• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 19:33
Ricoh RR230
Afbeeldingslocatie: http://www.nomatica.com/images/capliorr230.jpg

Kruidvat heeft van dinsdag 10 juni t/m zaterdag 21 juni 2003 de Ricoh RR230 voor 189 euro (incl. tasje :)) in de aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://kruidvat.amercom.nl/files/magazine/magazine_57_pagina_1_klein.jpg?rnd=6%2F10%2F2003+4%3A25%3A30+PM

Ben vanochtend naar de Kruidvat gefietst en heb gelijk de Ricoh RR230 maar meegenomen :+ Vond hem er leuk uitzien en niet te duur. Gelukkig hadden ze hem bij ons al, ze willen de aanbiedingen nog wel eens een dag later pas binnenkrijgen :( Thuis gelijk uitgeprobeerd, maar helaas waren de batterijen al vrij snel op. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik hem aan de tv had gehangen (werkt wel maar stekkertje zit er een beetje los in waardoor beeld af en toe wegvalt). Ding vreet echt stroom heb ik al gemerkt :P Heb nog geen foto om te laten zien, batterijen zijn allemaal leeg :D

Hier nog wat gegevens van de Ricoh RR230:
  • CCD: 1/3.15-inch CCD with 2.0million square pixels(effective pixels)
  • Resolutie: Still: 1600x1200/800x600
  • Zoom:
    Optical 3x zoom f=5.2-15.6mm(33-98mm in 35mm camera format)
    Digital 2.0x zoom
  • Monitor Display: 1.6" TFT LCD(approx. 60,000 pixels)
  • Interface:
    USB
    Video Out
De complete lijst is te vinden op de site van Ricoh :)

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Well, hoe lang heb je hem gebruikt? Een camera waarvan de batterijen als diaree lopen lijkt me niet handig T'is natuurlijk de prijs waar je het voor doet.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt waarschijnlijk alkalines gebruikt... Je moet nimh batterijen + lader kopen, alleen die werken lang in een digitale camera.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

dam heb net de powershot A60 besteld. maar die is waarschijnlijk iets beter van kwaliteid en heeft meer functies.

Verwijderd

Foutje :X Iemand al foto's :?
------------------------------------------------------------------------------------------------
LENS
F:2.8-4.8
Still: 1/1000sec to 1/10sec (mechanical shutter)
ISO SENSITIVITY
Equivalent to 100/200/400 (Autoswitch)
AA Alkaline x 2 (NiMH possible), or 1 CRV3 battery(option)
-----------------------------------------------------------------------------------

Wat is een CRV3 batterij, gaan die een tijdje mee. Ik heb gezocht naarstig naar foto's maar het mocht niet baten. Ik heb wel een opinion /review van iemand gevonden. Hier is ie dan :? http://vnunet.com/News/1141099

is jammer dat ie geen foto's bij plaatst. ik ben benieuwd hoe mooi de foto's zijn t.o.v Trust 970Z en Canon A200

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 19:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:06:
dam heb net de powershot A60 besteld. maar die is waarschijnlijk iets beter van kwaliteid en heeft meer functies.
Niet waarschijnlijk, maar gewoon 100% zeker dat hij beter van kwaliteit is. Tis een Canon hé; dat zegt genoeg. B) Maar sowieso krijg je een 16Mb kaartje erbij t.ov. de 8Mb van Richoh, kan je het diafragma tot F8.0 instellen i.t.t. 4.8 en een optie meer te kiezen m.b.t. tot de ISO Sensitivity.

/me heeft ook een A60. :Y)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12

timovd

Voorsprong door techniek

wat mij opvalt aan de Ricoh, is dat deze een groothoek heeft van 33mm(35mm formaat). Bij de meeste digicams(zoals bij mijn camera) is dit 37mm. Bij analoge is dit 28mm.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

http://www.imaging-resource.com/PRODS/P230/P23A.HTM

edit:

verkeerde link |:(

[ Voor 32% gewijzigd door dArtagnan op 10-06-2003 23:37 ]

• Robino
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:06:
[...]

Niet waarschijnlijk, maar gewoon 100% zeker dat hij beter van kwaliteit is. Tis een Canon hé; dat zegt genoeg. B) Maar sowieso krijg je een 16Mb kaartje erbij t.ov. de 8Mb van Richoh, kan je het diafragma tot F8.0 instellen i.t.t. 4.8 en een optie meer te kiezen m.b.t. tot de ISO Sensitivity.

