Toon posts:

netpunk pwns j00

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al geruime tijd constant last van trojans. Allerlei soorten zoals w32.backdoor.cd en vele varianten.

Het rare is dat ze er plotseling zijn, ik scan regelmatig maar er wordt niks gedetecteerd. Ik heb al verschijdene scanners/firewalls gebruikt.

norton detecteert ze zelfs niet.

ik gebruikt nu mcafee virusscan/firewall. Plotseling kan ik een melding krijgen dat er een trojan/virus aanwezig is. Die clean/verwijder ik dan.

ik heb al meermaals win2000/xp opnieuw moeten installeren omdat het kapot is door dat trojan/virus.

Ik heb er vandaag weer last van gehad, wat er ook regelmatig voorkomt is het bestand " win.exe " die probeert dan toegang tot het internet te krijgen ( wat ik weiger ) en in de info staat er " netpunk pwns j00 ".

het is enorm frustrerend, ik ben meer bezig met repareren dan wat anders.

ik heb ook the cleaner gebruikt maar em detecteert ook niks.

Verwijderd

Haal je misschien "vreemde" bestanden binnen via Kazaa of iets dergelijks?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien een rare vraag dan... maar heb je veel mensen die toegang hebben tot jouw computer?
Lijkt wel alsof er iemand de hele tijd sneaky ff een patch runned.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik alleen mirc en ik ben de enigste die toegang heeft

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Misschien heb je wel een stukje software op je computer wat jij altijd gebruikt. Dat je gewoon altijd wel installeert na een clean install. Misschien is die wel infected ofzo..

Geen vage en "handige" freeware progsels die je er altijd weer ff op zet?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

hmmm,

[Open Deur Intrap Mode]

Heb je wel een goed administrator password opgegeven tijdens installatie ? Of heb je dat gewoon leeg gelaten, of iets voor de hand liggends als 'admin' of 'password' gebruikt ?

[/Open Deur Intrap Mode]

Ik zou zeggen: lees dit draadje eens door: Serieus Virus/Hack Problem :(

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op 09 June 2003 @ 10:54:
hmmm,

[Open Deur Intrap Mode]

Heb je wel een goed administrator password opgegeven tijdens installatie ? Of heb je dat gewoon leeg gelaten, of iets voor de hand liggends als 'admin' of 'password' gebruikt ?

[/Open Deur Intrap Mode]

Ik zou zeggen: lees dit draadje eens door: Serieus Virus/Hack Problem :(
Ik heb geen wachtwoord ingegeven, er is niemand anders die op mijn pc werkt.

Mijn harde schijf volledig formateren is het enigste dat ik nog niet gedaan heb. Is voorlopig ook geen optie, kheb niet genoeg cds op er alles op te zetten. Maar kzal dat eens proberen deze week, een doosje cds gaan halen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 11:01:
[...]

Mijn harde schijf volledig formateren is het enigste dat ik nog niet gedaan heb. Is voorlopig ook geen optie, kheb niet genoeg cds op er alles op te zetten. Maar kzal dat eens proberen deze week, een doosje cds gaan halen.
Je computer hangt aan het internet. Er zijn scan tooltjes die gewoon hele reeksen IP adressen scannen en user 'administrator' proberen, met leeg password, en vervolgens een lijstje met veel voor de hand liggende passwords als 'admin', 'administrator', 'pass', 'password', 'god', 'empty' en dergelijke uitproberen.

Als zo'n scanner bij jou langskomt, dan is 'ie binnen. Even een bestand achterlaten op de juiste plek, en het wordt bij de eerst volgende keer opstarten uitgevoerd. Klaar, je bent geinfecteerd met een trojan.

Mijn suggestie: Ga windows maar weer opnieuw installeren, en gebruik deze keer een fatsoenlijk moeilijk-te-raden password van minstens 8 karakters of meer, met hoofd- en kleine letters en cijfers.

Het password leeg laten op een computer die aan het internet hangt is ALTIJD een heel dom en onverantwoord idee |:( |:( |:(

[ Voor 10% gewijzigd door JumpStart op 09-06-2003 11:11 . Reden: schrijffoutje ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:24

lonkhuijzen

100% ADH

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 11:01:
[...]

