BIOSFlash

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 19:15

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
naar aanleiding van een andere post van mij:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/763829
wil ik mijn bios flashen of updaten

ik heb op mn laptop gekeken (startscherm) en daar krijg ik dit uit:
-----
BIOS Ver 1.03
NS591 KBC Version: 0.04/1.00

63-2000-009999-00101111-040201-VIA_K7-1AAWU015
-----

ik heb het ook met AMIDiag geprobeerd, kwam ik niet eens aan die lange code
ik hoorde dat ik die nodig had ter identificatie ofzo,
maar ik weet niet hoe ik mijn bios moet flashen/updaten? (wat is daar trouwens het verschil in flash/update?)

hoe moet ik het doen??

Ook een cookie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon even naar de website van de laptopfabrikant gaan en daarna ergens bij 'Support' of 'Services' zoeken naar de juiste BIOS update. Gewoonlijk staan er ook instructies hoe je het moet flashen (is dezelfde als BIOS updaten) of je krijgt ze met de download mee :)

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
BalusC schreef op 12 juni 2003 @ 21:08:
Gewoon even naar de website van de laptopfabrikant gaan en daarna ergens bij 'Support' of 'Services' zoeken naar de juiste BIOS update. Gewoonlijk staan er ook instructies hoe je het moet flashen (is dezelfde als BIOS updaten) of je krijgt ze met de download mee :)
dat zou dus http://support.jewelnotebooks.nl zijn, maar daar staat bij bios al maandenlang: "Op deze pagina kunt u binnenkort de recenste BIOS versie voor uw Jewel Notebook vinden."

[ Voor 5% gewijzigd door nemesis_ op 12-06-2003 21:11 ]

Ook een cookie?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Wat voor jewel is het ??

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
een Jewel Saffier 1500

Ook een cookie?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Jewel heeft het niet zo op bios updates, om te voorkomen dat mensen hun laptops kapot maken (jaja, flashen heeft nogal wat risicos als je niet oplet... ik heb er een oud p2 mobo en een tnt2 mee kunnen begraven, en ja, ik had een backup.. maar die kon ik niet eens gebruiken 8)7)

Waarom wil je je noteboek update? bij normale pcs snap ik het wel, ondersteuning van nieuwe procs. etc. maar bij notebooks veranderd de hardware nooit |:( .

Waarom zou je update als het nu ook werkt?? ben je van mening dat je een bios update MOET hebben, mail dan een keertje de helpdesk van hun :)

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

Lief Adje

Love is in the air

Icey schreef op 12 June 2003 @ 21:48:
[...]

Jewel heeft het niet zo op bios updates, om te voorkomen dat mensen hun laptops kapot maken (jaja, flashen heeft nogal wat risicos als je niet oplet... ik heb er een oud p2 mobo en een tnt2 mee kunnen begraven, en ja, ik had een backup.. maar die kon ik niet eens gebruiken 8)7)

Waarom wil je je noteboek update? bij normale pcs snap ik het wel, ondersteuning van nieuwe procs. etc. maar bij notebooks veranderd de hardware nooit |:( .

Waarom zou je update als het nu ook werkt?? ben je van mening dat je een bios update MOET hebben, mail dan een keertje de helpdesk van hun :)
Bios updates verhelpen doorgaans ook bugjes en zorgen voor betere performance/stabier systeem.
Tegenwoorddig gaat een biosflash bijna niet meer vaud dus dat P2 verhaal is onnodig mensen bang maken :)

En idd mail de Jewel helpdesk ff

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Icey schreef op 12 June 2003 @ 21:48:
[...]

ik wil hem updaten omdat ik een hardwareconflict heb (zie de link bij mn vraag)

Ook een cookie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De jewel van mijn vader had het probleem dat de muis op hol sloeg als er een cd in de drive werd gedaan. Dit zou op te lossen zijn met een biosflash, maar was dus nergens te vinden.
Ik gewoon de winkel gemailed en een dag later had die een biosflash voor me. Misschien ook een mogelijkheid om dat te doen :)

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 13 juni 2003 @ 11:36:
De jewel van mijn vader had het probleem dat de muis op hol sloeg als er een cd in de drive werd gedaan. Dit zou op te lossen zijn met een biosflash, maar was dus nergens te vinden.
Ik gewoon de winkel gemailed en een dag later had die een biosflash voor me. Misschien ook een mogelijkheid om dat te doen :)
en dat hielp toen ook?

Ook een cookie?

Pagina: 1