[ie / opera]fouten bij laden van websites

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:01
voorwoord:
ik kom niet vaak in dit forum, dus misschien breek ik wel wat 'software' regeltjes.. alvast sorry daarvoor

disclamer:
ik heb de faq gelezen en de search gebruikt maar kwam niet op een antwoord

specs:
windows 2000 met service pack 4 (probleem had ik ook met sp3)
internet explorer 5.5
opera 7.11

probleem:
ik heb veel te vaak rare fouten bij bepaalde websites en bij IE nog bij meer dingen

details:
ik heb dus standaard gewoon internet explorer. maar toen ik hiermee mijn hotmail wilde checken kreeg ik deze pagina:
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/upload/brow_error_ie.jpg
dus ik probeerde het toen met opera (eerst geinstalleerd), maar toen kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/upload/brow_error_opera.jpg

verder heb ik problemen met de windows download ding (van internet explorer dus)
wanneer ik een bestand download stopt ie na de eerste xx bytes (erg weinig iig) en geeft ie verder niet aan hoe lang het nog duurt enzo
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/upload/download.jpg
met flashget kan ik wel gewoon alles downloaden.

Dan is het ook nog zo dat ik geen flash heb, en dit dus via de website moet installeren. dit wilde ik laatst doen, maar zodra de download start loopt me internet explorer vast.
in opera doet ie het wel, maar daar is het ook zo dat ie een ander bestand download (dus echt een .exe file ipv dat automagische ie ding)

als laatste heb ik al een paar keer zulke dingen gehad:
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/upload/53088.jpg
ik denk dat jullie het plaatje wel kennen, maar dit is zoals ik hem te zien kreeg.

ondernomen acties:
regfix gedraait
ad aware gedraait

vraag:
weet toevallig iemand waar dit allemaal vandaan komt en vooral wat ik er aan doe?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
bij deze een kleine schop in hopelijk de goede richting

Verwijderd

Geen idee wat het is, maar doe in ieder geval iets van de volgende dingen... Draai windows update, installeer IE6, probeer mozilla als browser, check op virii (mcafee.com bijvoorbeeld).
Kun je verder uitleggen wat er mis is met die ms passport inlog pagina, ik ken die niet, maar wat gebeurt er als je gewoon inlogt.
Dat plaatje is erg maf, had je dat in zowel ie als opera?! (installeer andere vidkaart drivers?)... Misschien is er iets met je ram (van je bak of van je vidkaart) aan de hand, dat ie soms dingen niet goed doorgeeft aan je software, maar dit is echt een enorme wild guess, maar goed dat plaatje is ook wel erg maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
done, patches geinstalleerd, maar wordt niet anders.
mja die zal ik is opzoeken (damn wat is ms site onoverzichtelijk)
ik heb installatie gedownload, maar als ik er op klik krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/moz_error.jpg
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 01:17:
check op virii (mcafee.com bijvoorbeeld).
ik heb die housecall ding gedraait, maar die liep vast halverwege (waarschijnlijk om dezelfde reden als dat de rest suckt)
ik heb ook avg geinstalleerd, maar die vind niks (ook niet na update van virus database)
Kun je verder uitleggen wat er mis is met die ms passport inlog pagina, ik ken die niet, maar wat gebeurt er als je gewoon inlogt.
als ik naar www.hotmail.com ga wordt ik doorgestuurd naar die pagina waar ik hierboven de screensjots van geef
Dat plaatje is erg maf, had je dat in zowel ie als opera?! (installeer andere vidkaart drivers?)...
dat kan het niet zijn, aangezien ik het alleen op websites heb (en niet als ik game, of andere plaatjes open)
Misschien is er iets met je ram (van je bak of van je vidkaart) aan de hand, dat ie soms dingen niet goed doorgeeft aan je software, maar dit is echt een enorme wild guess, maar goed dat plaatje is ook wel erg maf.
ja ik zit er ook aan te denken dat me via drivers/ram/cpu kapoet zijn, maar ik krijg verder nooit fouten
ook in 't logboek staan geen fouten mbt dit probleem

