Ik heb eergister me Adsl pakket gekregen, met Alcatel Speedtouch 510 Ethernet modem erbij. Omdat k ISDN heb moet k de splitter inbouwen tussen de Hoofdaansluiting en het NT1 (S4) kastje. Deze zijn alleen direct verbonden met kabeltjes die helemaal in die dingen gaan en je er dus niet uit kunt pluggen. Ook staat in de handleiding die erbij zit dat het kastje verbonden is met het meest linkse aansluitings gat, maar daar zit nix in, alleen in de rechter. Dat kabeltje gaat naar de Quatrovox. Waar moet dan nu precies de splitter komen? Tussen de Hoofdaansluiting en het NT1 kastje (waar k dan de draadjes moet gaan doorknippen ofzo) of tussen het NT1 kastje en de Quatrovox?
Je kan bij je NT1 kastje gewoon links onderin de ingang van de hoofdlijn lostkoppelen.
Echter zou ik eerder kijken of je een lasdop/knooppunt ergens hebt zitten in de kelder/meterkast, en hem vervolgens daar af knippen.
Die zit overigens vaak niet ver van je NT1 kastje af.
Echter zou ik eerder kijken of je een lasdop/knooppunt ergens hebt zitten in de kelder/meterkast, en hem vervolgens daar af knippen.
Die zit overigens vaak niet ver van je NT1 kastje af.
[ Voor 12% gewijzigd door WarMaster op 12-06-2003 12:50 ]
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Mn aansluiting zit in de woonkamer.....En wat ik al zei, het NT1 kastje in niet linksonderin aangesloten....
Tenzij je in een flat (of iets soorgelijks) woont lijkt me sterk dat er geen lasdop zit ergens anders in het pand.
Maar eens een pic (of zoek een pic) van jouw NT1 adapter.
Maar eens een pic (of zoek een pic) van jouw NT1 adapter.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Er zit 100% zeker weten WEL een kabeltje linksonderin bij de NT1 S4. Je hebt gewoon niet goed gekeken. Schroef dat klepje er maar eens af en je zal zien dat er OF twee draadjes ingeklemd zitten OF een stekkertje inzit...
Als die er niet inzit, dan is hij namelijk gewoon niet eens aangesloten. Komt er geen kabeltje uit de muur wat er achterlangs gaat ofzo?
Als die er niet inzit, dan is hij namelijk gewoon niet eens aangesloten. Komt er geen kabeltje uit de muur wat er achterlangs gaat ofzo?
[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 12-06-2003 13:03 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dankjewel initialen-genoot 
Zoals zijn ondertitel al zegt: ... look closer!
Zoals zijn ondertitel al zegt: ... look closer!
ja, k heb even gekeken en dr zitten 2 kabeltjes ingeklemt. Moet k die dan naar de (line-ingang) van de splitter doen en dan bij de (phone-uitgang) een kabeltje linksonder erin doen?
Verwijderd
in feite wel, maar dat gaat niet passen. je moet even een aansluitingskastje tegen de muur schroeven. daar schroef je die 2 draadjes in vast (pas op: spanning!).Chriztiaan schreef op 12 juni 2003 @ 13:13:
ja, k heb even gekeken en dr zitten 2 kabeltjes ingeklemt. Moet k die dan naar de (line-ingang) van de splitter doen en dan bij de (phone-uitgang) een kabeltje linksonder erin doen?
van dat kastje laat je een kabeltje met 2x rj11 lopen naar je splitter.
vervolgens even een kabeltje pakken met aan de ene kant een rj11 stekker en aan de andere kant dus 2 losse draadjes. die moet tussen je splitter en je nt1
edit: althans zo heb ik het gedaan. stond ook zo in die enorm grote n00b-proof doe-het-zelf poster die je bij je starterspakket kreeg
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:27 . Reden: verkeerde stekkertjes ]
je verwart mijn NT1 S4 kastje met n S1 of S2 kastje.....
Verwijderd
eh, o ja. maar een s4 werkt toch gewoon met stekkertjes?Chriztiaan schreef op 12 juni 2003 @ 13:26:
je verwart mijn NT1 S4 kastje met n S1 of S2 kastje.....
jah, in principe wel dacht k...maar die &^(%#*Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 13:29:
[...]
eh, o ja. maar een s4 werkt toch gewoon met stekkertjes?
Kan k niet gewoon op die 2 draadjes die vastgeklemd zitten in zo'n telefoonlijn-uitgang (geen idee hoe dat heet, zo'n telefoon plug-klik ding) zetten?
