Volgens mij is dit voor de prijs een best scherm, maar wat ik er van weet:
De ingebouwde speakers, daat moet je niets mee te maken willen hebben!
Verwijderd
Bij welk scherm met ingebouwde speakers is dat wél zo danVerwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 19:34:
Volgens mij is dit voor de prijs een best scherm, maar wat ik er van weet:
Van de Acer-site:Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:22:
Ik ben gewoon op zoek naar een nieuwe monitor, en dit beestje spreek mij toch wel aan en ziet der leuk uit, niet van die brede randen er om heen. Ik weet alleen niet hoe dat zit met pixelfouten en garantie hoeveel pixelfouten hij mag hebben, voordat je hem voor garantie kan claimen. Want als er iets irritand is vind ik het wel van die zwarte puntjes in je witte scherm, waar je zoveel voor hebt betaald![]()
dus als iemand iets meer over de specs en evt over die fouten kan vertellen
![]()
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hoezo digitale aansluiting?Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 15:50:
Ja, TFT met een digitale aansluiting hebben topkwaliteit beeld
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:07 ]
Yes - OEM
Ja, de 707's zijn er nog in grote getalen, alleen gaan er langzaam uit.HunterPro schreef op 14 June 2003 @ 22:31:
Die 707 heb ik anders nog in grote getalen staan in de winkel hoorKom maar langs
Prima monitorretje btw, heb ze vandaag eventjes aan staan te kijken (707 en 718). De 707 vond ik zélf iets beter, maar dat kan komen omdat het displaymodel er eentje was die absoluut *zonder* enige dode/hotpixel was.
Yes - OEM
de 718 is iets sneller in reactie (zo uit m'n bol gezegd) en weer wat interne meuk die verbeterd is oid (whatever ze konden aandragen voor een nieuw typenummerGangsternst schreef op 14 June 2003 @ 22:33:
[...]
Ja, de 707's zijn er nog in grote getalen, alleen gaan er langzaam uit.
Wat zijn de verschillen in specs/ervaringen tussen de twee dan?
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Kees op 14-06-2003 23:14 ]
Kun je mij misschien die ervaringen over deze schermen even mailen naar mij?Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:40:
Sorry mannen, ik heb bergen aan ervaringen met deze twee schermen, maar helaas mag ik van de bemiddelaars niet meer reageren, omdat ze weten dat ik bij Central Point werk. Ik heb nu een waarschuwing gehad, anders knallen ze mij eruit. Helaas wil ik dat risico niet nemen.
[ Voor 18% gewijzigd door Nesto op 14-06-2003 23:04 ]
Yes - OEM
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 14-06-2003 23:08 ]
Weet jij zo uit je hoofd wat deze schermen daar kosten? En hoe is de dead pixel garantie bij Mediamarkt?HunterPro schreef op 14 juni 2003 @ 23:08:
Och, ik werk bij de ene (* HunterPro @ MediaMarkt Den Haag Centrum)
de 707 was geloof ik 399 inc btw... pin me er aub niet op vast.Cutebritney schreef op 15 June 2003 @ 00:32:
[...]
Weet jij zo uit je hoofd wat deze schermen daar kosten? En hoe is de dead pixel garantie bij Mediamarkt?
Niet helemaal waar...JJJ schreef op 15 juni 2003 @ 00:51:
Fabrikanten zijn verplicht om TFT's met dode pixels terug te nemen. Dus als je een pixel hebt die dood is, gewoon terugbrengen ook al zegt de fabrikant van niet. Je hebt recht op een scherm zonder dode pixels.
Bron: consumentenbond afaik
Acer heeft niks te 'maren' tegen de 7 dagen 'afkoelperiode' die de europese wetgeving de consument geeft, zodat deze een product (vrij van gebruikssporen uiteraard) binnen deze tijd retour kan brengen aan de winkel waar dit gekocht is. Deze is dan verplicht geld terug te geven; een waardebon hoeft de consument niet te accepteren.raps schreef op 15 June 2003 @ 12:28:
[...]
Niet helemaal waar...
