Toon posts:

Harde Bass in Cabrio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik vroeg me af of je in een cabrio ook zo een lekkere kick bass kan krijgen (voor techno, hardhouse en hardtrance muziek)

Ik wil volgend jaar een Cabrio kopen maar ik wil ook lekker harde muziek kunnen luisten zowel met de kap op als kap er af.

Is er iemand die ervaring heeft met Cabrio auto's en een lekkere harde bass behouden. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn. Misschien heeft iemand voorbeelden wat voor soort speakers en woofers er gebruikt moet worden?

Mooie plaatjes van cabrio's met coole sets zijn welkom _/-\o_

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 20:26:
Ik wil volgend jaar een Cabrio kopen maar ik wil ook lekker harde muziek kunnen luisten zowel met de kap op als kap er af.
Zet dan een headphone op ofzo? Met een kap open aso harde muziek draaien is gewoon lomp.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

da lukt je ni, wil je beetje bass krijgen zul je een dichte ruimte moeten hebben, zelfs met het dak erop zul je "erdoorheen blazen" oftewel echt bonken zal t nooit doen

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Exirion schreef op 13 June 2003 @ 20:28:
[...]

Zet dan een headphone op ofzo? Met een kap open aso harde muziek draaien is gewoon lomp.
_/-\o_ je was mij voor :*)
Patser :r

Met kap kan ik je nog volgen, maar zonder kap ?? ;(

PS. ik ben niet jalours. Ben ondernemer, dus dat zit wel goed.

Verwijderd

Je mag best eens de muziek hard zetten maar niet je kap eraf voor het stoplicht en dan maar ramptetampen dat is echt uitzichtloos. Maar goed ik weet niet wat je budget is maar douw een adire brahma in een 28 liter kastje en een 500 watt klasse D versterker en je bent een end op weg om iedereen te irriteren :)

Verwijderd

Exirion schreef op 13 June 2003 @ 20:28:
[...]

Asociaal is een beter woord *moet gelijk denken aan een bmw cabrio vol met marokanen van rond de 18 die net hun eerste coke centen verdient hebben* Boom Boom Boom over de markt,kijk mij stoer zijn....

een woord,ZIELIG.
|:(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 20:41:
[...]

Asociaal is een beter woord *moet gelijk denken aan een bmw cabrio vol met marokanen van rond de 18 die net hun eerste coke centen verdient hebben* Boom Boom Boom over de markt,kijk mij stoer zijn....

een woord,ZIELIG.
Hoezo generalisatie ? :{

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op 13 June 2003 @ 20:42:
[...]

Dat zijn de meeste die in een BMW cabrio hebben of het is een rijke stinkerd maar die zijn meestal boven de 40 en draaien geen harde muziek. (in de zin van bassboxen, sub)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

DinX schreef op 13 June 2003 @ 20:42:
[...]

Nix generalisatie, hij zegt et goed, "een bmw vol met die marokkaanse jongens van 18, aso doen". Hij zegt niet "marokkanen die aso doen".
En hij heeft gelijk :)

Beetje offtopic, maar goed.

Ontopic, het antwoord is al gezegd denk ik. Voor goeie bass heb je veelal toch een dichte ruimte nodig om deze lekker te ervaren. Vooral met een cabrio, waarbij je zeg maar 100 gaat moet je verwachten dat de bass ahw wat "vervliegt" :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow er wordt wel meteen aangevallen zeg. Ten eerste ben ik geen Marokaan, en koop ook geen dure BMW of ander duur merk. En als ik rij heb ik de muziek niet zo hard dat de mensen buiten kunnen mee luisten. Dus het valt wel mee hoor.

Verder hou ik van een lekkere diepe harde bass.

Verwijderd

Ik denk dat je meer gebaat bent bij een goede set speakers, aangezien je bass ruimte niet echt groot is. Je zou bijv wel iets achter je stoelen kunnen maken, maar of je daar op zit te wachten :)

Ik snap niet dat mensen reageren op iemands vraag, maar wel over hun mening dr over, post dan niet :X

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Fijn dat iedereen weer lekker on topic reageert :/ Ik heb TS nergens zien zeggen dat hij ook boomend door de stad wil rijden..

