Toon posts:

MySQL werkt niet via netwerk ?? Extern wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Got'ers, ik heb deze vraag al in Programming & Webscripting geplaatst, maar daar wisten ze er geen raad mee... hier is mijn orginele bericht...
Ey got'ers

Ik en Erik1 zijn nu al tijdje bezig met een C&C Generals fan site (knip, mocht niet), daar heb ik een nieuwssysteem gemaakt, om nieuws toe te voegen in een database. Oke, leuk en zo zul je zeggen, maar er is een probleem:

De Server waarop de site staat draait bij Erik1, en ik kom dus op zijn server als ik naar de site ga. Bij mij werkt alles, en bij andere mensen ook (neem ik aan, op school wel dus) maar bij hem krijgt hij de foutmelding die ik geschreven heb.

Oke, hij zit dus in het netwerk waar de server ook in zit en dat werkt niet, ik zit er dus niet in en het werkt wel... Kom het door het feit dat hij dus daar bij de server zit, en zo ja, hoe kun je dat oplossen ??
Uiteindelijk zijn we er nog wel achter gekomen dat het ligt aan de instellingen van de mysql server, omdat er met het script niets mis was. Dus nu is mijn vraag, weet iemand hier waarom Erik1 wel naar de host kan connecten, maar de query niet kan uitvoeren ???

Het complete verhaal kun je hier lezen: MySQL werkt niet via netwerk ?? Extern wel

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
|:( vermeld dan ook ff alles.

Als ik gewoon naar de site ga krijg ik de errors beschreven in het topic, maar als ik de hostname van mijn PC in het hosts bestand toewijs laad hij niet eens, terwijl ik wel andere dingen op de server kan zien.

• deadinspace
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Ehm ja, tzou fijn zijn als je dan meteen ook wat meer informatie gaf. Lees ook NOS policy - updated 01/04/03 eens door ;)
Post aub ook even de relevante informatie uit dat andere topic erbij.

Maar ik zie in dat andere topic dat je Debian draait. Hoe heb je mysql geinstalleerd?
edit:
nm, verkeerd gelezen

[ Voor 19% gewijzigd door deadinspace op 08-06-2003 21:46 ]

• Erik1
  • Niet online
Alles is gewoon met apt-get geinstalleerd :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Welke 'foutmelding die jij (=Illuminator) geschreven hebt' krijgt Erik1 dan wel te zien :?

Dit kan namelijk haast niet aan een NAT-probleem liggen - als de server kan connecten, dan kan 'ie dat altijd (onafhankelijk van welke client er connect), of nooit.

Dus ik ben heel benieuwd om wat voor soort foutmelding het dan gaat.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Wilke schreef op 09 June 2003 @ 00:27:
Welke 'foutmelding die jij (=Illuminator) geschreven hebt' krijgt Erik1 dan wel te zien :?

Dit kan namelijk haast niet aan een NAT-probleem liggen - als de server kan connecten, dan kan 'ie dat altijd (onafhankelijk van welke client er connect), of nooit.

Dus ik ben heel benieuwd om wat voor soort foutmelding het dan gaat.
Table 'cncworld.nieuws' doesn't exist
als ik het goed gelezen heb..

ennieweej, niks geen (fout, maar klinkt leuk ;) ) foute config, de mysql-server kan gewoon de tabel cncworld.nieuws niet vinden. Probeer ff met mysql-front ofzo uit te vogelen wat er allemaal op je mysql-server staat

It seemed like a good idea at the time

• Erik1
  • Niet online
Stacium schreef op 09 June 2003 @ 00:56:
[...]

[...]
als ik het goed gelezen heb..

ennieweej, niks geen (fout, maar klinkt leuk ;) ) foute config, de mysql-server kan gewoon de tabel cncworld.nieuws niet vinden. Probeer ff met mysql-front ofzo uit te vogelen wat er allemaal op je mysql-server staat
maar waarom kan die dan wel gevonden worden door mensen die vanaf het internet de site bezoeken :? Dit is echt heel vreemd, als het andersom was geweest was het begrijpelijker (firewall enzo).

Als ik trouwens mijn PC-Naam in het hosts bestand van de server zet wil de pagina helemaal niet meer laden, het lijkt dan net of hij dood is, terwijl ik wel in bijv www.domein.nl/images/ kan komen (dir met plaatjes). Ik kan ook op het forum komen wat ook op die server draait, en die gebruikt ook MySQL en PHP. Heel vaag dit :|

Verwijderd

nvrmnd, die tabel is er ... |:(

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 17:02 ]

Pagina: 1