Aanpak van users die commentaar leveren in topics?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

originele topictitle: 'Ik schop ItSnows', geplaatst. Later verplaatst omdat ItSnows ook anderen de kans wilde geven om hierover te discussieren.

Verwijderd in "mijn site"
Waarom gedragen jullie je niet gewoon???

En dan bedoel ik Ghostie, SileX en Morpheus. GEEN van jullie maakt een topicreport of een SM melding. Reply dan niet.
Voor de goede orde: de volgende keer dat ik zoiets zie kunnen jullie een email verwachten :(
Waarom ik het niet meld? Omdat het al gemeld was!
En waarom ik in dat topic dan wel reageer? Zodat anderen weten wat er gebeurt als ze op die link klikken :/

En dat Erkens dan in SeM er ook even bij zet dat ik loop te flamen vind ik ook erg overdreven, ik zeg dat het een kneus is en dat is ook zo. Hij meld zich hier alleen aan om te kunnen spammen met zijn site.

Wat een overdreven gedoe weer :/

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 11-06-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iedere keer weer hetzelfde als een TS zoiets post. Waarom zonodig daar reageren :?

Waarom kun je gewoon eens niet reageren en het erbij laten zoals het is.

WAAR denk je dat die gast op zit te wachten? Dat zijn draad verdwijnt omdat niemand reageert of omdat zijn draad iederen minuut weer bovenaan de lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we in LA eens verdergaan? Kan iedereen zijn zegje doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M0rpheus schreef op 11 juni 2003 @ 13:20:
En dat Erkens dan in SeM er ook even bij zet dat ik loop te flamen vind ik ook erg overdreven, ik zeg dat het een kneus is en dat is ook zo.
mja omdat jij het vind is hij een kneus? ik vind dat flamen, en dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hiermee alles gezegd is :?

JvS in "Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' t"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik vind het een beetje overdone om het meteen met kneus e.d. te gaan aanspreken.
Erkens had het al in SeM gemeld.

Als je zonodig toch moet reply'en doe het dan in een topic report. Dan zakt het topic, heeft de spammer minder plezier, valt het een modje nog sneller op en heeft hij extra uitleg EN heb jij toch nog een reply geplaatst.

Verder kan ik alleen maar zeggen:

Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Verder valt hier weinig te bespreken omdat ItSnows al de benodigde uitleg heeft gegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 11-06-2003 13:29 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

TS, nodeloos iemand de door jou toegekende sociale status kenbaar maken in een topic dat weldra gesloten gaat worden, draagt nergens toe bij. In kansloze topics kan je beter afzijdig blijven of een simpele vraag gewoon beantwoorden met een suggestie voor de volgende keer (search/FAQ?).

M.a.w. de reactie van ItSnows is zeer begrijpelijk en past volledig in het modbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
ja je hebt gelijk, maar
ik vond het nogal lullig dat je zo snel met een OW dreigt en wilde dus nog even vertellen hoe ik erover dacht.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die Erkens ook nogal zielig doen, het lijkt wel alsof hij bijna gaat huilen als ik zeg dat die TS een kneus is. (die post in SeM met mij een flamer noemen). Vandaar dat ik even wilde uitleggen hoe ik het bedoelde.

Maar voortaan zal ik niet meer reageren in zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wekkel schreef op 11 juni 2003 @ 13:29:
M.a.w. de reactie van ItSnows is zeer begrijpelijk en past volledig in het modbeleid.
yup, trouwens ik zie nu dat je hem behalve kneus ook sukkel hebt genoemd :/
Nog grotere sukkel dan ik al dacht.
wie is hier nu de .... :+ ;)
M0rpheus schreef op 11 June 2003 @ 13:29:
ja je hebt gelijk, maar
ik vond het nogal lullig dat je zo snel met een OW dreigt en wilde dus nog even vertellen hoe ik erover dacht.
OW waar?
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die Erkens ook nogal zielig doen, het lijkt wel alsof hij bijna gaat huilen als ik zeg dat die TS een kneus is. (die post in SeM met mij een flamer noemen). Vandaar dat ik even wilde uitleggen hoe ik het bedoelde.
ik huilen :D
ik bedoel dit soort gedrag is gewoon niet gewenst @ GoT ik kaart dat aan, dat is mijn recht of er wat mee gedaan wordt is aan de modjes ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Erkens op 11-06-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

TS, nodeloos iemand de door jou toegekende sociale status kenbaar maken in een topic dat weldra gesloten gaat worden, draagt nergens toe bij. In kansloze topics kan je beter afzijdig blijven of een simpele vraag gewoon beantwoorden met een suggestie voor de volgende keer (search/FAQ?).

Ja, je kan idd de user wijzen op de seach/FAQ/policy, maar bij sommige users (zoals deze) is het gewoon niet nodig.

Die komen niet voor het forum, die komen alleen voor de spam, en in dit geval is het natuurlijk gewoon een kwestie van melden en een dik hangslot erop / mv naar de TC omdat met slotje iedereen de spam nog kan lezen.

Of in ieder geval de link weg editten wat nu nog niet gebeurd is ;)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Begin jij nou ook?

TS heeft de topicstart wat straffer gesteld dan uiteindelijk zijn bedoeling was, begrijp ik. Voortaan lief zijn voor elkaar :*

[ Voor 31% gewijzigd door Wekkel op 11-06-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

En waarom moet je Erkens nu plots gaan viseren :?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M0rpheus schreef op 11 juni 2003 @ 13:29:
ja je hebt gelijk, maar

gewoon wijzen op een flame noem ik dat. Ik had persoonlijk bijna de zelfde reactie als Erkens in een TR gezet.
ik vond de reacties gewoon beneden alle maat, het was dus ook volgens mij gewoon een flame.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

en geen mensen meer een kneus noemen.. ;) Jij hoeft jouw mening over iemand niet op te dringen aan anderen/gewoon vertellen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wekkel schreef op 11 June 2003 @ 13:32:
[...]

Begin jij nou ook?
notice de smilies ;)
ik zet er niet voor niets een " :+ " bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Is het constructief in deze?

Ik vermoed dat het meer werkt als een rode lap op een stier. Misschien is het ondanks de smiley niet zo handig om olie op het vuur te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo

mooi gezegd (8> :O (disclaimer: NOFI! ;))

Ik weet nu hoe jullie er tegen aan kijken en ik had beter niet kunnen replyen, daar ben ik het nu wel mee eens. Maar ik vind alleen dat sommigen erg overdrijven.

Als ik dan zon " :/ " zie omdat ik zou flamen, dan denk ik bij mezelf stel je niet zo aan en is het nou echt iets wat je moet benoemen in SeM?

Ik lees dit topic maar niet meer want ik wil er niks meer van weten, ik naai me alleen maar op en dat om zoiets kleins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wekkel schreef op 11 June 2003 @ 13:36:
Is het constructief in deze?

Ik vermoed dat het meer werkt als een rode lap op een stier. Misschien is het ondanks de smiley niet zo handig om olie op het vuur te gooien ;)
nee ok, maar mag ik even?
hij doet voorkomen dat als ik niet in sm had gepost dat ItSnows die waarschuwing er niet had neergezet wat mij erg sterk lijkt.
Als ik niet in SM had gepost had of iemand anders het gedaan en/of had ItSnows (of ander modje) het wel precies zo gedaan. Die SM is alleen om een modje attent te maken op een topic/post.
M0rpheus schreef op 11 June 2003 @ 13:36:
Maar ik vind alleen dat sommigen erg overdrijven.
verklaar je nader...
Als ik dan zon " :/ " zie omdat ik zou flamen, dan denk ik bij mezelf stel je niet zo aan en is het nou echt iets wat je moet benoemen in SeM?
euhm als iemand iemand een kneus (en sukkel) noemt, mag dat niet gemeld worden, dat is namelijk ongewenst forum gedrag ;)
Ik lees dit topic maar niet meer want ik wil er niks meer van weten, ik naai me alleen maar op en dat om zoiets kleins :)
dan had je niet dit topic moeten openen

[ Voor 35% gewijzigd door Erkens op 11-06-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 19:45

sus

is druk :+

Terecht dat topic op slot is. En ook de reacties van de users vind ik niet op zijn plaats. Maar dat terzijde.

