Is een reciever mét THX certificaat altijd beter (qua geluidskwaliteit) dan een reciever zonder THX?
Soms verschillen de prijzen namelijk niet denderend veel.
Soms verschillen de prijzen namelijk niet denderend veel.
Je kan hier beter niets zetten....
Gaat niet om het stikertje heevassago schreef op 14 June 2003 @ 22:06:
Dus alleen omdat er een THX stickertje opzit is een aparaat beter
Rare jonges die audiofielen.
Voor zover ik weet wel ja. Alleen de precieze niveau's weet ik niet.Cubix schreef op 14 June 2003 @ 22:31:
Hoe kunnen dan in godsnaam een stel Logitech Speakertjes een THX-label dragen? Zijn er verschillende niveau's?
PIII 800@804 Mhz
Mee eens.ViperGTS schreef op 14 June 2003 @ 22:55:
ach zoveel wil dat THX certificaat niet zeggen IMO....
je kunt me niet wijsmaken dat een THX gecertificeerde receiver van 300 euro beter is dan een non thx receiver van 800 euro.........
(niet dat hoe duurder hoe beter altijd waar is, maartoch)
Niet mee eens, THX is zeker niet per definitie beter, maar als je iets koopt dat THX-certified is kun je er wel van op aan dat het geen troep is imho.je hebt tegenwoordig al de flutste boxjes en die hebben dan THX certificaat
PSN: DutchTrickle PVoutput
Misschien totaal onbelangrijk, maar hoeveel % van de uitgebrachte DVD beschikken over zo'n THX-soundtrack? Afgezien van Star Wars.Maar daarnaast is er ook nog THX voor de huiskamer. Het zou mooi zijn als je hier dus hetzelfde geluid als in de bioscoopzaal kunt krijgen. En daar zit nou net de truuk. Als basis is hier de orginele bioscooptrack genomen. Dat betekent dat je dezelfde bron hebt als in de zaal wordt gedraait.
Idd en zoveel mensen zullen niet zo'n dure thx gecertiviceerde set thuis hebbenThufir_Hawat schreef op 15 June 2003 @ 00:21:
[...]
Misschien totaal onbelangrijk, maar hoeveel % van de uitgebrachte DVD beschikken over zo'n THX-soundtrack? Afgezien van Star Wars.
M.i. is THX net zo waardevol als DTS-EX, voor die paar DVD's die het wel hebben geef je geen honderden euro's extra uit. Toch?
offtopic:
Zegt degene wiens versterker wel DTS-EX ondersteunt...
Anoniem: 46945
Anoniem: 85494
Kan ik bevestigen, toen ik in de VS woonde ben ik vaak naar de bios geweest (films lekker 3 maanden eerder zien dat mijn vrienden in Nederland en ze vervolgens over de email helemaal gek maken daarmeeShittyOldMan: ik neem aan dat je dit hebt gelezen. Gaat over een THX certified bios wat gewoon slecht is ... dus dat ze de certificatie hebben zegt niets.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 30809
Anoniem: 2044
waarschijnlijk andersom... als een apparaat beter is ... komt er een stickertje opvassago schreef op 14 June 2003 @ 22:06:
Dus alleen omdat er een THX stickertje opzit is een aparaat beter
Rare jonges die audiofielen.
[ Voor 10% gewijzigd door cornelixnootje1 op 15-06-2003 10:56 ]
Juist, kijk maar naar Yamaha. Prachtige HT receivers en doen het echt niet onder een niet- THX receiver. Zij steken dat geld voor die certificaties liever in hun productenScarp schreef op 15 June 2003 @ 10:34:
Als een een bedrijf, de tijd en geld ervoor over heeft om aan THX te voldoen dan komt het stickertje erop. Zijn ze zelf overtuigd van hun product en willen ze toch wat geld besparen op die (dure) certificering, dan doen ze zonder.
Het is maar wat ze zelf ermee willen.
Je hebt zeker een van de laatste onkyo's? Ik weet zeker dat je rotel niet tegen een onkyo tx-ds 939 op kan. Ook niet qua klank, daarnaast zitten er de beste dac's in deze onkyo. (die ook in Meridian zitten bv.)Scarp schreef op 15 June 2003 @ 10:18:
THX vereist bipole speakers, daar ben ik niet echt weg van. Vooral voor surround muziek is het een ramp.
Sommige bedrijven kiezen ervoor om geen THX certificering te doen en maken nog steeds goede producten. Zoals ik al zei, mijn THX Onkyo receiver klinkt een stuk minder goed dan m'n niet-THX Rotel pre-amp. Zelfs met m'n vorige eindbak die ook niet-THX is klonk het beter.
Dus ook al zet je allemaal thx spullen neer, het kan nog beroerd klinken, het hoeft nog steeds niet te matchen.
Ik mis dat THX Surround EX echt totaal niet ...
Overigens .... de meeste high end speakers zijn niet THX certified (bv B&W Nautilus speakers, terwijl ze wel bij een studio van George lucas staan), maar nog altijd erg goed.
