Toon posts:

O o o o welke speakers zijn dit?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ff de garage weze opruime na een lange tijd. Kom ik erug oud ziende speakers tegen. Ze zijn erug groot, zwart gekleurd en ontiegelijk zwaar! Plaatjes post ik later op de dag dan komt me pa trug met zijne digicam.

Op een label op de achterkant staat het volgende:
Type: *cd 380*
N power: 230 watt
Music power: 300 watt
By: 4/8 ohm
made in Denmark

Er staat een ronde witte cirkel met daar in een rode A in, waarschijnlijk het merk logo...
Verder zijn de speakers van Peerless (ja heb ze er al uitgeschroeft :P)

Heb ze ff op mijn pa zijn denon versterkers aan gesloten en ze gaan hard... De bass is mooi strak en zuiver, de mid is wat dof maar de heldere tweeters maken het wel enigzins goed... Best mooi speakers opzich!

Misschien is er een database op internet waar je gegevens in voert en daarbij de matchende resultaten uitkomen maar die heb ik tot zo ver nog niet gevonden.... ;(

En dit zijn ze... heb ze niet met ze tweeen op een foto gezet.. wilde ze niet... :+
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Backplate.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Backsize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Frontsize.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 17:01 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Jamo?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
JAMO???

Ik zal daar eens op verder zoeken....

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:00:
JAMO???

Ik zal daar eens op verder zoeken....
Ja ik ken geen ander merk wat uit denemarken komt. Alleen bestaat Jamo niet meer geloof ik

[ Voor 10% gewijzigd door Mavvie op 15-06-2003 13:04 ]

Twitter | Linkedin

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12 16:29
Jamo bestaat zeker nog wel

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 13:59

mace

Sapere Aude

Uit Denemarken komt verder ook Dali, een niet zo bekend maar toch zeer goed merk, als je veel naar hifi beurzen gaat zoals ik ken je het wel..... het lijkt ook wel een beetje op een Dali, heeft de speaker een glazen bovenplaat?
(Mijn pa heeft een 5.1 combi gehad van een dali c70 center, 2 870 front en 2 470 rear speakers
de frontspeakers zijn nu vervangen door een paar Canton Karat Reference 2 DC _/-\o_ )

[ Voor 49% gewijzigd door mace op 15-06-2003 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
mhzzzz
Nog een website gevonden met Deense makers van speakers alleen kom ik daar die speakers die ik heb niet meer tegen....
http://www.d-s-t.com/main/index.htm
Maar het bizare is dat op de speakers een sticker van peerless op zit maar op de velden waarbij de typenummer, ohm en wattage horen te staan, helemaal nul komma nul op vermeld staan.... Dit wordt naar mijn mening een leuke zoek tocht :P

Ik wil ze namelijk verkopen rond de 200 pleuros, heb de centjes hard nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 21:34 ]

Verwijderd

b&o komt ook uit denemarken toch :P

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En Dynaudio ook en zo nog wel meer. Ik denk niet dat het Jamo is, want volgens mij maakten die vroeger niet zo gebruik van Peerless units, maar dat weet ik niet zeker.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk toch niet dat het dali´s zijn btw, die gebruiken hun eigen units herrinner ik me.

Verwijderd

Topicstarter
okew ff op een rijtje
Jamo-> Niks gezien op de site....
Dali-> Zelfde als jamo nada nikkes...

B&O-> nu uitzoeken maar lijkt me sterk dat ze peerless gebruikten...
Dynaudio-> Kan wat wezen... zoek het nu uit...

Nog meer merken ???

• mace

mace

Sapere Aude

ff kijken...
Scan-Speak: http://www.scan-speak.com/
Gryphon audio, oofline dus google chache:
http://www.google.nl/sear...nufacturer&hl=nl&ie=UTF-8

[ Voor 65% gewijzigd door mace op 15-06-2003 13:39 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je anders even een plaatje van dat logo posten?

