Home cinema voor starters..

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Als ik zo kijk in het home cinema topic zie ik erg mooie spullen, maar vooral belachelijk dure apparatuur voorbij komen.. Hierdoor lijkt het alsof je bijvoorbeeld pas een redelijke/fatsoenlijke receiver hebt vanaf 500 euro en alleen de duurste speakers zijn acceptabel.

Dit zal allemaal wel zo zijn voor de audiofielen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Zelf hebben we beneden een Sony 70 cm breedbeeld en een Pioneer DVD speler met DD5.1 en DTS decoder..
Ik wil wel beter geluid, maar daar heb ik geen duizenden euro's voor over (Ik ben 17 en ik wil niet gelijk al m'n geld er doorheen jagen).. Voor mijzelf lijkt bijvoorbeeld een Pioneer/philips/sony/jvc receiver meer dan goed genoeg voor goed geluid.. Maakt een topline receiver veel verschil qua geluidskwaliteit met een 'normale' receiver voor een niet-audiofiel? Ik heb tot nu toe altijd geluisterd naar m'n Creative Inspire 5300 en dat vind ik zelfs al geweldig geluid (zet em toch nooit erg hard :p).

En dan over de speakers.. Ik zie hier mensen met rearspeakers van 500 euro.
Nou dat is ongeveer het bedrag dat ik wil besteden aan alle speakers in totaal.

Mijn vraag is nu wat ik het beste kan gaan doen? Ik weet ook wel dat je zelf moet gaan luisteren, maar ik wil graag van te voren wat dingen uitsluiten :p
Is het voor mij, als audion00b verstandig om te beginnen met sony/pioneer/jvc of zal ik daar snel spijt van krijgen (denk 't niet)..
Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft, want ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen :)

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Ik denk dat je dan toch in het Centraal HomeTheatre topic moet zijn.

specs

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 08:21
Ik ben zelf als HT-er begonnen emt een setje van 300 euro, maar dat is ware prut!!!

Nu heb ik een receiver + speakers van samen zo'n 550-600euro samen!
Pioneer VSX-511 + Pioneer S-V310-QL
receiver = 5x 80Watt en boxen 2x100 en 3x80... En daar komt voor mijn doen echt een fantastisch geluid uit.. zowel muziek als dvd... Ik denk dat best met budget kan beginnen.. die 550euro die ik voor dit heb betaald is volgens veel audiofielen echt budget.. Maar ja.. tis maar net wat je wilt he!

Ga niet teveel van andere mensen uit, en ga gewoon eens een winkel in en wat dingetjes rond jouw budget beluisteren! Zo krijg je wat JIJ wilt en voor JOUW budget, en dus niet andermans ideeen...

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• RedruM
Ja, mijn oog was ook al op die Pioneer VSX-511 gevallen..
Wat kost die eigenlijk? Kan em niet vinden op kieskeurig.nl ..
En welke speakers heb jij erbij en voor welke prijs ?

edit.. heb de prijs al.. 310 euro, das nog wel acceptabel :)

Enneh domme vraag misschien maar die speakerprijzen op kieskeurig.nl, is dat per 2 speakers of per stuk?

[ Voor 35% gewijzigd door RedruM op 14-06-2003 14:58 ]

• Griffin2k
  • Laatst online: 09-08 08:21
Ik had hem via kieskeurig gevonden :/ Maar hij is inderdaad weg ja!
Maar goed... ik heb hem dus via Wehkamp besteld voor 225 euro.. koopje :D
Hij is alleen HEEL MOEILIJK leverbaar in zilver.. ik heb zelf de zwarte versie dus....

Ik heb er Pioneer S-V310-QL speakers erbij,
http://www.kieskeurig.nl/...h1/Pioneer%20S%20V310.htm
2x100watt Front, en 3x80 Watt Center + rear...
Die heb ik voor 299 euro bij Hermes Electronics..

Voor mijn doen echt een heerlijk setje, maar goed.. dat is MIJN mening... en niet duur samen!

[EDIT] Bij wehkqamp is die receiver were duurder.. ik had hem tijdens de kortingsweken daaro gekocht

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin2k op 14-06-2003 15:00 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• RedruM
Griffin2k schreef op 14 June 2003 @ 14:58:
Ik had hem via kieskeurig gevonden :/ Maar hij is inderdaad weg ja!
Maar goed... ik heb hem dus via Wehkamp besteld voor 225 euro.. koopje :D
Hij is alleen HEEL MOEILIJK leverbaar in zilver.. ik heb zelf de zwarte versie dus....

