DVD maakt tikjes

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 14:14
Als ik cd's/vcd's/svcd's of cd's met divx erop afspeel op mijn dvd speler heb ik nooit last van iets gehad. Maar nu speelde ik een DVD af en wat krijg ik, om de zowel seconden (soms lang soms kort) hoor je een tikje alsof je boxen aangaan ofzo. Ik dacht gelijk, ligt aan de DVD. Nu heb ik een andere DVD geprobeerd, GVD hetzelfde probleem!! Ik heb intussen de audiokabel die tussen me audiokaart en DVD loopt vervangen van digitaal naar analoog (geen idee of het verschil uit maakt) maar het probleem blijft.
Ik kan je vertellen en DVD kijken waar je voor betaald hebt met allerlei tikjes erdoor heen is niet leuk en stort zelfs.
Weet iemand hier raad mee? :'(

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Speel je het af via een PC DVD of een all in one DVD speler? En welk merk is het van?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik had zoiets met een oude 16 Speed Funai CD-ROM koop maar een andere zou ik zeggen andere oplossing is er niet :/

Trust me :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Erik070
DVD speler is gloed nieuw (2 maanden oud) merk en type is Sony DDU1612. Ik mag toch wel verwachten dat een DVD speler langer dan 2 maanden mee gaat. Zeker van Sony

• Erik070
Hij zit trouwens in me PC

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 08:59
het geluid komt dus echt uit de boxen? niet van de DVD drive zelf?

• Erik070
jaja, uit de boxen hoor je een tikje, om eerlijk te zijn klinkt het als wanneer je een statische schok ergens van krijgt alleen dan ietsje versterkt door je boxen.
Aan gezien divx films en eigenlijk alle andere audio nergens last van heeft concludeerde ik dat het niet aan de kaart kan liggen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 08:59
Mischien kan hij de DVD's niet goed lezen vanuit de DVD drive gezien :? Je kunt zo'n clean-cd proberen die je lens schoonmaakt. Of mischien werkt je DVD programma niet meer goed, probeer anders eens een ander programma? :)

• Erik070
zou allemaal kunnen, maar andere cd's werken prima zonder dit probleem ooit te hebben gehad.
Ik ga andere software gebruiken, daarover iets dat een beetje off topic is, Intervideo WinDVD wil me speakerset niet volledig gebruiken of herkennen het zijn 6 speakers, en hij wil er maar 2 gebruiken, bij de instelling voor 6 boxen geeft hij helemaal geen geluid. Om deze rede gebruik ik deze sinds kort dus ook niet meer. :|

• Erik070
pc's zijn magisch...................................!!!
Intervideo Windvd speelt me dvd af, met 6.1 surround!!!!!!!! zonder het in te stellen!
Probleem van tikjes gevonden, ik gebruikte windows mediaplayer als dvd speler, maar daarvoor heb ik een codec moeten downloaden om het te kunnen gebruiken, deze codec is waarschijnlijk gewoon kut.
Gelukkig geen hardware probleem! :) :) :) :) :)
Pagina: 1