Is het niet een goed plan om ook de post van de TS te editten en die link weg te halen? Want als nu iemand hem alsnog aanklikt, heeft hij toch weer zijn doel bereikt. Ook al zit hij op slot. Ik lees de slotjes nl. ook altijd even door, dus zou ik die link tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn op dit moment twee dingen die het meest irritant zijn op het forum:

1: Mensen die niet dingen zelf proberen en matige topics starten
2: Mensen die als vliegen op stront op zulke topics afkomen en de moderator gaan uithangen en offtopic reacties als "utfs' of 'lees de faq' gaan neerplempen.

Die twee dingen hebben van mij de meeste aandacht. En daar ergeren mensen zich het meest aan.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 11-06-2003 13:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/me eensch is met SuspiciouS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

JvS schreef op 11 June 2003 @ 13:39:
Er zijn op dit moment twee dingen die het meest irritant zijn op het forum:

1: Mensen die niet dingen zelf proberen en matige topics starten
2: Mensen die als vliegen op stront op zulke topics afkomen en de moderator gaan uithangen en offtopic reacties als "utfs' of 'lees de faq' gaan neerplempen.

Die twee dingen hebben van mij de meeste aandacht. En daar ergeren mensen zich het meest aan.
Maar ik neem aan dat als ik bijvoorbeeld iemand gewoon netjes op de algemene richtlijnen wijs, hem naar google.com stuur en andere dingen vertel over GoT (eventueel welkom heet) jullie dat niet zien als wannabee irritant gedrag? Ik bedoel, daarbij post ik dan ook nog even in SeM, en het modje hoeft in het topic dan alleen maar te zeggen van: " ^^^ Zie reactie DeMoN ^^^" ofzo.. dit heb ik wel vaker meegemaakt, en ik dacht dat jullie dit niet verkeerd vonden?
Of begrijp ik je nou verkeerd? Het gaat zeker specifiek over reply's als "STFU en UTFS of RTFM!! n00b" ( :+ )...

:)

btw,.. ik zei het net al.. maar edit idd die link dan ff weg in dat topic ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 11-06-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kom op hee, je bent hier op een forum met heel wat verschillende mensen, dus ook heel wat verschillende opvattingen. Mods en ads zijn nodig om dat in goeie banen te leiden. Vind je dat ze het slecht doen, open dan niet een topic maar ren naar de LA FAQ of mail de desbetreffende persoon. De policy m.b.t. tot replies in slechte topics is glashelder: reply gewoon niet en report het topic. Is die report (of SeM) al gebeurd, denk er verder niet aan, en ga verder GoTten. Prima geregeld lijkt me.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kad vrij snel een TR aangemaakt voor het desbetreffende topic. Ik zal jullie het commentaar onthouden omdat dat niet "volgens de policy was" (toch wel fijn zo'n TR... :*) .)

Moet zeggen dat ik veel zin had om een post te zetten en de TS ietwat hardhandig te vertellen dat dit niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik de verleiding weerstaan O-)

In de tijd dat ik GoT bezoek heb ik 1 ding geleerd, en dat is dat een strakke policy nodig is om het nivo the handhaven. En ja; ik heb ook al eens een OW gehad... (foei..) Mja, het is niet anders...

Ongeacht het aantal posts of poster moet er een (vrijwillige) mod de zaken in goede lijnen brengen, en een mod is ook een mens (toch ??) dus ook daar zal wel eens iets fout gaan of had wellicht iets op een andere manier gedaan "moeten" worden.

Of ben ik kippig ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben het ook helemaal met JvS eens! :)
Vooral die postcount erbij pakken, denken dat je zelf beter bent maar ondertussen zelf juist net zou fout bezig zijn. Niet erg handig. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 25-09 08:33
JvS schreef op 11 June 2003 @ 13:39:

Geheel mee eens :)

Sterker nog: Ik denk dat juist door dit soort reacties de sfeer op GoT behoorlijk omlaag wordt gehaald.
Als iedereen een beetje respect voor elkaar zou hebben, en gewoon niet in zo'n topic reageert of alleen ontopic reageert dan zou dat de sfeer heel erg ten goede komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je hebt gelijk, maar

Ik heb alleen maar gezegd dat bij de volgende keer er een email volgt.
Nergens staat dat dat een OW zou zijn (dat maak jij ervan...) O-)

Mbt je laatste zin: GRAAG. Als jij nou dat eerste schaap bent dat over de dam loopt loopt komt de rest ooit nog wel eens achter je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Twynn schreef op 11 juni 2003 @ 13:57:
[...]

Geheel mee eens :)

Sterker nog: Ik denk dat juist door dit soort reacties de sfeer op GoT behoorlijk omlaag wordt gehaald.
Als iedereen een beetje respect voor elkaar zou hebben, en gewoon niet in zo'n topic reageert of alleen ontopic reageert dan zou dat de sfeer heel erg ten goede komen :)
Maar goed, nu weet ik nog niks:

DeMoN in "ik schop ItSnows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

DeMoN schreef op 11 juni 2003 @ 13:43:
[...]

Maar ik neem aan dat als ik bijvoorbeeld iemand gewoon netjes op de algemene richtlijnen wijs, hem naar google.com stuur en andere dingen vertel over GoT (eventueel welkom heet) jullie dat niet zien als wannabee irritant gedrag? Ik bedoel, daarbij post ik dan ook nog even in SeM, en het modje hoeft in het topic dan alleen maar te zeggen van: " ^^^ Zie reactie DeMoN ^^^" ofzo.. dit heb ik wel vaker meegemaakt, en ik dacht dat jullie dit niet verkeerd vonden?
Of begrijp ik je nou verkeerd? Het gaat zeker specifiek over reply's als "STFU en UTFS of RTFM!! n00b" ( :+ )...

btw,.. ik zei het net al.. maar edit idd die link dan ff weg in dat topic ;)
Ik doe dat ook met regelmaat. Wanneer er een echte UTFS topic voorbij komt dan zoek ik eerst en post ik relevante links om de TS op weg te helpen.

Voorbeeld: Athos in "Splitten MPEG"

Ik vind dit geen irritant gedrag. Er is duidelijk gemeld dat het Topic al in SEM staat. Hier is IMHO niets mis mee.

Edit:

De reactie van Verwijderd in "Splitten MPEG" vind ik wel weer irritant (alhoewel hij wel gelijk heeft...) Zo'n opmerking voegt niets toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Schonhose op 11-06-2003 14:14 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Athos schreef op 11 June 2003 @ 14:12:
[...]

Ik doe dat ook met regelmaat. Wanneer er een echte UTFS topic voorbij komt dan zoek ik eerst en post ik relevante links om de TS op weg te helpen.

Ik vind dit geen irritant gedrag. Er is duidelijk gemeld dat het Topic al in SEM staat. Hier is IMHO niets mis mee.
Je helpt heel duidelijk de TS, dat is gewoon een voorwaarde, als je daar een kleine sturing bij geeft lijkt mij er niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Athos schreef op 11 juni 2003 @ 14:12:

dat is prima, alleen die laatste regel dat het gemeld is, dat maakt het geheel in een keer negatief en is gewoon overbodig ;)
verder een mooie post hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Erkens schreef op 11 June 2003 @ 14:14:
[...]

dat is prima, alleen die laatste regel dat het gemeld is, dat maakt het geheel in een keer negatief en is gewoon overbodig ;)
Dat ben ik met je eens. Ik post het alleen om anderen te laten weten dat het geen nut meer heeft om onzinnige dingen heen te zetten. (Zoals tig reacties ala Verwijderd in "Splitten MPEG")

Op het moment dat ik ergens kom en lees dat het gemeld is dan betekend dat ik geen moeite meer hoef te doen.
verder een mooie post hoor
Dank je. Het was een kleine moeite. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Schonhose op 11-06-2003 14:18 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Even naar aanleiding van wat JvS zei:

Naar mijn idee valt het de laatste tijd wel mee met de 'foute replies' in 'foute topics', tenminste, als ik het vergelijk met 4 maanden geleden. Misschien dat er nu een stijgende lijn in zit maar die is dan vrij subtiel.