Ik heb er Pioneer S-V310-QL speakers erbij,
http://www.kieskeurig.nl/...h1/Pioneer%20S%20V310.htm
2x100watt Front, en 3x80 Watt Center + rear...
Die heb ik voor 299 euro bij Hermes Electronics..

Voor mijn doen echt een heerlijk setje, maar goed.. dat is MIJN mening... en niet duur samen!
Ja ik weet dat het JOUW mening is, maar ik wil eerst een beetje producten zoeken in de juiste prijsklasse en dan gaan luisteren of het wat is :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Redelijk, fatsoenlijk, goed, fout, dat zijn allemaal relatieve waarden die voor iedereen dan ook een andere betekenis hebben. Je zult dus altijd op zoek moeten gaan naar iets dat voor jou goed is, en adviezen van anderen wel meenemen als eventuele richtlijn, maar beslist niet als doel.

Eigenlijk is er dus voor iedereen met elk budget wel een goed passende set te vinden. Echter, en dat is met hometheatre nou een groot nadeel, er is altijd wel een startbedrag aanwezig. Als je kijkt naar een stereo setup is dit bedrag veel lager. je hebt twee speakers nodig en een stereo versterker. De versterker zou je zelfs tweedehands kunnen vinden voor 60 euro en twee speakers van 100,- euro per stuk en je hebt echt wel een leuke beginners set.
Voor HT heb je al meteen de nodige decoders nodig om het geluid te decoderen. Tweedehands Dolby Digital receivers zijn vast te vinden, nieuwe zeer goedkope ook wel, maar dan toch ben je al snel 200,- a 300,- euro kwijt voor alleen al de receiver. Een tweetal speakers van 100 euro zit er vervolgens ook niet in, want je hebt er 5 nodig om voordeel te halen uit dat bioscoopgeluid. Dan kom je al snel op een euro of 750,- voor je set, welke in de basis qua geluid eigenlijk gelijk is aan die stereoset van ca 260,- (dat voorbeeldje). Enkel heb je nu dus het veelbesproken 'surround sound'.

Nu klinkt het wel een beetje alsof dat surround het geld niet waard is. Dat is niet zo (althans, zo bedoel ik het niet). Voor voor de beginnende home cinema moet je rekening houden dat je een flinke bak geld meer moet neerleggen wil je er echt goed voordeel uit halen. Het is een hobby dat velen bezighoudt :).

Een andere manier is om het gefaseerd aan te pakken. Koop eerst de receiver met twee goeie frontspeakers. Neem vooral voldoende tijd om die fronts uit te zoeken, loop niet zomaar een winkel binnen, loop er liever een stuk of 10 binnen. Verdiep je in de materie, in de mogelijkheden, enz enz. Eenmaal een voldane keuze gemaakt en de boel gekocht kun je langzaam verder bouwen aan je HT. Later koop je een set rearspeakers erbij evenals een center speaker. Een weer wat later koop je een leuke subwoofer erbij. Al met al kost dat uiteindelijk wat meer geld. Maar daar krijg je dan ook meer voor terug. En je begint wel al meteen met een leuk stel (stereo) speakers

Mijn Home Cinema in aanbouw

• RedruM
Bedankt voor de tips.. ik ga meer idd nog maar wat meer orienteren en dan komt het vast goed.. :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10
Hmjah ik ben zeer geintreseerd geraakt in beamers de laatste tijd. Ik ben een groot filmliefhebber en kijk nu films via mijn tvout op mijn tv (70cm philips) maar das nou niet echt om over naar huis te spreken.

Nu zie ik op got dat mensen echt abnormaal veel geld uitgeven alleen al voor geluid. Dat zou ik dus persoonlijk NIET doen. Ik vind het geluid wat uit mijn standaard 2.1 setje komt super lekker klinken en mij boeien die ongelooflijk dure 5.1 installaties en zooi niet. Ook reveivers, versterkers, encoders, decoders, cd spelers, dvd spelers en weet ik wat voorn apparaten mensen allemaal hebben staan lijken mij overbodig geworden door de beste geluidskaart op de markt in combi met een pc die 10x meer videoformaten kan afspelen dan een standaard dvd speler.

