Mijn vraag is zoals de topic al aangeeft, of het mogelijk is om via de microfoon te spreken en dat er dan voor je getypt wordt. Als ik bijvoorbeeld in word zit en het progje aanzet dat ik alleen hoef te spreken. Ik heb me al helemaal lam gezocht (toch wel ja!). Is er een programmaatje dat dit kan of software die ik kan gebruiken ?
Meende dat Philips ooit zo'n progje heeft gehad. Je moest dan eerst zegmaar een training afleggen, en daarna kon je bepaalde dingen zeggen die hij voor je uitvoerde ofzo.
Freespeech geloof ik
Freespeech geloof ik
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Pff er is wel zoiets al FreeSpeech van Philips, en meer. Zoeken op Speech Recognition Software zou hulp kunnen bieden? DIe pakketen zijn meestal immens duur, en moeilijk te vinden (voor de Nederlandse taal)...
>> Google: Speech recognition (Spraakherkenning)
[ Voor 12% gewijzigd door Frash op 09-06-2003 01:02 ]
Volgens mij heet dat gewoon spraakherkenning... 
Kijk eens hier: Kan geen spraakherkennings programma vinden
Kijk eens hier: Kan geen spraakherkennings programma vinden
Scansoft Dragon Naturallyspeaking XP preferred *Nederlands*.
http://www.scansoft.com/naturallyspeaking
Ik ken iemand die die gebruikt, ik geloof dat het hem goed bevalt.
In het begin moet hij wennen aan je stem, maar later zal hij het goed doen.
http://www.scansoft.com/naturallyspeaking
Ik ken iemand die die gebruikt, ik geloof dat het hem goed bevalt.
In het begin moet hij wennen aan je stem, maar later zal hij het goed doen.
🌞🍃
Ik ken ook iemand die Dragon gebruikt. Niets dan lof. De eerste tijd ben je nog wel bezig met het ding aan je laten 'wennen', dwz door middel van door de fabrikant voorbedachte zinnen in te spreken past het programma zich aan aan je praatgedrag.
Ook als je nog fouten tegen komt terwijl het ding al 'ingewerkt' had moeten zijn kan je dit makkelijk corrigeren. *damn waarom heb ik geen microfoon*
Ook als je nog fouten tegen komt terwijl het ding al 'ingewerkt' had moeten zijn kan je dit makkelijk corrigeren. *damn waarom heb ik geen microfoon*
En dan lekker gaan proggen met behulp van dat programma. De mensen om je heen zullen denken dat je gek bent geworden
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
kijk uit voor de rsi stem, ooit es van gehoord. Komt omdat je monotoom tegen de pc gaat praten terwijl je stem is gemaakt voor toonhoogte verschillen
Met zo'n beetje alles wat je extreem veel doet kun je RSI krijgen. Zou je je PC met je benen besturen kan weer half nederland niet lopen. Dus tja..EnsconcE schreef op 09 June 2003 @ 10:31:
kijk uit voor de rsi stem, ooit es van gehoord. Komt omdat je monotoom tegen de pc gaat praten terwijl je stem is gemaakt voor toonhoogte verschillen
🌞🍃
Ik heb een poosje Voice Xpress 4 pro (van Lernout en Hauspie) gebruikt, zat een keer voor niks bij de computer! totaal. Werkte na enige training al best goed.
Pagina: 1