Ik lees vrij vaak de gesloten topics door om te zien wat de orginele vraag was maar ik zien nu niet echt van die irritante-TS-bashende/verbeterdewereld replies. Dit in tegenstelling tot 4 maanden geleden toen het echt nodig was om de policy over dit fenomeen weer op te rakelen. :)
Athos schreef op 11 June 2003 @ 14:17:
Dat ben ik met je eens. Ik post het alleen om anderen te laten weten dat het geen nut meer heeft om onzinnige dingen heen te zetten. (Zoals tig reacties ala Verwijderd in "Splitten MPEG")

Op het moment dat ik ergens kom en lees dat het gemeld is dan betekend dat ik geen moeite meer hoef te doen.
Nou, die tig reacties zijn nog redelijk behulpzaam (op één na).
Nette replie overgens. :)

[ Voor 34% gewijzigd door bazs2000 op 11-06-2003 14:25 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

bazs2000 schreef op 11 juni 2003 @ 14:23:

Ja, in dit geval was SH007 er ook snel bij. Maar soms duurt het langer en gaan mensen onzinnige dingen posten. Nu is in 1 keer duidelijk dat er al wat aangedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

bazs2000 schreef op 11 June 2003 @ 14:23:
Even naar aanleiding van wat JvS zei:

Naar mijn idee valt het de laatste tijd wel mee met de 'foute replies' in 'foute topics', tenminste, als ik het vergelijk met 4 maanden geleden. Misschien dat er nu een stijgende lijn in zit maar die is dan vrij subtiel.

Ik lees vrij vaak de gesloten topics door om te zien wat de orginele vraag was maar ik zien nu niet echt van die irritante-TS-bashende/verbeterdewereld replies. Dit in tegenstelling tot 4 maanden geleden toen het echt nodig was om de policy over dit fenomeen weer op te rakelen. :)

[...]

Misschien dat dit topic van een tijdje terug dus toch nuttig was? ;)

Misschien kunnen ze dat "nieuwe" eens uit die titel slopen of een een sticky van maken. :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 15:45

Pubbert

random gestoord

De TS word er idd niet echt op een goede manier opgewezen dat het niet mag, hoewel hij het naar mijn mening verdomd goed weet.

En die reply's morpheus, je flamed er wel in, dus ik kan de "woede' van Itsnows wel begrijpen eigenlijk..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en waarom wordt er dan toch op dit soort topics gereplied :/

geen spam!!
mijn site met asp en php

* Erkens schudt zijn hoofd

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 11-06-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
OMFG :X

TS'er: Waarom dit topic? Je flamt gewoon 2 keer. Als jij hem een kneus vind prima, maar zeg het niet. Je zegt het dus flame. Wees blij dat je er geen OW voor hebt gekregen.
Erkens schreef op 11 June 2003 @ 15:01:

geen spam!!
mijn site met asp en php

Omdat mensen gewoon NIET lezen en het lekker vinden om te reageren van "cooooool" |:(

Ik hoop dat deze mensen wel een mailtje krijgen :/

[ Voor 61% gewijzigd door We Are Borg op 11-06-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Erkens schreef op 11 June 2003 @ 15:01:

geen spam!!
mijn site met asp en php

Even de kulredenatie van de topicstarter blootleggen dat het geen spam zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

geen spam!!

Dit wordt wel een ban nu he O-)

Kaj. :*)

Waarom gaan die topics niet naar de TC, daar is ie toch voor :?

We are borg: wat jij doet, is niet nuttig nee ;)
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:14:
Die "user" zal niet meer reageren op het forum O-)
:o

[ Voor 87% gewijzigd door Glashelder op 11-06-2003 15:15 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Nuttig :? Eh nee toch of wel :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Genghis Khan schreef op 11 June 2003 @ 15:05:
[...]

Even de kulredenatie van de topicstarter blootleggen dat het geen spam zou zijn.
Dat kan je ook anders blootleggen door gewoon te reageren ipv allemaal "nee, geen spam" te roepen. En één keer lijkt me ook wel genoeg :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MaRc0 schreef op 11 June 2003 @ 15:07:
[...]

Dat kan je ook anders blootleggen door gewoon te reageren ipv allemaal "nee, geen spam" te roepen. En één keer lijkt me ook wel genoeg :)
je kan net zo goed het topic links laten liggen en gewoon niets posten, scheelt enorm wat ergernis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Erkens schreef op 11 June 2003 @ 15:09:
[...]

je kan net zo goed het topic links laten liggen en gewoon niets posten, scheelt enorm wat ergernis :)
Dat kan ook, maar ik zei wat ik hierboven zei, omdat Genghis Khan het nodig vond om te reageren om de topicstarter duidelijk te maken dat het wel spam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MaRc0 schreef op 11 June 2003 @ 15:10:
[...]

Dat kan ook, maar ik zei wat ik hierboven zei, omdat Genghis Khan het nodig vond om te reageren om de topicstarter duidelijk te maken dat het wel spam was.
dat had ik nog niet gezien :X

maar sowiso is het posten in dat soort topic's not-done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:14:
Was te verwachten. Maar goed, gaan we niet beetje offtopic :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 11 juni 2003 @ 15:07:
[...]

Dan zou jouw reply ook overbodig geweest zijn, aangezien het feit dat één van de eerste replies al aangaf dat het wél spam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het geheel met JvS eens, het beperkt zich overigens niet tot de UTFS-opmerkingen in draadjes. Soms zijn er ook mensen die gelijk bot op een UTFS-opmerking repliën en zeggen dat dat niet hoort. Zo verloopt een topic dan in een veelvoud aan verwijten, over wie nu iets toevoegt aan het topic en wie niet, terwijl er van het topic al niks meer over is. Teveel mensen die geen mod zijn, denken het toch te zijn, zo gedragen ze zich in ieder geval wel.

Een user op weg helpen met zijn probleem is niks mis mee, sommige mensen besteden echter hele berichten om uit te gaan leggen wat wel en niet hoort en daarbij plaats ik af en toe mijn vraagtekens bij. Want mods zijn ervoor om users, waar nodig, op hun postgedrag oid te wijzen. Want mensen vergeten weleens dat het nog maar de vraag is of een mod zou ingrijpen en zo ja, hoe. Zij interpreteren op eigen wijze wat er moet gebeuren, bepalen hoe dit moet gebeuren en handelen hier ook naar en dat kan niet de bedoeling zijn. Laat het modden aan de mods over, suggesties aandragen in SM en TR is behulpzaam, op eigen houtje de mod uit proberen te hangen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En ik moet even kwijt dat ik het met Durden eens ben. Ik word afentoe helemaal flauw van het pro-actieve correctie gedrag van sommige medetweakers.
Als men heel eenvoudig respectvol met elkaar blijft omgaan (dus zonder die enorm leuke cynische grappen) zal de sfeer stukken leuker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:26:
Teveel mensen die geen mod zijn, denken het toch te zijn, zo gedragen ze zich in ieder geval wel.

Een user op weg helpen met zijn probleem is niks mis mee, sommige mensen besteden echter hele berichten om uit te gaan leggen wat wel en niet hoort en daarbij plaats ik af en toe mijn vraagtekens bij.
*Ahum* MaRc0 *Kuch*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kijk eerst naar jezelf voordat je naar een ander wijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees mijn bericht nog eens, dan zul je wellicht tot de conclusie komen dat ik even goed op dit soort reacties doel. Elkaar vliegen af gaan zitten vangen over wie iets goed doet en wie niet.

