[wc] beetje een probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb dus een computerkast gemaakt met 3 pc's 2 P200's en een amd 1800+ met de nodige hardware. Die amd wordt gekoeld door een eheim 600 l/u pomp en een magnum waterblok (de videkaart geforce 4 heeft ook een koperen waterblok) en een hwlabs black ice extreme 2.

Allkes werkt prima, mijn cpu wil niet warmer worden dan 30 graden (op 2V), maar ik krijg hem niet veel harder. Nu kwam ik erachter dat mijn moederbord temperatuur 40 graden was. SPersoonlijk vond ik dit nogal heet, en waarschijnlijk ligt het ook hier aan.....

Uitgebreide specs staan in mijn sig. Heeft er iemand enig idee waar de moederbord temp sensor is en of het hier aan kan liggen dat het zaakje niet zo hard wil?

if broken it is, fix it you should

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

elgringo schreef op 12 June 2003 @ 08:48:
Ik heb dus een computerkast gemaakt met 3 pc's 2 P200's en een amd 1800+ met de nodige hardware. Die amd wordt gekoeld door een eheim 600 l/u pomp en een magnum waterblok (de videkaart geforce 4 heeft ook een koperen waterblok) en een hwlabs black ice extreme 2.

Allkes werkt prima, mijn cpu wil niet warmer worden dan 30 graden (op 2V), maar ik krijg hem niet veel harder. Nu kwam ik erachter dat mijn moederbord temperatuur 40 graden was. SPersoonlijk vond ik dit nogal heet, en waarschijnlijk ligt het ook hier aan.....

Uitgebreide specs staan in mijn sig. Heeft er iemand enig idee waar de moederbord temp sensor is en of het hier aan kan liggen dat het zaakje niet zo hard wil?
zoals ook in de DOC faq staat (handig om die eerst eens door te nemen ;) )
je kan nooit garantie krijgen dat je met water cooling verder komt dan met luchtkoeling soms helpt een prometia niet :D
het kan gewoon zijn dat je cpu aan zijn limiet zit
gooi eens je mp naar beneden en de fsb om hoog en daar naar de fsb om laag en de mp om hoog
zo kan je kijken waar je limitatie zit
als je niet hoger komt met je fsb als dat je nu komt (ook met een lage mp) dan is het waarschijnlijk een pci of agp of onbourd aparaat dat niet verder wil gaan dan die oc
als je ook niet verder komt met een lage fsb en een hoge mp dan is het je cpu niet gewoon niet verder wil

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

idd... ik denk dat je cpu aan z'n limiet zit.. zeker omdat je processor gewoon koel blijft.. misschien dat je nog even kan kijken of je je memory, pci, agp enz. goed ingesteld hebt. Verder kan je proberen om nog te overklokken met je MP/FSB en daar een beetje mee spelen.. iets lagere MP -> hogere FSB of precies andersom...

De temp sensor van je mobo kan gewoon brak zijn...

Lees ook ff de FAQ van DOC en misschien heb je http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/768092 hier ook nog wat aan... Verder is er ook nog het e.e.a te vinden met de search...

Probeer dit eens ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-06-2003 09:22 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de FAQ van dit subforum eens door. Daar staan alle denkbare tips in :)

Als je alles al had geprobeerd en/of dan nog niet verder komt, dan is het gewoon een gevalletje pech. Niks aan te doen. Een topic openen is dan zinloos.

Dit topic is gesloten.