Toon posts:

[router]

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, hallo allemaal :)

Ten 2de, zoals mijn nickname het al zegt ben ik een noob en mijn vraag aan jullie is: Hoe installeer ik een router?? Ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt me niet moeilijk maar ik moet het precies weten + ik moet het bij iemand ander doen en ik weet totaal niet wat voor systemen het zijn en welke os ze draaien :? Ik hoop dat iemand me kan helpen!?

ps

Ik moet het binnen nu en 15 min. :r
alvast bedankt.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 18:04

YellowCube

Wait...what?

1] fijne topic titel en duidelijke topic titel
2] Als je n00b bent kun je wel lezen...er staat genoeg in de search. Gewoon search ----> router
3] haast hebben we allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 11-06-2003 20:10 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
:D dit is niet een dump hier je probleem forum en wij lossen het wel voor je op, wij verwachten hier dat je ook eerst wat vooronderzoek doet. Lees eerst maar eens de FAQ's van dit forum wil je dit toch niet doen dan kun je altijd nog naar www.beginnersweb.nl gaan.

oh ja, welkom op GOT :)

Verwijderd

RTFM (Read the Frigging Manual) Bij de router die men heeft gekocht zit normaal een manual hoe en wat je moet aansluiten.Verder is je informatie wel HEEEEL mager.Hoeveel Pc's,heeft hij,is het KABEL of ADSL,is er een netwerk.heeft hij een hub?Welk merk router??

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Als het goed is zit er gewoon een uitgebreide handleiding bij de router, bovendien is op internet veel te vinden.

Waarom ga je mensen met iets helpen waar je geen verstand van hebt ?

Verwijderd

Hardware: Lijkt me niet zo moeilijk. Netwerk-kabels uit de pc in de 4 lan-poorten en de verbinding naar het kabel/adsl modem in de wan poort.

Software:
Als er niet te veel met pc's word gesleept van huis naar kantoor, kan je dhcp gebruiken.

Laat in de os-en waar TCP-IP al geinstalleerd is met rust, alleen ff instellen dat inet explorer nooit verbinding zoekt.

En zolang we hier niet weten om welke router het gaat, kunne we je niet helpen bij die configuratie.

HINT: Volg precies de instructies op in het boekje v/d router, het werkt, geloof me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja srry voor deze "asociale" thread :? maar ik zit nu even in een benauwde situatie, maar morgen ga ik het doen zoals het moet en dan gaan jullie me heel aardig vinden :D, en alvast bedankt voor de snele reacties

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Netwerkkabeltjes naar PCs erin (LAN), netwerkkabeltje naar je ADSL/kabel modem erin (meestal heeft deze een aparte aansluting (WAN)), PCs goed instellen (DHCP meestal) en dan naar het webconfiguratiescherm van de router gaan om die in te stellen.
Dat is het ongeveer in het kort, maar voor elke router moet je net even andere stappen volgen, dus een universele oplossing is er simpelweg niet.

Zoals de rest al zegt: check de handleiding voor de preciese instructies.

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 11-06-2003 20:16 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kijk verder hier eens: FAQ Network Troubleshooting en Topic: Hoe deel ik Internet ? en hier Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide.
Suc6!!! :P

En er zit idd ook nog vast wel een heel handig boekje bij. :)

[ Voor 9% gewijzigd door megaleo op 11-06-2003 20:17 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Way te vaag dit. Alle posts hier boven mij geven wel genoeg aan, tevens waarom deze nu dicht gaat. Tip: neem de Forum FAQ even door want een topic beginnen op deze manier is niet helemaal de bedoeling ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.