Kickbass it is, dus dan zit je al snel aan een gesloten behuizing. Zoek een unit met een hoge gevoeligheid (+92 dB) en begin vast te sparen voor vele watts aan versterkervermogen. Je deuren zal je een beetje extra aandacht moeten geven, je zou ook (zelfgemaakte) kickpanels kunnen overwegen. Begin maar vast te wennen aan een krat bier op de achterbank. Van de kofferbak zal wel helemaal niets meer overblijven :)

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 09-08 13:10
En onder deze lijn wordt de 'marrokanen-discussie' gestaakt :)

Misschien een idee om zo'n 'bass shaker' achtig ding te proberen, kost relatief niet veel en zover ik het van anderen hoor (nooit zelf geprobeerd) geeft het een best aardig effect. Het is natuurlijk niet de druk op je oren wat een gewone conus kan veroorzaken, maar met een cabrio is dat sowieso lastig. Wellicht het proberen waar dus.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ow man, een cabrio en een beukende bass is wel degelijk mogelijk, al vraagt het net dat ietsje meer inzicht.

HET geheim voor goeie kickbass is een ZEER goeie frontset te plaatsen die zonder janken kan zakken tot 60 Hz. Asl je dat combineert met een gepoorte 15" er voor de HEEL lage bassen zal je aan al je eisen prima kunnen voldoen. SPL records zal je wel op je buik mogen schrijven, maar het zal zeker luid genoeg worden.

De truuk zit er dus in om lekker laag te filteren tussen sub en compo set. Hoe lager de bassen, hoe beter ze de metalen koffer gaan penetreren die ELKE cabrio heeft.

Mischien kan je zelf een beetje exclusief gaan doen en 2 mid/kickbass woofertjes plaatsen ipv 1.

Mogelijkheden zat.

Verwijderd

Ik heb zelf wel eens meegerede in k gloof dat het een 406cabrio was.
Die had gewoon in de deuren, en zijkanten dikke speakers gebouwt.
En natuurlijk ook gewoon een dikke baskast achterin.. als je dan je kap open doet zie je zelfs de lantarenpalen op de beat meegaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 20:34:
[...]

PS. ik ben niet jaloers. Ben ondernemer, dus dat zit wel goed.
Dus je bent tegenwoordig als zelfstandig ondernemer gelijk binnen? :?

enige ervaring wat ik hiermee heb, is dat je inderdaad wel gigantisch moet spenderen wil je een beetje bas overhouden in een open auto.

en voor iedereen die er niet tegen kan dat iemand met veel kabaal in de auto langs komt rijden: Erger je er niet aan, dat doet de persoon in de auto ook niet. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 21:16:
Wow er wordt wel meteen aangevallen zeg. Ten eerste ben ik geen Marokaan, en koop ook geen dure BMW of ander duur merk. En als ik rij heb ik de muziek niet zo hard dat de mensen buiten kunnen mee luisten. Dus het valt wel mee hoor.

ahhh zie dat mijn post wat stof doet opwaaien,was geen aanval hoor maar dat was het beeld wat ik gelijk voor ogen kreeg 8)

Ontopic: Ik heb ook zo`n basding in de auto... Niet om Boom Boom Boom te gaan,maar om wat extra laag te krijgen wat ik anders mis in de auto.
Het blijft behelpen in de auto en in een cabrio hoef je al helemaal niet veel te verwachten.

btw als je in een cabrio de muziek dus zo zacht hebt dat de mensen "buiten" niet kunnen mee luisteren wat moet je dan met een Basbox? 8)7 :+

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02-2025
ooit gehoord van waarschuwings signalen
van brandweer ambu en politie ???

just my 2 cent's

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

Verwijderd

zepydeus schreef op 14 juni 2003 @ 04:23:
ooit gehoord van waarschuwings signalen
van brandweer ambu en politie ???

just my 2 cent's
joh die wachten maar gewoon ff, ik moet toch ook even helemaal tot mezelf komen onder het genot van een muziekje ;)

en volgens mij komen die piep pwew van die wagentjes wel door je dakkie heen!

Verwijderd

edit JvS

[ Voor 86% gewijzigd door JvS op 14-06-2003 11:49 ]

Verwijderd

kan dit nutteloze topic dicht. dit heeft zo weing met audio te maken.

