As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen
Verwijderd
Count me in dus
Verwijderd
Mensen die frankrijk kiezen verliezen altijd, de kanonnen kosten veels te veel en erg veel stroom, tegen die tijd dat ze genoeg hebben zit ik al in hun kamp.hayate666 schreef op 18 June 2003 @ 22:35:
Frankrijk wordt vaak geweerd door mensen die te bang zijn om te rushen. Tegen Frankrijk moet dat gewoon anders kom je er nooit door.
Met die versie kun jij nooit veel ervaring hebben. Die kanonnen zijn af en toe best lastig.Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 02:24:
Mensen die frankrijk kiezen verliezen altijd, de kanonnen kosten veels te veel en erg veel stroom, tegen die tijd dat ze genoeg hebben zit ik al in hun kamp.
Verwijderd
Koop hem gewoon bij een spelwinkel in jouw buurt. Ook zullen de V&D, intertoys en dat soort zaken hem vast wel hebben. Hij kost tegenwoordig tussen de 10 & 15 EuroVerwijderd schreef op 19 June 2003 @ 02:22:
Ik wil ook wel meedoen, ik heb nu nog versie 1.001 die niet upgrade-baar naar 1.006 is(die spelen we toch?) omdat het een gedownloade versie is. Ik zal het origineel binnenkort kopen, wie weet waar het het goedkoopst is?
Count me in dus
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Daarbij kwam ik een probleem tegen die volgens mij nog niemand gezien heeft. Bij een knock out toernooi met 12 deelnemers houd je na ronde een nog 6 deelnemers over en na ronde twee nog 3 deelnemers, oeps.... Daar gaat het dus fout want knock out wil dan niet meer. Dit is op te lossen door in de eerste ronde 8 ipv 6 deelnemers door te laten gaan. Dus de 6 winnaars en onder de 6 verliezers moeten dan nog 2 doorgaan. Dit kan ook weer niet dmv knock out want dan houd je weer 3 spelers over... We hebben een aantal dingen bedacht die we gelijk weer verworpen hebben totdat JM met een prachtige oplossing kwam:
Canyon Fodder! De 3 player map in RA2.
De 6 verliezers worden in twee groepen geloot en mogen op die map gaan vechten in een match (dus geen best of 3) voor een plaats in de tweede ronde naast de 6 winnaars. JM en ik zullen ieder bij een van deze games gaan observen.
Ik zal JM ook bij de andere games helpen met het observen tenzij iemand daar problemen mee heeft en iemand anders wil
Verwijderd

Trouwens; dan krijg je weer dat ieder 1 potje wint en heb je nog niks. Doe toch die ffa maar dan, hoewel iedereen dan wsl wacht tot iemand aanvalt en de derde loopt met het spreekwoordelijke bot weg.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:01 ]
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
free for allKirkhammet1 schreef op 19 June 2003 @ 12:07:
eh jongens sorry hoor, maar wat is ffa???
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Ik denk niet dat het slim is iemand mee te laten kijken die mogelijk later nog tegen een van de spelers komt want dan weet die persoon meteen al vrij veel van de andere.
Eigenlijk moeten we inderdaad onafhankelijke scheidsrechters hebben. Of gewoon geen observers.aapelite schreef op 19 June 2003 @ 12:33:
hoe wordt het dan gedaan met de mensen die meekijken?
Ik denk niet dat het slim is iemand mee te laten kijken die mogelijk later nog tegen een van de spelers komt want dan weet die persoon meteen al vrij veel van de andere.
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
mee eens maar sommige 4 player maps zijn bedoeld voor teams en als je allebij bv links komt te zitten zit je vrij dicht op elkaarOlafvdSpek schreef op 19 juni 2003 @ 13:35:
Isle of War zou er nog bij kunnen. Maar op 4- en 8-player maps kun je ook prima 1 vs 1 spelen.
Bij maps als South Pacific zit je toch echt wel erg dicht op elkaar als het tegen zit.JeroenMeloen schreef op 19 June 2003 @ 14:22:
Op 4 player maps zit je nooit dicht naast elkaarEn dit zijn niet echt grote maps, de meeste komen ook in QM voor.
Je zit nooit beide links of beide rechts in een 2 player game in South Pacific.hayate666 schreef op 19 juni 2003 @ 14:43:
Bij maps als South Pacific zit je toch echt wel erg dicht op elkaar als het tegen zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-06-2003 16:34 ]
En gelijk MSN adres erbij is ook wel makkelijk.JeroenMeloen schreef op 19 June 2003 @ 14:45:
Zou iedereen die zijn WOL nickname nog niet gepost heeft deze even kunnen posten? Dat werkt wel zo makkelijk.
Moeten we trouwens wachten tot zaterdag of mogen we nu al spelen?