ik heb inmiddels windows opnieuw geinstalleerd (eerst hele winnt dir verwijderd) maar heb dit probleem nogsteeds (alweer)
ik kan nu via trillian bij me mail komen (trillian logt in op hotmail zonder dat ik password in webbased env. moet invullen) en dan ziet me inbox er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/ie_error2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 15-08-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 14:30

bloasfist

Slot-A Crew

Cache/temp int files/cookies geleegd? Daar zal het wel niet aan liggen, aangezien je zegt dat het in verschillende browsers is, maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
bloasfist schreef op 15 augustus 2003 @ 13:37:
Cache/temp int files/cookies geleegd? Daar zal het wel niet aan liggen, aangezien je zegt dat het in verschillende browsers is, maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
zelfs compleet OS opnieuw geinstalleerd. dus ja, ook cookies

verder heb ik even op die hotmail site gekeken en zat dit

Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/code_error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 13:07
BasieP schreef op 15 August 2003 @ 13:40:
[...]

zelfs compleet OS opnieuw geinstalleerd. dus ja, ook cookies

verder heb ik even op die hotmail site gekeken en zat dit

[afbeelding]
Dat van javascript kan kloppen, microsoft heeft bij mij ook (best vaak) foute scripts op z'n sites staan... standaard zie je ze niet (dan staan die foutmeldingen uit), maar als je de foutmeldingen aan zet krijg je op een heel aantal microsoft sites foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ok, ik kom d'r nu achter dat IE in je program files staat ipv in je winnt directory :X (wist ik ook al niet ofzo)
maar misschien is het een goed idee dat ik even ga proberen om IE6 te downloaden en dan eerst mijn huidige versie (die trouwens opeens IE5.0 is geworden (hoewel ik toch echt dacht dat w2k IE 5.5 included had :? ) helemaal weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ok dit is helemaal fout: ik zie nu niks meer op got :X

alleen quick reply (d'rom ook deze dubbel post)

gvd :X (me ctrl-c ctrl-v doet ut ook niet meer)
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got_error.jpg
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got_error2.jpg[list][/list][list][/list]update:
ok ik heb inmiddels via irc (thanx sir_killalot) een IE6 install gekrijgt en deze geinstallt

nu kan ik iig got weer bekijken, maar loop nu tegen nog meer problemen aan, en het begint me eerlijk gezegt akelig bekent voor te komen :X

ik heb op school (bij install van win2k) dit ook is mee gemaakt.
daar ging het om een geintregeerde versie van w2k met sp3.
nu hadden we daar geen extra software, maar we kwamen er wel later (1 dag voor practicum) achter dat de pc overclockt was en dat hij erg vaak lees en schrijf fouten had van en naar cpu/geheugen of hd.

met als resultaat dat linux prima werkte, maar bijv. novell hing tijdens install
bijverschijnelen waren:
  • ctrl-c ctrl-v niet meer werkte
  • slepen van bestanden niet meer werkte
  • eigenschap vensters onzichtbaar waren :?
  • het configuratiescherm compleet vern**nkt was (dode icons tot compleet leeg)
  • en.. jawel, websites het niet allemaal meer deden :|
na de setup van IE6 kan ik
  • ook niet meer slepen (bestand van scherm1 naar scherm2)
  • ook niet meer kan ctrl-c ctrl-v doen (met muis werkt soms nog wel)
  • ik nu helemaal hotmail niet meer geopend krijg
  • en (meest ingewikkeld) dat als ik bij services een bepaalde service eigenschappen van wil openen, dit niet gebeurd, maar wanneer ik dan het 'services' scherm wil sluiten hij een melding geeft dat ik eerst alle 'eigenschappenvensters' moet sluiten voordat ik dat scherm kan sluiten
    Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/services_error.jpg
en nu word het helemaal raar:
2 dagen terug vertelde die jongen met wie ik dus op school ook dat probleem had, dat hij nu hetzelfde had op ze vaders pc. :X

en nu heb ik het dus ook
(ben ik vervloekt ofzo :X :?)

ik begin zo met twijfels te krijgen of het wel echt een software fout is :X, en ga zometeen maar even memtest86 draaien

maar ondertussen zou ik wel is willen weten of dit bij andere mensen ook bekent is en of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben.[list][/list]update: memtest86 kon geen fouten vinden.
daarna opnieuw windows gestart en opeens kon ik weer ctrl-c ctrl-v doen, en bestanden verslepen.
ook zijn d'r nu geen onzichtbare venstertjes meer.

alleen de hotmail site is nog steeds f*cked up, en ook kan ik niet downloaden via IE download ding

[ Voor 91% gewijzigd door BasieP op 15-08-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Nou dit had ik laatst ook
Na nieuwe service pack (3) en update tegen dat Blaster wormpje was het weg :?

Het kwam eigenlijk de dag dat blaster actief was, maar ik was niet besmet....

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mm nou je het zegt, ik heb het ook gekregen nadat ik die update had geinstalleerd (tegen blaster)

ik heb nu voor de lol me hele c:\ geformateerd en weer opnieuw windows geinstalleerd, en alles d'r bij, hier een lijst van software:

windows2000
SP2
SP3
SP4
Blaster fix
VIA 4in1 4.43 (ipv de nieuwere 4.48 die ik eerst had)
IE6
PSP7
ACD-See 3.iets
MBM
AVG (virusscanner)
Trillian 1.0
Atguard (firewall)
regrun
dumeter
nero
textpad

meer heb ik niet geinstalleerd, ook niks gedownload, en firewall heeft niks raars doorgelaten
ik heb vanuit andere pc alle setupfiles gescanned op virussen en niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ok, nog even een update:
als ik dingen wil downloaden via de windows download gedoe (IE)
of als ik bijv google toolbar wil installeren dan hangt IE ik kan hem dan ook niet meer killen

dit is hetzelfde als ik in me eerste post vertelde.
ik ben d'r inmiddels achter hoe het komt:

het is namelijk zo dat wanneer ik nadat IE vastgelopen is, ik de netwerk verbinding (internet) er uti trek (dus netwerk eigenschappen-->disable) dat IE dan opeens weer leeft, en de pagina weergeeft tot waar hij was met downloaden.

ik heb het idee dat het met een netwerk timeout te maken heeft
misschien iets met netwerk eigenschappen te maken heeft, maar ik heb nu zowel met dial up als via netwerk internet verbinding gemaakt, en bij beide is het zo dat ik kan disconnecten om me pc nieuw leven in te blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ok.. ik kom er nu achter dat dit topic toch wel goed staat, aangezien ik nu achter me server zit en PRECIES hetzelfde probleem heb

ik heb ook dezelfde software geinstalleerd, dus dat zou het kunnen zijn.

ik ga vandaag me mobo omruilen (om een andere reden) en dan WEER opnieuw installeren
Dit keer ga ik eerst alle drivers doen, en pas als laatste de windows updates.

dan kan ik stap voor stap bekijken waar het fout gaat.

• BasieP
ok sorry voor de schop, maar ik ben er nu uit hoe het komt.

na de rpc fix of service pack 4 werkte mijn firewall niet meer goed
zelfs na een reinstall wilde deze hier niet meeronder draaien

dwz: de firewall werkte prima, maar zorgde dus ook voor AL de bovengenoemde problemen

ik had atguard 3.22 dus wanneer iemand hetzelfde probleem heeft ;)
nogmaals sorry van de schop, maar ik dacht, dat het voor de knowagebase wel goed was om even de oplossing er bij te zetten :)

Pagina: 1