Zoals ik al eerder zei in dit topic, dit is het beleid van Acer:
"... Deze beperkte garantie is niet van toepassing op kleine defecten aan het
LCD schern vookomende in producten voorzien van LCD technologie
waarvan niet meer dan (4) defective pixels per millioen pixels op een LCD
schern en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden, er maar (1)
defecte pixel mag zijn centrum van het scherm. ... "
Acer kan zoveel willen en opschrijven, de Europese wetgeving zegt iets geheel anders. Indien het erop aankomt, telt de Europese wetgeving en niet die van Acer.raps schreef op 15 June 2003 @ 12:28:
[...]
"... Deze beperkte garantie is niet van toepassing op kleine defecten aan het
LCD schern vookomende in producten voorzien van LCD technologie
waarvan niet meer dan (4) defective pixels per millioen pixels op een LCD
schern en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden, er maar (1)
defecte pixel mag zijn centrum van het scherm. ... "
ff alle specs op een rijtjeAlgemene specificaties
Product Description Acer AL718 - flat panel display - TFT - 17"
Manufacturer Warranty 3 years warranty
Dimensions (WxDxH) 37.5 cm x 18.2 cm x 39.3 cm
Weight 9.1 kg
Power AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Audio Output Speaker(s) - integrated
Device Type Flat panel display / TFT active matrix
Compliant Standards CE, UL, TUV GS, VCCI, C-Tick, BSMI, DDC-1, DDC-2B, ISO 13406-2, TCO '99, VESA DPMS
Diagonal Size 17"
Viewable Size 17"
Dot Pitch 0.26 mm
Max Resolution 1280 x 1024 / 75 Hz
Power Consumption Operational 40 Watt
Built-in Devices Stereo speakers
Color Support 24-bit (16.7M colors)
Uitgebreide specificaties
General
Width 37.5 cm
Depth 18.2 cm
Height 39.3 cm
Weight 9.1 kg
Compatibility PC
Display Type Flat panel display / TFT active matrix
Built-in Devices Stereo speakers
Expansion / Connectivity
Interfaces 1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x audio line-in - mini-phone stereo 3.5 mm
Manufacturer Warranty
Service & Support 3 years warranty
Service & Support Details Limited warranty - 3 years
Miscellaneous
Features Locking device keyhole (cable lock)
Compliant Standards CE, UL, TUV GS, VCCI, C-Tick, BSMI, DDC-1, DDC-2B, ISO 13406-2, TCO '99, VESA DPMS
Cables Included 1 x display cable
Flat Panel Mount Interface 100 mm
Power
Power Device Power supply - internal
Voltage Required AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Power Consumption Operational 40 Watt
Power Consumption Stand by / Sleep 1 Watt
Display
Diagonal Size 17"
Viewable Size 17"
Dot Pitch 0.26 mm
Max Resolution 1280 x 1024 / 75 Hz
Max Sync Rate (V x H) 75 Hz x 95 kHz
Color Support 24-bit (16.7M colors)
Video Bandwidth 54 MHz
Response Time 20 ms
Image
Image Brightness 300 cd/m2
Image Contrast Ratio 450:1
Image Max H-View Angle 150
Image Max V-View Angle 125
Video Input
Analog Video Signal RGB
Audio Output
Type Speaker(s) - integrated
Output Power / Channel 1 Watt
Stop chasing the dream, you're already living it
De kick van Electric!
Verwijderd
Geen last. Dat werkt heel anders.Qosmic schreef op 15 June 2003 @ 14:19:
ik denk dat ik deze ook ga kopen bij officecentre. 20 ms is prima voor gamen, en hij ziet er ook vet uit!
Alleen die refreshrate is max 75Hz.
Ik Heb mijn 17"Eizo F57 nu op 1152*864 @ 100hz.
Dus dat zal op die tft wel 1152*864 @75 hz zijn, maar het is toch zo dat je op een tft minder last hebt van die flikkeringen die je wel op crt's hebt
Welke schermen waren dit en hoeveel ms was de responsetime dan bij deze schermen?Ossenaar schreef op 15 juni 2003 @ 14:23:
Psies voor een TFT heb je aan 60 of 75 Hz zat voor een flikkervrij beeld.
Ik had zaterdag 2 schermen voor kennissen gekocht en thuis even uitgeprobeerd met 3dMark 2003 en Counterstrike -> Geen ghosting
ik ga er maandag denk ik een voor me eigen halen om naast me 19 inch CRT te draaien
Dit waren de beide Acers AL718 met response tijd van 20 ms in de aanbieding bij Office Centre voor 299e Ex BtwQosmic schreef op 15 June 2003 @ 14:38:
[...]
