More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
If nothing is written below, I was the last to reply...
Verwijderd
Heb 1 a 2 dagen terug nog een update gedownload, en daarnet nog gecheckt of er een update beschikbaar is maar helaas.
oftewel geen problemen bij deze gebruiker.
suc6
More than meets the eye
system specs
Volgens AVG heb ik geen "internet connection".
[ Voor 34% gewijzigd door SjOuKeS op 13-06-2003 14:01 ]
Meestal racet zo'n update gelijk binnen, maar nu had hij in eerste instantie al veel tijd nodig om de verbinding te leggen en begon daarna vanaf 1 Kbyte/s te downloaden. Uiteindelijk haalde hij wel 12, maar het is niet wat ik van ze gewend ben.
De uitvoer van "tracert www.grisoft.com":
Het probleem ligt dus na sprintlink.netTracing route to www.grisoft.com [193.86.103.19]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 23 ms 10 ms 11 ms 10.220.34.1
3 11 ms 11 ms 15 ms 213.51.154.81
4 11 ms 13 ms 26 ms bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl
[213.51.132.13]
5 12 ms 11 ms 13 ms sl-gw30-ams-2-1.sprintlink.net
[217.149.33.113]
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
Echter, dit is een probleem in de routering van @Home (of iig een probleem die ligt op de route die @Home gebruikt). Als ik SSH naar een bak op mijn school kan ik er perfect opkomen. Een vriend van me die zowel @Home als XS4All heeft kan er via @Home niet opkomen en via XS4All wel.
Ik heb al een mailtje naar @Home gestuurd (in 3voud, dan is de kans dat ze het lezen groter), en nu maar hopen dat ze er iets aan doen (op zijn minst het probleem doorgeven).
More than meets the eye
system specs
Is idd sinds een dag of 2.
Nja, misschien wordt er daar wat aan de servers gedaan?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Occy74 schreef op 13 June 2003 @ 14:00:
Alledrie de sites zijn bij mij ook down en kan AVG free ook niet updaten (@home kabel), vage boel..
toktokcity schreef op 14 August 2003 @ 19:50:
Ik heb het zelfde probleem, alleen heb ik chello
Ik ook, ik gebruik DNS van beide Chello en @home, maar toch werken de helft van de sites niet, alsof de DNS aan stront ligt...
Die free.blabla doet het hier inderdaad niet, connect wel, maar komt niet verder dan "Sending Request..."
en de andere geeft "Forbidden"
(Chello Classic)
Het ligt echter niet aan mijn verbinding, want pingen naar free.grisoft.cz lukt gewoon, zij het een beetje traag. Ik denk dat de servers gewoon erg druk zijn, net zoals bv windows update. Gevolg van het blaster virus?
More than meets the eye
system specs
Mhm. nu je het zegt IceManX, met WU heb ik ook sinds de laatste 2 dagen last
[ Voor 51% gewijzigd door Okyah op 14-08-2003 20:15 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
More than meets the eye
system specs
Gisteren waren free.grisoft.cz en grisoft.com onbereikbaar. Windows update was tergend traag.
Vandaag is windows update hier al ietsje beter en is sinds vanavond grisoft.com terug bereikbaar.
Ik heb de laatste virusdef (voor de FREE Editon) kunnen downloaden en heb hem ff geupload naar m'n webspace voor de mensen die nog steeds niet grisoft.com kunnen bereiken: d6031b6v.bin
Zoals altijd gewoon in de update-map zetten en AVG 6.0 for Windows starten...
edit:
bin-file verwijdert omdat AVG dit misschien niet goed vind en er nu toch al een nieuwere update is
[ Voor 26% gewijzigd door D-Three op 19-08-2003 17:08 ]
Ik had dus hetzelfde probleem, heb net voor het eerst AVG anti-virus gedowload en gelijk al update problemen...Laagvliegerke schreef op 14 augustus 2003 @ 21:21:
Hier ook hetzelfde probleem... (Skynet ADSL, België)
Gisteren waren free.grisoft.cz en grisoft.com onbereikbaar. Windows update was tergend traag.
