Toon posts:

Tweaking van de 9700 Non pro

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en aangezien ik niet 39 pagin's in het radeon topic wil doorspitten stel ik hem hier.
Ik heb sinds kort een 9700 non pro kaart in mijn nieuwe pc.

Bij deze kaart zit een proggie: Redline tweaking
Nu ben ik daar gister mee aan het klooien geweest en prompt deed mijn BF1942 het niet meer. Windows hing, zwart scherm en geluid bleef doorspelen.

Nu heb ik mijn sapphire drivers opnieuw geinstalleerd en alles doet het weer.
Mijn vraag is of jullie de optimale settings weten voor deze kaart en of jullie weten hoe het mogelijk is dat mn pc er opeens mee kapte.
Alvast bedankt allemaal!

Sapphire 9700 N.P.
P4 @ 2.67ghz
Asus P4pe socket478
512mb DDR
80Ghz 7200RPM

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
er is mij verteld dat je van de 9700 non-pro een PRO! kunt maken door, simpelweg de kaart te flahen. :p

dus ik zou dat eerst doen.

daarna kun je altijd de core en de memory timings hoger zetten met powerstrip of radeontweaker te vinden in de faq.

[ Voor 16% gewijzigd door Dnc1n op 13-06-2003 14:31 ]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

de meeste 9700 non pro kaarten die kan je zelfs wel boven de standaard snelheden van een pro clocken :)

de mijne doet et prima op 350/320 :)

stel dat je de non pro naar een pro wil flashen test het dan wel eerst goed op die snelheden dmv. een oc programma of hij de kloksnelheden wel aankan(core 325 mem 310)
en als hij zeker goed loopt kan je heb wel flashen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

eerst kaart unlocken door een Warp11 9700np bios erop the flashen, daarna kan je gaan OC-en

www.triathlete.nl

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Is de kaart dan ook even snel als een PRO ?

Ik heb een CLUB 3D 9700 NP besteld. Valt deze een beetje goed te overclocken of te flashen ?

• connected

connected

owja sommige zijn gelocked maar die van hem blijkbaar niet want anders was het de eerste keer wel goedgegaan.

ik heb een connect 3d en die was ook niet golocked.

Verwijderd

Je kunt aantal op 999 zetten en zo het hele topic door searchen, ik had de zelfde vraag als jou en ben er zo ook achter gekomen. Search vraag dus. En "hoe ver je komt met deze kaart" kwa overclocken staat vrij duidelijk in de faq dacht ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en aangezien ik niet 39 pagin's in het radeon topic wil doorspitten stel ik hem hier.
Ik heb sinds kort een 9700 non pro kaart in mijn nieuwe pc.

Bij deze kaart zit een proggie: Redline tweaking
Nu ben ik daar gister mee aan het klooien geweest en prompt deed mijn BF1942 het niet meer. Windows hing, zwart scherm en geluid bleef doorspelen.

Nu heb ik mijn sapphire drivers opnieuw geinstalleerd en alles doet het weer.
Mijn vraag is of jullie de optimale settings weten voor deze kaart en of jullie weten hoe het mogelijk is dat mn pc er opeens mee kapte.
Alvast bedankt allemaal!

Sapphire 9700 N.P.
P4 @ 2.67ghz
Asus P4pe socket478
512mb DDR
80Ghz 7200RPM
Is het niet zo dat als ik mn kaart ga overclocken ik een grote kans heb dat ik hem braad??
IK wil eigenlijk weten hoe ik hem "standaard" op de beste settings kan zetten, zonder dat ik hem meteen ga flashen enzo.. dat kan altijd nog...

Verwijderd

Ik heb een Club 3D 9700 kan ik die ook flashen naar een PRO ? is de koeling wel toereikend als ik dit doe en als het mislukt kan ik dan nog terug?

hopelijk kunnen jullie me helpen ben nogal n00b

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 14:59:
Ik heb een Club 3D 9700 kan ik die ook flashen naar een PRO ? is de koeling wel toereikend als ik dit doe en als het mislukt kan ik dan nog terug?

hopelijk kunnen jullie me helpen ben nogal n00b
Je kunt aantal op 999 zetten en zo het hele topic door searchen, ik had de zelfde vraag als jou en ben er zo ook achter gekomen. Search vraag dus. En "hoe ver je komt met deze kaart" kwa overclocken staat vrij duidelijk in de faq dacht ik.
:/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 15:03 ]

• connected

connected

zoals ik al zei oc hem eerst softwarematig met programma's zoals powerstrip of radclocker.
als hij dan stabiel wil lopen op 325/310 dan is het veilig om hem te flashen.

FLASH NIET ZONDER TE TESTEN!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door connected op 13-06-2003 15:07 ]

Verwijderd

sorry ben dus nogal n00b.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:03:
Je kunt toch lezen ? wat is het probleem dan ? :>

Verwijderd

wat loop je nou te ijlen.....ik vraag om hulp en je geeft zo'n antwoord wat verwacht je dan?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
Yup, ik heb ook de Club3d 9700np, daar zijn al verschillende topics voor geweest...

Anyway, in principe is de NP hetzelfde als de PRO versie, maar dan ondergeklokt met lock om het verschil te maken. (en geheugen is 2.8 ipv 3.3?) de 9700pro heeft geen extra/betere koeling ten op zichte van 9700NP (behalve dan op die hercules? die heeft volgens mij standaard ramsinks) Ik kan de mijne zonder problemen op pro speeds draaien, 5239 3dmarks :)

Ik gebruik trouwens Rage3d Tweak.

