Ik heb zojuist een HDD gekregen en wil deze aan m'n huidige pC toevoegen. Ik zie echter dat alle slots op het bord al bezet zijn door CD-rom, CD-RW, HDD en disk-drive. Kan ik m'n extra HDD dan nog wel toevoegen en zo ja, hoe doe ik dat dan en wat heb ik ervoor nodig. Maakt het trouwens nog wat uit wat voor een extra HDD dit is?
Verwijderd
Je disk drive zit op een aparte kabel. Als je 2 IDE connectoren hebt kan je 2*2=4 apparaten aansluiten, ofwel 2 per kabel. Er is dus nog ruimte. 
Ik zou even bij Google gaan zoeken hoe je dit doet, want je topic voldoet niet echt aan de policy hier. Tis een beetje simpel.
edit: en ook nog het verkeerde forum. dit hoort in opslagmedia en i/o controllers. Misschien hebbie hier wat aan.
Ik zou even bij Google gaan zoeken hoe je dit doet, want je topic voldoet niet echt aan de policy hier. Tis een beetje simpel.
edit: en ook nog het verkeerde forum. dit hoort in opslagmedia en i/o controllers. Misschien hebbie hier wat aan.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 15:18 ]
Het is inderdaad basic.
Maar het kan ook zo zijn dat er een kabel aan de harddisk zit met maar één connector bijvoorbeeld, en dan heb je een andere HDD kabel nodig om hem toe te voegen.
Daarnaast moet je even een jumper op slave zetten voor de tweede HDD. En eventueel de andere expliciet in Mastet Mode plaatsen.
Maar het kan ook zo zijn dat er een kabel aan de harddisk zit met maar één connector bijvoorbeeld, en dan heb je een andere HDD kabel nodig om hem toe te voegen.
Daarnaast moet je even een jumper op slave zetten voor de tweede HDD. En eventueel de andere expliciet in Mastet Mode plaatsen.
Of je pc de schijf aan kan is afhankelijk van heo oud je pc is en wat voor schijf het is. Kijk maar eens in de FAQ en gebruik de search, daar is er zeker wat over te vinden.
Wanbeleid is ook beleid.
Je moet gewoon een PCI IDE controller kopen als je IDE poorten op zijn...
Je hebt zo te zien 2 controllers, je kan per controller 2 apparaten aansluiten. Je hebt 3 apparaten (floppydrive is apart) dus dat moet kunnen. Als er een kabel inzit met maar 1 connector moet je er een kopen met 2.
Verder hoort deze vraag niet in CME en is hij erg basic.
Je hebt zo te zien 2 controllers, je kan per controller 2 apparaten aansluiten. Je hebt 3 apparaten (floppydrive is apart) dus dat moet kunnen. Als er een kabel inzit met maar 1 connector moet je er een kopen met 2.
Verder hoort deze vraag niet in CME en is hij erg basic.
[ Voor 55% gewijzigd door m-m op 09-06-2003 15:23 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()