Toon posts:

Laptopscherm open maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiereen laptop (Compraq Presario 1830) en omdat een $%#$#% winkel genaamd Vogelzang mij een reparatierekening voorschotelde van 1800 euro voor een scherm die doorklapt (ofwel de veertjes bieden geen weerstand meer, ben ik e zelf maar mee aan de gang gegaan.

Nu blijkt dat er de busjes in het scherm waar de veertjes in klemmen kapot zijn.
Dus ik probeer het scherm open te krijgen. Maar bovenin klemt hij en beetje wrikken met en schroevendraaier helpt ook niet. Iemand tips???

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
zijn die lui gek geworden :? voor dat geld koop je een prima nieuwe laptop. Ik zou toch eens ergens anders informeren wat het kost om te fixen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

ja dat moet echt voor 25 euro kunnen

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je al contact opgenomen met compaq?

Verwijderd

Topicstarter
Ares408 schreef op 14 June 2003 @ 17:51:
Heb je al contact opgenomen met compaq?
Nope, ga ik nu doen, nu ik weet wat er kaput is :) .
Maar de laptop is dus al een jaar of 3 oud, Pentium 3 450Mhz en dan voor 1800 euro laten repareren 8)7 bendegek.

Die winkel is overigens volgens mij de enige in de buurt waar ze Compraq leveren.
Bij Compuland hebben ze geprobeerd via Jewel iets te regelen, maar daar konden ze nix voor me doen, en de bedrijfsleider van Compuland zei dat ik eigenlijk het via Compaq moest regelen en winkels als Mycom en Paradigit e.d. nix voor me zouden kunnen doen ivm. hun leveranciers (die nix van Compaq of Compaq compatible zooi hebben.).

Magoe, ik ga es kijken of Compaq/HP Nederland/Benelux nix voor me kan betekenen :) .

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56

Lief Adje

Love is in the air

gewoon ff op de site van compwrak zoeken :) en dan ff kijken hoe je scherm los wil :), en anders zelf ff klooien; er zitten hoogstwaarscheinlijk 4 schroefjkes in die je los moet halen.

hier ff mijn ervaringen met mijn compaq:
*klik* Vervanging Armada E500 TFT *klik*

Ik heb eventueel nog wel schanierpunten van mijn oude scherm liggen :)
(2 per scherm nodig)

Het zijn de 4 (heb er 2 over) dingetjes boven het glas sinasappelsap :) (die hoekjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4583/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Lief Adje op 14-06-2003 20:32 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

En met dit gepruts wil je serieuze support krijgen van compraq? :+

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

KaMiKaZe schreef op 14 June 2003 @ 15:13:
zijn die lui gek geworden :? voor dat geld koop je een prima nieuwe laptop. Ik zou toch eens ergens anders informeren wat het kost om te fixen.
Vogelzang probeert ook €550,- te vangen voor het vervangen (alleen hardware, geen herinstallatie oid) van een kapotte 10GB laptop HDD van mijn buurman :P :P

Makkelijk geld verdienen... voor mij, die het vervolgens graag voor minder dan de helft doet :*

Zoef

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 19:23:
De garantie is al verlopen na drie jaar :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 19:23:
Naja de keuze brak scherm houwen vs. 1800 euro lappen vs. zelf gaan kloten...
Jah, ga ik wel zelf kloten. Als ik iets sloop weet ik iig hoe het de volgende keer wel moet (of juist niet :P ).

Maar ik heb alle schroefjes deruit gedraaid, en overal zei het schermpje netjes *klik* alleen de bovenste rand/naad zeg maar niet.

Verwijderd

Topicstarter
zou dat passen??
het enige wat kapot zijn, zijn de busjes in het scherm zelf die de veertjes als het waren vastklemmen.

• Lief Adje
  • Laatst online: 14:56

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:10:
[...]

zou dat passen??
het enige wat kapot zijn, zijn de busjes in het scherm zelf die de veertjes als het waren vastklemmen.
Ik weet het niet zeker, maar jouw laptop komt wel uit dezelfde productieperiode, maak eens een foto va njouw kappotte onderdeeltjes

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:51:
Ik heb hiereen laptop (Compraq Presario 1830) en omdat een $%#$#% winkel genaamd Vogelzang mij een reparatierekening voorschotelde van 1800 euro voor een scherm die doorklapt (ofwel de veertjes bieden geen weerstand meer, ben ik e zelf maar mee aan de gang gegaan.

Nu blijkt dat er de busjes in het scherm waar de veertjes in klemmen kapot zijn.
Dus ik probeer het scherm open te krijgen. Maar bovenin klemt hij en beetje wrikken met en schroevendraaier helpt ook niet. Iemand tips???
Dat heb ik het zelfde gehad met een Armada E500, Ik had nog een V300 liggen en daar de veertjes uitgehaald en die in de E500 gezet. Alles weer ok! :) Week of 6 later ging het beeldscherm kapot :( Ik met Compaq bellen wat het kost om een beeldscherm te repareren. "dat kost 1375,50 € meneer" wtf ? Hoe kan dat ?
Standaard prijzen meneer. Ok nou dag ! koop wel een nieuwe. :7
Dus het beste een zelfde laptop zoeken en de veertjes overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Lief_Adje schreef op 15 June 2003 @ 22:38:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar jouw laptop komt wel uit dezelfde productieperiode, maak eens een foto va njouw kappotte onderdeeltjes
Ik heb em dus nog niet helemaal open gekregen :{ ...
Maar als me dat gelukt is zal ik een foto maken...
Ik weet overigens wel hoe ze eruit zien. Ik heb dus niet het veertje nodig, maar de busjes die IN het scherm zitten waar je de pinnetjes van de veertjes in klemt.
Pagina: 1