Verwijderd

weg - JvS

[ Voor 102% gewijzigd door JvS op 14-06-2003 11:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 23:45:
[...]

Dus je bent tegenwoordig als zelfstandig ondernemer gelijk binnen? :?

enige ervaring wat ik hiermee heb, is dat je inderdaad wel gigantisch moet spenderen wil je een beetje bas overhouden in een open auto.

en voor iedereen die er niet tegen kan dat iemand met veel kabaal in de auto langs komt rijden: Erger je er niet aan, dat doet de persoon in de auto ook niet. ;)
Onzin allemaal. Ik heb in mijn cabrio met kap eraf nog flink wat bas. speakers zitten in de deuren welke bij mij erg goed als klankkast functioneren.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Fijn dat wederom de car hifi liefhebbers niet vrolijk mogen discussieren over een bepaald vraagstuk zonder allerlei zwaar off topic gedoe te moeten ontwijken.

Don't care, don't post :/

• JvS
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laatste waarschuwing! :(
Ontopic posten of blijf weg. Ik ga echt serieuzere maatregelen nemen tegen offtopic gezeik hoor! (reageer hier ook niet op, gewoon ONtopic blijven).

[ Voor 55% gewijzigd door JvS op 14-06-2003 11:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed, ontopic dus:

In een cabrio mis je de 80Hz boom van een gesloten auto.
Wil je die terugkrijgen, denk dan eens aan het volgende.

Een 16cm composet voor die je laat spelen vanaf 60-70hz. Deuren dempen, stuk mdf achter de speakers.
Twee subkisten; een gepoorte voor het laag sub en een kleinere gesloten voor de kickbas.

Ik heb op de open dag van ron de vries ook leuke cabrio's gezien, maar ik heb alleen foto's gemaakt van de inrichting van de kofferbak, omdat ik daar zelf mee bezig ben.
Maar als je even op de frontpage van showyoursound.nl kijkt zie je bij de fotoreportages vast wel iets staan.

Dan nog iets; wat is je budget? aan wat voor cabrio denk je zelf?

Wise enough to play the fool

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben wat huiverig voor het gebruik van twee soorten subs. Hoe ga je die lekker met elkaar laten werken? Het lijkt me tevens een beetje overkill. Met een goede sub en dito inbouw van een compo voorin moet je toch echt een eind kunnen komen.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 21:27
Het is wel degelijk mogelijk om een zeer goed geluid te produceren in een cabrio. Mijn neef(je) heeft een Golf cabrio uit 1996 met een composet + gepoorte kist (10 inch) en dat klinkt toch verrekte strak!. Het is een totaal plaatje waar dit voor zorgt.

- Niet bezuinigen op een compo-set
- Niet blind staren op mooie subkistjes met 15inch woofers erin
- Zorgen voor goede afgeschermde kabels
- Zorgen voor een zeer goede versterker (die voldoende vermogen heeft, zeker niet op bezuinigen !!).
- Dempings materialen aanbrengen voor ongewenste resonaties in de auto + nummerbord met kit + popnagels vast zetten
- Een goede HU met voldoende instel mogelijkheden (mijn voorkeur gaat uit naar een pioneer)
- De rest mogen jullie aanvullen ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

sub kan je in de kofferbak kwijt, gewone boxen in een houte plank, tussen de schrover kun je dan rubberen ringentjes doen tegen het trillen.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 17:43
Speakers ophangen in rubbers is niet echt aan te raden voor de geluidskwaliteit. Het chassis van de speaker moet zo strak mogenlijk in de behuizing geschroefd worden, anders gaat het chassis van de speaker naar achter als de conus naar voren komt.

Ik zou gewoon gaan voor een stevige composet voor die geen problemen heeft met een 50Hz signaal, en een stevige bandpass of een gepoorte sub die dan getuned wordt op 40 - 50 Hz.

Ik weet niet wat je budget is en wat voor ruimte je in de deuren hebt, maar ik zou een Boston Pro 6.53 3 weg set plaatsen, deze is best wel prijzig (Ong. 1000 euro) maar door dat de 10 cm midden speaker de woofer ontlast heb je een ongelofelijk strakke kickdrum uit de Boston woofer.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

SnowDude schreef op 19 juni 2003 @ 16:54:
Speakers ophangen in rubbers is niet echt aan te raden voor de geluidskwaliteit. Het chassis van de speaker moet zo strak mogenlijk in de behuizing geschroefd worden, anders gaat het chassis van de speaker naar achter als de conus naar voren komt.