Vandaag is windows update hier al ietsje beter en is sinds vanavond grisoft.com terug bereikbaar.
Ik heb de laatste virusdef (voor de FREE Editon) kunnen downloaden en heb hem ff geupload naar m'n webspace voor de mensen die nog steeds niet grisoft.com kunnen bereiken: d6031b6v.bin
Zoals altijd gewoon in de update-map zetten en AVG 6.0 for Windows starten...
Maar bedankt voor die file nou is ie geupdated!
(nog ff kort vraagie: als je gewoon die control center rechts onderaan op je taakbalk (tray icoon) hebt staan, controleert ie dan actief op eventuele virussen??)
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Er staat echter wel dat "Resident Shield monitors all computer operations and begins by checking all files and removable media." Met m'n DVD-spelerd nog niet gemerkt, maarja
Verder wordt als je Outlook gebruikt alles gechecked. (Voor Express moet je iets wijzigen.)
Alone at last
Just nostalgia and I
This message was sent on 100% recyclable electrons.
mmm... Ik heb outlook express wat moet ik dan veranderen??Okyah schreef op 15 August 2003 @ 16:35:
Standaard voert AVG elke nacht een check uit om 4 uur, op al je schijven. Maar volgens mij wordt verder bijv. niet elke CD nagekeken.
Er staat echter wel dat "Resident Shield monitors all computer operations and begins by checking all files and removable media." Met m'n DVD-spelerd nog niet gemerkt, maarja
Verder wordt als je Outlook gebruikt alles gechecked. (Voor Express moet je iets wijzigen.)
Oh ja AVG zegt dan m'n systeem windows 2000 professional is met een intel processor en ik heb windows xp met een athlon processor. Maakt het iets uit dat ie dat aangeeft?
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Control Center -> E-mail Scanner -> Alle vinkjes aan, inlcusief OE5 plugin. Dan bij advanced vinkjes zetten waar je wilt.visboer32 schreef op 15 August 2003 @ 16:40:
[...]
mmm... Ik heb outlook express wat moet ik dan veranderen??
Oh ja AVG zegt dan m'n systeem windows 2000 professional is met een intel processor en ik heb windows xp met een athlon processor. Maakt het iets uit dat ie dat aangeeft?
More than meets the eye
system specs
Alone at last
Just nostalgia and I
Er blijkt dus een nieuwe versie van AVG uit te zijn.
Op de site van grisoft kun je die downlaoden, en daramee kun je wel weer updaten.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Updates voor de huidige versie blijven ze ondersteunen staat er trouwens op de site.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zag ieg enkel een trial-version...
Alone at last
Just nostalgia and I
Maar voor mij voldoet die! Lekker licht
Er is een nieuwe built uit van AVG6 free edition.
De oude was van d8 ik december 02, en deze is van juli 03.
Zover ik weet zit er geen ad-ware(ik heb nog geen advertenties gezien
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 19-08-2003 11:10 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Alone at last
Just nostalgia and I
Hier Chello Classic@Almere .
[ Voor 14% gewijzigd door Plofkotje op 13-09-2003 09:58 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| [SERVER_NAME] 1=free.grisoft.cz 2=www.grisoft.com [SERVER_URL] 1=http://free.grisoft.cz/softw/60/fe 2=http://www.grisoft.com/softw/60/fe Actual URL=2 |
Dan loopt het updaten weer lekker soepel.
Verwijderd
Af en toe kan er geen connection gemaakt worden en kan er dus geen update worden gedownload, terwijl het de andere keer gewoon erg lang duurt voordat het downloaden begint.
Ik hoop dat dit niet het begin van het einde is voor AVG Free, dat zou ik erg jammer vinden.