Ik zelf begin zaterdag, heb vandaag en morgen geen tijd.
mijn ra2 nick is Leejow. Wil degene waar ik tegen moet battelen mij toevoegen met MSN?
lhvdham[at]hotmail.com
oh ja, kunnen we niet beter gewoon een contact lijst maken?
Mja, denk wel dat ik dan zin hebdaves2hd schreef op 19 June 2003 @ 18:22:
ik ga rond 8uur denk ik even trainen iemand zin om mee te doen?
Argh, ik doe niet mee, kan dan ff niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Wmm op 19-06-2003 18:53 ]
Ja.daves2hd schreef op 19 juni 2003 @ 18:22:
ik ga rond 8uur denk ik even trainen iemand zin om mee te doen?
Ik weet dat het met yuri kan maar tmoet ff met ra2.
Nee.aapelite schreef op 19 juni 2003 @ 22:40:
heb even een algemen vraag over ra2, is er een tool waarmee ik meer mensen dan 4 in mn game kan krijgen??
Ik weet dat het met yuri kan maar tmoet ff met ra2.
lijkt me niet echt normaal......
[ Voor 18% gewijzigd door Jay-v op 20-06-2003 01:14 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 01:15 ]
Voordat we beginnen met de tweede crasht mijn RA2 (alweer).
De tweede op Montana DMZ met Mad, Spy en ik als spelers. Het is Free for All. Ik rechtsboven, zij linksboven (TL) en rechtsonder (BR). TL valt mijn MCV aan, die wordt vernietigd en er komen vijf engineers uit. Als zijn tanks zijn dan dood. Ondertussen heb ik met wat paratroopers drie war factories van TL gesloopt.
Dan valt BR aan (FfA?). Hij schiet op mijn infantry, ik op zijn tanks. Ook al zijn tanks zijn dood. BR geeft op en ik sloop met mijn tanks TL.
Nu beschuldigen ze mij beide van het gebruik van de niet bestaande vijf-engineers-uit-construction-yard-cheat.
Van de tweede heb ik door de crash jammer genoeg geen replay, van de eerste wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-06-2003 01:30 ]
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 01:48 ]
Sinds XCC Game Spy gereleased is.spydoggie schreef op 20 June 2003 @ 01:41:
sinds wanneer kan je een replay maken??? of is dat met een vaag programma?????
Toen je observer was zei je nog dat ik wel eerlijk speelde.Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 01:43:
hmm olaf je kan wel een mooi verhaaltje verzinnen maar ik vind dat je wel erg snel bouwd en ik ben niet zo slecht ik kan dit spel ook goed maar je gebruikt cheats
dan gebruiken we dat morgen
slaat die ook op wat er in jouw kamp gebeurd of alleen wat ik kan zien?
zo ja wil ik jouw replay van morgen wel hebben
Verwijderd
ik heb het over het 2de potjeOlafvdSpek schreef op 20 June 2003 @ 01:53:
[...]
Toen je observer was zei je nog dat ik wel eerlijk speelde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 02:06 ]
Verwijderd
ik moet vadaag om 1 uur tegen olav spelen wie wil er opserver zijn
Mad-liquid: ik wil wel ff een potje tegen je spelen.
Kirkhammet: Zullen we zaterdag om 1:00 uur gaan?
-edit- wel vaag dat er 5 engi's uit z'n MCV komen, maar ik heb nog nooit van zo'n cheat gehoord
[ Voor 34% gewijzigd door JeroenMeloen op 20-06-2003 10:28 ]
Verwijderd

The Angel, kun je je WOL nick posten en vermelden wanneer je zoal kan? Ik ben vandaag en zaterdag zowiezo niet beschikbaar, en maandag t/m donderdag iig wel.
Ik kom wel observen, heb toch vakantie ^^Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 10:14:
wie wil er even een oefenpojte tegen mij spelen??
ik moet vadaag om 1 uur tegen olav spelen wie wil er opserver zijn
Add me maar op msn en meld wanneer webeginnen ( check mn persona)
BTW: wil kahoona zich ff melden?
Verwijderd
http://www.liacs.nl/~ovds...g_aapelite_aspydog00_xtf/
http://www.liacs.nl/~ovds...9727017_xtf_aspydog00.xif
Wil je nog twee games spelen of geef je het na een game op?
En nog even over die engineers, dat is waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik net voordat jij de zaak opblies de zaak verkocht waardoor er 2x zoveel infantry uit kwam.
[ Voor 96% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-06-2003 13:49 ]
Het begon natuurlijk allemaal rustig met de standaard dingen, maar al snel had olaf al dik de overhand in units en ook had hij erg veel geld en het was al duidelijk wie er ging winnen.