Ik zou gewoon gaan voor een stevige composet voor die geen problemen heeft met een 50Hz signaal, en een stevige bandpass of een gepoorte sub die dan getuned wordt op 40 - 50 Hz.

Ik weet niet wat je budget is en wat voor ruimte je in de deuren hebt, maar ik zou een Boston Pro 6.53 3 weg set plaatsen, deze is best wel prijzig (Ong. 1000 euro) maar door dat de 10 cm midden speaker de woofer ontlast heb je een ongelofelijk strakke kickdrum uit de Boston woofer.
je haalt me de woorden uit de mond ;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

SnowDude schreef op 19 juni 2003 @ 16:54:

EUhm is dat niet een beetje laag voor een compo? 50 Hz? dat doet een goede kickbass! Je kunt dan echt niet veel rendement uit die woofer halen als je hem zo laag affilterd! En voor 1000 euro een compo! das echt belachelijk! en vooral in een Cabrio! neem gewoon een goede compo van bv. Vocal en plaats daar 2 kickbass woofers in de deuren bij! Stop daar veel vermogen op en filter ze goed af en dan nog een 10" (of 12 inch als het past!?) in de koferbak met flink wat vermogen. Eventueel kun je ook 2x 10 inch gebruiken. Maar het belangrijkste is dat je een goede woofer neemt die veel vermogen lust! En hierbij uiteraard een goede versterker! En dat hoeft ook helemaal geen klasse D te zijn.
Kijk eens naar een GZHA 2350X versterker van Ground Zero. Deze geeft 2 x 450 Watt RMS vermogen @ 1 Ohm of 1 x 850 Watt RMS Mono. Zet daar 2x 10inch sub op en het gaat echt al ontzettend hard!

Verwijderd

Probeer de kicker Solobaric L5 of L7. Dat zijn die vierkante subs. Deze werken uitzonderlijk goed in een kleine gesloten behuizing. De 10" kan in een 19l gesloten kist behoorlijk knallen. Dus je bespaart veel ruimte in de toch al krappe cabriokofferbak. Enige nadeel je moet er een flinke versterker aanknopen.

Ik heb twee 10" L7 in een cabrio en dat knalt al aardig hoewel de versterker die er aanhangt net genoeg is voor 1 van deze. Naar een nieuwe versterker ben ik nog op zoek.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 13:24 ]

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:31

Aidix

Geluidspietlut

Ga die jongen nou geen dichte kist aanraden, hij moet minstens een gepoorte hebben, anders blijft er te weinig laag over. Een open auto heeft geen 'cabin gain' die de natuurlijke afval van een dichte kist compenseert. Daar MOET dus een gepoorte in anders lijkt het nergens op.

Verwijderd

Uh, laat ook maar.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 00:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 21:16:

wat lul je nou, eerst zeg je dat je een lekkere harde bass in een open cabrio will hebben, dan trek je dat recht in dit bericht"als ik rij heb ik de muziek niet zo hard dat de mensen buiten kunnen mee luisten" en vervolgens zeg je in hetzelfde bericht "ik van een lekkere diepe harde bass"

als je lekkere bass muziek wil horen moet je dat niet in een open cabrio doen en al helemaal niet proberen want dan ben je zeker associaal bezig

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
weet niet waar je woont, maar als je een goed voorbeeld wil hebben van bas in een cabrio (golf) ga dan eens naar mediamarkt amsterdam en vraag op de carhifi naar Alex...

2 kickerwoofers doen daar de job

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik heb weleens een geweldige set gehoord (dmx) op een beurs in belgie, zat in een corvette en was wel heel cool en klonk toppie dus het lukt wel alleen was niet echt een beginnersetje lijkt me.

Verwijderd

FFF schreef op 21 June 2003 @ 21:08:
Ik heb weleens een geweldige set gehoord (dmx) op een beurs in belgie, zat in een corvette en was wel heel cool en klonk toppie dus het lukt wel alleen was niet echt een beginnersetje lijkt me.
Had die toevallig Ground Zero spullen erin liggen? Dat was dan geen carbio toch?

