[XP] Verborgen mappen snel zichtbaar maken *

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38470

Topicstarter
In windows kan je verborgen mappen zichtbaar maken door in "windows verkenner" op "extra" "mapopties" "weergave" "geavanceerde instellingen" "verborgen mappen en bestanden weergeven" te klikken.

Dit vind ik altijd een hele operatie en ik vroeg me af of dit dus niet sneller kan, met een sneltoets ofzo, zoals die van voor "start'' of die voor "zoeken" of die voor "windows verkenner" affin jullie snappen me denk ik wel.

Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen hoe ik windows xp zo kan instellen dat ik dmv een paar toetsaanslagen op mijn toetsenbord een verborgen map zichtbaar kan maken in windowsverkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13874

Euhm ergens bij beeld als ik mij niet vergis (geen Windows machine bij de hand :D) en dan mapopties. Vervolgens krijg je een heel rijtje opties waar een vinkje bij staat. Daar staat gewoon tussen dat systeem dir's direct zichtbaar moeten zijn of pas na een click op de "link". Dit was zelf ook wel snel te vinden als ik eerlijk ben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almaddin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03 10:38
Er is een andere weg, namelijk start>instellingen>configscherm en daar mapopties kiezen. Maar dan nog, ik geloof dat er geen snellere manier is, tenzij je zelf een manier kent om sneller in je configuratiescherm te komen.

I did not go where I intended to go but I think I ended up where I wanted to be(Douglas Adams) mijn specs:http://specs.tweak.to/6310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

Anoniem: 13874 schreef op 09 juni 2003 @ 04:19:
Euhm ergens bij beeld als ik mij niet vergis (geen Windows machine bij de hand :D) en dan mapopties. Vervolgens krijg je een heel rijtje opties waar een vinkje bij staat. Daar staat gewoon tussen dat systeem dir's direct zichtbaar moeten zijn of pas na een click op de "link". Dit was zelf ook wel snel te vinden als ik eerlijk ben :o
Dat wist ie dus, maar hij wil een sneltoets...

Tis moeilijk lezen he als't zo laat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ligt het probleem niet gewoon bij het feit dat je dat bij een map telkens opnieuw moet instellen; hier is namelijk een andere oplossing voor; zet het vinkje aan en klik dan bij weergave op 'Zoals de huidige map'. :) Verder is er geen sneltoets voor; tenzij je een extern programma aankoopt om sneltoetsen af te vangen en hier dan een ingewikkelde registry bewerking aanhangt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
volgens http://www.microsoft.com/...ardresults.asp?Product=27 (waar je ook zelf wel even had kunnen kijken) niet.
maar 't is wel gewoon mogelijk om 't zo in te stellen dat alle verborgen dirs en files altijd zichtbaar zijn, en volgens mij is dat minstens net zo handig :)

[ Voor 11% gewijzigd door flat op 09-06-2003 08:59 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 14:42

mno

Dit gaat redelijk snel:
-Ga op de map staan in verkenner
-ALT+Enter
-TAB
-Spatie
-Enter
-Enter (of eventueel eerst pijltje omhoog als je onderliggende mappen/files niet mee wil nemen)

Ik gebruik liever Total Commander. _/-\o_

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy. En ik ben bang dat er niet makkelijk een snelkoppeling voor te verzinnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kan daar een VBScript of anderssoortige macro van maken (met .SendKeys, zie een handleiding).

Ook kan je het rechtstreeks in je register zetten met een .reg:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced -> Hidden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

code:
1
attrib -h c:\demapdiejijwilt\*.*

Schrijf ff een bat file met een choice erin (let wel: choice is Win9x only, google dus even) en zet die in je quicklaunch.
Maak hem zo dat bijvoorbeeld de "1" op je keyboard ervoor zorgt dat de map niet hidden is en de "2" weer wel.
Ik ga hem niet voor je schrijven, daar is GoT niet voor, maar het is wel simpel te doen ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DeMoN schreef op 09 June 2003 @ 09:34:
code:
1
attrib -h c:\demapdiejijwilt\*.*

Schrijf ff een bat file met een choice erin (let wel: choice is Win9x only, google dus even) en zet die in je quicklaunch.
Maak hem zo dat bijvoorbeeld de "1" op je keyboard ervoor zorgt dat de map niet hidden is en de "2" weer wel.
Ik ga hem niet voor je schrijven, daar is GoT niet voor, maar het is wel simpel te doen ;)
tsssk; dat is niet slim; volgens mij weigert windows op te starten als bepaalde mappen niet hidden zijn. Verder moet je ook rekening houden met system mappen; deze zijn ook automatisch verborgen. Als je daar het system attrib vanaf haalt dan werkt het ook niet meer ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1