Verwijderd
in theorie wel. alleen je zal wel met die draadjes moeten frommelen voordat je ze in een rj11 stekker krijgt. niet echt fijn omdat die onder spanning staan. bovendien weet je helemaal niet welke aders bij welke pin horen (maar dat is denk ik wel op te zoeken).Chriztiaan schreef op 12 juni 2003 @ 13:39:
[...]
jah, in principe wel dacht k...maar die &^(%#*kpn monteur ofzoiets die mn ouders zo graag wilden hebben voor t installeren van ISDN heeft met de kabeltjes lopen kloten...
Kan k niet gewoon op die 2 draadjes die vastgeklemd zitten in zo'n telefoonlijn-uitgang (geen idee hoe dat heet, zo'n telefoon plug-klik ding) zetten?
post eens een picje van je hele installatie. ben razend benieuwd hoe ze losse draadjes in een s4 hebben gefrot
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:45 ]
Ja dat kan gewoon. Lees daarvoor dat topic van mij eens, had EXACT hetzelfde probleemChriztiaan schreef op 12 June 2003 @ 13:39:
[...]
ADSL op ISDN met huiscentrale - rare installatie
[ Voor 9% gewijzigd door Hark_k op 12-06-2003 13:57 ]
me plaatje kan k ff nergens naar uploaden....
edit: nu wel (hoop k)
[afbeelding]
edit: nu wel (hoop k)
[afbeelding]
[ Voor 143% gewijzigd door Chriztiaan op 12-06-2003 14:30 ]
je plaatje doet het gewoon hoor, gewoon refreshen 

heb 'm voor je op m'n eigen webspace gezet
* Glashelder gaat effe tekening maken
en dit kan nog wel effe duren, iets gecomplieerder dan ik verwacht had
heb 'm voor je op m'n eigen webspace gezet
* Glashelder gaat effe tekening maken
en dit kan nog wel effe duren, iets gecomplieerder dan ik verwacht had
[ Voor 95% gewijzigd door Glashelder op 12-06-2003 14:35 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Ja zeker KPN
let trouwens op een s1 en s2 kastje kan problemen geven met adsl
btw het schijnt dat je ze kan omruilen bij kpn.
als je trouwens een bbnet adsl heb moet hij voor je nt1 kastje
dus lijn splitter dan naar nt1 en van splitter naar adsl modem
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 14:42 ]
Zo is het bij mij aangesloten 
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
die 2 oranje aansluitingen zijn technisch gezien gelijk. LEZEN. Je moet aan die draadjes die nu in de oranje aansluitingen gaan zo'n stekkertje knijpen, die vervolgens in de splitter gaat. Uit de splitter gaat zo'n stekkertje in de linkeraansluiting in de NT1 en een naar de modem. Simpel.
[ Voor 5% gewijzigd door Hark_k op 12-06-2003 15:06 ]
Wat een drama over een inprik verbinding of een rj11 verbinding.
Je krijgt bij de meeste adsl pakketten nota bene een eigen setje om een rj11 stekkertje te krimpen.
Je krijgt bij de meeste adsl pakketten nota bene een eigen setje om een rj11 stekkertje te krimpen.
Verwijderd
Ik heb een QuattroVox I, een NT1 S2 kastje, een Alcatel USB modem, zo'n aansluitkastje om van draadjes naar RJ11 te gaan en een splitter met LINE, MODEM en ISDN ingang/uitgangen.
van de binnenkomende lijn gaan rood en blauw in de 2 klemmetjes in de NT1 S2 en gaan oranje en wit door naar de QuattroVox I.
Kan ik gewoon rood en blauw in het aansluitkastje stoppen en dan een 2xRJ11 tussen splitter en aansluitkastje doen en ook een tussen splitter en NT S2 en dan dus de kant van de NT strippen en rood en blauw daar weer vastmaken zonder oranje en wit te veranderen of moeten oranje en wit ook eerst in het aansluitkastje worden aangesloten?!
hans
van de binnenkomende lijn gaan rood en blauw in de 2 klemmetjes in de NT1 S2 en gaan oranje en wit door naar de QuattroVox I.
