[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81152

Hmmm loop al een week te zoeken en te lezen maar ben er allemaal niet zo in thuis in die benchmarks
Ik zoek dus een laptop om audioapplicaties op te draaien
wat ik wel weet is iig 5200 rpm hdd 1024 ddr geheugen accutijd niet zo van toepassing mar nu het probleem welke proccesor ... ?
ben aan het twijfelen tussen een Pentium M 2 ghz (geen desktop model) of een met centrino maar is die nu ook geschikt om zwaardere apllicaties tegelijk te draaien
Dus Reason, Cubase en diverse plugins met effecten en wat audiokanalen ?
Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Weet iemand overigens of die Joybooks van BenQ wat zijn?
Heeft iemand al zo een gekocht of geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 81152 schreef op 12 July 2003 @ 18:10:
ben aan het twijfelen tussen een Pentium M 2 ghz (geen desktop model)
Ik denk dat je de P4-M bedoelt? De Pentium-M 2GHz is heel wat anders en vooral: hij bestaat nog niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

En een 1.3GHz Pentium-M is ongeveer zo snel als een Pentium-4M op 2GHz.

Daarbij zul je waarschijnlijk kunnen waarderen dat hij niet warm wordt en dat de ventilator zelden aan gaat.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je heb gelijk :)
Intel® Mobile Pentium® 4-M processor
Maar welke is nou beter voor wat zwaardere cpu applicaties ?
die P4-M 2 Ghz of een Intel Pentium M Processor with 1MB On-Die L2 Cache 1,5 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke raden jullie mij aan of zouden jullie zelf kiezen als je een Laptop zocht die cpu vretende audio applicaties moet draaien (denk aan meerdere audiokanalen afspelen realtime effecten VSTi's enzo)

deze : http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=13981

deze : http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

of deze http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Tja, ik geen geen verstand van audio applicaties, ik weet alleen dat de Centrino erg goed scoort in multimedia benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Een 1.5GHz P-M zou ongeveer gelijk moeten zijn aan een 2.2GHz P4-M. Ik zou voor de Centrino gaan, als je eenmaal aan de voordelen bent gewend wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39644

Dan zou ik voor de Toshiba Satellite Pro M10 gaan, daar zitten knappe speakers op of anders kun je een hoofdtelefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lamer_Deluxe schreef op 12 July 2003 @ 22:11:
Een 1.5GHz P-M zou ongeveer gelijk moeten zijn aan een 2.2GHz P4-M. Ik zou voor de Centrino gaan, als je eenmaal aan de voordelen bent gewend wil je niet anders meer.
Dit kan ik alleen maar volmondig beamen... Het is een wereld van verschil voor relatief weinig geld extra.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jup hij is echt snel :)
en maakt totaal geen geluid... fijne dingen zijn het :)

Wlan die bij de centrino hoort is ook super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xof schreef op 13 July 2003 @ 00:31:
Wlan die bij de centrino hoort is ook super :)
Hangt een beetje van de notebook af. Ik heb een Asus Centrino notebook met een Asus WLAN AP, en heb goeie ontvangst in de tuin als de AP aan de andere kant van het huis op een etage staat. Ik lees echter veel klachten over de Acer 800 serie. De ontvangst schijnt bij die notebooks niet altijd even goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87692

Exirion, welke Asus notebook heb je? En vooral eigenlijk welke Asus WAP? Wil er zelf eigenlijk ook eentje aanschaffen, maar zit ongelooflijk te twijfelen... kan jij me misschien overhalen met wat voordelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Copy paste vanuit de frontpage
En meteen de leukere info ff dik gemaakt ... :D

hmmmm denk toch maar dat ik tot de jaarwiseling wacht met het kopen van een neiuwe laptop ....
:Y)

Hopelijk hou ik het wel vol tot die tijd met mijn ouwe laptop ... :'(

Intel verwacht recordverkoop van mobiele CPU's in Q4
Door Harm Hilvers - zaterdag 12 juli 2003 - 21:35 - Bron: DigiTimes

Chipgigant Intel verwacht een recordverkoop van notebookprocessors in het vierde kwartaal van dit jaar. In dat kwartaal zal de Pentium M-serie namelijk uitgebreid worden met een drietal hogere snelheden. De nieuwe processors, met als codenaam Dothan, zullen gebakken worden op basis van het 90nm-productieproces en zullen draaien op 1,8, 1,9 en 2,0GHz. Verder zal er 2MB aan level 2 cache aanwezig zijn. De verwachting is dat de 1,8 GHz Dothan op zijn vroegst in oktober leverbaar zal zijn. De andere twee processors zullen respectievelijk pas in het eerste en tweede kwartaal van 2004 beschikbaar komen.

Verschillende Taiwanese notebookproducenten, waaronder Asustek en Quanta Computer, hebben al samples ontvangen van Intel. De eerste notebooks met de 1,8GHz Pentium M-processor zullen echter pas tegen het einde van dit jaar in de winkels liggen. Dit komt doordat het test- en ontwikkelproces voor Centrino-notebooks pas in oktober afgerond zal zijn. Ondanks het feit dat de huidige Pentium M speciaal ontwikkeld is voor gebruik in notebooks, wordt er in deze apparaten nog vaak gebruik gemaakt van de snellere Pentium 4-M. De verwachting is echter dat, met het op de markt komen van de Dothan's, Centrino-notebooks de markt over zullen gaan nemen. In het vierde kwartaal kunnen prijsverlagingen verwacht worden voor de huidige serie Pentium M-processors:

Intel plans to slash prices for the Pentium M 1.4, 1.5 and 1.6GHz processors and their Centrino packages to between US$209 (chip only) and US$329 (package) in the fourth quarter, down from between US$294 and US$657, respectively, when they were first released last April, sources said.

Thanks to falling component prices, it is expected that almost all the major notebook vendors worldwide will provide low-priced Centrino notebooks with retail prices between US$1,000 and US$1,100 after this August, according to Taiwanese notebook makers.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 87692 schreef op 13 juli 2003 @ 12:56:
Exirion, welke Asus notebook heb je? En vooral eigenlijk welke Asus WAP? Wil er zelf eigenlijk ook eentje aanschaffen, maar zit ongelooflijk te twijfelen... kan jij me misschien overhalen met wat voordelen? ;)
Ik heb de M2400N notebook met WL-300 access point. Beide zien er absoluut erg gelikt uit en het werkt allemaal gewoon goed. De access point is niet de snelste, maar ik vind 500KB/s in de praktijk zat en ik vind looks ook wel belangrijk. De notebook is voor de prijs echt super. Compleet met een nette tas en een logitech OEM optical muisje erbij in titanium kleur. Ik kan het je echt aanraden, maar het is natuurlijk erg persoonlijk wat je aanspreekt. Het werkt in ieder geval goed, snel en stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

CENTRINO WORDT BETAALBAAR

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.nl/images/Maxdata7000X.jpg

MAXDATA PRO7000X Centrino 1.4
Maxdata introduceert de Pro7000X-notebook, de eerste notebook met Intel Centrino-technologie. Deze technologie biedt onder meer geïntegreerde Wireless LAN-mogelijkheden, optimale mobiele prestaties, een langere gebruiksduur van de accu en een dunnere en lichtere bouw van de notebook. Dankzij de Wireless LAN-mogelijkheden kunnen zij draadloos toegang krijgen tot het bedrijfsnetwerk zonder dat extra randapparatuur nodig is. De Centrino-technologie voorziet in eenvoudige en makkelijke installatie van draadloze LAN-verbindingen.