Overigens is dit mijn persoonlijke visie, ik weet niet hoezeer dit onder de gehele crew leeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
hmmm, ik kan me eigenlijk niets dan af vragen waar we ons weer in godsnaam druk overmaken, topic verdiende slotje, en de user een proeftijd van 4 weken. Reply's waren niet echt nuttig nee, maarja dan verdient deze topic ook weer een slotje, he jongens.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

MaRc0 verzet ook veel goed werk hoor. ;)

Kijk, ik kan het wel begrijpen hoor want in sommige gevallen jeuken de vingers zo erg bij het lezen van een topic dat je gewoon wilt replieën. Echter, dit kan niet altijd en zul je even tot 10 moeten tellen omdat je gewoon weet dat 10 andere mensen ook met jeukende vingers zitten te lezen. En dat is het hem ook een beetje.

Soms wil je iemand op iets aanspreken terwijl het gewoon niet kan. Doet iemand het wel dan zie je het al snel aan de reactie omdat deze dan kort van stof is en maar op één ding terecht komt, en dat is het terecht wijzen van iemand. :)

Gengis, misschien dat je al een lange tijd hebt zitten lurken maar misschien is het leuk om wat oudere topics over dit onderwerp erbij te pakken. Er zit een leuk stukje geschiedenis in omdat dit een blijvend fenomeen is (op ieder groot forum trouwens).
Dit zeg ik trouwens niet omdat je nog niet zo lang geregistreerd bent hoor want je bent een goede user die vaak helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De lijst met nieuwkomers is groot vandaag :P

Ipaq goeroes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Topictitel fix
Echter, hou er wel rekening mee dat deze draad geen lang leven meer beschoren is als we zo door blijven gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wekkel schreef op 11 June 2003 @ 15:50:
De lijst met nieuwkomers is groot vandaag :P

Ipaq goeroes???
mja alsof jij in je begin periode hier niet zulke dingen gedaan hebt.

En ja hier zou best een slotje op kunnen, hoewel het altijd wel leuk is om ItSnows te schoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:48

momania

iPhone 30! Bam!

Ik probeer altijd het volgende aan te houden:
Zind een topic mij inhoudelijk niet dan houdt ik me zoveel mogelijk afzijdig. (Alhoewel dat soms ook best moeilijk is, je blijft toch een mens :) )

Mocht ik een TS tegenkomen waarvan ik gelijk al het idee heb:
"Ahh, wat lief een nieuwe user" :D , dan probeer ik vaak wel kort die persoon heel snel op een paar dingen te wijzen qua policy.

MAAR, ik doe dat ook weer alleen als ik ook extra info aan mijn post heb toe te voegen waarmee ik die user toch kan helpen.
Alleen maar op policy's wijzen heeft ook geen zin, want daar komt een user niet voor. Dus als je beide doet, is de user én geholpen (dus houdt ie zich hopelijk een tijdje bezig met de oplossing van zijn probleem en het lezen van de nodige info op GoT) én het is 'm dus gelijk duidelijk hoe het er hier aan toe gaat. ;)

Vele van ons gaan soms enorm tekeer tegen nieuwe users, waarvan ik dan wel weer kan begrijpen dat die nieuwe users ons als een stel boemannen zien en er nog even de nodige flame topics tegenaan gooien.
Vele vergeten dat iedereen als n00b begonnen is.

Dat een user hier niet thuishoort kan, maar maak em dat als user dan wel duidelijk door iig info te geven waar hij dan wel moet zijn of help hem gewoon. Maar als je alleen een policy bij iemand in de neus wil drukken, moet je dat lekker aan de mods overlaten. :P

just my 2 cents :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik ben het hier helemaal met de crew eens, houd uwen smoelwerk dan... Zo'n gast is hier misschien nieuw, en wat gaan jullie doen, er op los afkraken... Dan denken anderen, hey, ze tolereren het hier, kan ik ook doen... En uiteindelijk gebeurt het zelfs in gewone topics..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
bazs2000 schreef op 11 June 2003 @ 15:43:
[...]
Gengis, misschien dat je al een lange tijd hebt zitten lurken maar misschien is het leuk om wat oudere topics over dit onderwerp erbij te pakken. Er zit een leuk stukje geschiedenis in omdat dit een blijvend fenomeen is (op ieder groot forum trouwens).
Dit zeg ik trouwens niet omdat je nog niet zo lang geregistreerd bent hoor want je bent een goede user die vaak helpt. :)
:*.

Tsja... LA staat er inderdaad vol mee. Er wordt volgens mij ook amper tegen opgetreden, maar toch lijken een aantal modjes het erg traumatisch o.i.d. te vinden. Maar ja, zal wel aan mij liggen dat ik me er niet aan stoor, ben wel het een en ander op Fok gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Erkens schreef op 11 June 2003 @ 15:53:
mja alsof jij in je begin periode hier niet zulke dingen gedaan hebt.
Dat beweer ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wekkel schreef op 11 juni 2003 @ 16:01:
[...]

Dat beweer ik ook niet.
wat heeft het dan voor nut om dat topic van een nieuwe user hier aan te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op 11 June 2003 @ 15:55:
MAAR, ik doe dat ook weer alleen als ik ook extra info aan mijn post heb toe te voegen waarmee ik die user toch kan helpen.
Alleen maar op policy's wijzen heeft ook geen zin, want daar komt een user niet voor. Dus als je beide doet, is de user én geholpen (dus houdt ie zich hopelijk een tijdje bezig met de oplossing van zijn probleem en het lezen van de nodige info op GoT) én het is 'm dus gelijk duidelijk hoe het er hier aan toe gaat. ;)
En wat mij betreft een goede insteek :) Iemand kan best additioneel op het bestaan van de FAQ worden gewezen, maar ook dan geldt dat iemand echt (bot) terecht gaan wijzen, of zeggen dat mensen $post niet meer mogen maken een mod-aangelegenheid is. Berichten die puur en alleen gepost worden om mensen op de regels te wijzen, horen imo ook alleen geplaatst te worden door mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk dat je een aantal dingen echt aan de modje's moet overlaten.. Echter ik druk een user soms ook wel eens op het hart de FAQ te gaan lezen.. Echter heb ik er altijd extra info voor de TS bij zodat hij wel verder kan komen met m'n antwoord (Wat topic's uit de search of een linkje van google met de juiste zoektermen o.i.d) Verder post ik dan gewoon in sem en hoop dat een modje het snel oppakt (soms gebeurt dat wel soms niet) maar ik zal dat nooit in een topic zetten van "na, na, ik heb je lekker in sem gemeld, na, na!"

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Erkens schreef op 11 June 2003 @ 16:09:
wat heeft het dan voor nut om dat topic van een nieuwe user hier aan te halen :?
Ik zat met een post van blijkbaar een andere thread in mijn hoofd. Iets in de trant van "veel nieuwe users vandaag". Ik kan 'm alleen niet meer terugvinden in deze draad, dus óf hij is weggeedit, of ik ben de kluts even kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

/kleine side-opmerking:

TS heeft in M0rpheus in "mijn site" de link gequote en deze staat er nog steeds.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
SilentStorm schreef op 11 juni 2003 @ 17:21:
/kleine side-opmerking:

TS heeft in M0rpheus in "mijn site" de link gequote en deze staat er nog steeds.
offtopic:
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Genghis Khan schreef op 11 June 2003 @ 15:23:
[...]

Dan zou jouw reply ook overbodig geweest zijn, aangezien het feit dat één van de eerste replies al aangaf dat het wél spam is.
Ik legde gewoon duidelijk uit dat z'n bericht wel spam was én waarom het spam was. De mensen die voor mij reageerden kwamen allemaal met sarcastische dingen zoals "Nee hoor, is geen spam". Niet iedereen snapt dat, dus dat wou ik even duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 11 juni 2003 @ 18:11:
[...]

Ik legde gewoon duidelijk uit dat z'n bericht wel spam was én waarom het spam was. De mensen die voor mij reageerden kwamen allemaal met sarcastische dingen zoals "Nee hoor, is geen spam". Niet iedereen snapt dat, dus dat wou ik even duidelijk maken.
De topicstarter wist dat echt wel hoor :o. Zelfs de moderator die het betreffende topic sloot had zelfs een onduidelijke sluitpost (een serieuze was ook niet nodig geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Genghis Khan schreef op 11 June 2003 @ 18:32:
[...]