Geen wachtwoord gebruiken is alleen handig als je dat ding niet aan het internet hangt, nu kan iemand heel simpel van buiten via het internet je compu op.

Trouwens een hele HD format hoeft niet, alleen format van de partitie waar windows op staat ( ik hoopt toch dat je meerdere partities hebt :) )

[ Voor 18% gewijzigd door lonkhuijzen op 09-06-2003 11:15 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hoe willen ze dan op je computer komen als je geen service's als NetBIOS gebruikt of Extern bureaublad beheer :?

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 09-06-2003 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een wachtwoord en alle andere users verwijdert/disabled.
ook laat ik de pagefile bij iedere shutdown/restart leeg maken.

hopelijk is het nu opgelost.

dat ik er nooit aangedacht heb om een wachtwoord in te geven :? gaat mijn boekje te buiten. Ik heb vroeger zelfs veel zonder firewall/virusscanner gewerkt. Nooit geen probs gehad. Nu kan ik mijn firewall niet afzetten zonder dat ik aangevallen wordt.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Je zit nu waarschijnlijk aan een snellere provider/breedband?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zie ook WinVNC - Word ik gehacked? zelfde verhaal.

Tijdens je windows 2000 of windows XP installatie:
  • Een goed password opgeven (zie post hierboven, minstens 8 karakters enz.)
Na je windows 2000 of windows XP installatie:
  • Voor win 2k: servicepack 3 installeren
  • Voor win XP: servicepack 1 installeren
  • Windows update draaien, in ieder geval alle 'Critical Updates and Service Packs
    ' installeren
  • Voor jezelf een gebruikersaccount maken (en eventueel je eigen account dan wel weer administrator rechten geven, wel zo praktisch)
  • Win 2k kan automatisch inloggen met je gebruikersaccount, geen idee of XP dat ook mogelijk maakt. Dan hoef je niet iedere keer je password in te tikken bij inloggen
  • Controleren of het 'guest' account disabled is, of nog beter: niet aanwezig
  • Extra maatregel: geef het 'administrator' account een andere moeilijk-te-raden naam
  • Virusscanner naar keuze installeren
Op deze manier is je PC nog niet 100% veilig, dat is 'ie nooit, maar je maakt het op deze manier in ieder geval een stuk moeilijker voor kwaadwillenden om erin te komen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 11:30:
ik heb nu een wachtwoord en alle andere users verwijdert/disabled.
ook laat ik de pagefile bij iedere shutdown/restart leeg maken.

hopelijk is het nu opgelost.

dat ik er nooit aangedacht heb om een wachtwoord in te geven :? gaat mijn boekje te buiten. Ik heb vroeger zelfs veel zonder firewall/virusscanner gewerkt. Nooit geen probs gehad. Nu kan ik mijn firewall niet afzetten zonder dat ik aangevallen wordt.
Correctie: je kan je firewall best uitzetten, dan ZIE je niet wat er gebeurt, maar of je vuurmuur nou aan of uit staat, aanvallen krijg je toch wel. Al is 'aanval' het verkeerde woord. Een DDoS flood, DAT is een aanval, wat je firewall 99% van de tijd ziet zijn 'probes', alleen maar plaagstootjes, poortscans dus. Kijken of je IIS draait en er Nimda op geinfecteerd kan worden, kijken of je een FTP server draait, kijken of poort zus-en-zo open staat voor een exploit enzovoorts.

Als je je gezond verstand gebruikt is een firewall voor een simpele eindgebruiker niet echt nodig. Zorg dat je virusscanner up-to-date is, dat je de juiste windows updates geinstallerd hebt, geen guest account aan hebt staan, geen netbios over TCP/IP, geen Microsoft bestands- of printer deling aan hebt staan, goeie pasworden gebruikt, enz. enz., dan lukt het zonder ook wel.

* JumpStart draait zonder firewall, maar wel met een gezonde dosis paranoia èn TCPview

(TCPview, freeware van www.sysinternals.com, is een praktisch klein programmatje dat real-time laat zien welke processen een verbinding open hebben staan, of luisteren op een poort.)

Voor een server, 24/7 online, op een snelle verbinding, is het een héél ander verhaal. Dan is een firewall een must.

Pagina: 1