Maargoed... ik ben dus echt bezig met een beamer maar als ik die prijzen die mensen zie, die mensen neerleggen voor een beamer. Ik heb op aantal websites al wat dingen doorgelezen over CRT beamers, LCD enzo. Nu zag ik dus een gotter die een bepaalde CRT beamer had van 45.000 dollar :/

Dat is dus allemaal niet voor mij weggelegt, ik denk dat het een lcd beamertje word met een mooi schermpie. Alleen even kijken hoe ik hem ga monteren en bekabeling enzo.

Wat mij dus opvalt is dat mensen die zelf een HT hebben dus echt veel aandacht (op hun eventuele) website besteden aan de uitleg over hoe en wat. En op got kom je dat ook weer tegen. Ze leggen alles uit, ookal is zijn het lapppen met text en als je het nog niet begrijpt proberen ze je te helpen. Dat vind ik wel cool aan de HT scene (waar een aantal grote websites onder valt).

Ik hoop tegen de kerst de blockbusters te bekijken op mijn HT. De tijd zal het leren :)

Verwijderd

Een HT pc is idd een betere oplossing zeker als je een progresive scan beeld bekijkt zoals een beamer. Ik gebruik zelf m'n laptop (af en toe kan ik een beamer lenen). Ik ben alleen nog opzoek naar een kastje die via USB de pc voorziet met een sp/dif uitgang voor niet te veel geld. Ik namelijk nogal last van ruis en kraken van de dvdspeler. Maar ja wat wil je van een laptop geluidskaart. Ik vraag me eigenlijk af of dat gekraak van je dvdspeler weg is als je alles doorstuurt via zo'n usb>spdif box. Ik zit ook aan een beamer te denken maar ik ga er pas een aanschaffen als ik m'n eigen stek heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:12 ]

• ShittyOldMan
Novah schreef op 14 June 2003 @ 18:40:
Hmjah ik ben zeer geintreseerd geraakt in beamers de laatste tijd. Ik ben een groot filmliefhebber en kijk nu films via mijn tvout op mijn tv (70cm philips) maar das nou niet echt om over naar huis te spreken.

Nu zie ik op got dat mensen echt abnormaal veel geld uitgeven alleen al voor geluid. Dat zou ik dus persoonlijk NIET doen. Ik vind het geluid wat uit mijn standaard 2.1 setje komt super lekker klinken en mij boeien die ongelooflijk dure 5.1 installaties en zooi niet. Ook reveivers, versterkers, encoders, decoders, cd spelers, dvd spelers en weet ik wat voorn apparaten mensen allemaal hebben staan lijken mij overbodig geworden door de beste geluidskaart op de markt in combi met een pc die 10x meer videoformaten kan afspelen dan een standaard dvd speler.
Hier zit best een kern van waarheid in, maar ook zeker een tegenstrijdigheid. Op een PC kun je veel meer afspelen dan op een losse dvd speler. Maar, en je zegt het zelf al, de pc geeft zeker geen lekker beeld op de tv, als je het vergelijkt met een losse dvd speler via rgb out bijv.

Wat betreft geluid is iedereen in HT land het er eigenlijk wel over eens dat een pc een mindere geluidskwaliteit oplevert vergeleken met een losse receiver/decoder. Daarnaast wil het ook nog eens zo zijn dat alleen op losse decoders de 'leukere dingen' zitten. Een geluidskaart met thx-ex, logic 7, enz zie je niet zo vaak (ik nog nooit, maar kan ook aan mij liggen).

Maar dat terzijde kan een pc als mediastation (ofwel, HTPC) best een leuke oplossing zijn, vooral als je nog onderdelen hebt liggen. Maar als je met niks begint en je je films gewoon op een tv bekijkt, denk ik dat je met een losse, al is het maar goedkope, 5.1 a/v receiver en dvd speler niet alleen goedkoper uit bent maar ook een beter resultaat haalt.