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

hier stond iets vrij beroerds

[ Voor 85% gewijzigd door Mx-KAEY op 22-06-2003 13:51 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 22 June 2003 @ 13:49:
hier stond iets vrij beroerds
Jij had zeker ook meteen als een kip zonder kop gereplyed zonder de waarschuwingen verderop te lezen :D

Verwijderd

Aidix schreef op 20 juni 2003 @ 19:18:
Ga die jongen nou geen dichte kist aanraden, hij moet minstens een gepoorte hebben, anders blijft er te weinig laag over. Een open auto heeft geen 'cabin gain' die de natuurlijke afval van een dichte kist compenseert. Daar MOET dus een gepoorte in anders lijkt het nergens op.
Nou bij mij speelt het anders laag genoeg en dat golfje wat hierboven genoemd staat heb ik gehoord en dat klonk ook super. Ok je moet er geen Db-wedstrijden mee doen maar het klinkt goed, hard en laag. Als je echt superlaag wilt neem je 1 van die subs en zet em in een gepoorte behuizing.
Voor mij voldeed dit niet i.v.m. de ingewikkelde kofferbak indeling en kistberekening.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een behuizing kan je over het algemeen gewoon vormen zoals je kofferbak het toelaat, extremen daargelaten. Het zal eerder op de wensen van de eigenaar afketsen (teveel benodigde liters) dan dat de behuizing echt niet kan. Als je met een liter of 20-30 met de betere subs al BR kan toepassen, hoeft het daar echt niet aan te liggen.

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 16:22
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 20:41:
[...]

een woord,ZIELIG.
:*)

http://500px.com/Abd3licious

Verwijderd

Wekkel schreef op 23 juni 2003 @ 15:18:
Een behuizing kan je over het algemeen gewoon vormen zoals je kofferbak het toelaat, extremen daargelaten. Het zal eerder op de wensen van de eigenaar afketsen (teveel benodigde liters) dan dat de behuizing echt niet kan. Als je met een liter of 20-30 met de betere subs al BR kan toepassen, hoeft het daar echt niet aan te liggen.
Klopt inderdaad, mijn wensen en mijn kofferbak lieten dit niet toe. Ik hou meer van een iets strakkere bas. Mijn voorkeur gaat uit naar gesloten behuizingen.

Kun je mij subs noemen van 10" die tussen 20 en 30 l nodig hebben voor BR?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een "normale" auto met een 300W max woofer achterin, en als ik de achterbank naar voren klap, zodat je bij de kofferbak komt (waar de woofer ligt) hoor je het nog veel beter. Volgens mij is het best mogelijk een mooie goeie bas te krijgen in een cabrio, je hebt nog altijd een soort van kist constructie, alleen je dak mis je dan toevallig

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:33:
Kun je mij subs noemen van 10" die tussen 20 en 30 l nodig hebben voor BR?
Met de Phase Linear Aliante (15 liter -3 dB 45 Hz :X )
http://www.phase-linear.com/html/aliante_si.html

of JL Audio
http://www.jlaudio.com/subwoofers/10w3v2.html

of Kicker Solobaric
http://www.kicker.com/Sho...osub.html&menu=SUBWOOFERS

Zijn best prijzige woofertjes, maar dan heb je ook wat. In relatief kleine behuizingen spelen ze al aardig weg.

Prijspakker: Raveland AXX1010 €54, doet al 40 Hz -3dB in 22 liter :9

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/08/08B2953EAC3A6BADE10000000A010251.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 23-06-2003 15:52 ]

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
http://www.showyoursound.nl

Kijk hier even, je vind er alles van wat je wil weten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mbcartech.nl/assets/images/pro-series-install.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Sebasstk op 23-06-2003 16:48 ]

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

Wekkel schreef op 23 juni 2003 @ 15:50:
[...]

Met de Phase Linear Aliante (15 liter -3 dB 45 Hz :X )
http://www.phase-linear.com/html/aliante_si.html

of JL Audio
http://www.jlaudio.com/subwoofers/10w3v2.html

of Kicker Solobaric
http://www.kicker.com/Sho...osub.html&menu=SUBWOOFERS

Zijn best prijzige woofertjes, maar dan heb je ook wat. In relatief kleine behuizingen spelen ze al aardig weg.

