Stilte of prestatie.. De meeste tweakers hier kennen de zalman 6000alcu wel als het gaat om zijn prestaties en zijn stilte. Ik heb de mijne vervangen voor een Aero 7+ van coolermaster..
Conclusie: zelfs op half vermogen krijgt de Aero7 mijn processor 10 graden onder de temp die ik haalde met mijn Zalman op vol vermogen.
Op half vermogen koelt de Aero7 dus echt goed en het geluid valt dan reuze mee. Indien je even wat meer koeling wenst kun je hem dan via de meegeleverde fancontroller op een hoger toerental zetten.. dan hoor je echt wel wat geluid maar daar krijg je wel leuke resultaten mee.
(kamer temp ongeveer 30-35 graden)
temps zalman: 53 idle / 60 stressed (vol vermogen)
temps aero 7+: 47 idle / 51 stressed (half vermogen)
(vol vermogen post ik vanmiddag, als ik weer achter mijn eigen PC zit)
Conclusie: zelfs op half vermogen krijgt de Aero7 mijn processor 10 graden onder de temp die ik haalde met mijn Zalman op vol vermogen.
Op half vermogen koelt de Aero7 dus echt goed en het geluid valt dan reuze mee. Indien je even wat meer koeling wenst kun je hem dan via de meegeleverde fancontroller op een hoger toerental zetten.. dan hoor je echt wel wat geluid maar daar krijg je wel leuke resultaten mee.
(kamer temp ongeveer 30-35 graden)
temps zalman: 53 idle / 60 stressed (vol vermogen)
temps aero 7+: 47 idle / 51 stressed (half vermogen)
(vol vermogen post ik vanmiddag, als ik weer achter mijn eigen PC zit)