De topicstarter wist dat echt wel hoor :o. Zelfs de moderator die het betreffende topic sloot had zelfs een onduidelijke sluitpost (een serieuze was ook niet nodig geweest).
Hij kwam anders wel met "dit is geen spam", dus ik wou even duidelijk maken dat het dat wel was. Maar waarom gaan we hier trouwens op door :? Heb je niks beters te doen? Ik namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 11 June 2003 @ 18:34:
[...]

Heb je niks beters te doen? Ik namelijk wel.
Tsja, jij gaat er op in. De titel was niets meer dan een zoetmakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met de modjes eens!
Fok! Forum is bijvoorbeeld zo'n klotezooi, waar iedereen de meest onzinnige OT opmerkingen over anderen heeft, dat er gewoon totaal niets meer aan is. Daar hangen zielige gastjes rond, die niets anders te doen hebben, dan de hele dag maar van achter hun computer anderen (onder de gordel) af te kraken, en zich daarbij heel stoer voelen..

Je wilt dus echt niet dat GoT in zoiets veranderd (met name dan in heated discussies in NOS, of bv de algemene thingies in SG). Daar kun je zelf aan bijdragen door meldingen gewoon in SeM te doen ipv in topics.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook goede "newbies" : Thuis netwerk met twee pc's....

De TS heeft weliswaar schoonheidsfoutjes maar die worden goed gemaakt door zijn houding.

Denk dat ieder forum een zekere weerspiegeling is van de samenleving (nee ik ga niet politiek l*llen). Het schijnt in de mode te zijn om mensen te laten denken dat je blij mag zijn dat je ze *mag* helpen. Een enorme misvatting....

Als je een zeker kwaliteitsnivo wilt hebben dan moet je 'hakken'.. en waar gehakt wordt vallen spaanders; soms terecht, soms niet. En als je dat niet bevalt... niemand dwinkt je on te GoT'en...

(overigens krijg ik wel darmkrampen van de wannabee-mods......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit is eigenlijk een van de weinige irritaties die ik heb op GoT. Naast sommige mensen die denken op GoT sms-taal te moeten gebruiken, eigenlijk de enige irritatie.

Heel vervelend, vooral die topics die echt óveduidelijk zijn.
Er vraagt iemand naar warez - iedereen hier, weet dat het niet mag... toch zijn er stevast 5 users die zeggen dat de user in kwestie de FAQ moet lezen. :/

Voorbeelden:
Dringende vraag
huiskamer toegang
webbased: porn ster worden
effe patsen

Zo kan ik nog een half uurtje door gaan :z

Let ook op de rol van user "Genghis Khan" in deze, die hier nota bene meermaals gereageerd heeft :|

edit:

Datgene waar M0rpheus (TS) het over heeft, die post van Itsnows, dat vind ik een goed plan. Sterker, dat heb ik al eens voorgesteld in een topic report! Dat iedereen die reageerde in een topic dat zó overduidelijk fout was, gewoon een mailtje of unofficial OW krijgt ofzo - het staat duidelijk in de stickies dat 't ongewenst is, waarom houden slechts weinigen zich er dan aan?

Je gaat toch ook geen warez posten, is net zo verboden... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door PromWarMachine op 12-06-2003 22:50 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wat je ook zou kunnen doen is een 'report this topic', maar dan wel op zo'n manier dat er pas een echte report wordt gedaan als er een bepaalde threshold is behaald (bv 30x geklikt door unieke IDs), zodat modjes niet overspoeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 22:56:
offtopic:
Wat je ook zou kunnen doen is een 'report this topic', maar dan wel op zo'n manier dat er pas een echte report wordt gedaan als er een bepaalde threshold is behaald (bv 30x geklikt door unieke IDs), zodat modjes niet overspoeld worden.
Nee man, dat werkt toch niet? Om 4.15 AM zijn er misschien 5 users geen, gezien de 1 á 2 posts per 5 minuten... :X

Dan zou het véééél te lang duren voor zoiets doordringt. Maar is het nu niet zo dat er maar 1 topic report per topic ontvangen kan worden? Lijkt me toch wel? :?

Als je nou een druk moment hebt (20.00 - woensdagavond ofzo) en er wordt een topic geopend in SA "HELP!!!!!! IK MOET PHOTOSHOP HEBBEN!! SNEL!!", dan doet iedereen braaf topic reportje, maar als er nou geen SA modje is op dat moment? :X Dan komen er 50/60 reports binnen? :o

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PromWarMachine schreef op 12 June 2003 @ 23:18:
[...]

Dan zou het véééél te lang duren voor zoiets doordringt. Maar is het nu niet zo dat er maar 1 topic report per topic ontvangen kan worden? Lijkt me toch wel? :?

Als je nou een druk moment hebt (20.00 - woensdagavond ofzo) en er wordt een topic geopend in SA "HELP!!!!!! IK MOET PHOTOSHOP HEBBEN!! SNEL!!", dan doet iedereen braaf topic reportje, maar als er nou geen SA modje is op dat moment? :X Dan komen er 50/60 reports binnen? :o
Volgens mij werkt een topic report ongeveer hetzelfde als een topic zelf. Een modje klikt op het report icoontje naast de titel, de reports komen netjes onder elkaar te staan (allemaal, of het er nou 3 of 30 zijn) en de mod kan daaruit opmaken wat het commentaar is. Meestal kan je wel uit de eerste paar reports opmaken wat er aan de hand is, dan maakt het ook niet uit hoeveel reports er zijn.
Dit denk ik trouwens, ik weet het niet zeker aangezien ik het niet kan controleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:48

momania

iPhone 30! Bam!

MaRc0 schreef op 12 June 2003 @ 23:21:
[...]
Dit denk ik trouwens, ik weet het niet zeker aangezien ik het niet kan controleren :P
Dit is zo ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het ook niet, maar ik doe alleen topic reports. Het is niet aan mij om te bepalen hoe de mod's hun werk doen, ik kan alleen het gereedschap gebruiken wat voorhanden is.

Met een TR ziet (neem ik aan) allen een mod wat je schrijft en wordt niet in het draadje geplaatst. Geeft wat meer mogenlijkheden om te vertellen wat je vind en vervuilt de DB niet zichtbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

De FAQ en policy zullen ooit gescheiden worden om de regels wat minder lang te maken en een stuk meer "to the point". zodat je niet die ellenlange FAQ hebt die je nu hebt, dat is geen korte termijnwerk trouwens, want de template moet ingrijpend aangepast worden (twee soorten faq's knoppen moeten anders etc).

Hoe de policy eruit zal kunnen zien kan je hier 'sneak previewen', Er is dus niet veel aan regelement, maar de twee zaken die het meest fout gaan en die wat meer uitleg behoeven (topicstart en ontopic reageren en niet gaan zeuren) krijgen iets meer aandacht (kleine regeltjes zoals schoppen mag pas na 24h komen in een FAQ waarin vragen staan "wat is warez" en "wat is spam" en "hoe maak ik dan een goede topicstart" enzo).

Ook zitten we erover te denken om in het HEEEL kort wat basisregels bij het reactiescherm neer te zetten. Bij reageren kan je hieraan denken:

Reageren in een topic:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- lees je eigen bericht even door voor je het post.

Daarmee voorkom je ook een beetje de "ik wist het niet" verhalen (al betwijfel ik of het helpt tegen mensen die het allemaal niets kan schelen)...

