Toon posts:

[xp] install op 783Mb? kan het nog kleiner

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nog net een pc eve gebouwd en ik moest het testen door windows te installen.
Ik kon geen HD vinden dus heb ik maar een oude hd uit een oude systeempje gesloopt . size namelijk 1.28gb.

Dus ik starte winxp install en ging er gerust door heen zonder foutmeldingen.Ik verwachte een van " meneer uw HD is te klein" maar nee . install ging perfect

nu xp installed en het nam 783mb in beslag. En doe je nog eens de documenten en program files folder bij dat 47mb is is het lekker klein . 794mb !

Enige wat ik installed heb is me kabel modems drivers (100kb:S)

Ik heb wat verwijder hier een daar maar ik wil meer want ik heb maar 140mb over :( . de rest is de swap file.

wat kan ik er eventueel verwijderen

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Waarom zou je in hemelsnaam die moeite gaan doen? Mijn inziens was het zelfs handiger geweest om even naar een leuke PC Shop te gaan om daar een simpel harde schijfje te kopen, dan had je nu veel meer ruimte gehad. Zowiezo vind ik Windows XP op een 1.28GB schijf niet echt handig want je hebt wel degelijk meer nodig om Windows XP echt lekker te laten draaien.

Profile

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
In de windows map : *.TXT, *.TMP, *.LOG, *.BMP en bestanden 0 bytes groot zijn.
C:\Windows\Temp legen
My documents and settings\\[.....]\Temp legen
User profiles weg gooien.
Zoeken op de hd naar *.bmp.
Onderdelen zoals games verwijderen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• blackd
  • Niet online
D'r staat een "DriverCache" directory die kun je leeggooien, scheelt je ook wat MB's. Ik kon uiteindelijk op een 720 MB komen afaik.

In die DriverCache zitten alle drivers, zolang je je WinXP cdrom bij de hand houdt, heb je deze DriverCache niet nodig.

MSOOBE heb ik ook weggegooid, maar dan ging er e.e.a. mis bij het aanmaken van nieuwe users. Misschien met Group Policy dat je dat weer uit kunt zetten.

[ Voor 70% gewijzigd door blackd op 10-06-2003 22:33 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
leuk, nu heb je een hele trage hardeschijf (pio4?) en waarschijnlijk is je windows dus ook niet echt lekker vooruit te branden...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
# System restore uitzetten
# Schijfopruiming regelmatig gebruiken
# Swap uitzetten!? (gewoon je intern geheugen gebruiken!?)

//edit//
Als hij dat nou wil, dan moet ie het toch zelf weten, hij hoeft toch niet 10x te horen dat je het er niet mee eens bent |:( :X

[ Voor 37% gewijzigd door Race Eend op 10-06-2003 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
de hd is alleen voor testen maar dit vraag ik uit interese . Misschien komt het wel goed uit ergens anders .

/me werken in PIO4 is niet echt prettig

//edit//
xp verkleinen komt handing want het geeft je pc ook een beetje de extra performance of niet :S.

ik wou eve weeten hoe GOT members kwamen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 22:41 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd ik heb ook op een p100 win2k draaien met een 1.2 gig schijf :)

Als inbelserver en simpel ftp server loopt het perfect, staat nu alweer 3 weken aan en dat hield windows98 niet uit zolang toen :).

Overigens is Linux toch wel het fijnste om mee te draaien, maar dat kreeg ik toen niet aan de praat met me isdn kaart. Anyways als goed is moet je windows xp nog wel kleiner krijgen, als search gebruikt en google?

Tweakers Discord

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wel een leuk topic dit :)

Ik vraag me namelijk ook af, of een Win XP pro install op een 2Gb schijf wel zo verstandig is. Tis alleen voor office en internetgebruik, maar wellicht kan ik toch beter Linux gaan gebruiken.
Wat is in dit geval een betere keus? Gaan WinXP pro en een willekeurige Linux distributie samen in een netwerk?