[ Voor 13% gewijzigd door Terryb47 op 13-06-2003 15:10 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:06:
wat loop je nou te ijlen.....ik vraag om hulp en je geeft zo'n antwoord wat verwacht je dan?
Jij moet beetje op je taal laten ik zie dit als flame, de oplossing die jij zoekt staat in een bestaand topic en er staan dingen duidelijk uitgelegd in de faq. Dus zover ik zie is er geen probleem en kun jij fijn aan het tweaken gaan met deze info. B)

hoe moet ik mij gedragen hier

EDIT: dit topic is compleet overbodig aangezien we het grote radeon topic hebben en deze zal dus ook snel gesloten worden neem ik aan. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 15:11 ]

• connected

connected

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:06:
de cooling is zo'n beetje et zelfde als de pro en je kan altijd je oude bios er weer in flashen dus dat gaat wel goed maar ga iig niet meteen aan het flashen maar oc hem eerst een paar dagen software matig, op deze manier kan er weinig mis gaan.

en verder als je "noob" bent LEES DAN!! daar leer je zat van.

[ Voor 3% gewijzigd door connected op 13-06-2003 15:12 ]

Verwijderd

kwestie van proberen :z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:03:
Jah ik ook beetje,
Wil graag weten wat gewoon de optimale settingen zijn voor in windows

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:11:
[...]

Jah ik ook beetje,
Wil graag weten wat gewoon de optimale settingen zijn voor in windows
als ik dit had gelezen stelde ik deze vraag niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:09:
[...]

Jij moet beetje op je taal laten ik zie dit als flame, de oplossing die jij zoekt staat in een bestaand topic en er staan dingen duidelijk uitgelegd in de faq. Dus zover ik zie is er geen probleem en kun jij fijn aan het tweaken gaan met deze info. B)

hoe moet ik mij gedragen hier

EDIT: dit topic is compleet overbodig aangezien we het grote radeon topic hebben en deze zal dus ook snel gesloten worden neem ik aan. :P
Is het nou zo moeilijk om gewoon normaal even met elkaar om te gaan...
Als het dan al gepost is kan je op zn minst een link geven ofzo..
Ik wil niet mn kaart tweaken maar gewoon software matig de beste instellingen gebruiken! ;)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
wat bedoelen jullie met optimale settings voor in windows?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
Terryb47 schreef op 13 June 2003 @ 15:13:
wat bedoelen jullie met optimale settings voor in windows?
Ik ga naar windows en dan beeldscherm instellingen en dan geavanceerd.. daar heb je alle schuifjes die je kan verzetten

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
Spit gewoon wel even dat 37 pagina's lange topic door, zoeken met de Search brengt ook veel informatie. Gewoon even WEL spitten. Ik zal eens een topic openen met als motte "Tot hoever kan ik mijn processor clocken. Krijg ik meteen een slotje. Zoek nou gewoon eerst even zelf. Je bent niet meteen noob hoor, als je zoekt ben je gewoon goed bezig. Kon ik maar slotjes uitdelen, had je er meteen een gekregen voor het niet zoeken....... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:15:
[...]

Ik ga naar windows en dan beeldscherm instellingen en dan geavanceerd.. daar heb je alle schuifjes die je kan verzetten
Ik ben redelijk bekend met alles maar wil geen onnodige risico's lopen door mn kaart te flashen enzo... Ik wil gewoon de juiste instellingen weten...

Verwijderd

DIE BESTAAN NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zelf proberen en testen ? duidelijk ????????????

staat in de faq btw :Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:18:
DIE BESTAAN NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zelf proberen en testen ? duidelijk ????????????

staat in de faq btw :Z
Ow sorry hoor mr know it all.. wie is er nou aan het flamen hier...
Toon tenminste een beetje respect |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:19:
[...]

Das geen flame, jij flamed nu ik niet :/

• connected

connected

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:19:
[...]

ander ga je even zoeken voordat je nog meer domme vragen gaat stellen :P

Verwijderd

Topicstarter
connected schreef op 13 juni 2003 @ 15:21:
[...]

ander ga je even zoeken voordat je nog meer domme vragen gaat stellen :P
Er bestaan geen domme vragen alleen maar domme antwoorden.........

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken
besluit: Doe zelf eerst een beetje moeite (zoals het grote topic doorlezen)
en probeer zelf iets

Als je dan een probleem hebt en de search levert niets op dan kan je gerust een topic openen met een goeie start.

Maar op deze manier krijg je enkel maar negatieve reacties

handige link

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:22:
[...]

Er bestaan geen domme vragen alleen maar domme antwoorden.........
Kijk er bestaan wel domme antwoorden namelijk de antwoorden die al in de faq of in een bestaand topic staan B) Dus de vragen die jij stelt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even research doen :) Alles is al meer dan eens gezegd B)

Wat betreft de optimale instellingen: daar zijn jullie toch Tweakers voor? (of vergis ik me nu gruwelijk? :X :+ ) Dus gewoon beetje spelen met de instellingen, testen, gamen, benchen, etc.. Dat verschilt over het algemeen echt wel per systeem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.