.rar
Die uitpakken en die files gebruiken. Wanneer ie "Drive not responding" geeft, dan nog een paar maal proberen! Misschien dat F3 ook wil helpen (heb ik weleens gehoord)
Inderdaad foutje van mij, moest even 2 bytes aanpassen in de firmware. Ik liep er gisteren zelf ook tegenaan
De goede versie is hier te downloaden:
http://herrie.rpc1.org/106auto.rar
Ik heb bij DVD-R gezien dat er veel aan de 'Writing Strategies' is veranderd! Ik heb dus goede hoop voor DVD-RW en DVD+R(W)!
webOS all the way!
Hetzelfde nog, illegal medium..
Dan is je schijfje gewoon brak
webOS all the way!
Dit topic is gesloten.