Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
In plaats van replies in 'slechte' topics wil ik eigenlijk ook even de 'slechte' replies in topics aankaarten. En dan vooral in CME.
Er is een tijdje hard opgetreden tegen mensen die niet meer dan 'mooie casemod!' zeiden, maar de laatste weken is dat (helaas?) afgezakt, een heel groot deel van casemod topics staan vol met replies ala 'netjes hoor!', 'zo die is cool!' etcetera. Met onderbouwing zijn topics een stuk leuker om te lezen.
The devil is in the details.
Maar het staat vermeld in de FAQ. Ze dienen die goed door te lezen, dus dienen ze op de hoogte te zijn van de mededeling. Daar staat zelfs een link naar het topic in de MED.
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
• EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
• Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt, en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
• Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.
• Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
• Je probleem in meerdere subfora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg.
• Mensen erop wijzen dat er iets niet klopt aan de thread (searchvraag ed.) Zie ook: deze mededeling.
• Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Han op 23-04-2003 15:46 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
XceeD schreef op 23 April 2003 @ 15:43:
DeMoN, ga jij de FAQ nogmaals goed doorlezen? Het staat weldegelijk vermeld in de FAQ. Daar staat zelfs een link naar het topic in de MED
[...]
DeMoN weet dat het in de FAQ staat, maar ik ben het met hem eens dat dat niet opvalt en dat er gewoon erg veel mensen zijn die de FAQ gewoon niet lezen. Die weten dus niet dat je niet in zulk soort topics weg moet blijven, daarom vraagt DeMoN of er geen andere mogelijkheid is om het aan die mensen duidelijk te maken.DeMoN:
Kijk, de FAQ moet je lezen voordat je op dit forum komt, maar we weten allemaal dat dat maar heel weinig users doen.
The devil is in the details.
Maar ik ben van mening dat wanneer dit duidelijk wordt vermeld in de huisregels, zoals nu, iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Dus dan zie ik een note voor zoiets het niet als zonde maar als terecht, je had het kunnen weten. En tja, het is maar een note en in geval van een nieuwe user weegt deze niet zo zwaar. Mocht het vaker voorkomen dan krijgt deze user wel een PM met deze link, of een mailtje....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
1. MaRc0 thx voor het verdedigen van mijn postXceeD schreef op 23 April 2003 @ 15:50:
MaRcO, ik had al een beetje ge-edit
Maar ik ben van mening dat wanneer dit duidelijk wordt vermeld in de huisregels, zoals nu, iedereen hiervan op de hoogte moet zijn. Dus dan zie ik een note voor zoiets het niet als zonde maar als terecht, je had het kunnen weten. En tja, het is maar een note en in geval van een nieuwe user weegt deze niet zo zwaar. Mocht het vaker voorkomen dan krijgt deze user wel een PM met deze link, of een mailtje....
2. XceeD, Ja, je hebt gelijk.
MAAR er is altijd een maar.. en in dit geval vind ik dat dat topic iig MEER aan de aandacht moet komen dan oude topics waarin bijvoorbeeld wordt gemeld dat Cheatah is omgebouwd tot whatever... Wat interesseert dat een nieuwe user nou?
Het lijkt mij verstandig om dan iig dat policy geval meer omhoog te halen.
Stel, je bent nieuw (je leest de FAQ niet), je komt in MED en ziet hoofdzakelijk ststus-upgrade's.
dan is het toch meer logisch om dat policy topic in het oog te laten vallen?
En DEAL with it.. WEINIG mensen lezen de FAQ. Dus dit lijkt me gewoon handig
Ok, Courage heeft er iig al IETS aan gedaan, thx
[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 23-04-2003 15:57 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ach ik vind het nooit zo'n probleem of af en toe ook domme topics een eindje op weg te helpen, anders druk ik gewoon 'back' . Niet moeilijk lijkt me
Lord Daemon kan geen blockquotes ?
[ Voor 11% gewijzigd door Basszje op 23-04-2003 16:01 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Sinds Lord Daemon geen crew meer is niet, nee.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Dus voor eenieder: hou je vast
LD: gebeurd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:07 ]
Waren ze net bezig met juist liev doen tegen newbies.. gaan ze nu weer hard doen..Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 16:05:
Binnen SA/WOS gaat heel snel hard opgestreden worden (is niet al te lang geleden nog over gesproken)
Zeker een experimentje?
Geldt dat ook voor mij?Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 16:05:
Binnen SA/WOS gaat heel snel hard opgestreden worden (is niet al te lang geleden nog over gesproken)
inkoppertje: Ja! Helemaal voor jou!
Lokale "Shock and Awe"DeMoN schreef op 23 April 2003 @ 16:06:
Waren ze net bezig met juist liev doen tegen newbies.. gaan ze nu weer hard doen..
Zeker een experimentje?
[ Voor 28% gewijzigd door Han op 23-04-2003 16:10 ]
Verwijderd
Op 1 nivo modereren lukt gewoon niet: dat is te strak en probeert men altijd een limiet op te zoeken en er ietjes onder te duiken. Als dat lukt wordt het weer ietjes verder eronder duiken
Tjdens de periode van hard modereren zul je zien dat de slecht postende users zullen gaan gillen en weg zullen gaan. Daarna valt op dat alles goed (/beter) gaat en kan er weer iets meer losser gemodereerd worden (omdat men zich gedraagd)
xceed: al HELEMAAL voor jou
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:11 ]
Verwijderd
Men moet eens af van het idee dat newbees hier de fouten maken. Vaak zijn het mensen met +200 posts.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:35 ]
Het valt en staat met de manier hoe het gepost wordt. Ik post ook vaak corrigerende opmerkingen. Het verschil is dat mijn opmerkingen niet als persoonlijk kunnen worden opgevat maar als een extra'tje. Zolang men maar iets toevoegd aan het topic (oplossing aandragen) en daarnaast op een correcte manier iemand ergens op wijst dan is daar niks mis mee....
En iemand die al wat langer op GoT hangt en zich bij de 'oude garde' rekend zal niet reply posten die al eerder in het topic is geplaatst, of enkel en alleen posten om iemand terecht te wijzen.