Processor: Mobile Centrino 1,4 Ghz

Intern geheugen: 256 MB (max. 1GB) DDR SDRAM

Beeldscherm: 15 inch (resolutie 1024×768)

Harde schijf: 30 GB

Optische drive: Verwijderbare CD-RW/DVD-ROM-drive

Floppy drive: ja

Videokaart: Intel® 82855 GM Graphics

Geluidskaart: SoundBlaster-Pro

Interfaces: 1 × CardBus type II slot, 1 × RJ-11 modem, 1 × RJ-45 netwerk, 1 × DC-in, 1 × parallel port, 1 × external VGA port, 1 × speaker/ headphone/ line-out jack, 1x SPD interface 1 × microphone/ line-in jack, 1x IR, 1 × IEEE 1394 port, 2 × USB 2.0 ports, 1 × TV-out (NTSC/PAL) port, 1 × 100-pin docking port, 1 × MMC/SD/MS card reader, Wireless LAN

Gewicht 2,7 kg

Afmetingen: 330x32x275

Garantie: 3 Jaar (waarvan het eerste jaar met 72-uurs service)

1399.-

MAXDATA PRO7000X Centrino 1.6
Processor: Mobile Centrino 1,6 Ghz

Intern geheugen: 512MB (max. 1GB) DDR SDRAM

Beeldscherm: 15 inch (resolutie 1024×768)

Harde schijf: 40 GB

Optische drive: Verwijderbare CD-RW/DVD-ROM-drive

Floppy drive: ja

Videokaart: Intel® 82855 GM Graphics

Geluidskaart: SoundBlaster-Pro

Interfaces: 1 × CardBus type II slot, 1 × RJ-11 modem, 1 × RJ-45 netwerk, 1 × DC-in, 1 × parallel port, 1 × external VGA port, 1 × speaker/ headphone/ line-out jack, 1x SPD interface 1 × microphone/ line-in jack, 1x IR, 1 × IEEE 1394 port, 2 × USB 2.0 ports, 1 × TV-out (NTSC/PAL) port, 1 × 100-pin docking port, 1 × MMC/SD/MS card reader, Wireless LAN

Gewicht 2,7 kg

Afmetingen: 330x32x275

Garantie: 3 Jaar (waarvan het eerste jaar met 72-uurs service)

1879.-

Zeker gezien de 3 jaar garantie en de prijs, lijkt mij dit zeker de overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 22802 schreef op 13 juli 2003 @ 14:11:

[afbeelding]

een hoop specs later ....
;)
tja .... als je er niet mee gaat gamen of video editen (ofwel de wat zwaardere grafische dingen) dan ziet het er wel leuk uit .... maar ik zou dan toch eerder voor een Asus M3700N gaan met 1,5GHz, 60GB hhd, 512MB ram en weegt maar 2,2kg of zo ???
Die is ongeveer 1550 euro bij pcsnel.nl

Is nog een stuk lichter ook dat die maxdata's wat een gewicht .... 2,7kg !!! Damn ... als ik zoiets rond wil dragen dan wil ik er in ieder geval ook een goeie grafische kaart erin hebben etc. Jammer ... want op de foto ziet hij er wel leuk uit ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, Centrino is vooral gericht op de zakelijke gebruiker met dus ook een zo lang mogelijke accuduur in gedachte, de meeste fab. zulen dus kiezen voor die embedded GFX mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik heb de Jewel Jade 8070 in combinatie met een Actiontec wireless access point.

Dat accesspoint kwam als beste uit de test bij Computer Totaal. Hij heeft twee antennes, is niet zo duur en in de praktijk is de ontvangst super. Hij ziet er wel een beetje Fisher-Price uit, maar dat boeit me niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan het niet echt goedkoop vinden? De Asus M2N is voor minder dan 1400 euro te krijgen, is een stuk lichter en mooier en vooral ook wat beter denk ik. Kortom, zeker voor een wat dubieus merk kan ik die prijzen absoluut niet bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anoniem: 22802 schreef op 13 July 2003 @ 14:11:

Zeker gezien de 3 jaar garantie en de prijs, lijkt mij dit zeker de overweging waard.
Behalve de TV-out zie ik absoluut geen voordelen die de 3-400 euro extra boven de asus M2n/M3n series rechtvaardigd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

athlonkmf schreef op 13 July 2003 @ 16:12:
[...]

Behalve de TV-out zie ik absoluut geen voordelen die de 3-400 euro extra boven de asus M2n/M3n series rechtvaardigd.
Dus jij kan een Asus met centrino tech. voor 999,- kopen ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neej, hij bedoelt 3á400 minder dan die maxdata van €1879 ;)

Beetje kromme vergelijking, want hij heeft 256mb en een 1.3Ghz, hij komt eerder in de buurt van die €1399 qua specs.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 13-07-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
De m3700n met 1,5GHz ten opzichte van die 1,6GHz Maxdata
De m2400n met 1,3GHz ten opzichte van die 1,4GHz Maxdata

never mind ... net te laat ... ;)

[ Voor 71% gewijzigd door FongWan op 13-07-2003 23:54 . Reden: net iets te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vaag die prijzen idd, die 1.4Ghz is bijna geprijsd als de 1.3Ghz M2400n/M3400n, maar die 1.6Ghz is €350 duurder dan de 1.5Ghz M3700n :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 14-07-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het jammere van Asus is dat het merk flink in de uitverkoop is gezet. Een aantal jaren geleden was Asus een absolut topmerk voor moederborden, nu zijn ze zich gaan richten op budget-laptops, die ongeveer gelijk staan aan een Acer.
Dat is oprecht jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 22802 schreef op 14 July 2003 @ 10:20:
Het jammere van Asus is dat het merk flink in de uitverkoop is gezet. Een aantal jaren geleden was Asus een absolut topmerk voor moederborden, nu zijn ze zich gaan richten op budget-laptops, die ongeveer gelijk staan aan een Acer.
Dat is oprecht jammer!
Hoezo is het jammer :? Vind jij Asus dan niet zo goed meer als vroeger omdat ze nu hun prijzen omlaag hebben gegooid of omdat hun producten gewoon minder goed zijn dan voorheen :?

Want als de kwaliteit van hun producten gewoon goed is dan zie ik geen reden om het jammer te vinden dat Asus in de uitverkoop is gezet. Tuurlijk krijgt de naam Asus een budget beeld maar een (echte) kenner van Asus wet dat de producten gewoon goed zijn.

Ik bedoel als Sony of zo ook alles tegen budget prijzen gaat verkopen dan vind ik dat niet erg, tenzij de kwaliteit van hun producten daarmee ook omlaag gaat. Dan is dat een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13509

Lamer_Deluxe schreef op 13 July 2003 @ 15:21:
Ik heb de Jewel Jade 8070 in combinatie met een Actiontec wireless access point.