Wise enough to play the fool

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Scan-Speak en Peerless (en nog eentje) zijn tegenwoordig samengegaan. Peerless heeft een fantastische lijn high-end speakers, maar ook betaalbare speakers die erg goed zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo fototjes maken....:P
MAAR @ MaCe1337
euhrmmm leg ff je search nader uit wante die http://www.scan-speak.com/ komt uit op de site die ik al eerer aan gegeven heb en dat is dan weer http://www.d-s-t.com/main/index.htm

dus een leuk cirkeltje die we maken :P

EDIT/
O toch geen pix... d8 dat me pa thuis zal komen maar dat wordt wat laters...
EDIT/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 14:47 ]

• rmels
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan het misschien een zeflbouwbak zijn ? Hij lijkt wel wat op de Vifa Format, kijk eens op www.speakerland.com.

rmels

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Waarom heb ik nooit dat soort dingen in de schuur staan als ik hem opruim :(

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik zou even openschroeven en kijken welk merk speakers erin zitten. De fabrikant vervolgens even mailen. Heb laatst precies hetzelfde als jij gehad.
[rml][ Speaker] Welk merk/type is dit?[/rml]

Orange & Red

Verwijderd

rmels schreef op 15 June 2003 @ 14:57:
Kan het misschien een zeflbouwbak zijn ? Hij lijkt wel wat op de Vifa Format, kijk eens op www.speakerland.com.
Zelfbouw "Made in Denmark" :D

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

C4M1 schreef op 15 June 2003 @ 15:01:
Ik zou even openschroeven en kijken welk merk speakers erin zitten. De fabrikant vervolgens even mailen. Heb laatst precies hetzelfde als jij gehad.
[rml][ Speaker] Welk merk/type is dit?[/rml]
Dit heeft hij al gedaan, het zijn Peerless maar het is onbekend wel type

• Mad_Demon
  • Laatst online: 13-12 20:10

Mad_Demon

de dokter

Dat is een Vifa Format

Goed werk einstein |:( , maar het plaatje is wel van een Vifa Format :+

[ Voor 65% gewijzigd door Mad_Demon op 15-06-2003 15:35 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

MARTIJN_

<<---^|^--->>

www.eltax.dk
is ook uit denemarken alleen op de website kon ik geen oude speakers vinden.

PGEQRZEM

• mace

mace

Sapere Aude

@Mr.Vanz: ja dat van de link zie ik nu ook ja sorry :o

Verwijderd

Topicstarter
Geeft niks MaCe1337...

uerhmm nou heb de pix geschoten alleen heeft iemand nog ff een linkie naar een upload site voor me??? Ben al zo lange tijd hier niet meer geweest.... mijne excuses er voor :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 16:35:
Geeft niks MaCe1337...

uerhmm nou heb de pix geschoten alleen heeft iemand nog ff een linkie naar een upload site voor me??? Ben al zo lange tijd hier niet meer geweest.... mijne excuses er voor :P
www.theforumisdown.com tot 50 kb, en anders mail je ze maar naar mij dan host ik ze wel voor je (hierzo@xs4all.nl)

Verwijderd

Topicstarter
TATA de plaatjes!!! (ZIE BEGIN POST!!!) :P om het ff netjes te houden natuurlijk!

Heb ze nog ff gewogen... per stuk wegen deze heren rond 38 kilo.
O ja der zitten nu andere tweeters in ... had nog een paar mooie Wharfedale's ligge :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 08:54 ]

Verwijderd

Heeft het beesje een variovent? Kijk even of dat ronde gat aan de achterkant aan de binnenkant een beetje dempingsmateriaal bij/aan zit. Als het een variovent is dat zijn er niet zo heel veel verschillende fabrikanten meer over. Dynaudio bv.

Verwijderd

Topicstarter
ja voor de ronde gaat zit een dempingsmateriaal.. tis van de hele fijne zachte gaas...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 20:18:
Heeft het beesje een variovent? Kijk even of dat ronde gat aan de achterkant aan de binnenkant een beetje dempingsmateriaal bij/aan zit. Als het een variovent is dat zijn er niet zo heel veel verschillende fabrikanten meer over. Dynaudio bv.
variovent was toch een "uitvinding van" scanspeak?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu te zoeken met het merk Dynaudio.. maar kom niet erug ver...
Morgen schroef ik die mid en woofer er uit om te kijken of k nog cijfers over het hoofd heb gezien...

BTW variovent zit ook in onze audiolab speakers alla 3500 euro per stuk 8)7 , verklaar me vader ook voor gek dat hij ze koopt maar goed... hij is audiofiel ofzo. Hij werkt al vanaf zijn 15e in de geluidselectronica maar zelfs hij kan de herkomst van dit spul niet echt plaatsen. (Zei tegen hem dat hij dan ook zich zelf niet een audiofiel moest noemen :P )

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 21:26 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12 15:08
Coole dingetjes. Wil je ze kwijt?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:53
Verkoop je ze?