Welke schermen waren dit en hoeveel ms was de responsetime dan bij deze schermen?
De kick van Electric!
Deze actie duurt 2 weken en het scherm heeft alleen een D-Sub aansluitingQosmic schreef op 15 June 2003 @ 14:44:
ok relaxed, die ga ik dinsdag kopen bij officecentre. (iemand enig idee hoe lang die actie nog duurt?0
En heeft dit scherm ook een DVI aansluiting, kan het nergens terugvinden namelijk..
De kick van Electric!
DVI is digitaal, D-sub is een analoge VGA aansluiting...Qosmic schreef op 15 June 2003 @ 15:08:
wat is ook alweer precies het verschil tussen DVI en D-Sub?
[ Voor 34% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-06-2003 16:09 ]
Voor webdesign en tekenprogs is het nogal af te raden om een tft scherm te nemen aangezien deze maar 16 bits kleur weergeeft en niet zoals een crt 24...
[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 15-06-2003 19:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
'rare kleur'Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 22:14:
Ik ga morgen toch nog maar ff kijken of ze er nog zijn. na gehoord te hebben dat het een beetje een rare kleur was leek het me nix (had me oom op pad gestuurd ik moest werken zaterdag)Iedereen is er wel positief over dus ik ga maar wel ff kijken
Verwijderd
pimpelpaars met gouden stippen heeft ook wel wat hoorVerwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 22:41:
ehh jah beetje dom gezecht ja (bedenk ik me ook nu dom)![]()
Ik bedoelde de kleur van de monitor zelf, van het plastic dus.
mijn oom zei dat ie heel anders was dan op het plaatje stond, en ze hadden hem gezecht dat er maar 1 kleur was dus, maar ik ga het zelf eens bekijken morgen
Verwijderd
Ik gebruik Ultramon voor 2x 15" TFT. Bevalt me erg goed !raps schreef op 16 June 2003 @ 20:47:
Yes,
Ik heb hem vandaag ook gehaald... Zeer tevreden! Aan een vriend geshowed en die gaat um ook halen
Verder nog een vraagje: het kalibreren van het scherm. ik kwam ergens tegen dat daar een tooltje voor was - hoe heet die ook al weer?
En nog een ander vraagje: Ik heb een Nvidia kaart, en gebruik de nview tools. Is misschien hier ook iets beters voor te vinden? Zoals TVTool is als alternatief voor de Nvidia TV-out ondersteuning?
Ik kon het zo snel niet gevonden krijgen.
Verwijderd
<pics removed wegens bandbreedte problemen>Qosmic schreef op 17 juni 2003 @ 20:43:
Kan iemand eens wat pics posten van dat scherm?
Ik wilde hem vandaag halen, maar hij was helemaal uitverkocht. A.s vrijdag komen ze weer binnen, maar ben ff benieuwd hoe die eruit ziet, maar dan alleen niet uit de folder...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 23:33 ]
Verwijderd
Ik heb er ook een
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 22:19 ]
Verwijderd
hoe krijg ik die?duncanvdlinden schreef op 18 June 2003 @ 23:29:
je krijgt ook nog is 50 euro energiepremie terug!
geen DVIVerwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 22:17:
Heeft deze TFT ook DVI? Ik heb het niet in de folder zien staan!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 23:32 ]
Ik geloof toch dat ze dat vanaf 01-01-2003 niet meer doen hoorduncanvdlinden schreef op 18 June 2003 @ 23:29:
je krijgt ook nog is 50 euro energiepremie terug!
ik weet niet precies hoe je het terug kan krijgen maar ik heb gehoort dat je tft schermen moet promoten ofzoiets. volgens hem kan het nog wel.Rickbv schreef op 18 June 2003 @ 23:36:
[...]
Ik geloof toch dat ze dat vanaf 01-01-2003 niet meer doen hoor
Dit zal sowieso bij de Office Centre moeilijk gaan. Deze regeling is namelijk alleen voor particulieren en aangezien je pas lid van de office centre bent als je een bedrijf hebt (toch?).duncanvdlinden schreef op 19 juni 2003 @ 09:52:
[...]
ik weet niet precies hoe je het terug kan krijgen maar ik heb gehoort dat je tft schermen moet promoten ofzoiets. volgens hem kan het nog wel.