Dat accesspoint kwam als beste uit de test bij Computer Totaal. Hij heeft twee antennes, is niet zo duur en in de praktijk is de ontvangst super. Hij ziet er wel een beetje Fisher-Price uit, maar dat boeit me niet zo :)
Hoe zit het met de afstand en de ontvangst? als je bijvoorbeeld in de tuin zit heb je dan nog vol bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 13509 schreef op 15 July 2003 @ 14:53:
Hoe zit het met de afstand en de ontvangst? als je bijvoorbeeld in de tuin zit heb je dan nog vol bereik?
Ontvangst is altijd uitstekend, altijd 4-5 streepjes. Dat is door twee muren heen, maar iets van 10-15 meter ver. Geen last van uitval gehad.

Ik heb geen tuin, alleen een balkon, maar dat is vlak naast het access point. Ik zal hem nog wel een keer beneden in de berging proberen (maar dat is ook maar 1 verdieping omlaag).

Ik ga liever niet met m'n notebook over de straat lopen :)

Edit: LOL :D Precies nu ik dit post valt het signaal weg om meteen weer op volle sterkte terug te komen. Waar dat nou door kwam weet ik niet, voor het eerst dat het gebeurt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 15-07-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jah heel af en toe heb ik dat ook wel es, maarja zal wel storing zijn van iets in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87349

Heb sinds kort de Asus M3700N. Wat een prachtapparaat! Voor mij zonder twijfel de beste keus.......
Enige minpuntje zijn idd de speakertjes, maarja wanneer luister je daar nu echt naar?

In het scherm zit een kapotte pixel, achteraf bleek de pixelgarantie van de laptopper dus een goede keus.....

Enige probleem dat ik heb is de besturing van de multimedia knoppen op het toetsenbord. Er is hiervoor het programmatje Hcontrol.exe meegeleverd. Het programma loopt echter vast tijdens het opstarten.
Ik zag in deze topic dat bush hier ook al problemen me heeft gehad. Heeft iemand al uitgevonden of hier wat aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87692

Okay misschien een hele domme opmerking, maar is het slechte geluidkwaliteit van de Asus M3700n niet op te lossen met een driver update? Zodat je bijvoorbeeld zelf de bass kan instellen? Of is die AC'97 chip zo ontzettend slecht? Ik had vroeger een moederbord in mn desktop pc met zo'n AC'97 chip en daar was het geluid stukken beter van! Als t door een driver update kan, dan maar hopen dat die snel komt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87349

De geluidskwaliteit van de AC'97 chip is volgens mij niet echt slecht, de line out geeft hier een beter signaal dan mijn oude soundblaster 128 (voor m'n gevoel).
Denk echt dat het de speakertjes zijn, of het eventuele eindversterkertje dat er nog voor zit. Is waarschijnlijk erg weinig aan te doen met een driverupdate......
Misschien dat de asus zolang op z'n batterijtjes kan leven dankzij de speakertjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Het zijn puur de crappy speakertjes. Want bij mijn Jewel 8070 kan de geluidschip ook 3d geluid aan en EAX, je hebt ook een equalizer. Het geluid uit de koptelefoon uitgang is prima, geen ruis, geen storing, zeer hoog volume.

Maar de speakertjes zijn gewoon te klein om bas weer te kunnen geven. Ze kunnen wel aardig geluid geven met 3D effect, maar geen bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44968

Zijn er ondertussen al mensen (eerder uit dit topic) die al een laptop hebben aangeschaft?
Ik ben ondertussen toch weer gaan twijfelen of ik niet toch weer aan de HP moet gaan........
waarom vraag je je misschien af......nou :)

Die HP Compaq nx7000 is wel zo verschrikkelijk mooi :P En daar zit iig al de Centrino technologie in. Dit in tegenstelling tot de Dell Inspiron 8500 waar ik eerst zo stapeldol op was/ben!

Een stevigere concurrent met de Centrino technologie komt er voorlopig nog niet....althans niet binnnen de tijd dat ik een laptop ga aanschaffen. Als ik het goed heb komt de Inspiron 8600 ergens in september/oktober op de markt.

Wat ik mij afvraag is ook of er al iemand ervaringen heeft met de HP Compaq nx7000?

Ik ga iig straks een keuze maken tussen de:
- Dell Inspiron 8500
- HP Compaq nx7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:07

HellBeast

Oh My GoT!

Anoniem: 87349 schreef op 17 July 2003 @ 00:05:
In het scherm zit een kapotte pixel, achteraf bleek de pixelgarantie van de laptopper dus een goede keus.....
Nou, dan hebben ze hem lekker getest voordat hij de deur daar uitging...

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat doen ze nergens hoor...

Als je dan een dode pixel hebt zonder die garantie is het jouw probleem... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23457

nee inderdaad....wel fijn dat hij die garantie had!!

maareh Urnst, ik heb die Micropoint via school dus besteld..duurt alleen nog paar weken voordat ik hem krijg, ze worde op school afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Iemand hier al ervaring met de Acer Travelmate 290lci? Da's een nieuw centrino-model dat ik gisteren opmerkte en ik niets over vond met de search...

Zie ook: http://global.acer.com/products/notebook/tm290.htm

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm het is nu al een tijdje rustig rondom centrino's... Komen er binnenkort ineens een heleboel modellen uit misschien?

Wat hopelijk ook betekent dat centrino's echt betaalbaar gaan worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 29 juli 2003 @ 14:27:
Wat hopelijk ook betekent dat centrino's echt betaalbaar gaan worden >:)
Wat zeurt iedereen nou altijd over "dure Centrino's"? Voor 1099 euro ex.btw. heb je een A-merk Centrino notebook waar alles op zit wat je nodig hebt, en dat is gemiddeld 100 euro meer dan voor een vergelijkbare P4 notebook die geen wireless LAN heeft. Centrino is alles in overweging genomen zelfs goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 29 July 2003 @ 14:43:
[...]

Wat zeurt iedereen nou altijd over "dure Centrino's"? Voor 1099 euro ex.btw. heb je een A-merk Centrino notebook waar alles op zit wat je nodig hebt, en dat is gemiddeld 100 euro meer dan voor een vergelijkbare P4 notebook die geen wireless LAN heeft. Centrino is alles in overweging genomen zelfs goedkoop.
Net als vele andere tweakers wil ik dan een centrino met een echte videokaart. Dan praat je al over 1499,- ex btw. En dan heb je nog maar de instapper van 1,3Ghz :/

Natuurlijk is dat voor 99% van de aps snelzat, maar meeste willen gewoon een snellere zodat na lanceriing nieuwe centrino's je niet zit met 1-tje die 2 maal zo traag is als de rest. Dus betaalbaar voor een 1,6Ghz gaan, en die is iets van 2000 ex btw.

Vat je het een beetje? Heeft dus meer met gevoel dan met ratio te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 29 juli 2003 @ 14:59:
Net als vele andere tweakers wil ik dan een centrino met een echte videokaart. Dan praat je al over 1499,- ex btw. En dan heb je nog maar de instapper van 1,3Ghz :/
Je vergeet even dat een redelijke Athlon/P4 notebook met een goeie videokaart ook niet al te goedkoop is? Zoals ik zei scheelt het in de praktijk maar weinig in prijs. En bovendien is die instapper van 'maar 1.3GHz' even snel als een P4 op 2 a 2.2GHz, dus je moet wel eerlijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 44968 schreef op 29 July 2003 @ 09:56:
Zijn er ondertussen al mensen (eerder uit dit topic) die al een laptop hebben aangeschaft?
Ik ben ondertussen toch weer gaan twijfelen of ik niet toch weer aan de HP moet gaan........
waarom vraag je je misschien af......nou :)

Die HP Compaq nx7000 is wel zo verschrikkelijk mooi :P En daar zit iig al de Centrino technologie in. Dit in tegenstelling tot de Dell Inspiron 8500 waar ik eerst zo stapeldol op was/ben!

