Toon posts:

ADSL router

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis ADSL over isdn, dus inkomende isdn lijn, en daar komt ADSL uit. Nu ging ik naar een computer winkel om een router te bestellen, en die gast daar zij dat ik gewoon elke router kan gebruiken. Ook normale ADSL routers. Maar ik ben er niet zeker van.

Kan je dus een normale ADSL router(modem) gebruiken op ADSL over idsn?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Nee, Je hebt 2 types. ADSL over gewone, analoge telefoon kabel.
ISDN is digitaal. Maar ik dan ga ik ervan uit dan je router met in gebouwde modem bedoelt.

Heb je al een modem met ethernet aansluiting kun je alle routers gebruiken

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 10:05

RUFFNECK

Poentje

Ik weet het niet zeker, maar je kan idd gewoon een adsl router gebruiken mits je dus die aparte adsl isdn modem ervoor hebt.
Al je het hebt over router/modem ineen, dan moet je wel bijv. zo'n isdn adsl multi-pc modemrouter van kpn bijv.
Correct me if I;m wrong...

• The_Greater
RUFFNECK schreef op 10 juni 2003 @ 17:06:
Ik weet het niet zeker, maar je kan idd gewoon een adsl router gebruiken mits je dus die aparte adsl isdn modem ervoor hebt.
Al je het hebt over router/modem ineen, dan moet je wel bijv. zo'n isdn adsl multi-pc modemrouter van kpn bijv.
Correct me if I;m wrong...
Dat klopt. Je kunt geen analoge ADSL modem gebruiken op ISDN. En ook niet omgekeerd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet dat dit niet mag maar ik zeg het toch :

Als je een Alcatel Speedtouch Home hebt dan is echt het beste om dat ding naar Pro te modden en een Switch erbij en huppa blazen maar :) ;)

* nero355 heeft het ook en na heel rustig en duidelijk alles gelezen te hebben voor de mod aan de mod begonnen en het werkt echt GREAT!!! DOEN!!! :)

GOEDE GUIDE : ww. bruring.com/nuke <= Ikke ook gevolgd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 10-06-2003 17:11 . Reden: linkje :) ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

The_Greater schreef op 10 juni 2003 @ 17:08:
[...]

Dat klopt. Je kunt geen analoge ADSL modem gebruiken op ISDN. En ook niet omgekeerd.
Idd, wist ik wel, ik wist alleen nie zeker of de verkoper en ik gelijk hadden over het feit dat je gewoon elke adsl router kan gebruiken, mits je dus een aparte ISDN modem hebt ;)

• The_Greater
RUFFNECK schreef op 10 June 2003 @ 17:11:
[...]

Idd, wist ik wel, ik wist alleen nie zeker of de verkoper en ik gelijk hadden over het feit dat je gewoon elke adsl router kan gebruiken, mits je dus een aparte ISDN modem hebt ;)
Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/yes.gif Volgens mij werkt ierder modem er op. het gaat er omdat het een modem is met UTP aansluiting.
{internet} -> Modem -> router -> computers

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

The_Greater schreef op 10 June 2003 @ 17:13:
[...]

[afbeelding] Volgens mij werkt ierder modem er op. het gaat er omdat het een modem is met UTP aansluiting.
{internet} -> Modem -> router -> computers
Uh, ja ieder modem gaat op een router, sure weet ik wel, maar het gaat heir geloof ik om een ISDN modem, omdat hij et op een ISDN lijn binnenkrijgt? Of zie ik weer wat verkeerd?

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

nee je ziet het goed, maar je begrijpt The_Greater niet.
hij bedoelt te zeggen dat het niet uitmaakt welk modem je hebt. die router werkt wel.

let op niet alle routers werken samen met kpn.
sommige wireless routers ondersteunen namelijk nog geen PPoE

[ Voor 24% gewijzigd door job op 10-06-2003 17:20 ]

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

damster schreef op 10 June 2003 @ 17:18:
nee je ziet het goed, maar je begrijpt The_Greater niet.
hij bedoelt te zeggen dat het niet uitmaakt welke router je hebt.
alhoewel, let op niet alle routers werken samen met kpn.
Ja maar dat probeerde ik ook te zeggen, gewoon elke adsl router kan je gebruiken (en ja niet allemaal werken met mxstream).
De topicstarter twijfelde alleen aan de kennis van de verkoper. Hij dacht blijkbaar dat, omdat hij op een ISDN lijn zit hij ook (ik zeg maar wat) bijv. een ISDN router ofzow moest hebben. Toch? :P :+

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ja klopt als je maar een adsl router neemt, die PPPoE ondersteunt dan zit het goed.

heeft de topicstarter nog geen modem, dan is het misschien goedkoper om een modem te kopen die je kunt tweaken. of een modem en router in een.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:00:
Ik heb hier thuis ADSL over isdn, dus inkomende isdn lijn, en daar komt ADSL uit. Nu ging ik naar een computer winkel om een router te bestellen, en die gast daar zij dat ik gewoon elke router kan gebruiken. Ook normale ADSL routers. Maar ik ben er niet zeker van.

Kan je dus een normale ADSL router(modem) gebruiken op ADSL over idsn?
Ik denk dat de verkoper dacht dat je al ADSL had en alleen een router wilde, want als je al ADSL hebt dan kun je daar bijna elke router voor gebruiken (niet als je een USB modem hebt ;))

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeFaCe op 10-06-2003 17:23 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Als je een router met ingebouwde modem zoekt ==> Die moet inderdaad als ISDN versie gekocht worden.
Zoek je een standaard router om achter je (ISDN) modem te hangen, dan zijn alle 'ADSL-routers' geschikt.

Succes met je koop !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.