Tenzij je een projector wilt gebruiken, dan komen we bij onderstaand :)
Maargoed... ik ben dus echt bezig met een beamer maar als ik die prijzen die mensen zie, die mensen neerleggen voor een beamer. Ik heb op aantal websites al wat dingen doorgelezen over CRT beamers, LCD enzo. Nu zag ik dus een gotter die een bepaalde CRT beamer had van 45.000 dollar :/

Dat is dus allemaal niet voor mij weggelegt, ik denk dat het een lcd beamertje word met een mooi schermpie. Alleen even kijken hoe ik hem ga monteren en bekabeling enzo.
Er lopen inmiddels best wat mensen rond (niet letterlijk, krengen zijn zwaar :o) met een crt projector. Hier op het forum ben ik er ook enkele tegengekomen. Echter gebeurt het zelden dat iemand een nieuwe koopt, het is bijna altijd wel tweedehands. Waarom? Enkel omdat ze nieuw niet te betalen zijn :(. Ik heb er zelf ook eentje, een BarcoData 800. Leuk instap model, ben ooit eens op een duitse site een "listenpreis" van 50.000,- DM voor dit model tegengekomen, misschien de nieuwprijs toen deze net uitkwam, maar ik heb 'm in zeer goede staat voor 1350,- euro gekocht. En dat is ook zo'n beetje de prijs die je voor dit model neer moet leggen. Wel veel geld, maar alsnog absoluut een koopje voor wat je krijgt en een heel flink stuk minder dan wanneer je zoiets nieuw koopt :).

Dus zeg niet te snel dat het niet voor jou is weggelegd, want een LCD of DLP projector nieuw is zelfs nog duurder. Enige nadeel is dat het ding een meter diep is, halve meter breed en 65 kilo weegt. Velen malen minder flexibel en lastiger in gebruik dan een lcd/dlp projector. Het is aan jezelf in hoeverre je dat er voor over hebt. Maar die nieuwprijzen van crt's moet je maar even vergeten :).

Owja, en om dan nog ff snel op die htpc terug te komen, wanneer je een projector gebruikt hoef je niet de tv-out te gebruiken, maar gebruik je direct de vga uitgang. Dit geeft een buitengewoon goed beeld. Veel beter dan losse dvd spelers (tenzij je nog losse 'scalers' hierop aansluit, maar dan ben je heel veel geld kwijt).

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klein tipje, zo nu en dan heb je bij de Prijsboxer (o.a. in Zwolle) mooie versterkers staan.
Het betreft meestal oude partijen van Wehkamp en zo nu en dan zit er een krasje op de kast, maar voor mij zou dat geen probleem zijn tot op zekere hoogte dan.

Er zit gewoon garantie op, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Deskundig advies zul je er niet krijgen want die lui zijn zelf allemaal zo a-technisch als maar wat, maar je kunt toch mooi tegen leuke voordeeltjes aanlopen bij deze winkels.

Dus loop gewoon eens binnen en kijk wat ze hebben, duur zijn ze niet iig en misschien kom je net die ene versterker tegen voor net die 75 of 100 euro minder.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Om nog even op je CRT beamer verhaal terug te komen, soms zie je zelfs voor onder de 500 euro deze beamers nog staan.
Zwaar stoffig, en vaak weten de eigenaren niet half wat het eigenlijk voor aftands ouderwets ding is maar ook met deze dingen kun je leuke slagen slaan.
Er staan nog voldoende van die dingen op zolders en schuren "weg te schimmelen".
Wel snel er bij zijn en afhandelen uiteraard.

Zoals je waarschijnlijk al merkt; ik betaal vrijwel nooit het volle pond voor dingen, altijd 2ehands of overjarig wat ik koop. Niet altijd het nieuwste maar zeker niet het minste. Waarom altijd top of the bill?

[ Voor 72% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 14-06-2003 20:02 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Novah schreef op 14 juni 2003 @ 18:40:

Is natuurlijk persoonlijk wat je wel en niet lekker vindt klinken. Ik vind het geluid uit een PC niet bepaald lekker. En wil je echt van films genieten dan is 5.1 echt een must, met 2.1 krijg je echt de surround beleving niet.

Mij persoonlijk boeit het niet om 10x meer formaten aan te kunnen via een PC. Dat is leuk, maar ik doe liever de gangbare formaten goed, dan alle formaten een beetje. Dus formaten als divx en zooi boeien mij niet (om jou woorden maar te gebruiken). Ziet er meestal (eigenlijk altijd) gewoon niet uit. Geluid is zwaar onder de maat en op een goede projector is het helemaal niet om aan te zien.

