[XP] Fout melding RPL-ROM_FFC: 5 not Found *

Pagina: 1
Acties:

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 17:06
Tja, ik zit in Australie en mijn vriendin krijgt de volgende foutmelding op mijn pc (windows XP pro):

RPL-ROM_FFC: 5 not Found
Insert BOOT dikette in A:
Press any key when ready

Ik heb via de telefoon geprobeerd haar de machine in last known good configuration op te starten, maar met F8 komt ze in een menu waaruit ze alleen kan kiezen uit boot-devices en niet voor de l.k.g.c.

Daarbij komt dat ik deze foutmelding niet ken. Het lijkt er op dat mijn hd niet gezien wordt, of het besturingssysteem daarop.

Enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Dinant op 10-06-2003 09:08 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Space bar in drukken tijdens booten. Dan kun je volgens mij kiezen uit LKGM. (bij NT4 althans... weet niet of dit veranderd is boot nooit ermee op namelijk)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy.
En verder kun je hier misschien iets mee: Windows Operated Systems - FAQ

Verwijderd

Typt ze de F8 niet te vroeg?
http://www.compulink.co.u...ing/windows/xprepair2.htm

Google: RPL-ROM_FFC zegt iig dat het te maken heeft met LAN (config die uitgelezen moet worden van de harddisk) of Virus.

Wellicht dat het bios de harddisk niet meer herkend en de PC nu via LAN probeert te booten? (batterij op, bios gereset, harddiskcrash, te zwakke voeding etc?)

Zet in ieder geval Quick Boot in Advanced Settings van de Bios uit. Wellicht dat sommige HDD's te traag opspinnen.

Bootdisk aanmaken en Fdisk/mbr zou een mogelijkheid zijn. Maar dan alsnog goed virusscannen/diagnosticeren...

HDD lowlevel diagnostic tooltje zou wel handig zijn om te draaien (maar om dat uit te leggen vanuit Australië ???)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:28 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Dinant schreef op 10 June 2003 @ 09:07:
Tja, ik zit in Australie en mijn vriendin krijgt de volgende foutmelding op mijn pc (windows XP pro):

RPL-ROM_FFC: 5 not Found
Insert BOOT dikette in A:
Press any key when ready
Ik heb zojuist eens een paar artikeltjes gelezen over deze melding, maar dit heeft niets met windows te maken.
Je pc kan geen boot record vinden, dus er is iets met je HD gebeurt wat niet goed is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 17:06
Ik kon bij de windows knowledge based niets vinden op RPL-ROM_FFC. Ik had op deze melding wel een hit op goT, maar dat ging idd over LAN. Lijkt me vooralsnog niet het probleem.
Ik zal een paar van de bovengenoemde tips proberen en morgen, het is hier al avond, kijken voor nieuwe tips.
Pagina: 1