Toon posts:

Cisco 1603 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus de aangewezen persoon om ff een Cisco 1603 ISDN Router aan te sluiten; omdat mijn collega netwerkbeheerder in de ziektewet zit... :? Ben zelf AS/400 System Operator, dus mijn verstand van netwerkbeheer is beperkt.
Krijg het ding dus niet in de lucht. Is voorgeconfigureerd door mij collega in de UK. (Is nu ff niet bereikbaar...)
Bij de router zaten twee blauwe (Console) kabels; 1x met aan beide zijden RJ45, en 1x Serieel/RJ45. Verder hadden ze voor mij nog wat standaard UTP (patch) kabels d'r bij gedaan. In 't bijbehorend schrijven staat dat op de ISDN Interface port een zgh. "Straight Through" (Bij Cisco oranje ??) kabel moet, die naar het ISDN-kasje gaat; volgens mij is dat 1 op 1 zonder lus toch ??. Heb het maar met de kabels gebprobeerd die d'r bij zaten; werkt dus niet. :( Als ik via de console/Hyperterminal check "loopt" 'ie; Logon, Logoff, kan 't kreng wel pingen; maar de eerste hop is Time-out... Komt dit doordat ik de verkeerde kabel heb ???? HEEEELLLPPP

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
De oranje kabel gaat naar het NT1-kastje en de gele kabel is de netwerkkabel. Het kan kloppen dat je de eerste keer een time-out krijgt, omdat de PC de router nog niet kent. Dit heeft even tijd nodig. Daarna zou het pingen gewoon moeten lukken. Via de console kun je de configuratie zien door in de enable-mode "show run" in te voeren. Je kunt ook proberen om de ISDN-inferface te pingen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders is er bij cisco vast wel de complete manual in PDF te vinden lijkt mij.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.