ik ben voor school bezig met een project, en zoals altijd kom je dan nogal wat dingen tegen waarvan je niet zoveel verstand hebt.
het gaat om een administratie systeem waarin werknemers hun wrkverantwoording in kunnen vullen en dat wordt dan allemaal verwerkt naar facturen e.d. blablabla alles wat erbij hoort.
mijn vraag is:
ik heb drie tabellen
werk (werkverantwoording)
project (projectoverzicht)
factuur (facturen)
facturen bestaat uit onder andere een begin_factuurdatum en een eind_factuurdatum (deze laatste heet periode2).
ik wil alle werkverantwoordingen zien van een bepaalde datum (deze heet werkdatum in de db en dit lukt al) maar de rij van werkverantwoording moet alleen zichtbaar zijn als,
factuur.project_id = werk.project_id AND factuur.periode2<werk.werkdatum
nou heb ik de volgende code:
alvast bedankt, hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb...
btw. dat met het plusje werkt niet... dat is iets van oracle... weet iemand hoe dat moet met mysql
het gaat om een administratie systeem waarin werknemers hun wrkverantwoording in kunnen vullen en dat wordt dan allemaal verwerkt naar facturen e.d. blablabla alles wat erbij hoort.
mijn vraag is:
ik heb drie tabellen
werk (werkverantwoording)
project (projectoverzicht)
factuur (facturen)
facturen bestaat uit onder andere een begin_factuurdatum en een eind_factuurdatum (deze laatste heet periode2).
ik wil alle werkverantwoordingen zien van een bepaalde datum (deze heet werkdatum in de db en dit lukt al) maar de rij van werkverantwoording moet alleen zichtbaar zijn als,
factuur.project_id = werk.project_id AND factuur.periode2<werk.werkdatum
nou heb ik de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $rs=query("SELECT werk.uren,werk.werkzaamheden, werk.werk_id, project.projectnaam FROM factuur, werk,project WHERE werk.project_id=project.project_id AND project.project_id=factuur.project_id(+) AND project.afgerond=0 AND factuur.periode2<werk.werkdatum AND werkdatum='$showtime' "); while($data=mysql_fetch_object($rs)) { print("\n <tr class=bodytabel>"); print("\n <td><input type=radio name=werkid value=$data->werk_id></td>"); print("\n <td>$data->projectnaam</td>"); print("\n <td>$data->uren</td>"); print("\n <td>$data->werkzaamheden</td>"); print("\n </tr>"); $tel++; } |
alvast bedankt, hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb...
btw. dat met het plusje werkt niet... dat is iets van oracle... weet iemand hoe dat moet met mysql
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 15:50 ]