Maar er wordt momenteel wel een beetje aan gewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 18-06-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

JvS schreef op 18 June 2003 @ 23:28:
Ook zitten we erover te denken om in het HEEEL kort wat basisregels bij het reactiescherm neer te zetten. Bij reageren kan je hieraan denken:
[knip]
Maar er wordt momenteel wel een beetje aan gewerkt.
Tja, maar met dat kleine stukje text kun je wel makkelijker zeggen van "Ja en? Kun je niet lezen dan?". Want wie zoiets mist is niet bewust aan het posten. :)

Die polycy ziet er erg goed uit, kort en bondig en bovenal, overzichtelijk. :)

Edit:
Zow, HTML en UBB door elkaar, dat kan ik niet quoten. :P

[ Voor 44% gewijzigd door bazs2000 op 18-06-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin dacht ik ook zo, ik schopte ook tegen dingen aan, ik dacht ook dat sommige mods te grof waren, in bepaalde gevallen kwam ik voor de user op.
Maar ik kwam er al snel achter dat ik aan de kordste eind trok hier, en ik kwam er al snel achter dat het heus wel rechtvaardig hier aan toe gaat, en ook dat er heus wel op een normale manier over te praten viel.
En meestal zat ik met de gebakken peren, en de user waar het werkelijk om ging, was nergens meer te bekennen, dus ben ik er mee opgehouden.
En de mods zijn niet te grof, je moet het met een beetje humor zien, en sommige mods moet je een beetje leren kennen, dan zie je ook de humor er wel in.
Niet bij iedereen natuurlijk, maar die users maken het er dan ook na.

En dat sommige users een ander user wat ergens op aanspreekt, is toch goed, die user neemt zijn vrantwoordelijkheid.
Ik vindt persoonlijk dat sommige users hier goed bezig zijn, die leveren geen commetaar, maar die geven opbouwend kritiek, dat sommige users dat tegen de borst stuit, ja dan kan je alleen maar bij je zelf te rade gaan.
Zo'n user helpt alleen maar om de topics schoon te houden, dat zegt ook veel over zo'n user, want die user die dat doet, is betrokken bij GoT, en wil samen met de mods, er een schone goeie informatieve topic aan over houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:03

Wokschotel

Op 6 wielen

UTFS/RTFF-reacties zijn idd mega irri. We moeten echter niet gaan doorslaan naar een situatie waarin helemaal niets meer gezegd kan worden. Voorbeeldje: als een user vraagt naar warez en iemand geeft het antwoord dat op 196.342.482.290 een lekker gevulde pub staat dan moet dat kunnen. Vriendelijkheid is leuk, aardig, fijn en prima maar sommige gebruikers vrágen er gewoon om zo'n benadering. Het moet hier geen dooie boel worden waarin we allemaal alleen lievvv voor elkaar gaan zijn; er moet ruimte voor scherpte zijn. Bovendien, wat boeit het dat er in een topic dergelijke replies staan, het gaat toch op slot.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 19 June 2003 @ 09:09:
Voorbeeldje: als een user vraagt naar warez en iemand geeft het antwoord dat op 196.342.482.290 een lekker gevulde pub staat dan moet dat kunnen..
Ik maar kijken. :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo'n user helpt alleen maar om de topics schoon te houden, dat zegt ook veel over zo'n user,
Dat doet die user helaas helemaal niet. Het topic raakt van wal in de sloot. Er gaan mensen zich aan irriteren en die gaan daar weer commentaar opgegeven en de helft van de users snapt niet wanneer hij behulpzaam is en wanneer hij aan het afsnauwen is... Dat laatste verdienen sommige users wel, maar dan wel van de moderator, die zet het topic namelijk ook gelijk op slot zodat die hele offtopic discussie weg is.
Voorbeeldje: als een user vraagt naar warez en iemand geeft het antwoord dat op 196.342.482.290 een lekker gevulde pub staat dan moet dat kunnen. Vriendelijkheid is leuk, aardig, fijn en prima maar sommige gebruikers vrágen er gewoon om zo'n benadering.
Nee, users moeten zo'n topic met rust laten. Een opmerking KAN inderdaad wel geinig zijn, maar je weet zelf heel goed hoe dat in zo'n topic aan toe gaat, er komen met gemak 20 reply's op, waardoor dat topic ten eerste een zooi wordt en ten tweede elke keer bovenaan in de topiclist komt.
Het moet hier geen dooie boel worden waarin we allemaal alleen lievvv voor elkaar gaan zijn; er moet ruimte voor scherpte zijn.
Je mag best scherp zijn, en het is geen dooie boel.. Alleen in de techfora moeten inderdaad wel tech-topics staan. Een geintje of scherp grapje tussendoor kan best, maar users die constant de mod uithangen of met 10 man een topic omvormen in en onzintopi is niet de bedoeling, vandaar dat het dus gewoon niet mag
Bovendien, wat boeit het dat er in een topic dergelijke replies staan, het gaat toch op slot.
uiteindelijk ja, maar daarvoor is het een irritant topic dat in de topiclist staat met onzin erin. Je mag toch ook niet flamen "want het topic gaat toch op slot" ?

Commentaar in topics OVER die topics is dus not done. TR en SeM zijn de dingen die je dan kunt gebruiken, de user WEET wel dat-ie fout zit en anders wijst een mod (inclusief een slotje) hem daarop. Je moet je denk ik maar gewoon een beetje inhouden met commentaar.

Offtopic begint zo'n beetje de gewoonte te worden, zie bijvoorbeeld een topic in AV: Een user vraagt wat voor geluid hij voor een tuinfeest moet gebruiken en er duiken meteen drie anderen bovenop om te melden dat PA in de tuin asociaal is. Of een user wil een goed geluid in de cabrio en meteen barst een offtopic discussie over marokkanen in cabrio's met bonkmuziek los.. :{ Leuk hoor, dat er scherp gereageerd wordt, maar die topics zijn wel verperst...

In SG en NSTM is zat ruimte voor de "niet saaie" discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 19 juni 2003 @ 10:02:
[...]
Dat doet die user helaas helemaal niet. Het topic raakt van wal in de sloot. Er gaan mensen zich aan irriteren en die gaan daar weer commentaar opgegeven en de helft van de users snapt niet wanneer hij behulpzaam is en wanneer hij aan het afsnauwen is... Dat laatste verdienen sommige users wel, maar dan wel van de moderator, die zet het topic namelijk ook gelijk op slot zodat die hele offtopic discussie weg is.
Oke, weet ik dat ook weer, zit ook wel wat in.
Maar ik dacht als zo'n user een nuttige opbouwende kritiek geeft, is het toch goed, dan hoeft niet nog een andere user er nog eens een keer over heengaan(wat wel veel gebeurd, dus daar geef ik je gelijk in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 10:09:
[...]

Maar ik dacht als zo'n user een nuttige opbouwende kritiek geeft, is het toch goed, dan hoeft niet nog een andere user er nog eens een keer over heengaan(wat wel veel gebeurd, dus daar geef ik je gelijk in).
Ook al is een post nog zo goed andere users gaan altijd er op in. Al was het alleen maar met de opmerking van "wannabemod". Er zijn altijd wel dingen in een post aan te wijzen die dan net niet helemaal kloppen, en als die er niet zijn pakken ze de user weer aan.
En als één user een reply mag geven over de regels en dergelike mag een ander dat ook.... tenminste zo zien veel users dat...

Gewoon een user helpen. Subtiel naar de search verwijzen kan. Maar dan wel naar de search mèt antwoorden en niet een kale search :)

Het beste is gewoon melden en als het heel dringend is gewoon even wat IRC kanalen joinen en heel hard roepen om een mod daar :)

[ Voor 30% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-06-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 10:09:
[...]

jahoor, als een user om extra informatie vraagt, zoals "welke videokaart en welk moederbord is het?" of op een normale toon vertelt dat de oplossing te vinden is in een ander topic en ook daadwerkelijk dat topic even er bij geeft, dan houden wij ons wel bezig met het 'sturen' van de user en het vertellen dat z'n topicstart niet aan de policy voldoet. Helpen is geen probleem, een beetje extra info geven ook niet, maar compleet offtopic dingen als "lees de policy" of "gebruik de search eens man :Z" roepen, zullen wel aangepakt worden.