Dus beter een paar goede formaten dan 100en formaten aankunnen op een bagger systeem.

Verwijderd

divx is geen zooi. Nieuwere rips zijn vaak verbazingwekkend goed. Alleen zijn de rippers geen audiofielen want het geluid is vaak brak. Ik kijk alleen dvd omdat het geluid ervan beter is niet omdat het beeld ervan mooier is dan een divx want dat kan ik toch niet echt zien op een tv

• ShittyOldMan
Hydraulik-Phunk schreef op 14 June 2003 @ 19:59:
[...]

Om nog even op je CRT beamer verhaal terug te komen, soms zie je zelfs voor onder de 500 euro deze beamers nog staan.
Zwaar stoffig, en vaak weten de eigenaren niet half wat het eigenlijk voor aftands ouderwets ding is maar ook met deze dingen kun je leuke slagen slaan.
Er staan nog voldoende van die dingen op zolders en schuren "weg te schimmelen".
Wel snel er bij zijn en afhandelen uiteraard.
Dat zijn idd leuke 'aanbiedingen' :)

Maar pas wel op, want je moet wel opletten of de buizen nog in redelijke staat zijn. Als er een bepaald beeld op is ingebrand dan wordt je daar ook niet blij van wanneer je eenmaal thuis je filmpje zit te kijken. Gewoon goed oppassen met wat je koopt (er zijn overigens 1 of 2 want 'minder eerlijke' 2ehands crt verkopers aktief, zie dvd/ht forum daarvoor).
Zoals je waarschijnlijk al merkt; ik betaal vrijwel nooit het volle pond voor dingen, altijd 2ehands of overjarig wat ik koop. Niet altijd het nieuwste maar zeker niet het minste. Waarom altijd top of the bill?
Precies, sommige apparaten gaan gewoon zo lang mee dat je best een model van enkele jaren ouder kunt kopen wanneer je dat de helft van de nieuwwaarde scheelt.

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 18:26
Als ik jou was dan zou ik als je nog niet zoveel geld hebt even wachten.Vaak is het zo dat je je toch gaat irriteren aan bepaalde dingen.Ik weet nog dat ik mijn eerste receiver kocht,dat was een jvc met surround.2 jaar later heb ik dat ding weggegeven aan mijn zwager en een dolby prologic receiver van jvc gekocht.Ik was de hemel te rijk.Maar na een bepaalde tijd was ik het weer zat,en heb ik dat ding weer weggegeven.Ik ben toen maar voor wat beters gegaan,en heb toen fl 2300,- uitgegeven aan een Onkyo TX-DS 676 met dolbu digital en dts..Ik had al een dvd speler van panasonic (was toen ik m kocht ook fl 1000,-)en dat ding is echt een topper,alleen is ie niet zo uitgebreid.Zoals het er nu voorstaat wil ik mijn huidige frontspeakers (magnat vifa7,speakers uit de oude serie,van voor het faillisement van magnat)vervangen voor het merk speakers wat ik nu achter heb(hepta ace,1098,- per paar).De speakers die ik dus wil hebben zijn de Hepta Frontiers (1100,- euro p.s.)en zo wil ik nog wel wat vervangen.Mijn mening is dat als je hier eenmaal aan begint dat er eigenlijk geen weg terug is,je wilt altijd beter.Ik wou dat ik het geld had om b.v. martin logan te kunnen kopen!

Kortom,wil je echt een leuk geluid hebben,dan is mijn advies dat je beter even kan wachten totdat je wat meer geld hebt,en dat je het niet zoals ik doet,dat kost aan het eind gewoon veel meer geld,ik ben nu bezig om alles te upgraden.

mijn home cinema specs:
Onkyo TX-DS 676
Panasonic dvd a-160
JVC XL-M 316 7 cd wisselaar
JVC TD-V 562 3 koppen cassettedeck
Magnat vifa7 frontspeakers (wordt vervangen)
B&W centerspeaker (wordt vervangen)
Hepta Ace surround
Solid 20 cm active sub(=B&W) (wordt vervangen door hepta sub)
Aristona 28" 100hz breedbeeld