Alone at last
Just nostalgia and I
Mjah, wel jammer dat versie 6 niet meer zo goed gesupport wordt, maarja, tis idd gratis, das ook wat waard
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Updaten werkt nu al een aantal dagen niet meer.
Iemand anders ook problemen mee?
kan je de site wel bereiken?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:55:
Maar even oude koeien uit de sloot halen![]()
Updaten werkt nu al een aantal dagen niet meer.
Iemand anders ook problemen mee?
Verwijderd
Wat je eventueel zou kunnen proberen is de dat-file vanaf de avg-stite binnen te halen en dan handmatig onder je avg zetten.
Verwijderd
handmatig updaten is inderdaad ook nog een optie.
Ach, ik werk nu nog met versie 6 (free edition) en deze maand komt versie 7 uit.
Ik modder nog wel even door en ga dan eens de nieuwe versie proberen.
"url.ini" in C:\Program Files\Grisoft\AVG6\
[SERVER_NAME]
1=free.grisoft.cz
[SERVER_URL]
1=http://free.grisoft.cz/softw/60/fe
Actual URL=1
Hernoem "url.ini" naar url.old
Open Kladblok, kopieer en plan en sla op als url.ini in de installatie.
[SERVER_NAME]
1=http_fe_free.grisoft.cz
2=ftp_fe_ftp.grisoft.cz
3=ftp_fe_ftp.grisoft.com
4=http_fe_www.grisoft.com
5=http_fe_www.grisoft.com/akm
6=ftp_xx_ftp.grisoft.cz
7=ftp_xx_ftp.grisoft.com
8=http_xx_www.grisoft.com
9=http_xx_www.grisoft.com/akm
[SERVER_URL]
1=http://free.grisoft.cz/softw/60/fe/
2=ftp.grisoft.cz/pub/softw/60/fe/
3=ftp.grisoft.com/pub/softw/60/fe/
4=http://www.grisoft.com/softw/60/fe/
5=http://www.grisoft.com/akm/softw/60/fe/
6=ftp.grisoft.cz/pub/softw/60/xx/
7=ftp.grisoft.com/pub/softw/60/xx/
8=http://www.grisoft.com/softw/60/xx
9=http://www.grisoft.com/akm/softw/60/xx/
Actual URL=9
Note: #8 werkt het best.
mvg
Tullius
www.compucated.be
Maar, ik heb hier nu al een tijdje AVG free 7 draaien en het weigert onder elk beding te updaten...
Ik heb de updates met de hand van hun website gedownload, naar een map gekopieerd en avg gezegd daar te zoeken. Maar ook dat werkte niet, ik kreeg te horen dat het daar geen updates vond elke keer dat ik het via internet probeer Krijg ik een "Update was unsuccesful" error.
Heeft er iemand anders ook zulke ervaringen/oplossingen?
Gebruik je een proxy-server? Dat probleem heb ik ook gehad maar na het instellen van de proxy in AVG was het opgelost.KeeperoftheKeys schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:01:
Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot trek...
Maar, ik heb hier nu al een tijdje AVG free 7 draaien en het weigert onder elk beding te updaten...
Ik heb de updates met de hand van hun website gedownload, naar een map gekopieerd en avg gezegd daar te zoeken. Maar ook dat werkte niet, ik kreeg te horen dat het daar geen updates vond elke keer dat ik het via internet probeer Krijg ik een "Update was unsuccesful" error.
Heeft er iemand anders ook zulke ervaringen/oplossingen?
Verwijderd
Na verwijderen en herinstallatie is het probleem opgelost. Geen idee wat er mis was.
Verwijderd
Volgens de firewall instructies van Grisoft staat ZoneAlarm goed ingesteld en bij mijn weten heb ik geen proxy server. Iemand ideeën? Herinstaleren helpt iig niet en ik niet zoveel zin om elke keer weer handmatig updates te moeten downloaden...