Ik vind dat er gewoon ontopic gereageerd moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 19 juni 2003 @ 10:13:
[...]

jahoor, als een user om extra informatie vraagt, zoals "welke videokaart en welk moederbord is het?" of op een normale toon vertelt dat de oplossing te vinden is in een ander topic en ook daadwerkelijk dat topic even er bij geeft, dan houden wij ons wel bezig met het 'sturen' van de user en het vertellen dat z'n topicstart niet aan de policy voldoet. Helpen is geen probleem, een beetje extra info geven ook niet, maar compleet offtopic dingen als "lees de policy" of "gebruik de search eens man :Z" roepen, zullen wel aangepakt worden.

Ik vind dat er gewoon ontopic gereageerd moet worden.
Alfredt schreef op 19 June 2003 @ 10:12:
[...]

Ook al is een post nog zo goed andere users gaan altijd er op in. Al was het alleen maar met de opmerking van "wannabemod". Er zijn altijd wel dingen in een post aan te wijzen die dan net niet helemaal kloppen, en als die er niet zijn pakken ze de user weer aan.
En als één user een reply mag geven over de regels en dergelike mag een ander dat ook.... tenminste zo zien veel users dat...

Gewoon een user helpen. Subtiel naar de search verwijzen kan. Maar dan wel naar de search mèt antwoorden en niet een kale search :)

Het beste is gewoon melden en als het heel dringend is gewoon even wat IRC kanalen joinen en heel hard roepen om een mod daar :)
Oke, dit zijn duidelijke andtwoorden voor mij, jullie hebben groot gelijk, ik zelf ga dan ook jullie raad opvolgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet waar sommige users ook wel is ziek van worden.

dit soort topics, waar met behulp van veel smilies en veel text weinig word gezecht alles 5x word herhaalt en niks word bereikt.
ook dit soort posts staan traditioneel een stuk of 5x in zulk soort threads overgens.

waarom kan het niet voor 1 keer zo zijn dat als een user een post opent in de trend van 'ik vind X niet eerlijk, want ...'
dat er gewoon een reply op komt met.
'Joh, das erg.' met een slot erop.

dat scheelt tijd, moeite en database space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:05:

dit soort topics, waar met behulp van veel smilies en veel text weinig word gezecht alles 5x word herhaalt en niks word bereikt.
ook dit soort posts staan traditioneel een stuk of 5x in zulk soort threads overgens.

waarom kan het niet voor 1 keer zo zijn dat als een user een post opent in de trend van 'ik vind X niet eerlijk, want ...'
dat er gewoon een reply op komt met.
'Joh, das erg.' met een slot erop.

dat scheelt tijd, moeite en database space.
Bereik je er dan wel wat mee als je een topic sluit met een reply als 'Joh, das erg'? Nee, aangezien de topicstarter dan nog geen feedback heeft gekregen en dus ook niet weet waarom het volgens de desbetreffende moderator wel eerlijk was.

En zolang jij niet bij dit soort topics betrokken bent hoef je ze niet te lezen hoor, zeker niet als je het te veel tekst vindt.
Dat er veel dingen herhaald worden komt gewoon doordat het vaak niet in één keer duidelijk is of mensen er gewoon wat meer nadruk op willen liggen, als jij een uitleg krijgt die je niet snapt ben je toch ook blij als je 'm nog een paar keer kan horen/lezen/krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:05:

[...] dat scheelt tijd, moeite en database space.
door GoT niet te bezoeken bespaar je CPU-time, serverbelasting en ook database-space (logins en sessions worden ook opgeslagen)
zijn dus de beste users diegenen die nooit GoT bezoeken en nooit hier posten?
ik betwijfel het, natuurlijk is de beste user niet onlosmaend degene die het meeste post of de server als meeste belast.

Maar het feit dat soms dingen gepost worden die 'herhalend' zijn voor jou, hoeft niet te betekenen dat een open discussie, ook waar deze niet gericht is op een 'oplossing' verhelderend werkt.

Feitelijk stellen in deze thread de Mods/Crew een hele hoge eis aan de users wat betreft zelf-controle, je mag 'dit' niet meer en 'zo' mag je niet meer posten.

feitelijk is bestraffing daarvan enorm subjectief en afhankelijk van zowel de insteek van de mod, mogelijk de stemming van de mod; zonder dat hier een open controle op mogelijk is.
Het is normaal dat dit ook tussen users en Mods open besproken wordt, 'wat' nu eigenlijk de mods van ons users verwachten.

Persoonlijk ben ik het nog steeds niet eens met de houding van JvS, waar hij iedere gedrag gericht op sociale educatie van users enkel legt bij mods, ik denk dat een user op een forum actief is juist vanwege sociale binding,
verder betreft zaken als corrrect zoeken en het lezen van FAQ's juist ook vaak een oplossing van het probleem, de sociale netiquette op GoT is ook ontwikkeld en ontstaan om veel ruimte te bieden voor 'probleemoplossing',
andere users deze aan te leren betekent ook dat ze sneller en beter hun eigen problemen op kunnen lossen.

Ik moet JvS gelijk geven dat echter de hudiige methode, waar posters soms als stoorzender werken binnen vraag-threads ook negatief werkt en een probleem vormt voor het vinden van de oplossing.

In die zin moet je reageren op problemen die ontstaan, open discussie erover is alvast één van de maatregelen, die mogelijk al een vermindering van dit gedrag zal betekenen.
Modacties op 'negatieve replies' zal een tweede zijn (al vermoed ik dat dit gepaard gaat met een negatief effect van sfeerverslechtering, door het grotere 'wat-mag-ik-wel-en-wat-niet-posten'-gevoel bij users).

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 19-06-2003 14:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op 19 juni 2003 @ 14:19:
[...]

Feitelijk stellen in deze thread de Mods/Crew een hele hoge eis aan de users wat betreft zelf-controle, je mag 'dit' niet meer en 'zo' mag je niet meer posten.
hoge eisen?
zelf-controle?

sorry hoor, maar ik vind dat het beleid nog redelijk losjes is.
en dat er amper eisen worden gesteld aan de gebruikers.
het is niet meer dan normaal dat je je gedraagd tegenover andere mensen en dat men even nadenkt voordat met wat zegt. (of schrijft als het over posts gaat)

dat een gedeelte van de user-base van GoT hier een probleem mee heeft is mij een groot raadsel maar om het daarom hoge eisen te noemen?
feitelijk is bestraffing daarvan enorm subjectief en afhankelijk van zowel de insteek van de mod, mogelijk de stemming van de mod; zonder dat hier een open controle op mogelijk is.
Het is normaal dat dit ook tussen users en Mods open besproken wordt, 'wat' nu eigenlijk de mods van ons users verwachten.
bestraffen zoals jij het noemt is altijd subjectief.
en die open controle is er wel op mogelijk en word ook gedaan.
ik neem aan dat mods aventoe namelijk ook wel eens kijken wat ze allemaal schrijven en ook wel eens overleg plegen over wat waar te doen, en of wat waar nou wel helemaal gerechtigd was.

en zo i zo mocht een bebruiker iets raar vinden, of het ergenst niet mee eens zijn
kan hij zover ik weet gewoon een mod even ICQ'n/msn'n of wat voor andere dingen wel niet.
desnoods zou je zelfs een mailtje kunnen sturen om even te vragen waarom wat.

en in mijn ogen zijn discussies zoals dit topic helemaal niet nodig.
er zijn tientale pagina's aaan FAQ geschreven om voledig uit te leggen hoe het hier op GoT in elkaar zit. de wat wells de wat niets, etc..
dat gecombineerd met het feit dat windows XP automaties msn voor je meeleverd zodat je de mods ook even prive kan vragen hoe en wat zou toch al meer dan voldoende moeten zijn.