Als ik dalijk helemaal klaar ben dan hoop ik eindelijk tevreden te zijn want anders krijg ik denk ik een beetje ruzie hier,dan zit ik al rond 9000 euro

Verwijderd

hey redrum wat is je email adres, want die van je profiel deed het niet. Ik heb misschien iets interessants voor je, maar dat doe ik liever via de mail

• JT
  • Laatst online: 09-08 17:33

JT

VETAK y0

Divx is echt geen zooi. Je moet niet de 1cd rips nemen, maar de 2 of zelfs 3cd rips. En dan van echte releasers met de Dolby Digital soundtrack. Dat klinkt echt wel goed en het beeld is ook variabel van goed te doen tot echt goed.

Walter.PPK: hoe kan ik contact met je opnemen ? Moet ff iets aan je vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 23-06-2003 12:14 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RedruM
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 12:01:
hey redrum wat is je email adres, want die van je profiel deed het niet. Ik misschien iets interessants voor je, maar dat doe ik liever via de mail
got it :p;

[ Voor 10% gewijzigd door RedruM op 23-06-2003 12:55 ]

Verwijderd

Misschien dat je hier wat inspiratie uit kan opdoen.

Als mijn set compleet is post ik wel pics van. Er ontbreekt nog een beamer, die ga ik na de vakantie kopen.

Ik heb de volgende dingen gekocht;
  • Onkyo TX-SV545 receiver voor 250 euro 2ehands. - Erg goed merk, voor relatief weinig geld. In Groningen zitten al drie goede 2ehands zaken (of zaken die een dergelijk gedeelte erbij hebben) en vooral bij Hifi corner is volop keus in apparatuur. Het is een prologic receiver, maar door er drie kabeltjes op aan te sluiten die uit mijn PC komen kan hij ook Dolby Digital weergeven (de Soundblaster is dan de decoder). Goedkope en goede oplossing, al zeg ik het zelf.
  • Aldi speakers - Die Eltax Concept 200 klonen van een paar maanden terug. Prima speakers voor geen geld (89 euro). Je kunt de Eltax versie halen voor 99 euro. Per set he! Er zit gewoon prima geluid in, mijn kamer is 14m2 dus die is al gauw gevuld. Vergeleken met 'het echte werk' verdienen ze een 6.5, maar als je de prijs in die afweging betrekt is een 9 echt wel op zijn plaats. :) Je kunt anders ook gaan voor Tannoy M73 speakers. Die zijn 150-170 euro per stuk ofzo. Een goede site om even te bekijken is www.audioreview.com, daar staan veel speakers op.
  • Pioneer center+rear setje voor 45 euro - Tsja, kunststof behuizing, erg weinig bass, maar voor films meer dan voldoende. Zelfs bij Dolby Digital wordt er - naar mijn ervaring - weinig gebruik gemaakt van de achterspeakers, dus fullrange dingen heb je daar niet echt nodig. Wil je er ook muziek op luisteren (op alle speakers) dan is dat wel gewenst. Doordat ze weinig bas produceren, bevat mijn algehele geluid een beetje teveel treble.
    Ook de aanwezigheid van een subwoofer (hieronder) trekt het niet genoeg recht.
  • Pioneer SW110S subwoofer - Voor 160 euro gekocht, spotgoekoop voor een sub. Is niet zo muzikaal (bas sluit niet zo mooi aan op de rest van de muziek, het vormt niet een harmonisch geheel) maar wat wil je voor die prijs. Muzikale subs beginnen bij 500 euro ofzo. In films doet hij zijn werk meer dan behoorlijk en ik heb geen spijt van de aankoop.
Nou dat was 250+89+45=een dikke 400 euro als je de bekabeling er nog bij rekent.
SB Live erbij, eMule, een zooi DivX-en (of Xvid :9) en na de vakantie een HT-projector. Sanyo PLVZ1 ofzo, ik wil in elk geval een 16:9 projector. Ook dat ding heeft een geweldige prijs-prestatie verhouding, voor een kleine 2000 euro heb je gewoon een erg goede beamert. En een scherm bak ik zelf in elkaar met een plaat MDF, emmer muursaus, drupje zwarte verf erin en presto.