Ik moet zeggen dat ik versteld stond van Olaf zijn snelle bouw kunsten en dat ik het nog nooit zo snel gezien had maar ik kan niet zeggen of hij cheat of niet, voor zover ik zo kon opmaken heb ik niet een duidelijke cheat herkend. Ik ga de replay nog eens bekijken waar ik beide hun geld als het goed is zie, daarna post ik het wel als ik iets vind.
Uitslag was iig.
Winner: Olaf
loser: spydoggie ( die zich hierna trug trok)
kan nu wel met zekerheid stellen dat hij niet cheat
[ Voor 5% gewijzigd door aapelite op 20-06-2003 13:44 ]
En wil je ophouden met Olaf beschuldigen van het gebruiken van cheats? Hij is gewoon vreselijk goed in het spelletje, ik krijg het ook niet voor elkaar om zo snel te zijn als hem, maar dat kost gewoon ook heel veel oefening en inzicht. Gewoon heel veel oefenen dus.
Wat hij doet is echt mogelijk zonder cheats, alleen zie jij dat niet omdat jij het al helemaal niet bij kunt benen schijnbaar. Dat met die 5 engineers komt mij ook ergens bekend voor hoor, ik heb het vast ook wel es gehad in al die tijd dat ik RA2 offline speelde tegen de pc. En als dat een cheat is, wat voor nut heeft die dan
Verwijderd
offtopic:
enig idee wanneer het volgende tournament begint
Ik denk alleen dat binnen een maand wel erg voorbarig is, dan zijn er velen op vakantie ben ik bang. Na de zomervakantie zou dan het beste zijn. Maar dat moeten we dan maar zien, eerst dit toernooi
Verwijderd
laten we eerst maar kijken wie hier de winnaar van wordt
Ow, dat kan ik je zo ook wel vertellenVerwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 17:20:
tsjaah ik de vankantie ga ik niet de hele dag ra2 doen dus we wachten wel af
laten we eerst maar kijken wie hier de winnaar van wordt![]()
![]()
![]()
Dat heet scalen, niet resizen.Wmm schreef op 20 June 2003 @ 20:27:
Omdat JeroenMeloen er niet is, post ik het goed uitgewerkte schema hier maar ff.
JeroenMeloen moet hem dan maar van hier in de startpost zetten (en JeroenMeloen: resizen en clickable maken is niet zo moeilijk).
[afbeelding]
PNG is volgens mij veel beter voor dit soort afbeeldingen dan JPEG trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-06-2003 21:00 ]
Komt op hetzelfde neerOlafvdSpek schreef op 20 juni 2003 @ 21:00:
[...]
Dat heet scalen, niet resizen.
PNG is volgens mij veel beter voor dit soort afbeeldingen dan JPEG trouwens.
Ik kom wel observerenJeroenMeloen schreef op 21 June 2003 @ 11:37:
Wie kan er om 13:00 uur observen bij een potje tussen mij en Kirk?
Is het trouwens wel toegestaan hogere esolutie da 1024x8.. te spelen?
bv de screenies van Olaf zijn nl in een hogere reso genomen en daarmee krigj je toch een aanzienlijk beter overzicht.
Dat ligt niet aan jou. Deze zijn trouwens nog groter: http://www.liacs.nl/~ovdspek/jpeg/daves2hd schreef op 21 June 2003 @ 01:08:
Olaf je hebt wel een erg grote unit bar en powerbar. of licht dat nou aan mij. als je het mij vraagt moet je dat wel veranderd hebben naar een andere resolutie. of iets anders fancy
[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-06-2003 14:51 ]
Winnaar: JeroenMeloen.
Potje 1 was JeroenMeloen al duidelijk de winnaar te zien aan zijn grote groep tanks.
Potje 2 gaf hij zn tegenstander wat meer tijd, maar in die tussentijd maakte hij zelf een nog groter tank leger waardoor hij weer won.
Een aantal screenshots:
http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/ss1.bmp
http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/jaymul1.JPG
http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/ss2.JPG
http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/jaymul2.JPG
Je mag in de plaats van kahoona spelen, je eerste potje is dus tegen aapELITE. Je kan hem MSN'en op aapelite@hotmail.com
not tonight my friendVerwijderd schreef op 21 June 2003 @ 20:37:
oke wie wil er vanavond observer zijn (hij antwoordt nog niet dus ik weet niet hoe laat)
(ook al is het niet vanavond, maakt me niks uit
[ Voor 38% gewijzigd door hayate666 op 21-06-2003 21:05 ]
tournament is pas sinds zaterdag begonnen heVerwijderd schreef op 22 June 2003 @ 21:31:
ehh wanneer kan je een keertje aapelite?
Beetje late reply, maar er zijn zoveel dingen die iedereen kan doen en toch niet legaal zijn. Waarom de president IFV niet, dat kan toch ook iedereen doen?JeroenMeloen schreef op 21 June 2003 @ 12:05:
Van mij mag je in 2048x1980 spelenIedereen kan dat namelijk doen. En voeg me ff toe op MSN, dan spreek ik je rond enen.