Ik heb ook lang AVG gebruikt alleen vond ik het vervelend dat hij niet on-access scande, ik ben nu over naar avast geweldig programma en gratis
Ik heb hier bij een drietal pc's ook update problemen momenteel, komt ongetwijfeld weer goed binnen een paar uur (ervaring)Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:37:
Sorry voor de schop hoor, maar ik heb hier ook last van en vind het erg irritant, want zodra mijn pc opstart gaan zowel avg als dat windows beveiligingsding zeuren dat er geupdate moet worden.
Volgens de firewall instructies van Grisoft staat ZoneAlarm goed ingesteld en bij mijn weten heb ik geen proxy server. Iemand ideeën? Herinstaleren helpt iig niet en ik niet zoveel zin om elke keer weer handmatig updates te moeten downloaden...
Die paar uur zijn wel om, ik kreeg het gistermiddag ook niet voor elkaar. 'k hoop dat het een kleinigheidje is.ParaNoiMia schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:45:
[...]
Ik heb hier bij een drietal pc's ook update problemen momenteel, komt ongetwijfeld weer goed binnen een paar uur (ervaring)
Saved by the buoyancy of citrus
Heb de laatste tijd ook wat problemen met 't updaten van m' n AVG Free (v7), maar om te meteen te gaan switchen naar Avast Free... hmm... wat maakt Avast Free zo geweldig t.o.v. AVG Free?toktokcity schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:02:
offtopic:
Ik heb ook lang AVG gebruikt alleen vond ik het vervelend dat hij niet on-access scande, ik ben nu over naar avast geweldig programma en gratis
Update Issues
UPDATE PROBLEMS? -- LOOK HERE FIRST
How to Manually Update AVG
Zoals ik al zij heeft het on-access scan, wat dus inhoud dat hij alles wat je doet in de gaten houdt. Verder is het veel completer.Heb de laatste tijd ook wat problemen met 't updaten van m' n AVG Free (v7), maar om te meteen te gaan switchen naar Avast Free... hmm... wat maakt Avast Free zo geweldig t.o.v. AVG Free?
Bescherming voor:
- Instant messaging
- Internet Mail
- Network Shild
- Outlook/Exchange
- P2P schild
- Standaard Shield
http://www.avast.com/eng/down_home.html
Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, ik was ook lang een AVG fan. Alleen naar mijn idee kan de gratis versie van AVG hier niet tegen op.
Ik lees wel nogal veel klachten over een nogal fors geheugengebruik en algehele systeem-vertraging van Avast, wat zijn jou ervariangen?toktokcity schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:20:
Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, ik was ook lang een AVG fan. Alleen naar mijn idee kan de gratis versie van AVG hier niet tegen op.
Toch maar weer lekker AVG Free. Dat werkt tenminste, dan maar een dag langer wachten op een update omdat de free-servers wat overbelast zijn.
Ook ik heb hetzelfde probleem gehad en omdat het toch tijd was om mijn image terug te zetten heb ik dit maar gedaan... en sindsdien gaat het (tot nu toe) weer perfect
| If you've received updates in the past and are now either getting errors or incomplete downloads, then the problem will be because the update servers has been overloaded. Please be patient and try your update later. Your tray icon will turn gray to indicate that AVG knows there is an update available and when you are finally able to update, it will return to normal. Your AVG will still protect you, you simply won't have the very latest updates |
Hallo
Alles werkt nu weer zoals het moet (op iedere PC die we hier hebben staan werkte de update weer!).
Probleem lijkt opgelost? Wat jullie?
(@home)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
ik heb het zelf al gehad (en bij anderen) via demon, chello, planet, xs4all en kennisnet.
weet dus niet echt zeker of het een ISP probleem is aangezien er zoveel isp's last van hebben dan.
net ging het trouwens prima met demon, zonder vertraging en snelle download.
hiervoor hielp het soms om de update handmatig opnieuw op te starten (nadat je de oude had afgesloten met de taskmaniger aangezien die wel vastgelopen leek) .
[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 03-02-2005 12:36 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!