Toon posts:

versterker actieve subwoofer????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK wil zelf een subwoofer gaan bouwen alleen wel een actieve sub, ik weet alleen niet waar ik als het ware kant-en-klare versterkers kan kopen voor in een subwoofer.? weet iemand waar ik die kan kopen en/of maken?? de sub moet voral hard gaan.
bvd Hans

ps de sub heeft de volgende specs:

Power handling: 500W peak / 150 W RMS - 8 ohm
Frequentiebereik: 38Hz - 1000 Hz (-3 dB)
Rendement: bijna 100dB/1W/1m

SPEAKER:
Raveland WHX-488: (46cm / 18")
Fs 28 Hz / Vas 355 l / Qms 3.7 , Qes 1.33 , Qts 0.98 / 94dB/1W/1m

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Subwoofers gaan sowieso vaak al wel hard genoeg, dus waarom verkies je in dit geval niet kwaliteit boven kwantiteit (daar issie weer :P)... Niks zo ergerlijk als een slecht klinkende bass ! En zou zeggen, geef wat meer geld uit aan de kwaliteit van het geheel, dB's heb je over het algemeen toch wel genoeg ...

Mother, will they like this song?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-08 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Deze luidpreker heeft een verschrikkelijk hoge QTS. Die kun je in een BR box bijna niet gebruiken als je hem ook heel laag wilt laten gaan. Check maar es met winISD of zo wat het frequentieverloop word.
Voor subwoofers zijn er betere luidsprekers te krijgen, deze lijkt me meer voor PA

Goedkope subversterker is die van conrad (is eigenlijk een parts express verterker nummer .. .. kan niet zo snel vinden) Deze is 109€ en 100watt 8ohm 150w 4ohm RMS

Speaker en Co heeft ook wat betere/duurdere/sterkere modellen maar de keuze van je luidspreker doet me denken dat je geen 899€ voor een Hypex 500 wil uitgeven

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
voor een versterkertje kan je ook op b.v. www.marktplaats.nl kijke,

suc6

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Indoubt schreef op 11 juni 2003 @ 02:16:
Deze luidpreker heeft een verschrikkelijk hoge QTS. Die kun je in een BR box bijna niet gebruiken als je hem ook heel laag wilt laten gaan. Check maar es met winISD of zo wat het frequentieverloop word.
Voor subwoofers zijn er betere luidsprekers te krijgen, deze lijkt me meer voor PA

Goedkope subversterker is die van conrad (is eigenlijk een parts express verterker nummer .. .. kan niet zo snel vinden) Deze is 109€ en 100watt 8ohm 150w 4ohm RMS

Speaker en Co heeft ook wat betere/duurdere/sterkere modellen maar de keuze van je luidspreker doet me denken dat je geen 899€ voor een Hypex 500 wil uitgeven
Drivers met een hoge Qts zijn ook niet geschikt voor serieuze PA subs.

Overigens is het wel indrukwekkend wat je met 18" kan, ook met deze Raveland driver in een gesloten behuizing. Kijk maar eens in dit topic, dat gaat over subs op basis van deze driver.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd

http://www.lautsprechershop.de/hifi/verst.htm

Hier heb ik ook m'n spullen besteld, ze hebben redelijk veel.
Pagina: 1