* Robino heeft ook een A60. :Y)
En wat kost de Canon A60 ten opzicht van de Ricoh O-)
Wat heeft een Pentax Optio 230 met dit topic te maken :D

Heb trouwens nu 1100 mA Philips batterijen erin zitten. Scheelt echt een stuk qua levensduur :P Heb nog wel wat foto´s gemaakt maar ik heb even geen ruimte (foto´s zijn > 1 Mb p/s) om het op het internet te zetten. Waarschijnlijk heb ik morgen wel een foto. Heeft trouwens niemand anders dit ding gekocht :?

Verwijderd

Rave17 schreef op 10 juni 2003 @ 22:52:
[...]

Ik beweer ook niet dat beide modellen gelijke tegenstanders zijn van elkaar, maar merkte een twijfel bij iemand m.b.t. de aanschaf van een A60 en dit model. Even die twijfel weggehaald. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 23:09 ]

Verwijderd

Rave17 schreef op 10 juni 2003 @ 22:52:
[...]

[...]

Wat heeft een Pentax Optio 230 met dit topic te maken :D

Heb trouwens nu 1100 mA Philips batterijen erin zitten. Scheelt echt een stuk qua levensduur :P Heb nog wel wat foto´s gemaakt maar ik heb even geen ruimte (foto´s zijn > 1 Mb p/s) om het op het internet te zetten. Waarschijnlijk heb ik morgen wel een foto. Heeft trouwens niemand anders dit ding gekocht :?
maar iets zegt me dat ik inderdaad de voordelen van de a60 zo gevonden heb in meer instelingen en betere kwaliteid. [ben een canon eos 1000 gewend] en hij is die 100 euro meer zeker waard. zoals Clyde me liet zien.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58
Dat kan ik alleen maar bevestigen. :D

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:03

Pubbert

random gestoord

share eens wat fotos :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb de camera 1 dag gehad en kon er geen 1 scherpe foto mee maken, hoe stil ik de camera ook hield.
helaas heb ik de foto's al weg gegooid dus daar ken ik jullie niet aan helpen.
ook heb ik de camera goed laten focussen dus daar kan het ook niet aan liggen.
misschien heb ik pech gehad en net een defect exemplaar gehad maar als je het mij vraagt
ken je beter voor de Trust bij AH gaan.

Edit
---------------------------------------------------------
ik zal vanavond eens kijken of ik wat foto's
in mijn prullen bakkie heb zitten maar denk
dat iemand mij dan al voor is geweest met
foto's :)

[ Voor 22% gewijzigd door AP3X op 11-06-2003 09:18 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 14:46

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic:
ja de trust maakt wel scherpe foto's maar is 2.1 mp ipv 3.3 maar kga um terugbrengen : Never Trust A Trust

Ik zou niet voor die ricoh gaan maar ik zou naar andere merken kijken als ik jullie was Zoals clyde al zei ga voor canon dat ga ik ook doen voor de a60!

Cons:::BB4E

Verwijderd

Er zijn ook gebruikersreviews van:
- http://www.kieskeurig.nl/...icoh%20caplio%20rr230.htm

Nadelen:Andere alternatieven:
Canon PowerShot A60 vanaf 274 euro
Toshiba PDR-M 2300 vanaf 235 euro
Konica Digital Revio KD-220Z vanaf 200 euro

Verder: Welke dig. camera onder de 250 euro?

Kortom de Ricoh is voor weinig geld een 2Mpixel dig. camera met 3x optische zoom met zijn eigen voor- en nadelen.

Ik heb geen directe vergelijking tussen de Trust, de Mustek en de Ricoh, maar het zou me niet verbazen als de Ricoh toch wat betere foto's maakt (digitale zoom en interpolatie zijn valsspeeltruukjes waarbij je kwalitatief altijd door de mand valt imo...)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 12:34 ]

• Robino
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 11:38:
Er zijn ook gebruikersreviews van:
- http://www.kieskeurig.nl/...icoh%20caplio%20rr230.htm

Nadelen:[...]
Van die batterijen klopt wel, maar ik heb nu 1100 mA en die gingen al veel langer mee (2100 mA zitten nu in de lader :)). Dat van dat LCD scherm klopt ook wel, als het beeld erg donker is zie je strepen ja, maar mij hinderd dat niet echt :) Bij mij mislukken die foto's met flits trouwens helemaal niet :? Wegschrijven neemt eventjes in beslag, maar ik zie dat niet echt als een groot nadeel (je moet gewoon eventjes wachten :P). Die bug ben ik nog niet tegengekomen (maak genoeg inzoom foto's). Nederlandse handleiding zit er wel (apart) bij, en ook een multi-language (dik) handboek.

