Toon posts:

[w2k3 server] Niet meer bereikbaar via vnc na blokkering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 server staan die ik met tight vnc vanaf een werkstation bestuur. Maar na een bepaalde tijd wordt de huidige gebruiker uitgelogd en kan ik niet meer via vnc bij de server komen. Ik moet dan via het toetsenbord aan de server weer inloggen en dat gaat nogal lastig zonder beeldscherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want uit de help van windows enzo wordt ook niet veel duidelijk :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
1) vnc als service installeren
2) je kan op het icoontje linksbovenin een 'send ctrl-alt-delete' sturen naar het keyboard

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ik zal het es proberen zodra ie weer es een keer blokkeert :*)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

wat dacht je van Remote Desktop active maken??? dat werkt stukken sneller dan VNC en is nog encrypted ook.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mutsje schreef op 10 juni 2003 @ 19:08:
wat dacht je van Remote Desktop active maken??? dat werkt stukken sneller dan VNC en is nog encrypted ook.
Wat dacht de TS ervan om gewoon een Linux bak aan te schaffen :? Dat is stabieler en nog veiliger ook.

;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Spider.007 schreef op 10 juni 2003 @ 19:10:
[...]
Wat dacht de TS ervan om gewoon een Linux bak aan te schaffen :? Dat is stabieler en nog veiliger ook.
;)
Lekker boeien dat je hem linux aanraad, daar gaat dit topic niet over :|
VNC als service en hoppa klaar is TS
Volgens mij kon VNC ook encrypted communiceren... ik ga het eens na zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door VisionMaster op 10-06-2003 19:14 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

VisionMaster schreef op 10 juni 2003 @ 19:13:
[...]

Lekker boeien dat je hem linux aanraad, daar gaat dit topic niet over :|
VNC als service en hoppa klaar is TS
Lees wat ik quote :P

edit:
Ik bedoel; de TS zegt dat hij een probleem heeft met VNC en vervolgens roept mutsje dat de TS de Remote Desktop active moet maken. Dat is gewoon om het probleem heenwerken; en daarom roep ik ook nog even Linux tussendoor; dan werk je ook om het probleem heen

[ Voor 36% gewijzigd door Spider.007 op 10-06-2003 19:17 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik denk ik je snap nu, maar vind het nog steeds een nutteloze opmerking om iemand Linux aan te raden als zijn vnc niet goed is geconfiged, of mis ik iets |:(

[ Voor 46% gewijzigd door VisionMaster op 10-06-2003 19:17 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook liever een linux bak maar ik heb het forum al een tijdje onveilig gemaakt met vragen hierover want ik krijg het internet niet meer omhoog dus das dan wel een probleempje bij een server nietwaar ? 8)7

Maar ik heb nu geprobeerd die ctrl - alt - delete via vnc te versturen maar dit is dus niet mogelijk wanneer ie geblokkeerd staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 19:22 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:18:
Maar ik heb nu geprobeerd die ctrl - alt - delete via vnc te versturen maar dit is dus niet mogelijk wanneer ie geblokkeerd staat.
Heb je VNC inmiddels ook als service draaien? Dit is wel essentieel.

---

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu , maar ik heb dus net dat remote desktop ingeschakeld... maar ik moest eerst nog ff uitzoeken hoe dit allemaal werkte enzo en ik ben daar toch wel erg van gecharmeerd... maar ik moet nu weer afwachten tot dat ding weer gaat blokkeren ...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:18:
Ik heb ook liever een linux bak maar ik heb het forum al een tijdje onveilig gemaakt met vragen hierover want ik krijg het internet niet meer omhoog dus das dan wel een probleempje bij een server nietwaar ? 8)7

vreemd, je hebt vnc dan toch wel als service draaien, en niet als app in de voorgrond (die afgesloten wordt zodra als je uitlogged op de console), (console lock=niet uitloggen overigens)

mischien toch als optie even RDP meenemen? daarmee kan je in w2k3 ook de console overnemen (itt windows 2000 server)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Spider.007 ik raad TS aan om Remote desktop te activeren omdat dit sneller werkt dan VNC. Het buildin is bij Windows2003 en je geen Freeware sh*t op je server hoeft te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Neej idd maar als ik de console dan weer wil unlocken zal ik eerst moeten inloggen voordat ik weer iets kan gaan doen . uhm rdp ? en dat is ? (remote desktop pdinges) ? dus dat prog van windows