Prijspakker: Raveland AXX1010 €54, doet al 40 Hz -3dB in 22 liter :9

[afbeelding]
Die kickers heb ik zelf Min volume gepoort is 35l.

De JL heb ik overwogen en zitten op het randje met 28l

Raveland heb ik slechte ervaringen mee qua afwerking, dat was wel een andere serie dus ik weet niet hoe het nu zit (maar wel mooie specs).

Die volumes lijken natuurlijk erg groot vergeleken met het minimale gesloten volume voor die Kickers (18,7l) En geloof me ze spelen erg mooi.

Ik wil de solobaric hiermee niet de hemel in prijzen ik spreek enkel uit persoonlijke ervaring.

Verwijderd

Het is zeker mogelijk in een cabrio een goede bas te hebben, ik had vroeger een 306 cabrio, en de standaard speakers gaven me niets bas. Nadat ik een sub in de koffer plaatste (net onder het opbergvak van de stoffen kap, en dus vlak achter de achterzetels) had ik een heel goed bas effect, nog beter dan in mijn huidige auto. Pics van die peugeot cabrio kan je terugvinden op http://fly.to/306cabrio , maar de site wordt dus niet meer bijgewerkt aangezien ik hem niet meer heb.
Maar laat je door niemand wijsmaken dat het niet kan.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb de MR2 cabrio, nw model, maar ik heb niet de ruimte om een woofer kwijt te kunnen! Ikb en al blij dat ik mijn toilettas kwijt kan :D :D

Een oplossing zou zijn om de standaard speakers te vervangen door betere speakers, maar je zit dan wel aan de standaard maat.

[ Voor 32% gewijzigd door blue eyes op 24-06-2003 07:21 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• SnowDude
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 09:03:
[...]

EUhm is dat niet een beetje laag voor een compo? 50 Hz? dat doet een goede kickbass! Je kunt dan echt niet veel rendement uit die woofer halen als je hem zo laag affilterd! En voor 1000 euro een compo! das echt belachelijk!
Ja dat is erg laag voor een compo set, maar deze set gaat echt van 50Hz tot 22 KHz (plusmin 3 dB) en blijft echt super strak klinken vandaar ook de "belachelijk" hoge prijs. Ik weet dat het onwijs veel geld is (ook voor mij met een zeer goed betaalde full-time baan), maar echt dat setje klinkt in mijn auto beter dan een set B&W 603 zuilen.
Neem gewoon een goede compo van bv. Vocal en plaats daar 2 kickbass woofers in de deuren bij! Stop daar veel vermogen op en filter ze goed af
Dat zeg ik dus ook, alleen bij zo'n 3-weg set hoef je dus geen apparte kickbass woofers te kopen. Zo'n boston set kan je namelijk bi-ampen. Er gaan dus vier kanalen in, 2 voor de Mid/ tweeter en twee voor de kickbass woofers.

En over dat vermogen hoef je je ook niet druk te maken deze set kan 500 WRMS hebben.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

SnowDude schreef op 24 June 2003 @ 16:00:

Ja dat is erg laag voor een compo set, maar deze set gaat echt van 50Hz tot 22 KHz (plusmin 3 dB) en blijft echt super strak klinken vandaar ook de "belachelijk" hoge prijs. Ik weet dat het onwijs veel geld is (ook voor mij met een zeer goed betaalde full-time baan), maar echt dat setje klinkt in mijn auto beter dan een set B&W 603 zuilen.

En over dat vermogen hoef je je ook niet druk te maken deze set kan 500 WRMS hebben.
Iemand een fototje van die boston? ...Ben wel benieuwd :)

Majah dan moet je dus wel een goede amp hebben...

• SnowDude
Afbeeldingslocatie: http://www.bostonacoustics.com/images/4x4/6_53Sys.JPG

Als je een fatsoenlijke 4 x 100 WRMS versterker neemt heb je meer dan genoeg power.

Voor meer info:
http://www.bostonacoustics.com/ca_product.asp?ProductID=58

Pagina: 1