Een stevigere concurrent met de Centrino technologie komt er voorlopig nog niet....althans niet binnnen de tijd dat ik een laptop ga aanschaffen. Als ik het goed heb komt de Inspiron 8600 ergens in september/oktober op de markt.

Wat ik mij afvraag is ook of er al iemand ervaringen heeft met de HP Compaq nx7000?

Ik ga iig straks een keuze maken tussen de:
- Dell Inspiron 8500
- HP Compaq nx7000
Tja .... ik zit nu op dit moment heel erg hard te twijfelen tussen een

- Acer 803LMib (voor ongeveer 2100 incl. bij pcsnel.nl)
Acer 804CLib (voor 2184 excl op de acer site, incl 2600 euro)
- HP NX7000 (die op de hp.nl site voor 2800 excl. BTW staat, bij beat-it.nl voor ongeveer 3300 incl.)
Heb hieronder ff alle + & - tegenover elkaar gezet.
Ik vergelijk nu alleen de Acer met de HP !!!

Acer 803:
+ bluetooth
+ goedkoper, scheelt 1000 euro, kan ik in ieder geval veel leuke dingen mee doen
- 40GB hhd (misschien dat ik een 60GB hhd erin kan laten zetten)
- Ati M9000 64MB
- relatief veel :? problemen met vanalles (zie Acer TM90x deel3 topic)

Acer 804:

+1,7GHz P-M
+ 60GB hhd
- nog niet op veel plaatsen gezien ???
- zelfde problemen als de andere acers ???
-

HP:
+ Widescreen
+ Ati M9200 64MB
+ 60GB hhd
- DUUR !!!
- geen bluetooh
- geen ervaringen van mensen tot nog toe

Ik hoop echt dat er binnekort meerdere Centrino's uit gaan komen met goede grafische kaarten .... want ik kan niet wachten om een nieuwe laptop te kopen ....
Maar als het echt moet dan wacht ik wel tot eind van dit jaar als de eerste laptops met een Dothan proc uitkomen .... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 29 July 2003 @ 15:05:
[...]

Je vergeet even dat een redelijke Athlon/P4 notebook met een goeie videokaart ook niet al te goedkoop is? Zoals ik zei scheelt het in de praktijk maar weinig in prijs. En bovendien is die instapper van 'maar 1.3GHz' even snel als een P4 op 2 a 2.2GHz, dus je moet wel eerlijk vergelijken.
Pcies, maar ik zei ook al dat het deels gevoel is. Maar wel helemaal eerlijk blijven. Je moet het wel hebben over een P4-M van 2,0Ghz. Scheelt ook wel wat met een echte P4 op 2,2Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

....

Pcies, maar het heeft ook met gevoel te maken. Verder wel eerlijk blijven hij is vergelijkbaar met een P4-M van 2,0Ghz en niet met een P4 op 2,2Ghz.

Ging iets fout :X

[ Voor 56% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-07-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Laatst online: 28-05 17:50
Oscar Mopperkont schreef op 29 July 2003 @ 14:59:
Misschien geen A-merk, maar toch een Centrino met een goede videokaart is de Jewel Jade 8070. In de pricewatch is 'ie bij MaxPC nu het goedkoopst (ook 1499,- maar dan incl. BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PatMan schreef op 29 juli 2003 @ 15:13:
[...]

Misschien geen A-merk, maar toch een Centrino met een goede videokaart is de Jewel Jade 8070. In de pricewatch is 'ie bij MaxPC nu het goedkoopst (ook 1499,- maar dan incl. BTW).
Ik ben mij ook alvast aan het orienteren voor een leuke centrino, hopelijk via een pc-prive regeling van een vriend van me (heeeeeeeeeel misschien), maar mijn oog is idd al gevallen op de Jewel of de Acer. Beide zeer leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-07-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op 29 July 2003 @ 15:07:
Je moet het wel hebben over een P4-M van 2,0Ghz. Scheelt ook wel wat met een echte P4 op 2,2Ghz.
Zou jij dan een notebook met een desktop CPU willen? Ik niet, en omdat we het over notebooks hebben lijkt dit me ook niet zo relevant. Ik trek een vergelijking tussen Centrino's en P4-M's, dus P4 desktops zijn helemaal niet aan de orde. Ga voor de gein gewoon eens vergelijkbare configuraties in prijs met elkaar vergelijken.

Een notebook die door je schoot heen smelt, je teistert met akelige koelingsgeluiden, en binnen 2 uur je accu leegslurpt is geen pretje. Voor heel weinig geld extra heb je een notebook die koel en stil is, en 6 uur op een accu draait. En als je dan ook nog de geintegreerde WLAN erbij haalt dan vind ik Centrino's zelfs goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op 29 July 2003 @ 15:22:
[...]

Zou jij dan een notebook met een desktop CPU willen? Ik niet, en omdat we het over notebooks hebben lijkt dit me ook niet zo relevant. Ik trek een vergelijking tussen Centrino's en P4-M's, dus P4 desktops zijn helemaal niet aan de orde. Ga voor de gein gewoon eens vergelijkbare configuraties in prijs met elkaar vergelijken.

Een notebook die door je schoot heen smelt, je teistert met akelige koelingsgeluiden, en binnen 2 uur je accu leegslurpt is geen pretje. Voor heel weinig geld extra heb je een notebook die koel en stil is, en 6 uur op een accu draait. En als je dan ook nog de geintegreerde WLAN erbij haalt dan vind ik Centrino's zelfs goedkoop.
Je hoeft mij niet om te lullen voor een centrino hoor! Net als de meeste medetweakers vind ik het leuke dingen! Maar af en toe wordt ie wel iets te opgehemeld moet ik zeggen. Zo dun zijn de centrino's in vergelijking met andere notebooks niet, en batterijduur is ook niet extreem lang (wel lang).

Maar ik wil voor zo'n 1500 pleuri een 1,6Ghz centrino (of 1,5) met zown ATI M9 met 64mb dedicated, zoals bij de ACER en Jewel. Gewoon even een kwestie van geduld hebben en dan zakt die prijs wel tot dat niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Anoniem: 50624 schreef op 29 July 2003 @ 12:47:
Dat doen ze nergens hoor...

Als je dan een dode pixel hebt zonder die garantie is het jouw probleem... :/
Zeker wel dat ze dat beloven te doen. Een gedeelte waar je voor betaald is dat ze de laptop nakijken op dode pixels zodat je dus niet je laptop terug hoeft te sturen. DAAR betaal je ook voor!

Letterlijk uit de laptopper pixel garantie : "Wilt u een laptop ontvangen, zonder 1 dode pixel, dan kunnen wij de laptop uitvoerig voor u testen"

Dus daarom zei ik ook "lekker getest"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 00:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Exirion schreef op 29 July 2003 @ 15:22:
[...]

