Toon posts:

[Win2k] Windows router met ip forwarding naar linux *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst: ik heb de search gebruikt en ook uitgebreid gegoogled maar kan maar niet vinden wat ik zoek. volgende situatie:
een windows pc met een e-tech v2 USB ADSL modem van zonnet, in een netwerk waar een redhat 9 pc staat met een webserver die cgi-scripts draait.
Omdat het e-tech modem helaas niet onder redhat aan de praat te krijgen is (er is alleen een driver voor mandrake, en geen sources) willen we nu de windows machine als NAT/ipforwarding met firewall inzetten om de internet verbinding te delen, maar ook om de webserver te kunnen draaien, dus ip forwarding moet ook kunnen. We hebben sygate home network en winroute al geprobeerd maar dat wil helaas niet. Iemand een idee van (liefst niet al te ingewikkelde) windows software die die voor zijn rekening kan nemen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

windows2000 server neer zetten met RRAS(Routing and Remote Access Server).

Of een router kopen voor je adsl lijn.

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat zou het idd oplossen, maar liefst laten we de huidige windows installatie ongemoeid (win2k prof). Mocht er echt geen andere oplossing zijn dan is idd de router de beste oplossing (win2k server is een brug te ver, blijft nl wel een 'werk' pc) dus als iemand nog een software oplossing weet (zou toch moeten kunnen, toch.....??)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 22:01 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

ic. dan moet je inderdaad een router kopen. Daar kun je port forwarding op implementeren. Als je officieel licenties moet kopen wordt windows2000 een stuk duurder dan een router van ongeveer 150euro.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 13:26
euh euhm het is een mega ranzige methode maar met ics onder xp kan je al porten forwarden (kan denk ik ook wel met andere windows versies)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje weet jij of er ook routers zijn waar je het e-tech usb modem op aan kan sluiten, of moet je dan zo'n alles in 1 ding aanslepen waar ook meteen het modem inzit (die zijn er vanaf 150 euro meen ik).
Neem aan dat laatste, want anders zou je ook geen driver nodig hebben voor win/linux .... :(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoewel het meer de Network Troubleshooting kant opgaat, toch maar even je topictitel aangepast conform de richtlijnen die in WOS gelden ;).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 22:09:
mutsje weet jij of er ook routers zijn waar je het e-tech usb modem op aan kan sluiten, of moet je dan zo'n alles in 1 ding aanslepen waar ook meteen het modem inzit (die zijn er vanaf 150 euro meen ik).
:(
Wat heb je zoal gezocht :? Heb je ook al in NT gekeken in het SOHO router topic :?
Even de Got search gebruikt met als sleutels: adsl usb modem router en Network Troubleshooting leverde dit op :) : zoek ze :)

Nog een linkje: veel leesplezier: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2003 16:09 . Reden: ubb typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe dan ook... meer iets voor Network Troubleshooting :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1