Dat bederft het spelplezier.hayate666 schreef op 23 June 2003 @ 13:00:
Beetje late reply, maar er zijn zoveel dingen die iedereen kan doen en toch niet legaal zijn. Waarom de president IFV niet, dat kan toch ook iedereen doen?
Bovendien heb je er extra software voor nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-06-2003 13:56 ]
Verwijderd
Tegen alle verwachting in mag ik jullie mededelen dat ta81 door is naar de volgende ronde. TheAngel had niet veel tijd en kwam na het spel met best of 1, er komt dus geen 2e of 3e poging.
Ik probeerde eerst met honden snel te verkennen en met teslatroopers aan te vallen. Daarbij vernielde ik z'n warfactory. Na een korte periode van rust waarbij ik nog een spin te verwerken kreeg bij m'n harvester kwam hij mijn powerplant overnemen en een sentry gun plaatsten. Daarbij verkocht ik 1 van de twee ore refineries, en met tanks poetste ik mijn kamp weer schoon. Vervolgens overleefde mijn sentry gun ternauwernood een aanval van Angel op mijn oilderrick, waar ik ernstig mazzel had daar hij nog een tank er vlakbij had staan maar niet gebruikte.
Na enige tijd kon ik met tanks de boel opruimen. In de loop van het spel ben ik nog een terrordrone kwijtgeraakt, die ligt wsl nog ergens weg te roesten of is verloren gegaan. Weet jij dat TheAngel?
Ik heb niet het gevoel dat ik op skill heb gewonnen, maar ik zal proberen mij in de tweede ronde kranig te weren.
Yup, was een redelijk kort potje, tegenstanders waren wel aan elkaar gewaagd.Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:02:
TA81 lulde een heel verhaal.
Was een leuk potje, maar idd zoals TA81 al zei, niet echt op skills. Vreemd dat TheAngel geen tweede kans wou, hij had best kunnen winnen. Maar goed, dat moet hij zelf weten.
Als observer kan ik zeggen dat alles eerlijk gegaan is, beiden hebben een ss gemaakt, die van TA81 staat hier. De ss van TheAngel heb ik niet, maar is ook niet belangrijk, hij heeft toch verloren.
TA81, veel succes in de tweede ronde, hopelijk mag ik je daar na vanavond bij vergezellen
Verwijderd

http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/01.JPG
http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/02.JPG
[ Voor 43% gewijzigd door hayate666 op 23-06-2003 22:21 ]
Hayate666 heeft wmm verslagen.hayate666 schreef op 23 June 2003 @ 21:50:
Gewonnen!Na 2 zware battles was ik toch diegene die de wins op mn naam mag schrijven. Hier zijn de screens:
(voor de formaliteit)
[ Voor 13% gewijzigd door aapelite op 23-06-2003 22:02 ]
Nogmaals gefeliciteerd en veel succes in de tweede ronde.hayate666 schreef op 23 June 2003 @ 21:50:
Gewonnen!Na 2 zware battles was ik toch diegene die de wins op mn naam mag schrijven. Hier zijn de screens:
Nu mag ik gaan proberen Canyon fodder schoon te vegen, nog ff veel oefenen > JeroenMeloen, waar ben je
[ Voor 3% gewijzigd door Wmm op 23-06-2003 22:05 ]
Je mag natuurlijk hopen dat er geen niet-objectieve of eerlijke observers hebben geobserveerd.hayate666 schreef op 23 June 2003 @ 23:50:
Ik zou graag aapELITE als observer willen hebben in de match van jeroenmeloen en mij. Zijn manier van observen sprak me erg aan (objectief en eerlijk).
http://www.liacs.nl/~ovdspek/109973733_jpeg_ta81_wmmm_xtf/
http://www.liacs.nl/~ovdspek/109974113_jpeg_ta81_wmmm_xtf/
http://www.liacs.nl/~ovds...%20109973733_ta81_xtf.xif
http://www.liacs.nl/~ovds...%20109974113_xtf_ta81.xif
http://www.liacs.nl/~ovds...%20109974543_ta81_xtf.xif
[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-06-2003 12:53 ]
Aapelite vind ik prima. Hayate, ik heb je toegevoegd op MSN, laat me even weten waneer we kunnen.
Even terzijde trouwens, als niet alle wedstrijden van de vorige ronde gespeeld zijn, waarom zet je dan al spelers tegenover elkaar? Loot jij wie er tegen elkaar komt of bepaal je dat gewoon zelf? Met kolommen werk je in ieder geval niet, anders had jij tegen olaf uitgekomen de volgende ronde. Hoe bepaal je dat?
[ Voor 51% gewijzigd door hayate666 op 24-06-2003 20:40 ]