Zou jij dan een notebook met een desktop CPU willen?
PRO Ja dat drukt de prijs
PRO gaat gepaart met performance configuraties zoals M10(9600) of GO5600
CON korte batteryduur

JA dus, als DX9 prioriteit heeft, van je eisen en je daarvoor 'n korter battery duur op de koop to neemt als je voor merk laptops gaat dan zeer zeker 'n Optie.
Ik niet, en omdat we het over notebooks hebben lijkt dit me ook niet zo relevant.
D'r is ook zoeits als persoonlijke eisen en mobiliteits belang.
D'r is ook nog eens een heuse desknoot markt, dat jij onder de mobiele massa behoort is heel normaal maar er is ook nog een ander groepje mensen waar ze 2uur battery duur als trade off nemen.

De Desknote markt segment als deeltje van de Notebook markt.
Ik trek een vergelijking tussen Centrino's en P4-M's, dus P4 desktops zijn helemaal niet aan de orde.
in notebooks gericht op mobiliteit dus lange batterijduur of de Ultra lite/thin
maar de desknote en allround performance markt is het
AXP-M Centrino P4-M & P4

je hebt namelijk verschillende groepen met eisen zoals
Prijs/mobiliteits verhouding
Prijs/mobiliteits/performance verhouding
Prijs/ performance verhouding de produkt groep waar de desknotes met P4 zitten.

En alle overlappen mekaar.
Ga voor de gein gewoon eens vergelijkbare configuraties in prijs met elkaar vergelijken.
Tja Centrino's hebben een hele ander configuratie dan 'n P4 based notebook.
TM 803 vs ASpire 1705

Ik ben nog geen Centrino tegen gekomen met een configuratie als de GRT716s of de GRT796SP en de batterij duur zal dan van 1,5uur naar 2 uur gaan want de CPU is niet de enige component die stroom trekt.

'n TM 803 is een goede allrounder.
Een notebook die door je schoot heen smelt, je teistert met akelige koelingsgeluiden, en binnen 2 uur je accu leegslurpt is geen pretje.
Je kan je Desknote op op je desk leggen en over welk merk en model heb je het dan die aan die kwaaltjes lijd .
Heeft de GRT716S daar ook last van?
Voor heel weinig geld extra heb je een notebook die koel en stil is, en 6 uur op een accu draait. En als je dan ook nog de geintegreerde WLAN erbij haalt dan vind ik Centrino's zelfs goedkoop.
Centrino stond laast nog bekent als duur.
van goedkoop tot duur

AXP-M-> P4 -> P4-M -> P-M(Centrino) de Prijs(/performance/batterijduur) verhouding

Aangezien iNtel alleen naar Pentium M wil in de notebook markt zal Banais de budged mobile van iNtel worden en Dothan de high-end dus Centrino's worden betaalbaar en dus breed toepasbaar.

De range is nu wat groter en dus ook betaalbaar bv de P-M 1,3

Centrino's P-M dus en P4-M hadden vooral de prijs tegen, daarom desktop CPU in het heden en de tijd daarvoor voor PRijs/Performance.

Centrinos zijn nu steed betaalbaar geworden de goedkoopste notebook CPU is de athlonXP-M en dat scheeld niet zo echt veel aan batterij duur wel wat maar wel meer in prijs.

Het gaat dus om de volgende eisen.

Gebruiks periode
Mobiliteit Ultralite/thin
portability Desknote
batterijduur Centrino thin & lite
performance Centrino 1,7 P4 3Ghz
3Dgame performance M9/M10 Go4200 Go 5600
Screen size en reso 15"16" 17"
Prijs

kijk hier maar na

het grootste verschil tussen
GRT716S & GRT796SP is 'n
P4-2,8Ghz vs P4-M-2,5GHz de prijs
€2400,- vs €3500,-
naast iets grotere HD en Wifi

Aan een notebook kan je op veel vlakken eisen stellen met 'n bepaalde budged alleen gaan die niet samen.

Als je voor Centrino gaat dan ga je voor mobil/performance/batterijduur en daar betaal je ook voor en daar is de configuratie ook gericht naar.

Misschien dat er over 2 á 3 maanden laptops op Dothan's basis zijn met M10 of GOFX

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik denk dat net zoals bij de desktop machines, de videokaart een van de meest belangrijke componenten is t.o.v. de (algehele) prestaties. Ter vergelijking : Ik heb liever een P3 1 Ghz met een Radeon 9500 dan een P4 2 Ghz met een TNT2 ultra kaart.

Bij het aanschaffen van een laptop dus goed in de gaten houden dat je een goede videokaart moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben gewoon van mening dat iemand die veeleisende games speelt gewoon een desktop moet gaan kopen.

En over de algehele prestaties, das dus onzin, een goede vid heb je alleen voor games en 3D modelering nodig, 2D en ofice applicaties draaien veel beter op een 2Ghz. TNT1 dan op een 1Ghz Radeon 9700 hoor :P

Ik gebruik zelf PSP, Flash en Macromedia en die hebben echt geen baat bij een sneller 3D kaart, gezien dit allemaal 2D werk is.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 30-07-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dus jij denkt dat je 2D snelheid niets te maken hebt met je videokaart? Guess again....
En ik denk dat niemand alleen zijn laptop voor games aanschaft, maar het is wel prettig als het kan. Voor mijzelf is het noodzakelijk dat ik een goede videokaart erin moet hebben. Een bedoelde vervanging voor mijn desktop(s) is het niet, maar wel een COMPLEET mobiel systeem voor als ik ergens anders dan thuis een pc wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zogenaamde snelheids winst stelt geen ene moer voor, als jij Flash MX gaat klooien gaat dat op dat 2Ghz systeem met een TNT een stuk sneller dan opeen 1Ghz met een R9500 hoor...

Als je een R9700 naast een TNT kaart systeem zet, met verder dezelfde specs, en je draait Flash MX dan zul je GEEN snelheidverschil zult zien...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 30-07-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat je het niet kan zien, wil nog niet zeggen dat het er niet is. De nieuwere videokaarten ZIJN gewoon sneller. Zowel in 2D als in 3D! Dus jouw stelling dat 2D snelheid niets te maken hebt met je videokaart is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht.... dat zeg ik toch helemaal niet :/

Je zegt het zelf al, je kan het niet zien, wat heeft het dan voor nut, juist, heeft het niet :/

Dus mijn eerste stelling: Er is geen snelle videokaart nodig zolang je geen 3D applicaties/games draait blijft gewoon van kracht... Dat jij mijn woorden gaat staan verdraaien veranderd daar niets aan.