Had 'm gelezen ja, en ik geloof ook best dat het geluid ruk was. Sterker nog, ik ben zelf nog nooit een bios tegengekomen die qua geluid kan tippen aan een goeie HT set. Maar als het goed is staat ook nergens in mijn posts of ik THX goed of slecht vindt. Ik heb te weinig goeie luisterervaring hiermee om een duidelijke mening te vormen. Ik wil wel aangeven dat het dus niet enkel om de componenten / opbouw / enz gaat (dat is wat veel mensen denken namelijk), maar dat het voor HT meer de signaalverwerking is.Scarp schreef op 15 June 2003 @ 07:47:
ShittyOldMan: ik neem aan dat je dit hebt gelezen. Gaat over een THX certified bios wat gewoon slecht is ... dus dat ze de certificatie hebben zegt niets.
[ Voor 17% gewijzigd door Scarp op 15-06-2003 12:11 ]
Hmmmm......mijn Mordaunt Short 500 THX set speelt toch een gemeen stukje muziek weg.......Anoniem: 85494 schreef op 15 juni 2003 @ 11:29:
[...]
Over die luidsprekers, natuurlijk zijn goede voor muziek geschikte luidsprekers niet thx gecertificeerd. THX luidsprekers zijn nl alleen voor film en absoluut niet geschikt om muziek mee te luisteren.
Anoniem: 46945
waarom gaat sacd dan ook veel hoger? En zijn er speakers die veel hoger gaan/Communicator schreef op 15 June 2003 @ 18:16:
Hoeveel hoger dan 22 kHz wil je het hebben dan? Als je gewoon full range speakers hebt (zoals de MS-set), loopt het bereik van 35 hz tot 22 kHz......
Anoniem: 62484
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 15-06-2003 21:57 ]
kenwood is bagger, voor dit bedrag koop je een betere receiver.Dr. Strangelove schreef op 15 juni 2003 @ 09:52:
[...]
Kenwood heeft trouwens ook een THX gecertificeerde AV amp. Best een goed ding hoor, maar hij kost 500 euro. Betekent dat dat hij beter is dan b.v. een NAD 762 van 3 keer dat bedrag?
[ Voor 39% gewijzigd door FFF op 16-06-2003 19:11 ]
Moesten die ontwikkeld worden?Communicator schreef op 15 juni 2003 @ 20:55:
Ik bedoel hiermee dat 'normale speakers' veelal deze max. frequentie hebben. Voor SACD zijn niet voor niets supertweeters ontwikkeld, die tot (ik meen) 40 kHz gaan. Maar andere bronnen gaan lang niet zo hoog, dus heb je het ook niet nodig.
't was een rhetorische vraagquote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dr. Strangelove schreef op 15 juni 2003 @ 09:52:
[...]
Kenwood heeft trouwens ook een THX gecertificeerde AV amp. Best een goed ding hoor, maar hij kost 500 euro. Betekent dat dat hij beter is dan b.v. een NAD 762 van 3 keer dat bedrag?
--------------------------------------------------------------------------------
kenwood is bagger, voor dit bedrag koop je een betere receiver.
Voor de liehebber zal ik een verklaring geven voor mijn antwoord:
Kenwood maakt heel leuk spul en is uitstekend, alleen geen merk voor een audioiel, ze hebben vrij voordelige thx receivers, absoluut leuk spul, alleen ik vind het echt zo'n wannabe ding. Goed geluid is geen kwestie van een thx plaatje, en die NAD speelt hem er keihard uit.
Je moet sowieso zel gaan lusiteren, ik zou voor een merk als onkyo gaan zonder thx in de prijsklasse van 500 euro.
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-06-2003 19:21 ]
Anoniem: 78969
Nogmaals: het is meer een proces waaraan voldaan moet worden dan dat het bepaalde niveau's moet halen. Ik heb net de DVD van 20,000 Leagues Under the Sea gekregen (erg mooi film in een erg mooie uitgave BTW), deze is opgekalefaterd en THX gecertificeerd.Ik denk dat het belangrijkste is dat die sound track THX gecertificeerd is.
Hierdoor zou hij vele male beter moeten zijn als een normale sound track
tja oude films kun je sowieso al niet vergelijken.....Dr. Strangelove schreef op 16 June 2003 @ 20:59:
[...]
Nogmaals: het is meer een proces waaraan voldaan moet worden dan dat het bepaalde niveau's moet halen. Ik heb net de DVD van 20,000 Leagues Under the Sea gekregen (erg mooi film in een erg mooie uitgave BTW), deze is opgekalefaterd en THX gecertificeerd.
De film is uit 1954.
Iemand die wil komen luisteren naar de fantastische THX soundtrack die beter klinkt dan, b.v. Saving Private Ryan DTS die niet THX is?
Het zegt mij dus geen moer. Reclame, meer niet.
PIII 800@804 Mhz
Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.
Ik sta op het punt een SEAT te bestellenIk vind dat THX logo wel mooi. Alleen daarom zou ik al extra geld uitgeven.
Dr. Strangelove zou het ook graag willen maar heeft er geen geld aan uitgegeven. Iemand die dus in een SEAT rijdt ipv van een audi of VW. Beetje het zelfde verhaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-06-2003 15:13 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 59% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-06-2003 23:25 ]
[ Voor 55% gewijzigd door MasterMaceMichu op 18-06-2003 11:05 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq