PDF aanmaken uit AS/400 spoolfile

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 22:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Ik heb recentelijk van mijn chef het verzoek gekregen om eens onderzoek te doen naar de mogelijkheid om AS/400 en iSeries spoolfiles om te zetten naar PDF. Ik heb op GoT 6 topics gevonden die aan de zoektermen voldeden, maar daarin vond ik niet wat ik zocht. Met Google krijg ik circa 132.000 hits. Ik heb dus voldoende keuze, maar voordat ik van alles ga downloaden en eventueel verplichtingen aan ga wil ik eerst eens weten of andere mensen hier op GoT hier al eens mee te maken hebben gehad en wat hun ervaringen zijn met de diverse bedrijven en programma's. Ik vraag dit om te voorkomen dat ik teveel tijd verspil aan onnutte zaken, dus als iemand wat weet hoor ik dat graag. Natuurlijk zal ik na verloop van tijd ook mijn bevindingen vermelden.

Gebruikte zoektermen:
op GoT:
PDF, AS/400 -> 6 resultaten (Cisco 1603 vraag, Linux en Windows - mag dat?, GroenLinks: open-source verplicht bij overheid, C#: Voordelen en nadelen?, Groot Asus A7V333 Topic en Post hier je Non-Windows screenshots [part 3])
PDF, iSeries -> Geen resultaten
op Google:
PDF "AS/400", OR iseries -> circa 132.000 hits, ik zal niet alle links posten :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Voor dit soort dingen kun je vaak beter zoeken bij deja (google groups). Mijn 1e hit was gelijk raak:
http://www.b2bedocuments.com/#PRINTTOPDF

Zoektermen:
convert AS/400 spool to PDF

d'r stonden nog meer nuttige hits, dus even kijken kan geen kwaad ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 13:42 ]

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 13:41:
Voor dit soort dingen kun je vaak beter zoeken bij deja (google groups). Mijn 1e hit was gelijk raak:
http://www.b2bedocuments.com/#PRINTTOPDF

Zoektermen:
convert AS/400 spool to PDF

d'r stonden nog meer nuttige hits, dus even kijken kan geen kwaad ;)
Bedankt voor de tip betreffende deja (kende ik nog niet), maar mijn vraag was naar ervaringen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Bedankt voor de tip betreffende deja (kende ik nog niet), maar mijn vraag was naar ervaringen.
Ah, ok, dat had ik even over het hoofd gezien.. ikzelf heb er geen ervaring mee, maar uit die hit bij deja:
I have been looking for inexpensive way to distribute OS/400 spool files
as email attachment.

I like to share my find with you all.

Downloaded free SBTN3812-SCS2PDF-SPMD at www.b2bedocuments.com

I works great.
I've downloaded and run the free B2BeDocuments PDF solution and must admit
that I'm impressed. I ran it over the internet against a V5R1 box, and it
was just a matter of download, install and run, all in a few minutes. I
haven't yet noticed the problem with characters falling off the right side
as someone posted. The only minor drawback I've seen so far is the
B2BeDocuments ad-banner at the bottom (very small), but I would imagine the
paid-for versions do not have that.
Most of the time office worker is printing out invoices, statements
on an impact line printer. www.b2bedocuments.com free software
SBTN3812-SCS2PDF-SPMD that I downloaded does spectacular job
of converting os/400 spool files to pdf. As emulates IBM 3812 printer.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:50:
[...]
Ah, ok, dat had ik even over het hoofd gezien.. ikzelf heb er geen ervaring mee, maar uit die hit bij deja:
Ik heb even op de site gekeken en die komt gegarandeerd op mijn short-list van nader te onderzoeken mogelijkheden.

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Even een kleine update:

Ik heb de afgelopen tijd weinig aandacht hieraan kunnen besteden omdat dit naast mijn andere werk moet gebeuren. Mijn eerste voorkeur om te testen (van rjssoft) zal ik voorlopig niet testen wegens OS versie problemen (wij zitten hier nog op V4R4 en die software heeft V5R1 nodig).

Ik wil nu gaan beginnen met het testen van het product van B2BeDocuments, maar daarvoor heb ik een key nodig die per e-mail gestuurd zou worden en die heb ik nog niet ontvangen.

NB: Als iemand een serieuze on-topic post heeft, aarzel dan niet om te posten, ook als de laatste post al een tijdje terug is (het is aan mijn kant een langlopend project :P ). Mocht in de toekomst het project afgesloten worden, dan laat ik dat natuurlijk ook weten.

Pagina: 1