Verwijderd

heeft ie al gezegd, voor 200 euro

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dynaudio zal het waarschijnlijk niet zijn, die maken hun eigen luidsprekers en volgens mij doen ze dat al vrij lang. Ze zijn onlangs (vorig jaar of zo) gestopt met het leveren van hun eigen luidsprekers voor de DIY markt en gebruiken hun eigen luidsprekers nu alleen nog maar in hun eigen kasten

Verwijderd

Topicstarter
Als je interesse hebt dan ben je verstandig en dat ben je! Dus meel je mij voor onze goddelijke operators als squic's op ons af komen en zeggen dat het niet een vraag en aanbod forum is want dat is het ook niet... Dus ff netjes wezen een me melen op vanz@dr-q.net!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Die optie van Dynaudio was niet echt serieus.....net zoals B&O niet echt serieus werd genoemd door de poster voor mij.

Verwijderd

Ik bedoelde helemaal niet dat deze speakers dynaudio zijn, ik gaf alleen aan dat er niet zoveel bedrijven een variovent gebruiken. Scanspeak is er daar ook een van. Maar dat is voor losse units. Als er peerless units in zitten kunnen die ook als vervangers dienst doen.
Dat kan ook het missen van verdere info verklaren.

Ik kan je ook niet verder helpen. Zoek naar bedrijven in denemarken die ook gebruik maken van een variovent....

Verwijderd

*Update*, ik weet niet zeker maar dit zouden best wel eens ELTAX speakers gebruiken. Wij hebben er hier ook een paartje rondhangen (op zolder :P) . Die eens bekeken en idd, het zelfde MADE IN DENMARK. En hetz. typische freq. bereik van 20-20.000 :O

Maar veel belangrijker, deze speaker noemt zichzelf cd-380, laten de onze nou eens cd-100 heten :P.

Het bovenstaande is idd geen erug strak bewijs, maar wel het uitzoeken waard. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
He das info!!!

W88 wat een puzzel
Ex!sion zet ff de boel op een rijtje... ben beetje de draad kwijt enzo!!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45
De fabrikant zelf hoeft niet perse een Deens bedrijf te zijn. Ze zijn wel gemaakt in Denmark. Maar dat zijn mijn JBL's bijvoorbeeld ook.

Misschien even op audioreview.com bij de mainspeakers kijken onder de A, en alle fabrikanten even aflopen (hun sites), kijken of het logo overeenkomt :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 13:17:
Ik wil ze namelijk verkopen rond de 200 pleuros, heb de centjes hard nodig :)
Jij verwacht dat iemand nog 440 oude nederlandse guldens over heeft voor een stel oude speakers met draadklemmetjes en conussen die er uit zien alsof 't knutselpapier is? Ik denk dat je wel eens heel teleurgesteld kan gaan worden in de opbrengst van deze 2 luidsprekers... (Aan de andere kant, ik ben geen deskundige, dus ehm... veel succes met de verkoop! :) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:21:
[...]

Jij verwacht dat iemand nog 440 oude nederlandse guldens over heeft voor een stel oude speakers met draadklemmetjes en conussen die er uit zien alsof 't knutselpapier is? Ik denk dat je wel eens heel teleurgesteld kan gaan worden in de opbrengst van deze 2 luidsprekers... (Aan de andere kant, ik ben geen deskundige, dus ehm... veel succes met de verkoop! :) )
HEY! het is de proberen waard O-)
Nooit geschoten is altijd mis! Das toch ook zo met modde van nieuwe dingen! :+

@ShittyOldMan
Mhzz ik ga daar ff nu op zoek. Edit hierro strax wel ff bij

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 08:48 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

rmels schreef op 15 June 2003 @ 14:57:
Nee, dit is niet de Format, die heeft aan de voorkant schuine hoeken, en 100% ronde speakers ...

Mother, will they like this song?

• rmels
  • Laatst online: 16-12-2021
Klopt, het is niet de Format, om de een of andere wazige reden stond er eerst een ander plaatje, of zat ik gewoon echt te slapen :-)

rmels

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 12:46

Skef

Ik scheer.me

Zoek voor de grap eens naar het merk "Svenska", een sub-merk van Jamo. Ze lijken wel verdacht veel (qua vormgeving, niet qua opbouw) op mijn oude svenska's...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Toen ik voor het eerst het plaatje van de speaker zag, dacht ik Wharfedale, maarja die tweeters heb je er dus blijkbaar zelf ingeschroefd :P

Trouwens die tweeters heb ik ook nog eens gehad in oudere wharfedale speakers, schijt_tweeters om maar even zo formuleren.. Was nou niet echt onder de indruk ervan..