Lezen is moeilijk he :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 30-07-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nee hoor, valt best mee. Maar als jij er last mee hebt dan wil ik wel een keer helpen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HellBeast schreef op 30 July 2003 @ 14:25:
Dat je het niet kan zien, wil nog niet zeggen dat het er niet is. De nieuwere videokaarten ZIJN gewoon sneller. Zowel in 2D als in 3D! Dus jouw stelling dat 2D snelheid niets te maken hebt met je videokaart is echt onzin.
Wat jij zegt is onzin. De 2D performance is sinds 1996 amper noemenswaardig verhoogd. Het enige wat echt beter is geworden dat zijn MPEG acceleration functies en dingen als alpha blending. Voor desktop gebruik voldoet de videokaart die ik in 1995 kocht (S3 968 chipset met VRAM geheugen) nog ruimschoots, en dat doet elke videokaart van een hedendaagse notebook ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het is niet alleen de snelheid van de kaart waar ik op doel, maar bijvoorbeeld ook de prestaties. Nieuwere Radeon kaarten hebben bv een 10bits DAC, oudere kaarten een 8Bits DAC en dat is met DVD playback ZEKER te merken. En DVD playback is ook 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 28-05 22:59
HW Alpha Blending, Overlay met Pixel Shader acceleratie, 400 MHz 10 bits DAC, Dual Head, en natuurlijk hoge kloksnelheden. Zeg niet dat er met 2D niks gebeurt is...kijk maar even naar Matrox en zijn Millennium reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een gezellige boel hier opeens zeg :S

;) en nu weer lief tegen elkaar okee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 00:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik denk, of heb een vermoeden dat het zeker wel kan verschillen, maar dat hangt van de situatie af.

Bij desktop systemen wordt er zelden in 2D getest omdat 2D apps de 2D hardware niet tot het uiterste vergen. Zelfs de budged kaarten zijn ruim voldoende.
Dit zijn vaak minimaal 128bit 2D cores en hebben 5GB/s bandbreedte of hoger.

In ultra lite en thin en mobile notebook chipsets worden vaak onboard graphics gebruikt die op zo'n laag nivea zijn dus oude kale dus zuinige grafische G-chip, dat ze ver onder de desktop budgedkaarten performance vallen. Daarbij naast zwakke tech ook nog eens afgeknepen met 'n 64bit membus met trage uma memory.

2D performance is hier afhankelijk en die performance is 'n stuk lager dan de performance van de vorige en huidige desktop budged kaarten.

Dus hardware situatie is ook belangrijk die aspect hebben we dus gehad nu nog een..

Budged Desktop kaart hangen vaak aan 'n betaalbare multysync CRT monitor die terug tot 640x480x16/32 kan gaan zonder extr/interprolatie

notebooks hebben een fix reso door LCD tech en als je dan met zo'n UMA 64bit raarmerk met oude chiptech of onboard Gchip werkt en je hebt een 1600x1200 15" LCD dan kan dat toch wel merkbaar zijn als er intensief GDI routines aanstuurt door de APP en dan kan de
2D performance dus wel wat merkbaar te licht zijn bij systemen met zeer lichte grafische implementatie en zwaar afgeknepen.

wat zou de membandbreedte zijn van zo'n laptop 'n budged desktop haalt 5 á 10GB/s de high-end tegen de 30Ghz
GPU van budged 128bit 2D core
mid/highend 256bit
en de topper parhilia met 512bit 2D core power

zo'n lekkere batterrij besparende Grafische implementatie is dus 64bit UMA dat is dus CPU shared PC2100 bij moderne nootbooks en dus max 2GB/s en dat ook nog gedeeld.

Misschien wel merkbaar maar toch voldoende voor die toepassing.

Of die spreadsheet weergave vernieuwed wordt in 3 seconde of 6 maakt ook niet uit. maar wel merkbaar.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Een nieuwe: Gigabyte NB-1401. Helaas weer zonder fatsoenlijke VGA en nog erger zonder TV-out:
http://nl.giga-byte.com/N...ucts/Products_NB-1401.htm
Een review: http://www.hardware.info/reviews.php?id=415

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 31-07-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja heb het gelezen gister ook bij hardwareinfo..zag er wel strak uit...maar jah.. 14" en vond hem vrij duur..advies was 1899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Wow .... die ziet er echt mooi uit ... :9~
Vooral die chinese karakters erop .... :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000415-06.jpg

[off-topic]
Dat wordt denk ik een case mod voor mij als ik eindelijk weet welke nieuwe laptop ik ga halen ...... als de kap het toelaat...
hehehe dan ga ik de karakters van mijn chinese naam op de kap zetten ....
[/off-topic]

Alleen jammer van de inderdaad brakke graphics en relatief dure prijs ....
Als ze nou een model op de markt brengen met een 1,6GHz p-m, een 15" en Ati M9x00 met 64MB tegen een leuke prijs dan ga ik er over nadenken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heey ff twee vragen...
allereerst wat algemeens: is het belangrijk of erg aan te raden de laptop eerst volledig op te laden en niet aan te zetten voordat dit gebeurd is...of is dit niet nodig?? (voor de acuu natuurlijk).

Volgende....ikzelf heb dus via school de micropoint sonic besteld...en bij www.micropoint.nl staat bij de specificaties dat hij een PS2 poort heeft......nu zie ik bij de jewel/hyperdata deze er helemaal niet opzitten......heeft iemand hier de MICROPOINT.....en wil die me dan even vertellen of deze er wel degelijk op zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 23457 schreef op 31 July 2003 @ 19:05:
heey ff twee vragen...
allereerst wat algemeens: is het belangrijk of erg aan te raden de laptop eerst volledig op te laden en niet aan te zetten voordat dit gebeurd is...of is dit niet nodig?? (voor de acuu natuurlijk).

Volgende....ikzelf heb dus via school de micropoint sonic besteld...en bij www.micropoint.nl staat bij de specificaties dat hij een PS2 poort heeft......nu zie ik bij de jewel/hyperdata deze er helemaal niet opzitten......heeft iemand hier de MICROPOINT.....en wil die me dan even vertellen of deze er wel degelijk op zit???
tja ....
kijk maar eens naar die li-ion batterijen van je GSM .... same story ....
Mensen die dat niet de eerste 3 keer volladen en leeg laten lopen merken dat hun batterij toch minder lang mee gaan dan wanneer ze hun batterij wel goed opladen ....

Of ben ik nu onzin aan het tikken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 23457 schreef op 31 July 2003 @ 19:05:
heey ff twee vragen...

Nou, tegen mij hadden ze dus gezegd, eerst leeg gebruiken, dan opladen.

Dat was dus helemaal fout. Mijn batterij timer begint nu altijd bij maar 2:30 uur omdat de notebook toen ik hem kreeg half vol was.

Dus laad hem flink lang op, langer dan nodig is, omdat hij waarschijnlijk nog niet precies weet wanneer hij echt vol is.

Dan de eerste twee drie keer helemaal leeg gebruiken, echt totdat hij vanzelf uitgaat. Dan weet de batterij indicator hoe lang de batterij mee gaat.

Ik moet nu zelf gaan navragen of ik die calibratie op de een of andere manier overnieuw kan doen, want ik heb geen manier kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

FongWan schreef op 31 July 2003 @ 19:31:
tja ....
kijk maar eens naar die li-ion batterijen van je GSM .... same story ....
Mensen die dat niet de eerste 3 keer volladen en leeg laten lopen merken dat hun batterij toch minder lang mee gaan dan wanneer ze hun batterij wel goed opladen ....

Of ben ik nu onzin aan het tikken :?
Nee, klopt inderdaad helemaal. Door hem leeg te gebruiken calibreer je de batterij. Pas na twee drie keer heb je de volledige batterijduur. Dat had ik pas geleden nog met mijn SonyEricsson T610 en T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ohw okee tnx lamer_deluxe.....zal er aan denken als ik hem straks geleverd krijg.....nu graag nog iemand die het MICROPOINT SONIC notebook ZELF thuis heeft...voor mijn andere vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik weer....heb maar mail naar micropoint gestuurd wat betreft die PS/2 poort...(aangezien ik allang een mooi toetsenbord heb gekocht voor gebruik met mijn laptop).
Dit was de reactie:
"Klopt, op het notebook zit standaard geen ps/2 poort. Maar wij leveren de Sonic met een USB naar PS/2 verloopstukje"

Dus gelukkig maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
Lamer_Deluxe schreef op 31 July 2003 @ 19:50:
[...]

Nee, klopt inderdaad helemaal. Door hem leeg te gebruiken calibreer je de batterij. Pas na twee drie keer heb je de volledige batterijduur. Dat had ik pas geleden nog met mijn SonyEricsson T610 en T300.
Mhz dat heb ik met mijn acer travelmae 800CLi niet gedaan, maar toch is de batt volgens mij goed, 1.5 uur en dan nog 82% over.

Dan zal ik hem nu toch eens helemaal leeg maken ( lol moet hij nog 5 uur aanstaan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44968

sorry, maar ff voor mijn duidelijkheid.....

als ik dus me laptop krijg en hij is opgeladen (of deels dus)....dan moet ik hem eerst helemaal leeg gebruiken en dan weer opladen? Of juist eerst even helemaal volpompen en dan leeg laten lopen etc.??

Ik heb overigens een offerte aangevraagd voor de HP Compaq nx7000, nu maar hopen dat ie binnen mijn grenzen gaat vallen....want dan schaf ik hem aan...

Dell Inspiron 8500 gaat het toch verliezen omdat er geen Centrino zooi inzit.......
Wat ik tegen de HP heb is de ervaring met HP's :P .....de reden waarom ik een nieuwe laptop nodig heb is omdat mijn HP Omnibook xe3 zo brak is....en dat is niet normaal....zal het hele verhaal jullie besparen....maar het is niet leuk......hij is nu 2 jaar oud.....maar de problemen begonnen al na 13 maanden......je raad het al....ik had maar 1 jaar onsite garantie....en kon alles zelf lappen.....lekker dan....maargoed :)

ik vind die HP Compaq nx7000 toch wel ERG mooi.......dus dat trekt mij misschien toch over de streep >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 44968 schreef op 01 August 2003 @ 13:10:

als ik dus me laptop krijg en hij is opgeladen (of deels dus)....dan moet ik hem eerst helemaal leeg gebruiken en dan weer opladen? Of juist eerst even helemaal volpompen en dan leeg laten lopen etc.??
Eerst flink lang opladen voordat je hem voor het eerst gebruikt.

Ik had hem dus op aanraden meteen leeg gebruikt, hij was halfvol. Dat was dus fout. Mijn batterij indicator begint altijd maar bij 2:30 uur terwijl hij 5 uur mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maargoed lamer...als ik het zo hoor...dan is het alleen de indicator die problemen heeft....de batterij is gewoon goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 23457 schreef op 01 August 2003 @ 19:56:
maargoed lamer...als ik het zo hoor...dan is het alleen de indicator die problemen heeft....de batterij is gewoon goed???
Ja, precies. Die eerste keer leeg gebruiken stelt kennelijk de batterijduur indicator in. Hij begint dus bij 2:30 uur en loopt op halve snelheid terug (ligt ook aan hoeveel stroom je gebruikt natuurlijk).

Dus de accu is in principe okay. Alleen is het een beetje irritant dat ie de verkeerde tijd aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Kun je hem dan niet helemaal leeg laten lopen en dan weer opnieuw opladen? Of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

HellBeast schreef op 02 August 2003 @ 17:30:
Kun je hem dan niet helemaal leeg laten lopen en dan weer opnieuw opladen? Of werkt dat niet?
Ja, heb ik al een paar keer geprobeerd. Zelfs leeg laten lopen met het BIOS scherm aan. Maakt allemaal geen enkel verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Als dit een desktop PC was, dan had ik het Bios batterijtje er een dagje uit gehaald en dan opnieuw erin zetten. Maar ik denk dat niet dat je je er zo aan stoort, dat je je laptop gaat openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

HellBeast schreef op 04 August 2003 @ 12:39:
Als dit een desktop PC was, dan had ik het Bios batterijtje er een dagje uit gehaald en dan opnieuw erin zetten. Maar ik denk dat niet dat je je er zo aan stoort, dat je je laptop gaat openschroeven.
Nee, precies :) Ik ga er m'n garantie niet voor verspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64816

Ik ga staks beginnen op de HvA en de M2400N leek me wel leuk. Maar om daar op het draadloze netwerk te komen zeggen ze dat dat _alleen_ lukt met een Cisco 352. Maar kan ik dan niet gewoon met de m2n zonder dat kaartje gebruik maken van het netwerk?

Er is wel een draadje over de netwerk kaartjes van de HvA, maar ik weet niet in hoeverre dat al verouderd is..

En kan je dan met de m2n gewoon ergens buiten gaan gaan zitten waar zo'n hotspot is gelijk gratis het internet op? (wil ik even zeker weten) En lukt dat ook met bv alleen dat Cisco kaartje? Want ik zat ook te denken aan een A2500H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 64816 schreef op 04 augustus 2003 @ 21:49:
Ik ga staks beginnen op de HvA en de M2400N leek me wel leuk. Maar om daar op het draadloze netwerk te komen zeggen ze dat dat _alleen_ lukt met een Cisco 352. Maar kan ik dan niet gewoon met de m2n zonder dat kaartje gebruik maken van het netwerk?

Er is wel een draadje over de netwerk kaartjes van de HvA, maar ik weet niet in hoeverre dat al verouderd is..

En kan je dan met de m2n gewoon ergens buiten gaan gaan zitten waar zo'n hotspot is gelijk gratis het internet op? (wil ik even zeker weten) En lukt dat ook met bv alleen dat Cisco kaartje? Want ik zat ook te denken aan een A2500H.
Laat me raden je gaat bij de Amstel beginnen komend jaar ???
Ik weet dat je een speciale cisco kaart nodig hebt/had voor wireless maar ik heb me er niet zo in verdiept omdat ik afgelopen collegejaar weinig op de Leeuwenburg was.
Specialisatie en afstuderen ....

Plus ik gebruikte gewoon kabels .... dus dat was geen probleem, moest me wel bij de ICT balie aanmelden en mijn mac adres doorgeven ...

Weet niet wat de voorwaarden dit jaar worden, als alles goed gaat slaag ik de 26e en dan ben ik van de HvA af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64816

Ja idd :) ik ga daar beginnen met technische informatica.

Maar heeft een centrino nog extra voordelen (behalve dat ze dunner, lichter, zijn, dat de batterijen langer meegaan etc) als ik dan toch zo'n kaartje moet kopen?
Want anders kan ik net zo goed de snellere a2500h kopen (+ dat heeft ie ook nog 15" SXGA en tv-out heeft).

- edit - Het is de vraag stellen en beantwoorden. zal ik me eigen afweging over moeten maken :Y)

Maar nog even, ik kan dus met een m2n bij zo'n hotspot gaan zitten en gelijk gratis (ben hollander he :) ) het internet op?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 64816 op 04-08-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 44968 schreef op 01 augustus 2003 @ 13:10:

Ik heb overigens een offerte aangevraagd voor de HP Compaq nx7000, nu maar hopen dat ie binnen mijn grenzen gaat vallen....want dan schaf ik hem aan...