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er was eens bestand waarmee je msn enzo kan verwijderen effe searchen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• blackd
  • Niet online
Tweeke schreef op 10 June 2003 @ 22:47:
Gaan WinXP pro en een willekeurige Linux distributie samen in een netwerk?
Ligt eraan wat je precies in dat netwerk qua services gaat draaien..

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

nero355 schreef op 10 juni 2003 @ 22:53:
Er was eens bestand waarmee je msn enzo kan verwijderen effe searchen ;)
Yup, even de sysoc.inf editten. Overal waar het woord "hidden" staat deze verwijderen.
Vervolgens kun je via het configuratiescherm, software, windows onderdelen (ofzoiets, ik heb hier alleen de Engelse versie) de betreffende apps verwijderen (ook de MSN explorer).

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Ik heb zelfs Windows Enterprise Server 2003 draaien op nog geen 800 MB. Dat viel me ook op toen ik het installede.

Je hebt denk ik niet genoeg ruimte om al je apps te installen. Een beetje programma is al snel meer dan 100 MB.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 10 June 2003 @ 23:06:
[...]

Yup, even de sysoc.inf editten. Overal waar het woord "hidden" staat deze verwijderen.
Vervolgens kun je via het configuratiescherm, software, windows onderdelen (ofzoiets, ik heb hier alleen de Engelse versie) de betreffende apps verwijderen (ook de MSN explorer).
dat komt wel handig want ik moet windows movie maker en outlook verwijderen.
Op het moment valt "windows file protection " me lastig :(

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:23:
Op het moment valt "windows file protection " me lastig :(
Kun je ook uitzetten 8)

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15
blackd schreef op 11 June 2003 @ 09:35:
[...]

Kun je ook uitzetten 8)
hoe dan ?

Check dit en help mee!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik denk eigelijk niet dat windows het lang volhoud op 1,28GB...

K'heb windows er nu een paar maanden opstaan hier, en t'is al 2,78GB :| Damn :(

Kan iemand me eens uitleggen wat er zo vreselijk veel ruimte in beslag gaat nemen :? Temp files enzo zijn leeg....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Windows heeft de vieze gewoonte om systeembestanden (dll's en dat soort meuk)die neergezet door andere programma's lekker op de hd te laten staan. Nu kun je gaan discozeuren of het niet ligt aan de uninstaller van desbetreffende programma of dat windows eigenlijk zou moeten bijhouden hoeveel programma's gebruik maakt van de dll.
If 0 then delete :)
Als je je swapfile op dynamisch hebt staan (maar wel zo dat ie het niet weer leegt) dan schiet het ook op. Ook systemrestore is zo'n handige optie, die erg aardig is voor je hdruimte.

Ik heb XP nog niet geoptimaliseerd voor hdruimte. Ik ben eerst eens begonnen om geheugengebruik en thread/process count flink omlaag te schroeven. Geheugengebruik is nu 71MB, threadcount 220 en processen 19. Volgens mij levert in dat soort dingen meer performance op dan hd ruimte. Maar als je zoals de topicstarter een kleine hd hebt (om wat voor reden dan ook): kijk swapfile na, bekijk dlls of zo niet overbodig zijn en zet systemrestore a.u.b. uit.

Als ik bij het zo klein mogelijk maken van de install van xp kom (dat zou deze week moeten zijn) zal ik mijn resultaten (en belangrijker, hoe gehaald) hier ook nog posten. Ik ben ook zo'n zieke gast die alles goed/klein en snel wilt hebben :)

[ Voor 43% gewijzigd door Pheno79 op 11-06-2003 14:40 ]

• blackd
  • Niet online
Ros maar in op google: disable windows file protection
Succes :Y)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:12

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ach, met Windows 95 lukte het op een MB of 65 :z, of nog kleiner als je IE eruit sloopte 8)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Pagina: 1