maarja, eigenlijk ben ik hypocriet bezig, want ik had heel dit topic niet moeten lezen laat staan reageren. (volgens mijn eigen mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Persoonlijk ben ik het nog steeds niet eens met de houding van JvS, waar hij iedere gedrag gericht op sociale educatie van users enkel legt bij mods, ik denk dat een user op een forum actief is juist vanwege sociale binding,
Sja, alleen komt dat bij sommigen tot uiting met "ga gvd toch eens een keer zoeken zeg :'("... Da's heel leuk, maar niet gewenst en net zo erg als het topic zelf.
verder betreft zaken als corrrect zoeken en het lezen van FAQ's juist ook vaak een oplossing van het probleem, de sociale netiquette op GoT is ook ontwikkeld en ontstaan om veel ruimte te bieden voor 'probleemoplossing'
Klopt, en het is ook helemaal niet erg als je behulpzaam een reply neerzet met daarin:
Het is de bedoeling dat je eerst even zoekt en in de FAQ kijkt, daar staat namelijk je antwoord in:

Quote uit FAQ met daadwerkelijk antwoord
Ook in dit draadje (URL) staat het, die had ik gevonden met [search=zoekterm] :)
Alleen geloof ik niet dat users daar vaak zin in hebben. DAT mag dus best. Je mag best een user ook even op de polcy wijzen, maar dat zie je vaak niet gebeuren. Een user plaatst " [google=zoekterm] " als reply en denkt daarmee aan de "je moet behulpzaam zijn" eis te voldoen, terwijl zo'n reply ontzettend veel irritatie en nog meer escalatie oplevert.
andere users deze aan te leren betekent ook dat ze sneller en beter hun eigen problemen op kunnen lossen.
Ik vind het prima als ze geholpen worden aan een antwoord en erop gewezen worden dat je dat dus kan vinden met de search, dan kunnen mods de user op het 'niet zoeken' aanspreken :).
Ik moet JvS gelijk geven dat echter de hudiige methode, waar posters soms als stoorzender werken binnen vraag-threads ook negatief werkt en een probleem vormt voor het vinden van de oplossing.
Van mods wordt dat gewoon geaccepteerd (of is er geen tegenspraak IN dat topic mogelijk).

De discussie over 5 keer een antwoord ga ik niet aan hier, da's een heel ander onderwerp, want "weet je wat ik ook irritant vindt?" is hier niet de bedoeling, dit topic gaat over offtopic commentaar van users tegen andere users :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 14:54:
hoge eisen?
zelf-controle?

sorry hoor, maar ik vind dat het beleid nog redelijk losjes is.
en dat er amper eisen worden gesteld aan de gebruikers.

[..(subjectieve ) snip..]
en in mijn ogen zijn discussies zoals dit topic helemaal niet nodig.
er zijn tientale pagina's aaan FAQ geschreven om voledig uit te leggen hoe het hier op GoT in elkaar zit. de wat wells de wat niets, etc..
natuurlijk mag jij dat vinden, en het is prettig dat jij van nature al een goede poster bent, die nooit in problemen zal komen, nooit in 'slechte topics' reageert.

voor jou is dat dan normaal, maar het blijkt dat een groot deel van de users zich niet zo gedraagt, wel topicstarters wijst op fouten in hun post, verkeerde titel, verkeerde topicstart, niet gezocht of geen FAQ doorgelezen.

feitelijk is dat een uitvloeisel van de eisen die aan Topicstarts worden gesteld, de users herhalen enkel wat er eerder is neergezet in policy's (vaak onterecht FAQ genoemd)

Het is een beetje vreemd, en mij stoort het dat onlosmakend de fout bij users gelegd wordt, hun reacties worden als fout gezien, maar ontkend wordt, dat deze users enkel de basis-atmosfeer van GoT, die op regeltjes en strafmaatregelen is gebaseerd overnemen.
het is typisch dat het invoeren van een nieuw regeltje ook weer als een makkelijke oplossing wordt gezien: dat is 'symptoom-bestrijding'.

ik claim zeker niet dat ik wel een betere oplossing heb, alswel dat beleid ertegen door middel van bestraffen van users 'slecht' zou zijn (waarschijnlijk is het zeker op de korte termijn de enige oplossing).
Maar ik zou het wel prettig vinden als de crew zou oppassen een 'sociaal' functionerend forum als dusdanig te blijven zien:
en niet bureaucratisch te laten wegzinken in een moeras van 'een regeltje voor iedere reactie'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je minder regels wilt en vraagt om sociale correctie dan geef je iedereen de vrijheid om te corrigeren naar inzicht, ook de mensen die wat minder subtiel zijn of andere interperaties van de richtlijnen hebben.
Aangezien mensen heel gevoelig zijn gaat er dan veel meer gehuild worden.
Heb je ergens moeite mee dan kun je dat imo beter elders melden dan dat je je kritiek de vrije loop laat.
Laat de moderators onderling maar afspreken hoe ze met bepaalde situaties omgaan zodat wij zorgeloos over computers kunnen zwammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Genghis Khan schreef op 11 June 2003 @ 16:01:
Er wordt volgens mij ook amper tegen opgetreden, maar toch lijken een aantal modjes het erg traumatisch o.i.d. te vinden.
Ik denk dat te maken heeft in welk forum de moderator mod. Het is namelijk forum afhankelijk. In het ene forum komt het vaker voor dan in de andere. Als je moderator bent in een forum waar het vaak gebeurt dan valt het de moderator als eerste op. Als deze er dan tegen gaat optreden dan kunnen sommige users de indruk krijgen dat het traumatisch optreden is, maar geloof me, dat is niet zo ;)

Ik ga effe c/p uit een draadje waar dit onderwerp al eens is besproken, mijn persoonlijke visie en mening over 'modgedrag van bepaalde users':
XceeD schreef op 04 juni 2003 @ 12:57:
Op zich heb ik absoluut geen problemen met users die andere users op de FAQ en de search wijzen. Echter heb ik af en toe wel problemen met het feit hoe het wordt gedaan...
Wanneer een user sturende opmerkingen plaatst in combinatie met een bijdrage voor het topic (eventuele oplossing of suggestie) dan is dat prima. Dat kan betekenen dat iemand een user verwijst naar de search met daarbij een link met zoekresultaten. Zo is de TS geholpen en kan hij meteen zien dat je a) het via de search kan vinden en b) welke keywoorden worden gebruikt om te zoeken.

Wanneer een user enkel en alleen verwijst naar de search zonder daarbij een oplossing in welke vorm dan ook te geven en daarnaast een SeM topic aanmaakt dan gooi ik dat SeM topic dicht met de mededeling dat wanneer het makkelijk op te zoeken is hij op z'n minst een zoekresultaat of een oplossing kan posten.... Vaak knoop ik er nog een PM aan vast met een dergelijke mededeling.
Dit geldt trouwens ook voor het posten van een oplossing die al meerdere keren is gepost in een draadje. Daarmee bedoel ik niet de oplossing die vlak achter elkaar worden gepost, dat kan gebeuren. Maar het gebeurt maar al te vaak dat een user een oplossing post die al uren daarvoor door een andere user is gepost. Dan wek je bij mij toch echt de indruk dat je post om te posten, techpost scoren dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 19-06-2003 16:23 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan wek je bij mij toch echt de indruk dat je post om te posten, techpost scoren dus.
Ach, zolang het ontopic is, je hebt niets aan een "techpost scoren" dus daarom zal het wel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 19 June 2003 @ 16:22:
[...]
Ach, zolang het ontopic is, je hebt niets aan een "techpost scoren" dus daarom zal het wel niet gebeuren.
en toch is het mega irritant, je ziet als user ineens jouw topic weer boven in de lijst staan en denk "joechei, een oplossing" om vervolgens een "tip" te lezen die velen voor je al hebben gegeven (die dus niet de oplossing vormden).

Los van of het zin of niet heeft om een techpost te scoren.

/me weet uit ervaring hoe het is om na twee weken stilte je topic gekicked te zien worden met de briljante opmerking "bij mij doet hij het ook niet", of "heb je deze oplossing al geprobeerd" (die :O al 14 keer gegeven is :O )

Onder het mom "heb je niets inhoudelijks toe te voegen, laat de reactie dan achterwege", opvoeden van gebruikers doet de crew wel en aan loze kreten heeft niemand iets.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 17:00 ]

Pagina: 1