Tja made in Denmark, kan ook nog HK of Infinity zijn.

Een E 200,- voor een stel oude speakers met stomme tweeters en zo op het oog kartonnen woofers is wel een beetje veel ja. 8)

Divide and conquer.

Verwijderd

Topicstarter
okew okew.... 100 pleuro...
BTW die Wharfedale tweeters die zijn helemaal niet zo schijt hoor... zijn iig beter als die peerless dinge die er eerst in zaten... De jouwe konde schijt weze omdat ze de verkeerde filters en versterker hadden maybe? :P
Zal wel toeval als ik nou in een keer een combo heb :+

BTW nog gescearch dit wordt echt niks....

Zal ik dan maar de boel demonteren en eigen speakers bouwen ofzo??? of de filters gebruiken? iemand ideeen ... Heb ff gevraagd me pa heeft ze 3000 hands gekocht voor 400 gulden... maar toen waren ze niet in zo vergaande staat als nu :P
Misschien is dit leuk voor DIY project???

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 16:23 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen voor een DIY, maar wat wou je dan vervangen?

Ik bedoel, als ze nu leuk klinken, lekker laten zo en plezier van hebben! Jiji hebt er iig niets voor betaald, dus lekker knallen ermee! })

Heb je op dit moment voor jezelf 'betere speakers' in gebruik, anders zou je deze kunnen gebruiken.. Of in de garage aansluiten voor als je aan het klussen bent.. :o

Divide and conquer.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 16:15:
okew okew.... 100 pleuro...
BTW die Wharfedale tweeters die zijn helemaal niet zo schijt hoor... zijn iig beter als die peerless dinge die er eerst in zaten... ................
Realiseer je je wel dat de losse units op zich beter kunnen klinken maar dat dat niet wil zeggen dat het geheel beter gaat klinken! Speakers worden gemaakt dat alle onderdelen op elkaar afgestemd zijn, en daar ga je nu omheen!

Verwijderd

Hmm dit lijken idd speakers van Eltax, beetje de voorlopers van de Millennium 500 series.
Zijn overigens goeie boxen waar je lekker wat vermogen over heen kunt gooien. :9

Verwijderd

Topicstarter
wimpie schreef op 16 June 2003 @ 16:53:
Je zou kunnen overwegen voor een DIY, maar wat wou je dan vervangen?

Ik bedoel, als ze nu leuk klinken, lekker laten zo en plezier van hebben! Jiji hebt er iig niets voor betaald, dus lekker knallen ermee!
})
Heb je op dit moment voor jezelf 'betere speakers' in gebruik, anders zou je deze kunnen gebruiken.. Of in de garage aansluiten voor als je aan het klussen bent.. :o
Mhaaww ja das waar.. Maar gewoon de units gebruiken en een mooiere kast bouwe wante deze is toch behoorlijk afgeragt :P.... Maar goe...
Kijk deze kast zijn nu in een stadium van dat ze lekker op een feestje knalle :P zoals gisteravond (buren, die zeggen dat ze buren zijn klagende van wege het muziek :? ) .
Maar goe... wat moet je er mee... Ik ga zelf strax verhuizen naar Zuid Frankrijk (nog 3 week, maar wees gerust ik blijf GOTten) en heb daar echt geen plaats. Al me woon kamerruimte gaat naar mijn HT-project (waarvan jullie meer horen).
Dusss ja verkopen of iets voor een DIY project... dan komen die woofers het eerst en rest kan wel weg...

@ Blue Eyes

Kijk ik ros natuurlijk niet zomaar wat in... Hallo het verschil merk je echt wel met hogere tonen... Orgineel was het niet te horen maar nu op elke volume blijf je mooi hoge tonen horen

@Creation
Hoe bedoel met vermogen??? Want ik ben zelf zo noob met geluid electro... Heb helelaas niks mee gekregen door me vader... die is zelde thuis maar das een ander verhala :/

Iemand nog iedeeen voor deze heren???

JONGENS DEZE KAN EEN SLOTJE HEBBE!
Pagina: 1