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mutsje schreef op 10 June 2003 @ 19:28:
Spider.007 ik raad TS aan om Remote desktop te activeren omdat dit sneller werkt dan VNC. Het buildin is bij Windows2003 en je geen Freeware sh*t op je server hoeft te installeren.
In dat geval heeft Remote Desktop zeker zijn voordelen.
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 19:26:
en ik ben daar toch wel erg van gecharmeerd
:D

mijn Linux opmerking was ook wel een beetje een lame losse flodder }:O ;)

---

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

In Windows2000 heb je Terminal Server. Deze had een Administrative mode(2 users max) en Application mode waar je licenties voor moet kopen. In Windows2003 is er geen Administrative mode meer maar moet je licenties na 4-5mnd invoeren. Remote Desktop is de opvolger van Terminal Server in Administrative mode.
RDT is gewoon buildin by desing en ook gratis dus, je hoeft er niet extra voor te betalen.

Je zou bij www.dameware.com even de trail kunnen downloaden remote client op je server rossen en ctrl+alt+del commando sturen. Is geen freeware maar werkt wel stukken beter dan VNC.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met vnc, als mede met vele andere services. (Mcafee 7.0 Prof, BlackIce, en ZoneAlarm. Ik denk dat het wachten is op een gupdate versie van vnc.

• Zwelgje
ik heb hier voor de grap even winvnc geinstalleerd (nieuwste versie) en ik kan hem netjes draaien onder windows 2003 server (standard edition),

scherm gelocked, geen probleem, kan hem met vnc netjes unlocken

maw: of ji hebt een oudere versie, of jij doet toch echt iets verkeerd

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zwelgje VNC werkt ook gewoon als je het goed installeerd.

Maar het blijft een Freeware pakket en waarom zou je een Extra iets installeren op een server als er al Remote Desktop bij geleverd wordt???

• Zwelgje
mutsje schreef op 10 juni 2003 @ 19:42:
Zwelgje VNC werkt ook gewoon als je het goed installeerd.

Maar het blijft een Freeware pakket en waarom zou je een Extra iets installeren op een server als er al Remote Desktop bij geleverd wordt???
dat hoef je niet tegen mij te zeggen ;) ik ben al jaren overtuigd van RDP,

Verwijderd

Topicstarter
tja dan doe ik dus blijkbaar iets verkeerd met vnc maar maakt niet uit met de remote desktop doet alles het weer prima :D

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

mooi dus het is nu opgelost mag ik hopen. Ik neem aan dat je VNC de-installeerd

Verwijderd

Topicstarter
Komt er lekker gebiedend uit :P maar ja ik was idd van plan vnc te de-installeren maar dan is denk ik bij deze nu dit topic klaar om gesloten te worden...

iedereen bedankt voor de moeite

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

Spider.007 schreef op 10 juni 2003 @ 19:10:
[...]

;)
Go bashing on some other forum biatch

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

McMiGHtY schreef op 11 juni 2003 @ 08:49:
[...]
Go bashing on some other forum biatch
Policy betreft niet gewaardeerde reply's
u bent, de zwakste schakel, tot ziens!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Spider.007 schreef op 10 June 2003 @ 19:10:
[...]

;)
echt weer een waardeloze opmerking...
je weet helemaal niet of linux stabieler is (welke van de miljoen versies trouwens?) want hoe lang is win2k3 server al op de markt?

edit: ah je geeft het al toe...

edit2: een nadeeltje van remote desktop is wel dat je niet inlogt op de console (zoals vnc / dameware etc) maar een sessie hebt naar de pc. Dit houdt dus in dat je geen meldingen ziet die naar je console gestuurd worden... (zoals service not started bij booten oid). maar aan de andere kant die meldingen komen wel in je eventlog...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 11:50 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
McMiGHtY: OK het was leek een troll, maar met argumenten terugkomen ipv op die manier is voortaan wellicht handiger ;)
Maar goed, laten we maar ophouden over die opmerking. Probleem is opgelost, iedereen is blij :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1