Aanmelding op het domein via hardware VPN

Pagina: 1
Acties:

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 17:11
Hoi hoi,

heb deze vraag een tijdje geleden al in de Win OS forum gegooid, maar niemand lijkt een antwoord te weten. Misschien dat het toch beter hier past.

Het originele topic (met veel meer uitleg dan hier) VPN Connectie via router en domein aanmelding

Probleem omschrijving in het kort:

Gebruik WindowsXP Pro, ben lokaal aangemeld, maak met WindowsXP een VPN verbinding met de router op de zaak (dus niet met de server zelf). Verbinding loopt als een trein, echter, hoe meld ik me nu aan op het netwerk? Kan wel gewoon een sharename in typen oid, maar zelf bestanden delen met rechten voor domein-users is niet mogelijk en het netwerk e.d. browsen gaat ook niet echt handig zo... Opnieuw aanmelden lokaal is ook geen optie, immers, meld ik af dan sluiten mijn programma's en dus ook mijn VPN verbinding :-) Daarnaast komt er nog het issue DNS servers... Ik gebruik nl die van mijn ISP natuurlijk en die kennen ons domein niet :/.

Hoop dat iemand dit weet, heb al aardig wat gezocht, ook veel geinformeerd, maar nergens een antwoord, noch iemand die zegt dat het simpel weg onmogelijk is...

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
Wat je zelf al suggereert in je andere openingspost lijkt mij verstandig, je windows xp bak lid maken van het Win2k domein...

Wat het testen waard is, is om de server of een werkstation over te nemen en dan naar je pc'tje te pingen (liefst op naam). Moet lukken, maar je weet het nooit. Als het lukt, moet jou pc makkelijk te benaderen zijn vanaf het netwek.

edit: En de DNS-server van het netwerk toevoegen op je lan en vpn verbinding... Anders kun je nooit lid worden vanhet domein.,

[ Voor 16% gewijzigd door Taigu op 11-06-2003 21:04 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Als je aanmeldt via windows kan je kiezen voor aanmelden via een inbelverbinding. Je kan hier ook de VPN dial up kiezen die je al eerder hebt geconfigureerd. Heb het zelf nooit geprobeerd maar misschien is het wat?

• freaky
Hmm thx peeps, zal er eens naar kijken en het jullie laten weten wat de uitkomst is. Pingen e.d. lukt iig al. Toch zelf de DNS servers overriden dan in de VPN verbinding. Baal er iig stevig van de aan de Vigor router kant van het VPN verhaal er daarvoor extreem weinig tot niks in te stellen is. De Vigor lijkt zelf maar te bepalen wat ie naast het IP (wat je wel op kan geven) verder maar mee stuurt (ie, dns servers, gateway adressen etc. deze overriden is natuurlijk wel mogelijk, maar handig is anders).

i'll keep in touch

• freaky
Overigens mbt de DNS servers.... Is Windows XP/2k zo slim, dat ze automatisch de DNS server binnen het domein subnet pakken voor die aanvragen die betrekking hebben op de domeinnaam en anderen gewoon aan de ISP DNS servers gaat vragen? Heb nl weinig zin in een trage DNS resolve voor me lokale i-net.