ASUS WL-100 IRQ conflict

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 21:10

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
sinds ik mijn ASUS WL-100 (Wireless LAN PC Card) heb aangeschaft en geïnstalleerd heb ik een irq-conflict
ik gebruik WinXP
als ik een ander irq probeer, dan krijg ik te horen dat er ook een conflict is; ik kan ook maar uit 2 irq's kiezen (mijn pcmcia-slot en mn audio controller)

ik heb drivers voor WinXP, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
het apparaat waar hij een conflict mee heeft, is mijn VIA AC'97 Audio Controller (WDM). ook daarvoor heb ik WinXP-drivers

hoe kan ik dit oplossen, want ik vind het vrij irritant om steeds het ene apparaat uit te schakelen om de ander te kunnen gebruiken.

zonder die Audio Controller heb ik ook geen geluid, dus dat wil ook niet echt

iemand een idee?

bvd,
nemesis_

Ook een cookie?

Verwijderd

Heb je twee pcmcia sloten? Zo ja probeer hem is in het andere slot.

Anders kun je misschien proberen om de irq settings misschien in het bios te veranderen van de pcmcia controller en/of de audio-controller..

of had je dit al gedaan? T'is mij niet duidelijk of je de bronnen heb aangepast in het apparaatbeheer in windows xp zelf. Of toch de IRQ's maar dan in het bios.

Ow en je hoeft niet te groeten op GoT :)

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
ik heb het proberen aan te passen in apparaatbeheer (in windows dus) én ik heb het ook in mn bios geprobeerd.
in mn bios (amibios v1.03) kan ik helemaal geen irq's veranderen

Ook een cookie?

Verwijderd

Het veranderen van de IRQ's is ook niet mogelijk met een bios flash. En heb je hem al is in een ander pcmcia slot gestopt?. Of is deze niet aanwezig.

Anders blijft er weinig over qua opties volgens mij.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
ik heb maar 1 pcmcia slot

Ook een cookie?