Toon posts:

[Win2k3] IIS FTP server, default dir (userdir) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een partitie met allemaal directories, voor elke user 1, netjes quota erop, enz. alles werkt.

Alleen nu wil ik iedereen ftp xs geven, en daar heb ik een probleem.

Ik kan als root dir alleen de schijf zelf (G:\) opgeven, het nadeel hiervan is dat dan alle gebruikersnamen zichtbaar zijn (de directory's zijn hetzelfde als de naam van de gebruiker). Natuurlijk is het niet mogelijk de directory van een ander te openen dankzij de directory permissies.

Wat ik nu dus eigenlijk wil is dat de root van de ftp G:\%%gebruikersnaam%% word, en dat je dan dus niet meer de bovengelegen directory kan openen/lezen.

owja, OS is win2k3 met IIS6.

Verwijderd

Eén antwoord: virtuele directories aanmaken met de naam van de user die erbij hoort. Deze virtuele directories wijzen naar de directtories die je reeds hebt.

Log je dan aan op de server dan kom je automatisch in je eigen directory uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:04:
Eén antwoord: virtuele directories aanmaken met de naam van de user die erbij hoort. Deze virtuele directories wijzen naar de directtories die je reeds hebt.

Log je dan aan op de server dan kom je automatisch in je eigen directory uit.
maar dan moet je dus voor elke user een aparte ftp site aanmaken ????

Verwijderd

Neen, voor elke user een aparte virtuele directory

Als je VBScript spreekt kun je dit automatiseren door een scriptje misschien. Ik spreek geen VBScript.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:25:
Neen, voor elke user een aparte virtuele directory

Als je VBScript spreekt kun je dit automatiseren door een scriptje misschien. Ik spreek geen VBScript.
same here :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu voor elke user een virtual directory aangemaakt, alleen lost dit het probleem nog steeds niet op, ik kan nog steeds een directory hoger kijken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 10:31:
ik heb nu voor elke user een virtual directory aangemaakt, alleen lost dit het probleem nog steeds niet op, ik kan nog steeds een directory hoger kijken...
En als je de NTFS rechten op die hogere directory aanpast (deny listing for "users" ), help dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 10:53:
[...]

En als je de NTFS rechten op die hogere directory aanpast (deny listing for "users" ), help dat?
dan kan ik dus helemaal niet inloggen :|

waarom kent windows geen chroot :( >:)
Pagina: 1