Yes - OEM
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Even zoeken staat hier ergens tussen ( Ntest)Qosmic schreef op 19 June 2003 @ 23:00:
is die nokia test speciaal om te testen op dode pixels etc?
En zo ja, waar kan ik em downen?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
bla?
[ Voor 45% gewijzigd door Montana op 20-06-2003 17:04 ]
Vandaag laatste dag lijkt me. Office-centre aanbiedingen lopen bij mijn weten van zaterdag tot en met vrijdag.Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 17:18:
in Beverwijk waren er ook nog een aantal.... maar... morgen laatste dag hè... opschieten dus!
ja, graag!
Zie voorkant Office Centre krantje:PJK schreef op 20 June 2003 @ 17:20:
[...]
Vandaag laatste dag lijkt me. Office-centre aanbiedingen lopen bij mijn weten van zaterdag tot en met vrijdag.
[ Voor 29% gewijzigd door Q-bone op 21-06-2003 18:08 ]
bla?
Dat is heel normaal bij tft's.StephaN schreef op 21 June 2003 @ 15:44:
ook heb ik het gevoel dat het een beetje flikkert als ik scroll op een website.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
ACE gebruikt ex-btw prijzen in de PW. Stelletje naaiballenRickbv schreef op 24 June 2003 @ 00:40:
Via de Pricewatch is het scherm toch ook te vinden? Uit m'n hoofd dacht ik dat ACES Online hem nog zag staan. Maar waar het jou waarschijnlijk om gaat, de dode pixels? Valt daar met de desbetreffende shop dan geen mooie regeling voor te maken?
Ah, dat verklaart hetDus ik heb hem zojuist bij homeshopper besteld
[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 25-06-2003 18:07 ]
Nee, dat verklaard het niet; want ik heb er al 1 bij de OfficeCentre gehaaldT.T. schreef op 25 June 2003 @ 18:07:
Hoe kunnen jullie allemaal bij Office Center kopen? Op de site lees ik dat je daar een bedrijfje voor moet hebben (inschrijving KvK)?
[...]
Ah, dat verklaart het
Hoe kom je bij die voorwaarden? Ik zag ze zo snel niet in de algemene voorwaarden staan (zag alleen iets over andere merken). Bovendien heb ik ze vanochtend gemaild en nog steeds geen antwoord van ze ontvangenCutebritney schreef op 25 juni 2003 @ 17:57:
Dus ik heb hem zojuist bij homeshopper besteld. Die hebben een eigen bezorgservice, en ze checken van te voren ook op dode pixels. En bij aflevering mag je dus ook zelf eerst even testen
De eerste email duurde inderdaad wat lang, kleine 24 uur:T.T. schreef op 26 June 2003 @ 20:23:
[...]
Hoe kom je bij die voorwaarden? Ik zag ze zo snel niet in de algemene voorwaarden staan (zag alleen iets over andere merken). Bovendien heb ik ze vanochtend gemaild en nog steeds geen antwoord van ze ontvangen
Maar daarna was in 15 min, 5 mailtjes verder, ook de datum en tijd van bezorging etc afgesproken...Goedemiddag,
Deze monitor wordt getest bij de groothandel.
Wij leveren deze op afspraak zelf bij u af (niet op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen).
Dan kunnen we hem samen bekijken en indien er toch dode pixels inzitten, dan geeft u hem weer mee terug en hoeft u niets te betalen.
De totale bezorgkosten is 15 Euro, ook bij vooruitbetalen.
Met vriendelijke groeten,
Arie Westerdijk
www.homeshopper.nl
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 26-06-2003 22:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
JA, de 712 is een betere keuze ivm het feit dat de 712 DVI heeft en de 718 niet.Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 10:45:
Heeft iemand de 718 gezien in vergelijking met de 712?
Ze zijn beide even duur, specs zijn ook ongeveer gelijk maar de 718 gaat het eruit geloof ik... Als je dus zou moeten kiezen tussen deze 2, welke zou je nemen?
Ik lees dis vrijwel alleen maar goede dingen over die 718 maar de 712 is dus iets nieuwer en ja is dit een betere keuze?
Verwijderd
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 23:07 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq