PRO Ja dat drukt de prijs
PRO gaat gepaart met performance configuraties zoals M10(9600) of GO5600
CON korte batteryduur
JA dus, als DX9 prioriteit heeft, van je eisen en je daarvoor 'n korter battery duur op de koop to neemt als je voor merk laptops gaat dan zeer zeker 'n Optie.
Ik niet, en omdat we het over notebooks hebben lijkt dit me ook niet zo relevant.
D'r is ook zoeits als persoonlijke eisen en mobiliteits belang.
D'r is ook nog eens een heuse desknoot markt, dat jij onder de mobiele massa behoort is heel normaal maar er is ook nog een ander groepje mensen waar ze 2uur battery duur als trade off nemen.
De Desknote markt segment als deeltje van de Notebook markt.
Ik trek een vergelijking tussen Centrino's en P4-M's, dus P4 desktops zijn helemaal niet aan de orde.
in notebooks gericht op mobiliteit dus lange batterijduur of de Ultra lite/thin
maar de desknote en allround performance markt is het
AXP-M Centrino P4-M & P4
je hebt namelijk verschillende groepen met eisen zoals
Prijs/mobiliteits verhouding
Prijs/mobiliteits/performance verhouding
Prijs/ performance verhouding de produkt groep waar de desknotes met P4 zitten.
En alle overlappen mekaar.
Ga voor de gein gewoon eens vergelijkbare configuraties in prijs met elkaar vergelijken.
Tja Centrino's hebben een hele ander configuratie dan 'n P4 based notebook.
TM 803 vs ASpire 1705
Ik ben nog geen Centrino tegen gekomen met een configuratie als de GRT716s of de GRT796SP en de batterij duur zal dan van 1,5uur naar 2 uur gaan want de CPU is niet de enige component die stroom trekt.
'n TM 803 is een goede allrounder.
Een notebook die door je schoot heen smelt, je teistert met akelige koelingsgeluiden, en binnen 2 uur je accu leegslurpt is geen pretje.
Je kan je Desknote op op je desk leggen en over welk merk en model heb je het dan die aan die kwaaltjes lijd .
Heeft de GRT716S daar ook last van?
Voor heel weinig geld extra heb je een notebook die koel en stil is, en 6 uur op een accu draait. En als je dan ook nog de geintegreerde WLAN erbij haalt dan vind ik Centrino's zelfs goedkoop.
Centrino stond laast nog bekent als duur.
van goedkoop tot duur
AXP-M-> P4 -> P4-M -> P-M(Centrino) de Prijs(/performance/batterijduur) verhouding
Aangezien iNtel alleen naar Pentium M wil in de notebook markt zal Banais de budged mobile van iNtel worden en Dothan de high-end dus Centrino's worden betaalbaar en dus breed toepasbaar.
De range is nu wat groter en dus ook betaalbaar bv de P-M 1,3
Centrino's P-M dus en P4-M hadden vooral de prijs tegen, daarom desktop CPU in het heden en de tijd daarvoor voor PRijs/Performance.
Centrinos zijn nu steed betaalbaar geworden de goedkoopste notebook CPU is de athlonXP-M en dat scheeld niet zo echt veel aan batterij duur wel wat maar wel meer in prijs.
Het gaat dus om de volgende eisen.
Gebruiks periode
Mobiliteit Ultralite/thin
portability Desknote
batterijduur Centrino thin & lite
performance Centrino 1,7 P4 3Ghz
3Dgame performance M9/M10 Go4200 Go 5600
Screen size en reso 15"16" 17"
Prijs
kijk hier maar na
het grootste verschil tussen
GRT716S & GRT796SP is 'n
P4-2,8Ghz vs P4-M-2,5GHz de prijs
€2400,- vs €3500,-
naast iets grotere HD en Wifi
Aan een notebook kan je op veel vlakken eisen stellen met 'n bepaalde budged alleen gaan die niet samen.
Als je voor Centrino gaat dan ga je voor mobil/performance/batterijduur en daar betaal je ook voor en daar is de configuratie ook gericht naar.
Misschien dat er over 2 á 3 maanden laptops op Dothan's basis zijn met M10 of GOFX
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K