Dell Inspiron 8500 gaat het toch verliezen omdat er geen Centrino zooi inzit.......
Wat ik tegen de HP heb is de ervaring met HP's :P .....de reden waarom ik een nieuwe laptop nodig heb is omdat mijn HP Omnibook xe3 zo brak is....en dat is niet normaal....zal het hele verhaal jullie besparen....maar het is niet leuk......hij is nu 2 jaar oud.....maar de problemen begonnen al na 13 maanden......je raad het al....ik had maar 1 jaar onsite garantie....en kon alles zelf lappen.....lekker dan....maargoed :)

ik vind die HP Compaq nx7000 toch wel ERG mooi.......dus dat trekt mij misschien toch over de streep >:)
Post over het hoofd gezien ...
Waar heb je een offerte aangevraagd en voor welke config ???

Neem anders ook een kijkje bij http://www.beat-it.nl
Die verkoopt hem ook en dan heb je de duurste config voor 3300 Euro incl. als ik het goed uit mijn hoofd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22826

Ik zag dat de Jade 8070 ook al met met een 50 GB 7200 rpm geupgrade kan worden. Iemand al geprobeert?
Ben wel benieuwd aangezien ik mijn toekomstig notebookje voor een groot deel voor video editing gaat gebruiken dus des te sneller des te beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 22826 schreef op 05 August 2003 @ 12:08:
Ik zag dat de Jade 8070 ook al met met een 50 GB 7200 rpm geupgrade kan worden. Iemand al geprobeert?
Ben wel benieuwd aangezien ik mijn toekomstig notebookje voor een groot deel voor video editing gaat gebruiken dus des te sneller des te beter
Staat er niets vemeld in de Jewel Jade topic ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wist niet eens dat er al 7200 rpm laptop schijven waren???

maar oneman, als je notebook voor groot gedeelte voor videoediting gaat gebruiken...is het toch aan te raden een extra harde schijf te gebruiken, ALLEEN voor het videobewerken (dus fysiek andere schijf, zonder OS erop)....USB2 is dan nog zo gek niet! worden steeds beter getest, externe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook gereageerd binnen de 8070 topic, stond nu nog niets over 7200 rpm schijven.

Momenteel doe ik al videoediting op een Acer 422 dlc (2 Ghz celeron, 768 Ram, 20 GB 4200 rpm HD) in combinatie met Maxtor 200 GB 7200 rpm externe disk ( firewire en usb 2.0) en dat draait als een zonnetje.

Juist omdat me dat zo goed bevalt (ik ben veel onderweg) aan het kijken voor een notebook waar ik een standaard projekt ( tot 2 a 3 uur film) comfortabel op de eigen hd kwijt kan.

Alles wat je niet aan extra spullen (zoals ext. HD) mee hoeft te slepen en aan hoeft te sluiten is meegenomen

Met 50 Gb kom je al een heel eind!

In dat opzicht komt de Jade 8070 er momenteel wel als beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah okee....maareh er zijn dus wel degelijk al 7200 laptopschijven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

Een leuke nieuwe laptop is de Gigabyte laptop GMAX (centrino) NB-1401.

Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/DeskTop/FileList/ProductImage/product_nb1401_big.jpg

G-MAX™ Intel® Centrino™ Notebook
14.1'' TFT LCD with 1024 x 768 resolution (XGA)
Intel® 855GM / ICH4-M chipsets
Intel® Pentium-M processors 1.3/1.4/1.5/1.6/1.7GHz with Enhanced Intel SpeedStep (mobile, FSB 400MHz)
Base memory of 128/256/512/1024MB, two DDR SO-DIMM slots for Max. memory of 2GB
Fixed DVD/CD-RW Combo
Approximately 5 hours above battery life
Dimension/Weight: 316 x 274.5 x 27 mm, 2.5Kg

De prijs van dit wonderschoon stukje techniek ligt op:

Leverancier Prijs Verzending Postcode Update

Tagie Computers € 1730,- € 9,- 9206 AR 06-08

Ik heb er mee gewerkt en ze bevallen mij meer dan goed!! vooral het gewicht van de laptop en de funcionaliteit bevallen me tenzeerste :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 54924 op 06-08-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

De mensen van de Notebook Express vertelden mij dat Jewel aan het testen was met een 7200 toeren (Hitachi?) schijf. Dat was ongeveer een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
Beetje duur voor die specs, acer travelmate en de jewel centrino laptops hebben meer voor minder, bv radeon 9000 en ook 5uur batt time en ! een 15inch scherm @ 1400x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Computerland Rotterdam folder 16.07.2003

50 GBharddisk (7200 rpm voor av-erking) i.p.v. 30 GB meerprijs 215 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 54924 schreef op 06 augustus 2003 @ 10:51:
Een leuke nieuwe laptop is de Gigabyte laptop GMAX (centrino) NB-1401.

Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/DeskTop/FileList/ProductImage/product_nb1401_big.jpg

De prijs van dit wonderschoon stukje techniek ligt op:

Leverancier Prijs Verzending Postcode Update

Tagie Computers € 1730,- € 9,- 9206 AR 06-08

Ik heb er mee gewerkt en ze bevallen mij meer dan goed!! vooral het gewicht van de laptop en de funcionaliteit bevallen me tenzeerste :)
Yep hij is inderdaad mooi maar qua prijs wel aan de hoge kant.
Voor hetzelfde geld heb je een Centrino met een betere grafische kaart ....

Maar ik ben het met je eens dat hij ergggg mooi is .... op de vorige pagina zei ik het ook al maar ik kan het niet laten.
Als mijn toekomstige laptop het toelaat (ik weet nog steeds niet helemaal welke het gaat worden) dan ga ik de klep ook zo modden. Maar dan met de chinese karakters van mijn chinese naam. :Y) :9

Weet ik precies welke notebook van mij is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 06-08-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22826 schreef op 06 August 2003 @ 12:52:
Computerland Rotterdam folder 16.07.2003

50 GBharddisk (7200 rpm voor av-erking) i.p.v. 30 GB meerprijs 215 euro.
oh okee...weer wat geleerd :)
was ze nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, voor de mensen die ergens in sep een Centrino wouden kopen met een Dothan core, Intel heeft hem verschoven naar kwartaal 1 van volgend jaar.

Dus de prijsverlagingen van de huidige modellen zullen wel niet zo hevig zijn, niet voordat de Dothan uit is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 50624 schreef op 07 August 2003 @ 10:32:
Oh, voor de mensen die ergens in sep een Centrino wouden kopen met een Dothan core, Intel heeft hem verschoven naar kwartaal 1 van volgend jaar.

Dus de prijsverlagingen van de huidige modellen zullen wel niet zo hevig zijn, niet voordat de Dothan uit is denk ik.
En daar baal ik dus van :( Gelukkig bestaat een notebook uit meer onderdelen, maar met de dalende euro, en uitstellen nieuwe p-m's zal er wel weinig gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:25
Ik vind de prijs van de nieuwe Acer Travelmate 290 LCI toch wel heel aantrekkelijk hoor... 1299 voor een Centrino Laptop. Denk dat andere fabrikanten hier toch wel op zullen moeten reageren.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.