[Matrox G550] twee tv-out problemen

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hello,

Ik heb het volgende systeempje om divx te bekijken.

Celeron 1700 (Gigabyte mobo)
256mb geheugen
Matrox G550 DH

Om divx of dvd te kijken gebruik ik de TV-out (om precies te zijn de DVDmax optie, dus bij videobeeld altijd beeldvullen op tv, ongeacht formaat op monitor).

Dit werkt allemaal helemaal ok, op 2 problemen na:

- er scrollt tijdens films (zowel dvd als divx) zo'n vage zwarte waas langzaam over het scherm. Dit zie je het beste tijdens donkere scenes.
- divx-films schokken op de tv een heel klein beetje, soms niet merkbaar, maar bij verticaal "bewegende" scenes in de film zie je het.

Weet iemand voor 1 van deze problemen (of liever nog allebei) een work-around? Die zwarte waas kan ik mee leven, maar met de schokkende divx eigenlijk niet. Zal toch niet aan de specs kunnen liggen? Ik heb al lopen klooien met divx-instellingen, maar dat mag tot nu toe niet baten. ;(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

je kan 't proberen:

zet je hardware versnelling van je videokaart eens een tikkeltje lager (voor probleem 2)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:49
Heb je DivXG400 al geinstalleerd?
http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

Engineering

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ja, en volgens diverse fora moet dat het schokken op PAL tv's voorkomen, maar dat doet 't vreemdgenoeg niet echt. :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 23:16
voor het schokken kun je het reclock filter gebruiken.
Dit versneld 24 fps films naar 25 fps en daarmee wordt het schokvrij.
Ik heb ook een 550 en bij mij werkt dit echt prima (de opties die divxg400 boden werkten om de een of andere reden bij mij ook niet)
Ntsc (29,9...) films blijven wel schokken, optie daarvoor is , om (mits je tv het ondersteunt), als ntsc te outputten

[ Voor 20% gewijzigd door amontillado op 12-06-2003 21:59 . Reden: vergeten ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik had hier laatst ook nog een topic over geopend, maar als je TV NTSC ondersteunt, zou ik bij je instellingen even nakijken of je signaal op PAL of NTSC staat.... Staat ie nog op PAL, dan kan de oplossing zijn om de uitvoer op NTSC te zetten.

Samen met DivxG400 loste bij mij het probleem van kleine schokjes iig op :)

edit: amontillado beetje snel editen met hetzelfde verhaal als ik he 8)7

edit2: [rml][ TV-Out] Matrox G550 / DivxG400 subtitles werken niet[/rml]

linkje van mijn topic, staat ook hoop nuttige info in :)

[ Voor 25% gewijzigd door LuNaTiC op 12-06-2003 22:05 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:41

lonkhuijzen

100% ADH

Gokje over die waas:
Je tv en/of stereo staan aangesloten opde kabel en op de pc.
Je gebruikt ongeaarde stopcontacten?

[ Voor 7% gewijzigd door lonkhuijzen op 12-06-2003 22:05 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• amontillado
Lunatic,

Kijk jij de films nu altijd met de tvout op NTSC ingesteld ?

Zo ja dan moet je voor de aardigheid dat reclock filter eens proberen. Je kunt dan gewoon PAL blijven outputten, wat toch een betere kwaliteit geeft als NTSC.
De meeste films zijn 23.97..- 24 fps en dat is met reclock perfect te krijgen.
(divxg400 blijft toch wel het makkelijkste filter voor subs

edit :
Het is wel het beste de monitor refresh rate op een factor van 25 te zetten (dus waarschijnlijk 75). Dit omdat op die manier reclock automatisch de fps kan bepalen. Anders moet je die steeds handmatig instellen.
Ik geloof dat ik ooit heb gelezen dat de maker hier wel een overide voor zou maken maar die heb ik nu nog niet gezien. En daarbij werkt een refresh rate van 75 prima voor mij.

[ Voor 35% gewijzigd door amontillado op 12-06-2003 22:16 . Reden: Iets extra's ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

bedankt voor de tip, ik zal het binnenkort eens uitproberen :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de info. Ik heb net ReClock geprobeerd. En zowaar, dat werkt op zich! (divxg400 filter werkt ook wel, maar ik gebruik BSPlayer en Mediaplayer crasht bij mij met AC3-divx'jes) Echter... dan moet ik de fps van 23.976 omhoog gooien naar 25, dat verschil merk je toch wel. Film speelt dan echt te snel, maar wel schokvrij! Mijn TV (tien jaar oude Philips, toen wel duur ding) kan volgens mij geen NTSC, want als ik dat selecteer met m'n Matrox-kaartje krijg ik zwart/wit beeld met wat ruis erin.

Over die waas:
- ik gebruik deels ongeaarde stopcontacten (pc wel aarde, tv geen)
- op m'n tv zijn geen coax-kabels o.i.d. aangesloten als je dat bedoelt...

• amontillado
spaceboy schreef op 12 June 2003 @ 22:33:
.. Echter... dan moet ik de fps van 23.976 omhoog gooien naar 25, dat verschil merk je toch wel. Film speelt dan echt te snel, maar wel schokvrij! ....
In principe worden (volgens mij) bijna alle films op de nederlandse tv en de films op pal dvd-spelers op deze manier afgespeelt. Het verschil hoort dus ook niet storend te zijn omdat je het wel gewent bent

edit : Linkje waar het bovenstaande ook wordt bevestigd . Er zijn wel meer sites te vinden waar hte beter wordt uitgelegd maar het is te laat (of eigenlijk te vroeg :) ) om die nu op te zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door amontillado op 13-06-2003 07:33 . Reden: Toevoeging link ]

Pagina: 1