Kan ik gewoon rood en blauw in het aansluitkastje stoppen en dan een 2xRJ11 tussen splitter en aansluitkastje doen en ook een tussen splitter en NT S2 en dan dus de kant van de NT strippen en rood en blauw daar weer vastmaken zonder oranje en wit te veranderen of moeten oranje en wit ook eerst in het aansluitkastje worden aangesloten?!
hans
Verwijderd
zoek eerst maar eens uit waar die voor zijn. afaik kan een quattrovox namelijk helemaal niets met dat signaal (als er al signaal op staat dan)Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:52:
Verwijderd
dat vraag ik hier dus, de KPN heeft dat aangesloten, waarom lopen die oranje en witte door van de NT1 naar de VOX?
heeft iemand een online handleiding van de NT1? of QuattroVox I?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 11:15 ]
Verwijderd
wat nog zou kunnen is dat alle telefoons in je huis toen je nog geen isdn had direct bij de ISRA zijn afgetapt.Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:01:
dat vraag ik hier dus, de KPN heeft dat aangesloten, waarom lopen die oranje en witte door van de NT1 naar de VOX?
in dat geval gaat de binnenkomende lijn naar de NT1, loopt er een lijn van de NT1 naar de vox, en een lijn van de vox terug naar de ISRA. die laatste zit dan dus niet letterlijk op de ISRA, maar op je analoge telefoons... (in dat geval lopen er dus meerdere "draden" door 1 draad)
dus: komt die lijn bij je vox toevallig een een analoge uit-poort?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 11:32 ]
Verwijderd
Ja volgens mij is dat het, die oranje wit gaat inderdaad in/uit een analoge poort van de VOX
Verwijderd
Dat zou ik wel doen, anders doen je analoge telefoontoestellen in de rest van je huis het niet meer
Volgens mij kan je het makkelijkst ff de ISRA openschroeven, dan de rode en blauwe die naar je NT1 gaan losschroeven. Dan knip je van 1 van die 2 nieuw bijgeleverde kabeltjes het plugje af en strip je de kabel tot je de rode en blauwe weer overhoudt. Deze schroef je dan weer op je ISRA en de andere kant plug je in de 'LINE' aansluiting op je splitter. Hierna haal je even de rode en blauwe kabeltjes los in het NT1'tje die nu niet meer gebruikt wordt. Kan je gewoon los in je NT1 laten zitten. hierna schroef je de NT1 dicht en verbindt je de NT1 (meest linkse aansluiting onderop de NT1) dmv het 2e nieuwe kabeltje met de aansluiting 'PHONE' op je splitter. Het lampje op de NT1 zal weer gaan branden en je ISDN zal weer werken.
ps. bij een ISDN doe het zelf pakket zit GEEN tang voor RJ clipjes.
ps. bij een ISDN doe het zelf pakket zit GEEN tang voor RJ clipjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Renever op 14-01-2004 10:42 ]
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Verwijderd
Ja rood en blauw uit NT1 halen en in het aansluitdoosje doen. Oranje en wit laten zitten. Voor de rest het plaatje van dual-zip volgen (vanaf het aansluitdoosje kom je via "Binnenkomende Lijn" bij de splitter.Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:52:
hans
Verwijderd
Dit heb ik nog niet gemaakt, maar bedacht, ik moet er dus wel een draadje voor tussen de NT1 en de splitter voor doorknippen omdat ik een NT1 S2 heb en daar dus een rood en blauw draadje moet inklemmen, want die heeft geen ingang hiervoor....ik wil dus graag horen of dit de juiste manier is, voordat ik ga knippen.
DIt zou moeten werken...
Je moet alleen even goed de oranje en witte in de gaten houden, meestal lopen deze door hetzelfde kabeltje als de voeding van de NT1 maar als dit in jou geval neit zo is gaat dit zeker werken.
Je moet alleen even goed de oranje en witte in de gaten houden, meestal lopen deze door hetzelfde kabeltje als de voeding van de NT1 maar als dit in jou geval neit zo is gaat dit zeker werken.
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Verwijderd
maar heb je enig idee waarom die oranje en witte vanuit het ISRApunt gelijk de Vox in gaan?! volgens mij gaan ze in zo'n analoge aansluitpunt van de VOX
Verwijderd
die gaan de vox niet "in", maar "uit". en die zitten ook niet aan de ISRA vast, maar aan alle annaloge foons in huis. vóór de isdn-aansluiting zaten al die foons natuurlijk wel aan de ISRA...Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:25:
maar heb je enig idee waarom die oranje en witte vanuit het ISRApunt gelijk de Vox in gaan?! volgens mij gaan ze in zo'n analoge aansluitpunt van de VOX
Pagina: 1