Heb trouwens nog een foto!:

Afbeeldingslocatie: http://212.238.144.20/~rave17/voorbeeldfotoklein.jpg

Kleuren zoals geel en roze/rood zijn een beetje te vel. Voor de rest prima beeld :)

Verwijderd

Best een aardige camera :P , maar je moet natuurlijk niet te al te superhoge verwachtingen hebben van een 2 MP camera in deze prijsklasse. 8)7

Foto:

http://hersenfloss.com/portaal/images/RIMG0003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.hersenfloss.com/portaal/modules/Forums/images/avatars/flark.gif

• Robino
Op vakantie heb ik maar liefst 245 foto's genomen met me camera. Met die 2100 mA batterijen ging het allemaal een stuk makkelijker, kon de camera gerust 2 dagen op pad meenemen zonder dat de batterijen op waren. Heb hieronder nog wat foto's staan:

Foto 1
Foto 2 (genomen in pikdonkere groten, met slechts hier en daar wat sfeerlicht)
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7

:)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:11:
[...]

maar iets zegt me dat ik inderdaad de voordelen van de a60 zo gevonden heb in meer instelingen en betere kwaliteid. [ben een canon eos 1000 gewend] en hij is die 100 euro meer zeker waard. zoals Clyde me liet zien.
kwaliteit is met 2x een t :)
overigens moet ik zeggen de lucht wel een aparte kleur heeft op die fotos!

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 07-07-2003 16:09 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Rave17 schreef op 07 July 2003 @ 15:54:
Op vakantie heb ik maar liefst 245 foto's genomen met me camera. Met die 2100 mA batterijen ging het allemaal een stuk makkelijker, kon de camera gerust 2 dagen op pad meenemen zonder dat de batterijen op waren. Heb hieronder nog wat foto's staan:

Foto 1
Foto 2 (genomen in pikdonkere groten, met slechts hier en daar wat sfeerlicht)
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7

:)
Kan je ook wat foto's laten zien op 2Mpix zoals ze uit de camera komen? Iedere foto lijkt mooier als je m resized ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Robino
Stropdas schreef op 07 July 2003 @ 18:31:
[...]
Kan je ook wat foto's laten zien op 2Mpix zoals ze uit de camera komen? Iedere foto lijkt mooier als je m resized ;)
Dit is originele kwaliteit op 800*600 ;) Niks mooier gemaakt, realiteit! 8)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 20:57

Jazzper

BB4E^Guerilla

Even een klein schopje.
Hij ligt nu voor 149 eetjes bij de Media Markt. Geen geld lijkt me.
Ik heb nog wel een vraag: Ondersteunt hij ook webcamfunctionaliteit?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Robino
Jazzper schreef op 30 July 2003 @ 12:51:
Even een klein schopje.
Hij ligt nu voor 149 eetjes bij de Media Markt. Geen geld lijkt me.
Ik heb nog wel een vraag: Ondersteunt hij ook webcamfunctionaliteit?
Damn, €149 is wel weer stukken goedkoper :D Over je vraag: hij ondersteunt geen webcamfunctionaliteit.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

Stoney3K

Flatsehats!

Wie heeft 'm al in huis en heeft er goede/slechte ervaringen mee?? Voor 149 €€tjes is het weinig geld voor een camera die nogal wat ondersteunt (Optische zoom, 2 MegaPixel CCD...)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Robino
Stoney3K schreef op 30 July 2003 @ 14:28:
Wie heeft 'm al in huis en heeft er goede/slechte ervaringen mee?? Voor 149 €€tjes is het weinig geld voor een camera die nogal wat ondersteunt (Optische zoom, 2 MegaPixel CCD...)
Nou ik heb hem :D En voor het geld wat ik ervoor heb betaald vind ik het een :Y) camera. Ik had foto's online staan, maar de server waarop die stonden is tijdelijk offline, anders kon je zien wat voor foto's je ermee kan maken :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-12 19:32

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dit moment heeft de medimarkt de ricoh RR120 voor maar 119 euro

specs: http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/products/rr120/specs.html

Alleen als ik de reviews lees is ie niet zo super. Maar hij is wel heel goedkoop

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1