Maar bekijk vooral eens wat je 2ehands aan receivers kan krijgen. Scheelt echt heel veel geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 20:12:
divx is geen zooi. Nieuwere rips zijn vaak verbazingwekkend goed. Alleen zijn de rippers geen audiofielen want het geluid is vaak brak. Ik kijk alleen dvd omdat het geluid ervan beter is niet omdat het beeld ervan mooier is dan een divx want dat kan ik toch niet echt zien op een tv
Het valt me inderdaad tegen hoe vaak er nog 2 channel rips worden gereleased, zelfs op 2CD rips. Xvid en 5 channel AC3 is echt super, maar ik ben de enige die dat schijnt te vinden, lijkt het.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[quote]Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:06:

Pioneer SW110S subwoofer - Voor 160 euro gekocht, spotgoekoop voor een sub. Is niet zo muzikaal (bas sluit niet zo mooi aan op de rest van de muziek, het vormt niet een harmonisch geheel) maar wat wil je voor die prijs. Muzikale subs beginnen bij 500 euro ofzo. ...........[/list]

quote]

Commercieel verkrijgbare subs wel ja. Maar met de juiste componenten is een behoorlijke sub maken niet moeilijk en niet duur. Als je het klein wilt houden (dus niet superlaag en niet superhard) kun je zelf voor iets meer dan die 160 (schatting circa 220*) al iets heel behoorlijks neerzetten

* Gebaseerd op bijvoorbeeld RCM Detonation 80 subwooferversterker (149€) IT MDS08 Woofer (42€) 20€ MDF en Lijm en 10€ dempingsmateriaal.

Ok, hij is dan nog niet geplamuurd en geverfd en nog zonder vergulde, met platina moleculen geinjecteerde, spikes (en dat is natuurlijk een must)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Waarom niet een leuk JBL setje, dat klinkt toch ook wel goed voor dat geld ?

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

Ik heb zelf laatst nieuwe spullen gekocht.
Pioneer DV-656A (DVD-Video, DVD-Adio en SACD)
Pioneer VSX-D812 (kan 7.1 aan, 6x100W, zo'n beetje alle belangrijke decoders)
Boxen: een set van JBL, de ATX serie

Ik had ieder onderdeel voor 500 pleuro en ik vindt het zelf meer dan genoeg, komt een prima geluidje uit hoor ;-)

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Verwijderd

2e hands kan je ook doen ; is goedkoper

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01
De meeste standaardsetjes van Sony, Pioneer met een prijs van rond de 600-800 zijn meer dan behoorlijk. Je moet ze gewoon effe beluisteren, welke vind je mooi klinken? Echt slecht zijn ze niet, alhoewel er wel verschil in geluidsweergave kan zijn, maar dat is grotendeels ook subjectief.

Sony heeft imo altijd wel mooi geluid (dwz: volgens mij smaak)

Ik geef zelf altijd wat meer uit aan Hifi, maar mensen die er niet zo in thuis zijn horen het verschil toch niet - of moeten zich simpel realiseren dat ze met het kijken van een paar filmpjes en luisteren van de radio met zon apparaat meer dan geholpen zijn - en kunnen zich dat geld van een set van 1500 euro beter besparen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 23-06-2003 19:24 ]

Verwijderd

JT mail even naar wopla@zeelandnet.nl, is ook m'n msn adres.

Ik koop zelf ook alles 2e hands. Als je een beetje geduld hebt kun je echt vette spullen tegen lage prijzen krijgen. Je kunt altijd vragen op het topic of een tweedehands aanbieding iets is of niet. Maar ik ben het met Shittyoldman eens dat je beter eerst een goede amp en front speakers kan nemen en dan langzaam utbreiden.
Je moet ook uitkijken dat je niet te veel uitgeeft. Als je het verschil niet meer hoort dan moet je er geen geld aan uitgeven. Als je bv het verschil tussen een kabel van 5 euro en 50 euro niet hoort moet je die van 50 euro gewoon links laten liggen.
Oh ja nog een tip : Bouw de subwoofer zelf. Een echte tweakert kan niet zonder gamma... nee serieus ik zou bv nooit 160 euro aan een pioneer sub uitgeven terwijl je voor het zelfde geld een veel muzikaler exemplaar zelf kan bouwen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 22:22 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb nou de volgende combi:

Philips MX999 receiver + boxen
Philips 963SA DVD speler

Ik ben er erg tevreden mee :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1